Algemeen vluchtelingentopic deel 8

06-11-2016 21:16 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6

Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap trouwens niet dat deze mensen niet linea recta de grens overgaan.

Nu weer hier in de petoet, wat kost dat wel niet???



http://www.dvhn.nl/gronin ... oord-Afrika-21782000.html
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ter Apel is er voorlopig van verlost.........
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
http://www.rtvnoord.nl/tv ... d-Vandaag/aflevering/6688



Één en ander is gisteren uitgebreid aan bod gekomen bij Noord Vandaag.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Alle reacties Link kopieren




De zakkenrollers zijn o.a. afkomstig uit het AZC Ter Apel



Terug sturen lukt nauwelijks omdat Marokko niet meewerkt.



Misschien zijn die hekken rond Europa toch

wel een goed idee.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Pfff wat een aantal Gijs, 12.500 je moet er niet aan denken hoeveel van deze mensen niet terug willen en de illegaliteit in duiken.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Tijdens de rechtszaak woensdag verklaarde een van de verdachten dat 's weekends 'het hele azc in de trein van Delfzijl naar Groningen zit'.





http://www.rtvnoord.nl/ni ... n-spullen-in-azc-Delfzijl
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Roven, stelen, en verhandelen als dank voor de genoten gastvrijheid..
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Tja en dan vraagt de linkse oostindisch doof en blind zijnde hogeropgeleide grachtengordel in een eigen cocon levende elite zich af waarom de rechtse partijen groeien.....
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
quote:Mutsje78 schreef op 17 november 2016 @ 22:05:

Tja en dan vraagt de linkse oostindisch doof en blind zijnde hogeropgeleide grachtengordel in een eigen cocon levende elite zich af waarom de rechtse partijen groeien.....



Dat niet alleen. Ook de vele mensen die dan zeggen "Ja, maar ik heb een Irakese buurvrouw, oh, zó'n schatje, die komt elke week met zelfgebakken koekjes langs of lekkere hapjes, en hun kinderen zijn helemaal om op te vreten, met die grote zwarte ogen, en zo lief..."



Geloof ik allemaal gelijk. Maar die mensen werken niet, hebben hier nooit gewerkt en gáán waarschijnlijk ook nooit werken. Leuk hoor, als ze dan af en toe een schaaltje koekjes brengen, en héél lief, maar wat schiet je bejaarde moeder daarmee op als háár verteld wordt dat de voorzieningen die ZIJ nodig heeft niet meer betaalbaar zijn (en ja, mede dankzij de instroom van die lieve koekjesbakkende mensen), en dat ze het zelf grotendeels maar moet uitzoeken en oh ja, uw AOW wordt ook nog even een paar jaar bevroren... maar ach, oude mensen hebben niet zo veel nodig, dan eten ze toch géén verse groenten en fruit, en maar drie keer per week een stukje vlees, want tja, dat zijn ze toch al gewend als kind van de magere jaren van vlak na de oorlog...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 17 november 2016 @ 22:16:

Maar die mensen werken niet,Inderdaad, enig idee hoeveel dat kost? Deze kosten worden altijd wijselijk buiten de berekening gehouden als het over kosten van asielzoekers gaat. Dan wordt enkel verwezen naar de kosten van het COA, maar die zijn natuurlijk bij lange na niet volledig.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Alle reacties Link kopieren
Fraaie toestand daar maar niet heus.........



http://www.ad.nl/buitenla ... genkampen-chios~a52e824e/
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 19 november 2016 @ 12:13:

Fraaie toestand daar maar niet heus.........



http://www.ad.nl/buitenla ... genkampen-chios~a52e824e/



Zou het kwartje niet vallen?

Europa is "klaar" met de opvang van migranten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 19 november 2016 @ 12:13:

Fraaie toestand daar maar niet heus.........



http://www.ad.nl/buitenla ... genkampen-chios~a52e824e/Ik geloof dat ze eindelijk wakker worden. De vereniging van hotels wil geen "vluchtelingen" meer ontvangen?! nee tuurlijk ga je daar als toerist niet tussen zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ze durven momenteel niets door te laten.



4 december presidentsverkiezingen in Oostenrijk met Norbert Hofer van de Oostenrijkse PVV die kan winnen.

https://nl.wikipedia.org/ ... esidentsverkiezingen_2016



Ook 4 december een referendum in Italië



En

Bij een verlies van het referendum zul je zien dat de geest uit de fles komt, en kan ook Italië een golf van het populisme gaan meemaken.

http://nos.nl/artikel/214 ... ap-op-als-ik-verlies.html



De italianen zijn nogal boos over de grote stroom AFRIKANEN die via de Middellandse zee het land binnen stromen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 19 november 2016 @ 12:43:

[...]





Zou het kwartje niet vallen?

Europa is "klaar" met de opvang van migranten.



Dat denk ik zo langzamerhand ook wel,

Enfin het zou tijd worden, .......
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Intussen blijft het overigens oorverdovend stil wat betreft dat bericht over Duitsland:

Het plan is daar toch geopperd om de geredde vluchtelingen niet naar Europa te brengen, maar af te zetten op de plek vanwaar zij vertrokken zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:Gebruna schreef op 19 november 2016 @ 16:33:

Intussen blijft het overigens oorverdovend stil wat betreft dat bericht over Duitsland:

Het plan is daar toch geopperd om de geredde vluchtelingen niet naar Europa te brengen, maar af te zetten op de plek vanwaar zij vertrokken zijn?Is een plan, geen beleid.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:pejeka schreef op 17 november 2016 @ 22:16:

[...]





Dat niet alleen. Ook de vele mensen die dan zeggen "Ja, maar ik heb een Irakese buurvrouw, oh, zó'n schatje, die komt elke week met zelfgebakken koekjes langs of lekkere hapjes, en hun kinderen zijn helemaal om op te vreten, met die grote zwarte ogen, en zo lief..."



Geloof ik allemaal gelijk. Maar die mensen werken niet, hebben hier nooit gewerkt en gáán waarschijnlijk ook nooit werken. Leuk hoor, als ze dan af en toe een schaaltje koekjes brengen, en héél lief, maar wat schiet je bejaarde moeder daarmee op als háár verteld wordt dat de voorzieningen die ZIJ nodig heeft niet meer betaalbaar zijn (en ja, mede dankzij de instroom van die lieve koekjesbakkende mensen), en dat ze het zelf grotendeels maar moet uitzoeken en oh ja, uw AOW wordt ook nog even een paar jaar bevroren... maar ach, oude mensen hebben niet zo veel nodig, dan eten ze toch géén verse groenten en fruit, en maar drie keer per week een stukje vlees, want tja, dat zijn ze toch al gewend als kind van de magere jaren van vlak na de oorlog...



Van rtv noordholland deze week:

Sinds mei al honderden mensen aan het werk of opleiding. Wij zijn op het werk erg blij met deze mensen, zeer gemotiveerd.

Dus als je goed begeleid kan er veel.

----------------------------------------------------



AMSTERDAM Het Amsterdamse project om asielzoekers met een verblijfsvergunning sneller te helpen aan een baan of opleiding werpt z'n vruchten af. Tachtig statushouders hebben een baan en 230 zijn begonnen aan een opleiding.

De gemeente heeft via de Amsterdamse Aanpak Statushouders in totaal bijna 650 statushouders kunnen helpen. Van de bijna vijfhonderd statushouders die ook een inburgeringstraject volgen, is driekwart jonger dan 27 jaar. 

"Veel hebben hun opleiding in het land van herkomst moeten onderbreken, wanneer de mogelijkheden er zijn worden ze gestimuleerd hier hun opleiding weer op te pakken'', aldus een woordvoerder.



In mei begon in Amsterdam een proef om van nieuwkomers met voldoende kwalificaties en talenten snel inzichtelijk te krijgen hoe het zit met hun motivatie, taalniveau en hun psychische en lichamelijke gesteldheid. Begin deze maand hadden 47 statushouders dat beoordelingsprogramma doorlopen, meldde de gemeente vanochtend.
quote:Eindeloos schreef op 17 november 2016 @ 19:23:

Roven, stelen, en verhandelen als dank voor de genoten gastvrijheid.. De voc mentaliteit toch ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 20 november 2016 @ 11:49:

[...]





Van rtv noordholland deze week:

Sinds mei al honderden mensen aan het werk of opleiding. Wij zijn op het werk erg blij met deze mensen, zeer gemotiveerd.

Dus als je goed begeleid kan er veel.

----------------------------------------------------



AMSTERDAM Het Amsterdamse project om asielzoekers met een verblijfsvergunning sneller te helpen aan een baan of opleiding werpt z'n vruchten af. Tachtig statushouders hebben een baan en 230 zijn begonnen aan een opleiding.

De gemeente heeft via de Amsterdamse Aanpak Statushouders in totaal bijna 650 statushouders kunnen helpen. Van de bijna vijfhonderd statushouders die ook een inburgeringstraject volgen, is driekwart jonger dan 27 jaar. 

"Veel hebben hun opleiding in het land van herkomst moeten onderbreken, wanneer de mogelijkheden er zijn worden ze gestimuleerd hier hun opleiding weer op te pakken'', aldus een woordvoerder.



In mei begon in Amsterdam een proef om van nieuwkomers met voldoende kwalificaties en talenten snel inzichtelijk te krijgen hoe het zit met hun motivatie, taalniveau en hun psychische en lichamelijke gesteldheid. Begin deze maand hadden 47 statushouders dat beoordelingsprogramma doorlopen, meldde de gemeente vanochtend.Dat klopt. Met goede begeleiding kan er inderdaad veel. Jammer dat die goede begeleiding niet voor iedereen beschikbaar is.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 17 november 2016 @ 19:23:

Roven, stelen, en verhandelen als dank voor de genoten gastvrijheid..



Er is de hele week behoorlijk wat aandacht voor geweest tijdens Noord Vandaag. Maar als je goed kijkt en luistert, dan kan er niet openlijk over worden gesproken. Het werd weer tot op het bot genuanceerd uit angst voor het voeden van onderbuiken, maar gelukkig konden ze niet om het noemen van een aantal feiten heen.



Voor de rechter in Assen betuigden een aantal van de lastpakken overigens spijt en gaven aan dat ze hierheen zijn gekomen voor een betere toekomst voor hunzelf. Ze hingen, waarschijnlijk op aanraden van hun advocaat, een zielig verhaal op waardoor het leek alsof ze zelf ook slachtoffer waren van de omstandigheden, iets waar onze links georiënteerde rechtsspraak uiteraard gevoelig voor is. Het was dan ook een milde straf die ze opgelegd kregen.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Alle reacties Link kopieren
http://www.nu.nl/politiek ... ed-bad-brood-mislukt.html



Mensen die in de steden wonen waar de bed-bad-brood voorziening niet langer door het rijk gefinancierd wordt kunnen hun borst nat maken. De gemeentelijke belastingen zullen weer stijgen. Deze linkse hobby moet natuurlijk wel bekostigd worden, en het liefst niet door idealisten die de bed-bad-brood voorziening willen behouden, maar uiteraard door een ander.



PVDA en Groenlinks willen geen vervolgens ook nog geen sancties voor gemeenten die het rijksbeleid willen ondermijnen. Opmerkelijk dat daar een überhaupt een wet voor gecreëerd moet worden. Je zou toch zeggen dat het ondermijnen van het gezag te allen tijde strafbaar is?



Fijn om te zien dat de heer Dijkhoff zijn rug recht houdt. Hopelijk vindt hij voldoende in de kamer voor zijn wetsvoorstel. Maar ik ben er bang voor gezien het aantal mensen in de kamer met het Jesse-Klaver-syndroom.



Just another day in paradise.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Alle reacties Link kopieren
quote:opisop91 schreef op 20 november 2016 @ 12:43:

[...]





Er is de hele week behoorlijk wat aandacht voor geweest tijdens Noord Vandaag. Maar als je goed kijkt en luistert, dan kan er niet openlijk over worden gesproken. Het werd weer tot op het bot genuanceerd uit angst voor het voeden van onderbuiken, maar gelukkig konden ze niet om het noemen van een aantal feiten heen.



Voor de rechter in Assen betuigden een aantal van de lastpakken overigens spijt en gaven aan dat ze hierheen zijn gekomen voor een betere toekomst voor hunzelf. Ze hingen, waarschijnlijk op aanraden van hun advocaat, een zielig verhaal op waardoor het leek alsof ze zelf ook slachtoffer waren van de omstandigheden, iets waar onze links georiënteerde rechtsspraak uiteraard gevoelig voor is. Het was dan ook een milde straf die ze opgelegd kregen.Goh waarom verbaast mij dit nu niet eens je zou toch op zijn minst verwachten dat ze als ongewenst vreemdeling de grens over gaan naar land van herkomst.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:opisop91 schreef op 21 november 2016 @ 11:58:

http://www.nu.nl/politiek ... ed-bad-brood-mislukt.html



Mensen die in de steden wonen waar de bed-bad-brood voorziening niet langer door het rijk gefinancierd wordt kunnen hun borst nat maken. De gemeentelijke belastingen zullen weer stijgen. Deze linkse hobby moet natuurlijk wel bekostigd worden, en het liefst niet door idealisten die de bed-bad-brood voorziening willen behouden, maar uiteraard door een ander.



PVDA en Groenlinks willen geen vervolgens ook nog geen sancties voor gemeenten die het rijksbeleid willen ondermijnen. Opmerkelijk dat daar een überhaupt een wet voor gecreëerd moet worden. Je zou toch zeggen dat het ondermijnen van het gezag te allen tijde strafbaar is?



Fijn om te zien dat de heer Dijkhoff zijn rug recht houdt. Hopelijk vindt hij voldoende in de kamer voor zijn wetsvoorstel. Maar ik ben er bang voor gezien het aantal mensen in de kamer met het Jesse-Klaver-syndroom.



Just another day in paradise.



Hier BBB in een hotel. nou ik zie de gemeentelijke belastingverhogingen wel tegemoet



Vanmorgen al op de Radio dat de parkeertarieven, ook voor vergunninghouders zoals ik omhoog gaan......



Toevallig....................
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven