Algemeen vluchtelingentopic deel 8

06-11-2016 21:16 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6

Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 08 november 2016 @ 11:46:

[...]





Ik deed iets sufs met mijn telefoon.

Ergste is dat nu ook weer deze versie van dit topic nu weer in mijn lijstje staat Gezellig, welkom terug
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gisselle schreef op 08 november 2016 @ 13:15:

@Baudolino, ik vind juist dat Barbara er iets heel anders in zag dan dat er stond, dus was het helemaal met Eindeloos eens.



En nogmaals.... Er is hier helemaal niemand die geen oorlogsvluchtelingen wil helpen, en niemand wenst hier anderen dood, niemand. Het ging over gelukszoekers die massaal naar Europa komen, bootjes terug slepen en verwoesten, maar niemand wenst hier een ander de verdrinkingsdood toe.Dànkjewel Gisselle.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 08 november 2016 @ 13:37:

[...]



Waarop ik dan weer geantwoord heb als de mensen op die bootjes weer op het strand van Libië afgezet zijn, waarom niet?Dat heb jij exact geschreven, eerst de mensen terug zetten aan land (!) waar ze vandaan komen, en dan mogen de boten zinken.

Dan kunnen ze niet meer verdrinken, zonder boten.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:moonpoppy schreef op 08 november 2016 @ 14:01:

[...]





Ik vind persoonlijk het hele napraat topic nogal sneu,een beetje je gal spugen over forummers wiens mening je niet deelt,en die je daarom helemaal mag veroordelen op dat kleine beetje dat je van iemand ziet,wat je dan tegenstaat.Ik snap dat niet zo goed.Psies.
Alle reacties Link kopieren
http://www.nu.nl/algemeen ... oms-bijna-niets-werk.html



Bij een voltijdbaan kan het voorkomen dat slechts 196 euro per maand wordt overgehouden. Daardoor zien asielzoekers soms af van een baan.



Just another day in paradise.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
...zien soms af van een baan....soms....
https://www.vluchtelingen ... lprocedure-de-voorwaarden
quote:opisop91 schreef op 11 november 2016 @ 09:22:

http://www.nu.nl/algemeen ... oms-bijna-niets-werk.html



Bij een voltijdbaan kan het voorkomen dat slechts 196 euro per maand wordt overgehouden. Daardoor zien asielzoekers soms af van een baan.



Just another day in paradise.



Heel veel Nederlanders die fulltime werken houden ook niet meer dan 200 euro over boven het bedrag dat een netto-uitkering is met alle toeslagen, kwijtscheldingen en andere extraatjes voor bijstandsgerechtigden. Het is soms zelfs nog erger. Dan houdt iemand die werkt netto minder over dan iemand in de bijstand.



Het fabeltje dat we al die nieuwkomers hier nodig hebben om het werk (welk werk eigenlijk?) voor ons te doen i.v.m. de vergrijzing is nu ook wel de wereld uit geholpen. Ze hebben liever gratis geld.
Sterker nog...ze krijgen gratis geld. Ik snap de migranten wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 11 november 2016 @ 20:08:

[...]





Heel veel Nederlanders die fulltime werken houden ook niet meer dan 200 euro over boven het bedrag dat een netto-uitkering is met alle toeslagen, kwijtscheldingen en andere extraatjes voor bijstandsgerechtigden. Het is soms zelfs nog erger. Dan houdt iemand die werkt netto minder over dan iemand in de bijstand.



Het fabeltje dat we al die nieuwkomers hier nodig hebben om het werk (welk werk eigenlijk?) voor ons te doen i.v.m. de vergrijzing is nu ook wel de wereld uit geholpen. Ze hebben liever gratis geld.



Wij hebben de vergrijzing hard nodig om de positie van werknemers te verbeteren. Bovendien is het nog maar de vraag hoeveel vergrijsden ook daadwerkelijk vervangen gaan worden zodra ze met pensioen gaan, gezien de sterk toegenomen efficiency vanwege automatisering.



Mensen met een dergelijke arbeidsethos mogen ze van mij onmiddellijk terugsturen. Het mag duidelijk zijn dat die mensen hier niet zijn om onze samenleving te verrijken, maar vooral bezig zijn zichzelf te verrijken. Daar hebben we hier al genoeg van, no need for more.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Even ter nuancering: Op school hier zijn we erg blij met de syriers. De hele school fleurt op, leuke vrolijke en gemotiveerde kinderen.

Erg verbaasd over de verveelde 'ik wil weinig doen en ben al blij met een 5,5' mentaliteit van sommige leerlingen.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je precies nuanceren? Wat hebben vrolijke en gemotiveerde Syrische kinderen te maken met mensen die te beroerd zijn om een slag te doen?



Of wilde je gewoon graag wat positief nieuws brengen over asielzoekers? Dat kunnen we namelijk heel goed gebruiken hier.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
quote:opisop91 schreef op 12 november 2016 @ 18:14:

Wat wil je precies nuanceren? Wat hebben vrolijke en gemotiveerde Syrische kinderen te maken met mensen die te beroerd zijn om een slag te doen?



Of wilde je gewoon graag wat positief nieuws brengen over asielzoekers? Dat kunnen we namelijk heel goed gebruiken hier.

Dit is toch het vluchtelingen topic?

En het zijn geen kinderen, eerder adolescenten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 12 november 2016 @ 18:23:

[...]



Dit is toch het vluchtelingen topic?

En het zijn geen kinderen, eerder adolescenten.



Yep, dit is het vluchtelingentopic. Maar je wilde iets nuanceren. Ik vroeg me af wat precies.



Ik vind het niet erg om ook positieve dingen te lezen over asielzoekers/vluchtelingen. Dat plaatst alles weer een beetje in perspectief.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Er komt weer een nieuwe groep met vluchtelingen(migranten) vanuit Afghanistan richting Oostenrijk. Ze hebben Kroatië al bereikt.

De Oostenrijkers pleuren de grenzen nog verder dicht. En o, o, o, die commentaren eronder.

http://www.krone.at/oeste ... -auf-dem-weg-story-538857
Alle reacties Link kopieren
quote:2Italy2 schreef op 12 november 2016 @ 20:21:

Er komt weer een nieuwe groep met vluchtelingen(migranten) vanuit Afghanistan ......



Dát is nu precies het probleem; zijn het (oorlogs)vluchtelingen die tijdelijk elders onderdak zoeken -bij voorkleur en logischerwijs doe je dat in een buurland en niet aan de andere kant van de wereld- totdat zij weer kunnen terugkeren,

Of zijn het migranten waarvoor hier, een enkeling uitgezonderd, geen werk is (maar wel een uitkering, huis, zorg, scholing, etc.)



Waarschijnlijk kunnen ook al die "correcte" politici niet echt uitleggen waarom er zoveel mensen worden uitgenodigd om op onze kosten de boel hier verder te komen over-bevolken.

Maar ja, als je niet-ploitiek correct praaat of handelt ben je "af" in Den Haag en "dus" praat iedereen elkaar na.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gebruna schreef op 13 november 2016 @ 18:38:

Maar ja, als je niet-ploitiek correct praaat of handelt ben je "af" in Den Haag en "dus" praat iedereen elkaar na.Ik vind het niet zo gek. Als je niet of nauwelijks geconfronteerd wordt met de komst van asielzoekers, dan kun je gemakkelijk praten. Aan de voorzieningen voor politici wordt niet getornd, hoeven niet uit dezelfde poel met banen te vissen en ze wonen vaak ver van waar mensen worden opgevangen.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Alle reacties Link kopieren
quote:opisop91 schreef op 13 november 2016 @ 20:31:

[...]





Ik vind het niet zo gek. Als je niet of nauwelijks geconfronteerd wordt met de komst van asielzoekers, dan kun je gemakkelijk praten. Aan de voorzieningen voor politici wordt niet getornd, hoeven niet uit dezelfde poel met banen te vissen en ze wonen vaak ver van waar mensen worden opgevangen.Exact. De enige "allochtoon" die die mensen misschien zomaar ooit in het wild zien, is de werkster of de tuinman, en echt niet hun wijkgenoten met alle consequenties van dien voor straatbeeld en samenleving. En zij merken écht niks van verschraling van voorzieningen of allerlei andere dingen, want zij zitten veilig in hun witte wijk, in hun huis of flat van 5 ton of meer, en mochten ze ooit buiten de boot vallen, dan hebben ze nog jaren en jaren wachtgeld, echt niet 2 jaar lang WW... met sollicitatieplicht en andere verplichtingen...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Dat ze die kanslozen uit Marokko nog in de gelegenheid stellen om asiel aan te vragen

Ongelooflijk



http://www.telegraaf.nl/b ... ers_blijft_stijgen__.html
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Tja...wij hebben Juncker. Geen Trump.
http://nos.nl/artikel/2143258-vertrekpr ... wijnt.html



Staatssecretaris Dijkhoff gaat de vertrekpremie schrappen voor asielzoekers uit Marokko en Algerije die vrijwillig teruggaan. Zo'n premie kan oplopen tot 1950 euro. Ermee stoppen is een van de manieren waarop hij mensen uit veilige landen wil ontmoedigen om naar Nederland te komen. Binnenkort komt hij met nog meer maatregelen.



Net als burgemeester Den Oudsten van Groningen is Dijkhoff het zat dat asielzoekers uit veilige landen in Nederland misdaden plegen. Hij is het eens met de burgemeester dat deze mensen versneld moeten worden uitgezet.





De afgelopen tijd is het aantal zakkenrollers in de binnenstad van Groningen toegenomen. Het zou onder anderen gaan om Marokkaanse asielzoekers.



Alle reacties Link kopieren
http://www.dvhn.nl/gronin ... oor-de-rest-21779460.html



Misschien mosterd eventueel sorry, maar toch wel de moeite van het vermelden waard.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig is het in Ter Apel rustig
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 15 november 2016 @ 18:19:

Gelukkig is het in Ter Apel rustig Pfffff, tjonge jonge...............
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ondertussen in Delfzijl.:



http://www.dvhn.nl/gronin ... in-Delfzijl-21781494.html
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven