Algemeen vluchtelingentopic deel 8

06-11-2016 21:16 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6

Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Je steekt nog eens iets op van dit topic.
Alle reacties Link kopieren
Kunstenkitsch schreef:
27-06-2018 12:15
Ja maar, ja maar, ja maar, Trump is slecht! Zelfs onze plaatselijke boekhandel had laatst op de gevel staan dat Trump slecht is, dus hij is slecht!

Of toch niet? In alle eerlijkheid: ik heb meer vertrouwen in Trump dan in een Rutte, een EU of welke zittende partij in Nederland dan ook.
Ook zo'n vertrouwen in zijn wapenwetten?
Interessant artikel wel https://www.vn.nl/leo-en-jan-lucassen/? ... NB20180627
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Trump een vreselijke vent. Maar de media belicht deze man ook vaak alleen maar slecht. Het riekt zelfs een beetje naar propaganda. Hij heeft ook goede standpunten. Maar daar hoor je niks over. En ook krijgt hij overal de schuld van. Terwijl heel veel dingen ook in de tijd van Obama al zo waren.

En ja voor mens en milieu zou het goed zijn als we allemaal meer streekproducten gaan eten.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
27-06-2018 13:34
Interessant artikel wel https://www.vn.nl/leo-en-jan-lucassen/? ... NB20180627
Leo Lucassen heeft geen oplossingen, sterker nog hij wil 500.000 vluchtelingen per jaar ophalen uit onveilige landen en die verdelen over de EU

Daar is geen politiek draagvlak voor en daar gaat Lucassen aan voorbij.

Lucassen heeft een mening die hij presenteert als wetenschap.
Onzinnig want hij kopieert resultaten uit het verleden naar het heden en zegt: Dit is de oplossing
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
mick87 schreef:
27-06-2018 13:50
Ik vind Trump een vreselijke vent. Maar de media belicht deze man ook vaak alleen maar slecht. Het riekt zelfs een beetje naar propaganda. Hij heeft ook goede standpunten. Maar daar hoor je niks over. En ook krijgt hij overal de schuld van. Terwijl heel veel dingen ook in de tijd van Obama al zo waren.

En ja voor mens en milieu zou het goed zijn als we allemaal meer streekproducten gaan eten.

En Obama zat weer met een erfenis van de republikeinen, en zo is het cirkeltje weer rond.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

En uit welk NPO programma zou dit weer komen :proud:
De goed inzender krijgt een gratis workshop huizen kraken van het kraak collectief WEAREHERE
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
mick87 schreef:
27-06-2018 13:50
Ik vind Trump een vreselijke vent. Maar de media belicht deze man ook vaak alleen maar slecht. Het riekt zelfs een beetje naar propaganda. Hij heeft ook goede standpunten. Maar daar hoor je niks over. En ook krijgt hij overal de schuld van. Terwijl heel veel dingen ook in de tijd van Obama al zo waren.

En ja voor mens en milieu zou het goed zijn als we allemaal meer streekproducten gaan eten.
Ja, de MSM media is echt elk decorum verloren en laten hun ware aard zien.

Zeker als je de daily/comedy shows ziet, allemaal elke dag grappen over Trump, en bijna alleen maar over zijn uiterlijk.

Moet je je voorstellen dat ze ten tijde van Obama, elke dag, week in week uit, schijtlollige grappen over het kroeshaar of flaporen van Obama zouden zijn blijven maken. Echt zo sneu.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
27-06-2018 12:10
@Quaintrelle,
De globalisering is inderdaad een wereldprobleem. Ook de voetafdruk die westerlingen achterlaten op de aarde is te groot.

Gewoon weer uit eigen tuin eten. Eieren en groente bij stalletjes langs de weg koop ik graag en als ik een fatsoenlijke diepvries had zou daar af en toe een halve koe van een boer uit de buurt in komen. Ik kan zelfs rauwe melk bij een boerderij kopen.

Gelukkig zijn er mensen als Donald Trump die zich er hard voor maken om de globalisering te remmen.
Ik denk dat Trump ook gewoon een opportunist is. En ik heb zomaar het idee dat zijn eigen imago hem meer aan het hart gaat dan het welvaren en welzijn van de gemiddelde arbeider in Redneck-county. De manier alleen al waarop hij zijn handtekening zet (levensgroot, met een dikke zwarte stift) spreekt wat dat betreft boekdelen. Hij wil vooral pompeus gezien worden, zijn ego levensgroot etaleren.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
27-06-2018 11:18
@Quin Zeker goede punten die je aanhaalt. en ook daar ligt een aanzienelijk deel van het probleem.

Maar het probleem heeft meerdere oorzaken. Je doet het nu voorkomen alsof het allemaal onze schuld is. Maar zo simpel ligt dat niet.
....
Maar uiteindelijk begint het toch bij jezelf.

Woah ik heb helemaal niet gezegd dat álles de schuld is van het westen. Ik was alleen het eenzijdige en eentonige beeld wat hier in dit topic wordt neergezet zo zat dat ik mij niet meer in kon houden een ander perspectief te laten horen. Je weet wel voor het totale plaatje.

Maar kijk eens hoe snel en gemakkelijk jij over wat ik zeg heen stapt na één zin met "maar". Kinderen die doodgaan voor een glanslaag en onze wegwerp kleding boeiehhh die mindset van die Afrikanen die deugt niet! Dat er zoveel leed achter onze rozen kleeft, boeit niet. Nee jij wil meteen door met maar....
Vind je dat zelf niet een heel klein beetje ietsie pietsie gek? Ik wel. Héél gek.

Maar laten we idd niet praten over het indirecte bloed aan onze handen, maar over de mindset van Afrikanen. Als hier een wolf rondloopt is er
P A N I E K !!!! De mensen in Afrika lachen ons uit daarom hoop ik. Voor hun is de dreiging van wilde dieren een constant feit. Toen wij ze met ontwikkelingshulp gewassen lieten verbouwen, hadden wij ook een hele grote bek over hun lakse mindset, maar toen alles op zijn rijpst was en de nijlpaarden in één nacht de héle oogst hadden opgevreten... Begrepen ze die mindset toch iets beter.

Wat je zegt over China en Afrika herken ik niet. China investeert juist heel erg in Afrika en doet dat vele malen beter dan het westen ooit heeft gedaan. China is nu al de grootste producent ter wereld, het enige waarin China nog achterloopt is het bankwezen. Experts schatten dat het nog ongeveer 30 jaar duurt voor het bankwezen net zo stabiel enz. is als in het westen.

Amerika is zo groot geworden qua economie in staal enzo door de wereldoorlogen in Europa. Vooral de tweede Wereldoorlog. Want staal en leer enz. heb je nodig om oorlog te voeren en later hadden we middelen nodig om alles weer op te bouwen. Dat dat op een gegeven moment zou instorten/stoppen, is dan ook logisch. Europa draait zelf weer op volle kracht, er is hier geen oorlog. Wij hebben geen staal meer nodig van Amerika. Trump zou intelligent zijn en een echte zakenman als hij dat inzag en dat niet aan globalisatie wijt of de immigranten de schuld geeft.

Er is op geopolitiek gebied veel aan de hand op dit moment. Zo een beetje alle experts zeggen dat de deal tussen Kim en Trump pure show is. Zoiets is al eens eerder gebeurd en toen is er verder ook niks mee gedaan. Wat is er wél gebeurd? Noord en Zuid Korea praten weer met elkaar. Zuid Korea heeft vrije handelsverdragen met Europa. Noord-Korea heeft de mankracht, want over de hele wereld werken noord-koreanen als een soort slaven. Zij bouwen mee aan de Olympische stadions of WK/EK stadions en worden verplicht 7 dagen per week 16 a 18 uur per dag te werken lekker goedkoop. Zij werden ook ingehuurd door Nederlandse bedrijven daar. Korea kan dus ook nog groot worden als zij zich samenpakken.

Als het Europa niet lukt om gezamenlijk draagvlak te creëren voor de EU en nu gewoon knopen doorhakt over het immigratiebeleid en Amerika zichzelf steeds meer buiten spel zet, zie ik het best somber in. Ik heb liever niet dat wij verdeeld staan als over dertig jaar China enzo de grootste wereldmachten zijn. Zij nemen het namelijk niet zo nauw met mensenrechten. En best belangrijk... Een groot deel van de wereld heeft een hekel aan ons "het westen".....

Echt mensen die afgeven op de "Mainstream media" e.d. zouden er goed aan doen eens vaker een documentaire te kijken of toch eens de krant te lezen ipv anderen na te brallen en hun informatie van Facebook te halen. Maar scoren op sentiment met oneliners is tegenwoordig belangrijker dan feiten en het totaalplaatje. Dat zie je ook op politiek gebied. Zoals Maarten van Rossem zei, de populistische schimmel zit overal. Dat zie je ook wel weer in dit topic.
...
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
28-06-2018 02:18
Woah ik heb helemaal niet gezegd dat álles de schuld is van het westen. Ik was alleen het eenzijdige en eentonige beeld wat hier in dit topic wordt neergezet zo zat dat ik mij niet meer in kon houden een ander perspectief te laten horen. Je weet wel voor het totale plaatje.

Maar kijk eens hoe snel en gemakkelijk jij over wat ik zeg heen stapt na één zin met "maar". Kinderen die doodgaan voor een glanslaag en onze wegwerp kleding boeiehhh die mindset van die Afrikanen die deugt niet! Dat er zoveel leed achter onze rozen kleeft, boeit niet. Nee jij wil meteen door met maar....
Vind je dat zelf niet een heel klein beetje ietsie pietsie gek? Ik wel. Héél gek.

Maar laten we idd niet praten over het indirecte bloed aan onze handen, maar over de mindset van Afrikanen. Als hier een wolf rondloopt is er
P A N I E K !!!! De mensen in Afrika lachen ons uit daarom hoop ik. Voor hun is de dreiging van wilde dieren een constant feit. Toen wij ze met ontwikkelingshulp gewassen lieten verbouwen, hadden wij ook een hele grote bek over hun lakse mindset, maar toen alles op zijn rijpst was en de nijlpaarden in één nacht de héle oogst hadden opgevreten... Begrepen ze die mindset toch iets beter.

Wat je zegt over China en Afrika herken ik niet. China investeert juist heel erg in Afrika en doet dat vele malen beter dan het westen ooit heeft gedaan. China is nu al de grootste producent ter wereld, het enige waarin China nog achterloopt is het bankwezen. Experts schatten dat het nog ongeveer 30 jaar duurt voor het bankwezen net zo stabiel enz. is als in het westen.

Amerika is zo groot geworden qua economie in staal enzo door de wereldoorlogen in Europa. Vooral de tweede Wereldoorlog. Want staal en leer enz. heb je nodig om oorlog te voeren en later hadden we middelen nodig om alles weer op te bouwen. Dat dat op een gegeven moment zou instorten/stoppen, is dan ook logisch. Europa draait zelf weer op volle kracht, er is hier geen oorlog. Wij hebben geen staal meer nodig van Amerika. Trump zou intelligent zijn en een echte zakenman als hij dat inzag en dat niet aan globalisatie wijt of de immigranten de schuld geeft.

Er is op geopolitiek gebied veel aan de hand op dit moment. Zo een beetje alle experts zeggen dat de deal tussen Kim en Trump pure show is. Zoiets is al eens eerder gebeurd en toen is er verder ook niks mee gedaan. Wat is er wél gebeurd? Noord en Zuid Korea praten weer met elkaar. Zuid Korea heeft vrije handelsverdragen met Europa. Noord-Korea heeft de mankracht, want over de hele wereld werken noord-koreanen als een soort slaven. Zij bouwen mee aan de Olympische stadions of WK/EK stadions en worden verplicht 7 dagen per week 16 a 18 uur per dag te werken lekker goedkoop. Zij werden ook ingehuurd door Nederlandse bedrijven daar. Korea kan dus ook nog groot worden als zij zich samenpakken.

Als het Europa niet lukt om gezamenlijk draagvlak te creëren voor de EU en nu gewoon knopen doorhakt over het immigratiebeleid en Amerika zichzelf steeds meer buiten spel zet, zie ik het best somber in. Ik heb liever niet dat wij verdeeld staan als over dertig jaar China enzo de grootste wereldmachten zijn. Zij nemen het namelijk niet zo nauw met mensenrechten. En best belangrijk... Een groot deel van de wereld heeft een hekel aan ons "het westen".....

Echt mensen die afgeven op de "Mainstream media" e.d. zouden er goed aan doen eens vaker een documentaire te kijken of toch eens de krant te lezen ipv anderen na te brallen en hun informatie van Facebook te halen. Maar scoren op sentiment met oneliners is tegenwoordig belangrijker dan feiten en het totaalplaatje. Dat zie je ook op politiek gebied. Zoals Maarten van Rossem zei, de populistische schimmel zit overal. Dat zie je ook wel weer in dit topic.
Je hebt helemaal gelijk Quaintrelle. Maar, hoe gaat het hier toelaten van talloze mensen bijdragen aan de oplossing voor de problemen? Helemaal niets toch? Nou ja, toch wel iets, de mensen die hierheen komen en mogen blijven, zijn gered. Maar voor de achterblijvers blijft het probleem in stand.

Sterker nog, de problemen worden alleen maar groter. Immers, deze mensen doen ook hun inkopen hier ook zo goedkoop mogelijk bij de Action, kopen hier ook door kinderen gefabriceerde kleding en zijn ook afhankelijk van vervoermiddelen voorzien van een coating waarvoor kinderen hebben moeten sterven. Hoe meer mensen wij hierheen halen, hoe meer wij van deze producten nodig hebben, dus des te meer macht krijgen die bedrijven daar, hetgeen niet gaat resulteren in een positief effect op de erbarmelijke omstandigheden die daar nu reeds aan de orde zijn. Bovendien zorgt de komst van deze mensen voor meer verbruik van elektriciteit, gas, water en fossiele brandstoffen in Europa, hetgeen een nadelig effect heeft op de milieubalans en waarvan de problemen die daaruit voortvloeien vooral merkbaar zullen zijn op de plaatsen waar deze mensen vandaan komen.

Allemaal gemakkelijk getypt hier vanuit mijn comfortabele stoel met mijn goed-gevulde McDonald's pens. Ik ben me terdege bewust van mijn bevoorrechte positie. En daarom ben ik het ook zeker met jou eens dat er problemen zijn die aangepakt moeten worden, echter aan ideeën hoe schiet het mij zwaar tekort. Wel weet ik dat deze mensen hierheen halen in ieder geval niet de oplossing is.
Quaintrelle schreef:
27-06-2018 00:37
Hoe denken de anti-immigratie mensen hier eigenlijk over de globalisatie?

Europese bedrijven die zich vestigen in Afrika bv. Zoals Nederlandse rozenboeren.
We kopen massaal bij de action, want lekker goedkoop. Boeiend wat voor leed daarachter zit.. En zo kan ik doorgaan.

Staan jullie daar ook maar 1 seconde bij stil? Wat voor effect jullie gedrag heeft op anderen in de wereld? En niet te vergeten onze verantwoordelijkheid in dat geheel!

Als je dat niet snapt, lees het verdrag van de rechten van de mens eens.
Vrij bizar dat je een rozenboertje als het grote kwaad van de globalisatie neerzet. Dat MKB boertje heeft geen enkel belang bij het uitbuiten van natuur of mensen. Gewetensvraag tussendoor: in hoeverre is een Europese zakenman nog Europees als hij in Afrika leeft en werkt? Is het dan niet 'ook een Afrikaan'?

Europese bedrijven zijn wereldwijd de meest fatsoenlijke. Je wil echt niet aan de genade van een Chinese fabrieksbaas overgeleverd zijn.
Leuk inkijkje:
https://www.vpro.nl/programmas/dwars-do ... nezen.html

In de laatste Chinese fabriek die ik bezocht begon de lijnbaas binnen 10 minuten te pleiten voor overname van de fabriek door Nederlanders.

De prijs hier in de winkel heeft helemaal niets te maken met de arbeidsomstandigheden daar. Op een iPhone zit 600% marge, maar daar merken de fabrieksarbeiders niks van. Waarom niet vraag je? Omdat het fabrieksland is zoals het is, en de regering heeft die men daar kiest.

Het begint en eindigt daarom altijd met de samenleving in Afrika: zolang die faalt, is het ook de verantwoordelijkheid van de samenleving daar. Dat geldt ook voor mensenrechten: als Afrikanen die niet opeisen bij de door hen gekozen regeringen, kunnen ze moeilijk het buitenland daarvoor aanspreken.
Alle reacties Link kopieren
koopzenu schreef:
28-06-2018 11:58
Je hebt helemaal gelijk Quaintrelle. Maar, hoe gaat het hier toelaten van talloze mensen bijdragen aan de oplossing voor de problemen? Helemaal niets toch? Nou ja, toch wel iets, de mensen die hierheen komen en mogen blijven, zijn gered. Maar voor de achterblijvers blijft het probleem in stand.

Sterker nog, de problemen worden alleen maar groter. Immers, deze mensen doen ook hun inkopen hier ook zo goedkoop mogelijk bij de Action, kopen hier ook door kinderen gefabriceerde kleding en zijn ook afhankelijk van vervoermiddelen voorzien van een coating waarvoor kinderen hebben moeten sterven. Hoe meer mensen wij hierheen halen, hoe meer wij van deze producten nodig hebben, dus des te meer macht krijgen die bedrijven daar, hetgeen niet gaat resulteren in een positief effect op de erbarmelijke omstandigheden die daar nu reeds aan de orde zijn. Bovendien zorgt de komst van deze mensen voor meer verbruik van elektriciteit, gas, water en fossiele brandstoffen in Europa, hetgeen een nadelig effect heeft op de milieubalans en waarvan de problemen die daaruit voortvloeien vooral merkbaar zullen zijn op de plaatsen waar deze mensen vandaan komen.

Allemaal gemakkelijk getypt hier vanuit mijn comfortabele stoel met mijn goed-gevulde McDonald's pens. Ik ben me terdege bewust van mijn bevoorrechte positie. En daarom ben ik het ook zeker met jou eens dat er problemen zijn die aangepakt moeten worden, echter aan ideeën hoe schiet het mij zwaar tekort. Wel weet ik dat deze mensen hierheen halen in ieder geval niet de oplossing is.
Ja maar die mensen worden niet allemaal toegelaten. Ik vind het echt jammer dat ik de titels niet meer weet van de documentaires.. Effectief mag van die stroom vluchtelingen een heel klein aantal blijven. Sinds ik dat heb gezien, heb ik alle vertrouwen erin. Dat zit allemaal goed in elkaar die hele selectieprocedure. Die mensen wordt uitgelegd dat wij na de oorlog ook niet zijn verhuisd, maar alles opnieuw hebben opgebouwd. Dat zij terug moeten keren en zelf iets van hun land moeten maken.Als het de EU landen lukt om het onderling eens te worden, is het probleem van tafel.

Het probleem is te weinig draagvlak voor de Europese Unie. Mensen horen wel over het Schengen verdrag, maar lijken amper te begrijpen wat voor verworven vrijheid dat is. Laat staan dat ze weten dat de EU in het leven is geroepen met als doel een vrij verkeer van goederen en mensen en een samensmelting van economieën zodat er nooit meer oorlog zou uitbreken binnen Europa.

Dat allemaal staat op het spel.

In het begin van de immigratie crisis, keken alle EU landen gespannen naar Merkel. Wie had gedacht dat Duitsland ooit nog zo een positie zou krijgen binnen Europa na WOll? Ik niet. Maar erkenning? Ho maar. Daar is ze flink voor afgebrand en nu staat er niemand echt op en ontbreekt het aan alle daadkracht om tot besluiten te komen. En ettert het maar door en door, ik denk dat dit gedoe vele malen duurder is dan zo een reddingsschip.

Begrijp mij niet verkeerd. Ik vind helemaal niet dat wij iedereen asiel moeten verlenen. Wel vind ik dat er veilige opvangcentra moeten zijn ( vrij van slavenhandel en martelingen zoals in Libië) en wij dit probleem nu gewoon moeten aanpakken. Des te sneller worden grote groepen mensen teruggestuurd, die doen massaal hun verhaal thuis en de immigratie stroom zal afnemen. Als mensen horen dat ze zo weinig kans maken, zullen ze niet zoveel geld meer spenderen aan een levensgevaarlijke reis.
...
Alle reacties Link kopieren
Groningen heeft teveel buitenlandse studenten (die geld in het laatje brengen). Zou de gemeente dáár geen bed-bad-broodregeling voor moeten treffen?

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/195908/N ... met-kamers
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
28-06-2018 16:23


In het begin van de immigratie crisis, keken alle EU landen gespannen naar Merkel. Wie had gedacht dat Duitsland ooit nog zo een positie zou krijgen binnen Europa na WOll? Ik niet. Maar erkenning? Ho maar. Daar is ze flink voor afgebrand en nu staat er niemand echt op en ontbreekt het aan alle daadkracht om tot besluiten te komen. En ettert het maar door en door, ik denk dat dit gedoe vele malen duurder is dan zo een reddingsschip.

Het zit iets genuanceerder

De eerste helft van 2015 liep de Balkanroute al vol alleen was Europa bezig de euro te redden.
Griekenland ging op rampkoers na de verkiezing met de radicaal-linkse leider Alexis Tsipras en zijn partij Syriza
iedereen herinnert zich het referendum en alle commotie nog wel.

Uiteindelijk kwam er een compromis en richtte Europa haar ogen weer op de Balkanlanden die behoorlijk in de problemen kwamen door migranten op de Balkanroute, er was geen houden aan.

Uiteindelijk liepen veel migranten vast in Hongarije (station Boedapest)
Hierop zegde Merkel eigenhandig Dublin 2 op en zette de Duitse grenzen open middels de willkommen cultuur

Hier zit ook de kern van het huidige conflict, door niet te overleggen en ook geen enkel plan te hebben zoog Duitsland bijna een miljoen migranten aan waarvan op zijn best 50% vluchteling was en de andere helft nu niet uitzetbaar door Duitsland hobbelt.

Veel EU landen namen haar dit kwalijk en indirect veroorzaakte dit de BREXIT

In Duitsland keek ongeveer 50% van de bevolking knarsetandend toe en vormde de kern van de verkiezingswinst voor het AFD en in Oostenrijk zorgde het er voor dat populistisch recht vast in het zadel zit net als o.a. Orban

Voor veel landen is het nu pay back time en neem ze het eens kwalijk.

Het is nu pay back time voor veel landen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
EU-leiders sluiten migratiedeal, maar 'probleem nog lang niet opgelost' - http://nos.nl/l/2238967

Ik denk niet dat er in de praktijk veel gaat veranderen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Zo, er staat een clafoutis in de wonderpan te garen.

Melk en eieren op 2 kilometer (boerderij), meel van de molen (5 kilometer), frambozen en aardbeien (eigen tuin), suiker (fabriek 12 kilometer). Oh ja, en aardgas uit eigen verzakte bodem.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
https://nos.nl/artikel/2239739-belgisch ... eegje.html

Merkwaardig verhaal.
Als je iemand aanvalt ga je haar toch niet uitkleden.
Ik vermoed eerder iets van eerwraak.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
https://nos.nl/artikel/2239625-oostenri ... anten.html

Dat hadden ze beter in 2015 kunnen doen.

https://nos.nl/artikel/2239576-regering ... koord.html

Merkel (Duitsland) heeft inmiddels het strengste migratie beleid van Europa
met gesloten kampen en al.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Beter laat dan nooit.

Wat ik me wel afvraag is of dit mag van de EU en al die rechten die ze hebben. Volgens Rutte (of een van zijn secondanten) mochten gesloten kampen niet. Ik ben dan ook heel benieuwd naar de reactie van Nederland. Twee opties:

- Of we gooien het dicht, net als Duitsland.
- Of we laten iedereen binnenkomen, want Duitsland gaat tegen de regels en wetten in.
hollebollegijs schreef:
04-07-2018 05:47
https://nos.nl/artikel/2239739-belgisch ... eegje.html

Merkwaardig verhaal.
Als je iemand aanvalt ga je haar toch niet uitkleden.
Ik vermoed eerder iets van eerwraak.
Daar dacht ik ook gelijk aan. Telkens blijken verhalen van aanvallen op moslima’s niet te kloppen.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
04-07-2018 07:33
Daar dacht ik ook gelijk aan. Telkens blijken verhalen van aanvallen op moslima’s niet te kloppen.

Vooropgesteld dat er racisme is maar dit is een merkwaardig voorval.

De vrouw werd mishandeld en daarna trokken ze haar kleren van het lijf.

Niet echt logisch er vanuitgaande dat een aanvaller zich snel uit de voeten wil maken, hit & run.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Pientjexxxx schreef:
04-07-2018 07:33
Daar dacht ik ook gelijk aan. Telkens blijken verhalen van aanvallen op moslima’s niet te kloppen.


Ik gok ook op weer een racistisch lulverhaal van een islamitisch meisje over anti islamitisch geweld.

https://www.metronieuws.nl/nieuws/binne ... -hoofddoek

Overigens, wat wel echt gebeurt (keurige video op http://www.foxnews.com/us/2018/07/05/te ... p-hat.html en https://www.youtube.com/watch?v=Ry57MQpzrbQ is het intimideren en fysiek aanvallen van Trump stemmers door van blinde haat gegrepen Obama & Hillary fans. Daar lees je dan weer niets over in de Nederlandse media, want Trump stemmers mogen net als de Telegraaf worden geterroriseerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ook niet dat er gelijk dat etiket op wordt geplakt. Stel dat er een keurig christelijk meisje door een onverlaat wordt aangerand of erger, is dat dan ook opeens anti-christelijk in de media, of wordt dat gewoon gezien zoals het is: een zieke persoon die meisjes aanvalt?

Waarom wordt er dan opeens een racistisch of anti-moslim etiket op geplakt als het meisje dat slachtoffer is toevallig moslima is?

In beide gevallen wordt een meisje aangerand, maar het oordeel is dan anders, ondanks het feit dat beide meisjes een religie hebben.

Is dat niet raar?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
https://www.trouw.nl/democratie/is-ange ... ~ac9f4161/


Een goed artikel over Merkel
Wat interessante zaken.

Zo was het openen van de grenzen in 2015 niet zo zeer uit liefdadigheid maar omdat ze bang was voor negatieve publiciteit als ze de grenzen WEL zou sluiten.

Het welkom heten van vluchtelingen lag op dat moment goed bij de bevolking maar toen de stemming omsloeg scherpte de Duitsers het asielbeleid zo aan dat het nu hoort tot de strengste van Europa en gezinshereniging bijna onmogelijk is.

De AZC'S bezocht ze ook niet vrijwillig maar dat was het idee van de afdeling propaganda van haar partij.


Het artikel is een mini samenvatting van een boek over die periode dat in Duitsland is verschenen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven