Algemeen vluchtelingentopic deel 8

06-11-2016 21:16 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6

Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
11-07-2018 17:14
Ik had een open vraag gesteld , lees maar terug. Namelijk waar de mensen die afgeven op de Mainstream media hun kennis vandaan halen. Ik heb helaas niet gedronken, maar telkens als ik in dit topic verdwaal, lust ik wel een fles tequila of drie. Beetje smakeloos ook van je, maar geeft niet. Is precies wat ik eerder constateerde bij MarkSD. Voor mij een teken dat je inhoudelijk niet zo sterk bent, anders had je dat niet nodig lijkt me. Je zegt nota bene zelf tot twee keer toe dat het de MSM schuld is dat mensen hun informatie uit onbetrouwbare bronnen als Twitter en Facebook halen.

Dat het vertrouwen in de MSM daalt, kan ook komen doordat ze zo onderuit gehaald worden bij elke fout? Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Zeker met de snelheid van de huidige nieuwscyclus. Artsen maken ook fouten, het zou wel raar zijn als je dan met enkele fouten komt en dan zegt dat het hele gezondheidsstelsel niet deugt. Dát is wat jij doet en dat is de hetse die MSM over zich heen krijgt.

Ik heb jou eerder in dit topic gequote toen je iets aanhaalde wat op Facebook had gestaan en een paar posts hierboven gaf je als antwoord dat de MSM het zelf schuld zijn dat mensen hun wijsheden van onbetrouwbare bronnen als FB of Twitter halen. Waarom moet ik dan nog vragen welke krant jij leest?
Sorry maar mijn opleidingsniveau levelt niet met jouw postings :-D
Ik kan ik er geen touw aan vast knopen.

Mocht je een vraag hebben stel hem dan beknopt dan waag ik een poging hem :

1) Te begrijpen
2) Te beantwoorden
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
11-07-2018 12:58
Ik vraag me dat af, zou de MSM onder invloed staan van de regering of zitten ze gevangen in hun eigen "linkse" gedachtengoed?

Zou Rutte Nieuwsuur bellen om te vragen of ze op de achtergrond van migratie onderwerpen plaatjes van kinderen (liefst) baby's willen laten zien?

Kijk Rutte heeft er alle belang bij dat de relatie met de VS / Trump goed is.
Toch klapt de publieke omroep er bakken vol anti Trump nieuws uit.

De Turkije deal - gesloten door Merkel en Rutte - ligt bij de NOS regelmatig onder vuur.
De NOS kwam als eerste met beelden uit de Griekse kampen.

Overigens deel ik je mening dat de MSN de aansluiting met een groot deel van de bevolking kwijt raakt.

Toch blijft mijn oprechte vraag wat toch je obsessie is met die foto's van kinderen? Ik geloof werkelijk niet dat zelfs de meest links georiënteerde kijker denkt dat de vluchtelingenstromen uit louter zielige kindertjes bestaan. In tegendeel eerder. Ik zie het eerder als een poging tot bewustmaking dat er óók kwetsbare kinderen onder de vluchtelingen zijn.
Alle reacties Link kopieren
popita schreef:
11-07-2018 19:59
Toch blijft mijn oprechte vraag wat toch je obsessie is met die foto's van kinderen? Ik geloof werkelijk niet dat zelfs de meest links georiënteerde kijker denkt dat de vluchtelingenstromen uit louter zielige kindertjes bestaan. In tegendeel eerder. Ik zie het eerder als een poging tot bewustmaking dat er óók kwetsbare kinderen onder de vluchtelingen zijn.
Dat is ons verschil van inzicht.

Overigens mijn complimenten, dit vind een prettige manier van discussiëren.
Elkaar vragen stellen en je eigen inzicht ventileren.

Ik geloof ook niet dat de redactie van Nieuwsuur tijdens een vergadering besluit plaatjes van kinderen te gebruiken.
De mensen die de fotoselectie maken doen dat vermoedelijk bewust.
Vanuit hun gevoel dat de mensen op de Middellandse zee zielige migranten zijn pakken ze de plaatjes die het meest op de emotie spelen.
Zou je namelijk foto's gebruiken die aansluiten bij de werkelijke situatie - 80% jonge mannen - wekt dit bij de gemiddelde Europeaan geen sympathie op.

Maar neem nu dit op de NOS app
https://nos.nl/artikel/2241028-grap-dui ... keerd.html
Seehofer (de Duitse minister) zou lachend hebben verteld dat er 69 Afghanen zijn uitgewezen.


Kijk hier de uitspraak.
https://www.zeit.de/gesellschaft/zeitge ... uechtlinge

Er wordt geen grap gemaakt, hij lacht niet.

Maar hoeveel Nederlanders zouden de moeite nemen de video op te zoeken en te kijken?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik moet zeggen dat ik het fragment lastig te interpreteren vind omdat hij niet recht in de camera kijkt, maar voluit lachen of grinniken doet hij inderdaad niet. Ik vind het wel een beetje een eigenaardige opmerking eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
11-07-2018 20:25


Er wordt geen grap gemaakt, hij lacht niet.

Maar hoeveel Nederlanders zouden de moeite nemen de video op te zoeken en te kijken?
Hij maakt wel een grap hoor. Al blijft het Duitse humor natuurlijk. Hij zegt dat hij die 69 afghanen niet heeft besteld voor zijn 69e verjaardag. En dan lacht ie, geen schaterlach maar zeker een lach.
...
In het artikel dat je linkt, is de commentator vrij zeker van zijn humoristische insteek. Ik volg Seehofer al wat langer en dat is echt een rare man, dus dat hij dit echt grappig bedoeld zou hebben, zou mij niet verbazen. In Duitse mainstreammedia is er in ieder geval consensus over.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
11-07-2018 20:58
In het artikel dat je linkt, is de commentator vrij zeker van zijn humoristische insteek. Ik volg Seehofer al wat langer en dat is echt een rare man, dus dat hij dit echt grappig bedoeld zou hebben, zou mij niet verbazen. In Duitse mainstreammedia is er in ieder geval consensus over.
Ik bekijk het en zie geen lachende / grappende Seehofer
De NOS zou minimaal een linkje naar de beelden hebben kunnen plaatsen zodat de mensen zelf kunnen oordelen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
11-07-2018 20:52
Hij maakt wel een grap hoor. Al blijft het Duitse humor natuurlijk. Hij zegt dat hij die 69 afghanen niet heeft besteld voor zijn 69e verjaardag. En dan lacht ie, geen schaterlach maar zeker een lach.
Interpretatie, ik zie een man die de ironie van de situatie ziet ( 69 en 69) zijn gezicht wat vertrekt, heel ingetogen praat.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
popita schreef:
11-07-2018 20:36
Ik moet zeggen dat ik het fragment lastig te interpreteren vind omdat hij niet recht in de camera kijkt, maar voluit lachen of grinniken doet hij inderdaad niet. Ik vind het wel een beetje een eigenaardige opmerking eerlijk gezegd.

Beetje Seehofer
Beetje lomp

Daarbij komt dat uitzetten - dat valt onder zijn verantwoordelijkheid - heel lastig gaat.
Mensen gooien papieren weg, duiken onder, stapelen procedure op procedure.
Dan snap ik best dat hij blij is als een uitzetting een keer WEL doorgaat.

Bijna 50% van de uitzettingen mislukt
https://duitslandinstituut.nl/artikel/2 ... nd-mislukt
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
11-07-2018 21:07
Ik bekijk het en zie geen lachende / grappende Seehofer
De NOS zou minimaal een linkje naar de beelden hebben kunnen plaatsen zodat de mensen zelf kunnen oordelen.

Het is sowieso moeilijk om de beelden onbevooroordeeld te bekijken, als je al een mening hebt over Seehofer (welke mening dan ook) en als je al weet dat het om een (vermeende) "grap" gaat. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hij zich verkneukelt, maar ik weet niet of dat komt door de voorkennis die ik heb. Jij zult juist weer bewijzen zien dat hij toch echt geen grap maakt. We kijken allemaal vanuit ons eigen referentiekader.
Alle reacties Link kopieren
popita schreef:
11-07-2018 21:20
Het is sowieso moeilijk om de beelden onbevooroordeeld te bekijken, als je al een mening hebt over Seehofer (welke mening dan ook) en als je al weet dat het om een (vermeende) "grap" gaat. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hij zich verkneukelt, maar ik weet niet of dat komt door de voorkennis die ik heb. Jij zult juist weer bewijzen zien dat hij toch echt geen grap maakt. We kijken allemaal vanuit ons eigen referentiekader.
Verkneukelen is meer vrolijk zijn over iemands lot.
Maar kan me voorstellen als je verantwoordelijk bent voor uitzettingsbeleid dat je wel even opgelucht bent als het een keer wel goed gaat.
Zo succesvol is het niet.

Het gedrag van Seehofer de afgelopen weken is natuurlijk te herleiden naar de mislukte uitzettingen.
Duitsland zit bomvol mensen die allang weer weg hadden gemoeten, dat lukt niet dus een logische volgende stap is grenzen dicht zodat je niet opgezadeld wordt met toekomstige problemen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
popita schreef:
11-07-2018 19:59
Toch blijft mijn oprechte vraag wat toch je obsessie is met die foto's van kinderen? Ik geloof werkelijk niet dat zelfs de meest links georiënteerde kijker denkt dat de vluchtelingenstromen uit louter zielige kindertjes bestaan. In tegendeel eerder. Ik zie het eerder als een poging tot bewustmaking dat er óók kwetsbare kinderen onder de vluchtelingen zijn.
Nou, dat zeg jij. Maar waarom dan steeds maar weer inzoomen op die ene vrouw met kind op de arm en niet op die 99 jonge mannen die blij zijn het land van melk en honing te hebben bereikt?

Om in de vergelijking van Quantrelle over de arts die een fout maakt te blijven: als in een ziekenhuis bij iemand met een gebroken arm stelselmatig zijn nier wordt verwijderd, ga je niet meer uit van een toevallige fout, maar ga je je afvragen waarom die nieren er steeds uitgaan.

Dat de NPO zelfs bij de gijzeling in de studio door Tarik met de regering overleg had over het wel/niet uitzenden, geeft wel aan hoe gek die lijntjes lopen.
MarkSD schreef:
11-07-2018 23:40
Nou, dat zeg jij. Maar waarom dan steeds maar weer inzoomen op die ene vrouw met kind op de arm en niet op die 99 jonge mannen die blij zijn het land van melk en honing te hebben bereikt?

Om in de vergelijking van Quantrelle over de arts die een fout maakt te blijven: als in een ziekenhuis bij iemand met een gebroken arm stelselmatig zijn nier wordt verwijderd, ga je niet meer uit van een toevallige fout, maar ga je je afvragen waarom die nieren er steeds uitgaan.

Dat de NPO zelfs bij de gijzeling in de studio door Tarik met de regering overleg had over het wel/niet uitzenden, geeft wel aan hoe gek die lijntjes lopen.

Maar is het niet zo dat die (spreekwoordelijke) 99 mannen algemeen bij iedereen bekend zijn? Ik ken echt niemand die dat ontkent hoor.
popita schreef:
12-07-2018 09:47
Maar is het niet zo dat die (spreekwoordelijke) 99 mannen algemeen bij iedereen bekend zijn? Ik ken echt niemand die dat ontkent hoor.
Maar waarom dan steeds een verkeerd plaatje tonen? Dat is toch merkwaardig. Alsof je bij een item over Ajax steeds Feyenoordspelers en de Kuip in beeld brengt.

Dan weten de meeste mensen misschien ook wel dat Ajax een andere club is, maar waarom zo hardnekkig vasthouden aan dat verkeerde beeld?
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
11-07-2018 23:40
Nou, dat zeg jij. Maar waarom dan steeds maar weer inzoomen op die ene vrouw met kind op de arm en niet op die 99 jonge mannen die blij zijn het land van melk en honing te hebben bereikt?

Om in de vergelijking van Quantrelle over de arts die een fout maakt te blijven: als in een ziekenhuis bij iemand met een gebroken arm stelselmatig zijn nier wordt verwijderd, ga je niet meer uit van een toevallige fout, maar ga je je afvragen waarom die nieren er steeds uitgaan.

Dat de NPO zelfs bij de gijzeling in de studio door Tarik met de regering overleg had over het wel/niet uitzenden, geeft wel aan hoe gek die lijntjes lopen.
Vind je? Het lijkt mij juist uiterst verstandig in zulke gevallen overleg te plegen.
kirjailija schreef:
12-07-2018 12:03
Vind je? Het lijkt mij juist uiterst verstandig in zulke gevallen overleg te plegen.
Sorry? Met de regering! Niet de politie. Maar met de minister president. Waar slaat dat op?
MarkSD schreef:
12-07-2018 10:40
Maar waarom dan steeds een verkeerd plaatje tonen? Dat is toch merkwaardig. Alsof je bij een item over Ajax steeds Feyenoordspelers en de Kuip in beeld brengt.

Dan weten de meeste mensen misschien ook wel dat Ajax een andere club is, maar waarom zo hardnekkig vasthouden aan dat verkeerde beeld?
Het lijkt wel of ik andere nieuwsbronnen bekijk dan jullie, want ik zie toch echt regelmatig foto's en reportages voorbijkomen waar voornamelijk mannen in beeld zijn. Of komt dat misschien dat ik met een meer neutrale blik naar het nieuws kijk, en niet met het idee dat ze erop uit zijn om me erin te luizen?
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
12-07-2018 12:51
Sorry? Met de regering! Niet de politie. Maar met de minister president. Waar slaat dat op?
Net als met de gedoe in Rotterdam met die Turkse minister niet alleen de politie maar ook de burgemeester betrokken was. Nu was het een gijzeling op nationale TV, vind ik er dus niks vreemds aan als de minister-president bij het overleg betrokken wordt. Zou gekker opgekeken hebben als er geen overleg met hem/hen was geweest.
popita schreef:
12-07-2018 13:03
Het lijkt wel of ik andere nieuwsbronnen bekijk dan jullie, want ik zie toch echt regelmatig foto's en reportages voorbijkomen waar voornamelijk mannen in beeld zijn. Of komt dat misschien dat ik met een meer neutrale blik naar het nieuws kijk, en niet met het idee dat ze erop uit zijn om me erin te luizen?

Gewoon Google op NOS en vluchteling, dan krijg je deze plaatjes:

https://www.google.nl/search?q=nos+vlu ... RYXtQ4mM:

Op de eerste 5 plaatjes waar vluchtelingen opstaan, zijn er 4 met babies en kinderen....

Als je alleen op vluchteling googled, is het nog erger.

https://www.google.nl/search?biw=1392&b ... hkK0OlRyic
Alle reacties Link kopieren
popita schreef:
12-07-2018 13:03
Het lijkt wel of ik andere nieuwsbronnen bekijk dan jullie, want ik zie toch echt regelmatig foto's en reportages voorbijkomen waar voornamelijk mannen in beeld zijn. Of komt dat misschien dat ik met een meer neutrale blik naar het nieuws kijk, en niet met het idee dat ze erop uit zijn om me erin te luizen?

Lijkt me sterk.

Ik wordt wakker en kijk voor het laatste nieuws op de NOS app, dan download ik Trouw en lees die.
Door de dag heen lees ik de NOS app en in de auto luister ik radio 1

Op welk nieuwsitem (publiek) laten ze voornamelijk mannen zien?
Elsevier, Telegraaf oké maar dan heb je het ook wel gehad.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
12-07-2018 21:09
Lijkt me sterk.

Ik wordt wakker en kijk voor het laatste nieuws op de NOS app, dan download ik Trouw en lees die.
Door de dag heen lees ik de NOS app en in de auto luister ik radio 1

Op welk nieuwsitem (publiek) laten ze voornamelijk mannen zien?
Elsevier, Telegraaf oké maar dan heb je het ook wel gehad.

Nou ik weet het niet, ik heb die beelden gewoon voor mijn ogen, en gewoon op Tv gezien. Ik kijk niet in de krochten van het internet, maar naar de gebruikelijke Nederlandse tv-zenders.

Los daarvan heb ik twee meningen. De eerste is, dat de meeste mensen echt geen gekke Henkies zijn en best weten hoe de vork in de steel zit, al kunnen ze uiteraard van mening verschillen over hoe met de problemen moet worden omgegaan.
De tweede is, dat kinderen altijd extra aandacht verdienen omdat ze geen enkele stem hebben in al het leed dat ze wordt aangedaan.
Alle reacties Link kopieren
We Are Here-woordvoerder Khalid Abdou Jone krijgt een verblijfsvergunning. De 34-jarige Soedanees moest liefst zestien jaar wachten op de vergunning.

Dat heeft Joné laten waten. Hij kon het nauwelijks geloven toen hij gisteren de email kreeg. Na zestien jaar, nadat hij in 2002 vluchtte uit Soedan voor oorlog, is hij erkend als vluchteling.

Lees ook: We Are Here-Groep staat toch open voor 24-uursopvang

Jone vertelde het meteen aan de We Are Here-groep, die nog wel in onzekerheid moet leven. Maar tot de blijdschap van Jone waren ze blij voor hem. 'Dit laat ook aan de anderen zien dat er hoop is, al duurt het wel heel lang.'

Overigens stopt Jone meteen met de woordvoering voor de groep vluchtelingen. 'We zullen de komende dagen op zoek gaan naar iemand anders binnen de groep die deze rol op zich wil nemen.'
Alle reacties Link kopieren
criminaliteit word dus beloond?
Alle reacties Link kopieren
christian88 schreef:
18-07-2018 18:34
criminaliteit word dus beloond?
Kan allemaal in Nederland
Alle reacties Link kopieren
christian88 schreef:
18-07-2018 18:34
criminaliteit word dus beloond?
Ik weet niet wat de motivatie is.
Maar die lui denken natuurlijk wel 1 + 1 = verblijfsvergunning
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven