Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Met een beetje mazzel is de uittocht binnen een paar maanden voorbij.

De NATO wordt al heel onrustig van de Russen in Syrië.

Met een beetje geluk zijn de door US gesteunde terroristen binnenkort op zoek naar 72 maagden.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Ik wil jullie feestje niet verpesten, maar merkwaardige opmerkingen over Amnesty International kan ik echt niet laten passeren.

Oh ja, en ik vind nog steeds hetzelfde als vorige week. Toedeloe.
quote:barbaracartland schreef op 08 oktober 2015 @ 19:47:

Ik wil jullie feestje niet verpesten, maar merkwaardige opmerkingen over Amnesty International kan ik echt niet laten passeren.

Oh ja, en ik vind nog steeds hetzelfde als vorige week. Toedeloe.Oh ja ik ook.. Doei en de mazzel en toedeloe..
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-10-2015 20:26
Reden: Ongepast
% gewijzigd
quote:rosemetijs schreef op 08 oktober 2015 @ 17:19:

[quote]vruchtgebruik schreef op 08 oktober 2015 @ 17:17:

[...]

Hier worden alle illegalen op 1 hoop gegooid. We hebben het toch over uitgeprocedeerden? Artikel staat vol schattingen.

Men heeft een schatting gemaakt maar er zitten echt geen tienduizend mensen in vluchtflats etc hoor.

De rest is gewoon jouw bordje aan het afwassen als je uit eten bent geweest.[/quote]

Ja? Bron en bewijs graag..Is toch nergens aan besteed. Begin ik niet meer aan.
quote:MarianneDavids schreef op 08 oktober 2015 @ 19:35:

[...]

Ik zie hier 's nachts ook al mensen rondhangen van wie ik denk; wie zijn jullie, waar komen jullie vandaan, waar slapen jullie, hoe komen jullie aan die supermarkttassen vol blikjes bier. Ik heb absoluut niet het idee dat ze uit Syrië komen. Volgens een buurvrouw die wisselende diensten heeft en soms tegen de ochtend thuis komt spreken ze een Slavische taal.Ik dacht eventjes dat je het forum bedoelde (tot de Slavische taal)
quote:vruchtgebruik schreef op 08 oktober 2015 @ 19:59:

[...]

Is toch nergens aan besteed. Begin ik niet meer aan.Ah ja je kletst dus maar gewoon wat.. Waarvan akte dan maar..
quote:vruchtgebruik schreef op 08 oktober 2015 @ 20:02:

[...]

Ik dacht eventjes dat je het forum bedoelde (tot de Slavische taal) 's Nachts blijft de computer of i-pad uit.
verba volant, scripta manent.
Why bother.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-10-2015 20:25
Reden: Ongepast
% gewijzigd
quote:hollebollegijs schreef op 08 oktober 2015 @ 19:07:

[...]

Ik sprak gisteren iemand die ondersteunend werkt voor de IND

Daar wordt wel serieus gewerkt al hebben ze wel steeds minder tijd.

Het valt hun ook op dat de Syriërs en vooral de gezinnen hun papieren keurig op orde hebben, de twijfel gevallen beginnen met

"no papers" er worden inderdaad Syriërs ingezet om te controleren of mensen er wel echt vandaan komen.

Verder vertelde hij dat er ter controle van de identiteit in sommige gevallen contact wordt gezocht met de Syrische autoriteiten maar meer wilde hij daar niet over zeggen.

Hij vertelde ook dat ze veel foto's hebben van steden en dorpen en als iemand zegt waar hij vandaan komt kunnen er aan de hand van die foto's controle vragen worden gesteld.

Zo werkt de IND al heel lang inderdaad en daarnaast worden de taalvaardigheden van mensen onderzocht. Je komt als Albanees sprekende echt niet weg voor Syrier, daarvoor moet je de juiste variant van Arabisch spreken ( of waar van toepassing andere lokale talen), naast lokale kennis hebben zoals je beschrijft. Dit soort onderzoeken gebeuren al tijden.

Ik ben btw voorlopig waarschijnlijk even weinig op het forum omdat ik andere dingen moet doen.
[...]

Ik vind dit geroddel over Somaliërs echt beneden alle peil.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-10-2015 20:27
Reden: Quote verwijderd
% gewijzigd
quote:happy-daddy schreef op 08 oktober 2015 @ 19:47:

Met een beetje mazzel is de uittocht binnen een paar maanden voorbij.

De NATO wordt al heel onrustig van de Russen in Syrië.

Met een beetje geluk zijn de door US gesteunde terroristen binnenkort op zoek naar 72 maagden.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik vind de meningen die overdag worden gegeven (tussen 9.00 en 17.00 uur) niet zo boeien.
quote:Superhuisvrouw schreef op 08 oktober 2015 @ 19:56:

Laatst hoorde ik van iemand van de woningbouw dat ze een woning voor 30.000 euro op konden knappen die was totaal uitgeleefd. Sommigen zijn niet eens een woning waard Dit waren ook Somaliers

SH, je kunt toch begrijpen dat 8 à 9 man in een 2 à 3 kamerflatje niet gaat lukken.

Als ze er hier uitgeknikkerd zijn, staan er plm 10 dagen 4 busjes van de WBV.

Je wil niet weten wat er allemaal naar binnen gaat, nieuw keukenblok, toilet, deuren, plafond gipsplaten, trapleuning. Etcetc.

En denk erom dat die woning eens spic&span is opgeleverd.

100 %.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Anna37 schreef op 08 oktober 2015 @ 20:18:

[...]

Zo werkt de IND al heel lang inderdaad en daarnaast worden de taalvaardigheden van mensen onderzocht. Je komt als Albanees sprekende echt niet weg voor Syrier, daarvoor moet je de juiste variant van Arabisch spreken ( of waar van toepassing andere lokale talen), naast lokale kennis hebben zoals je beschrijft. Dit soort onderzoeken gebeuren al tijden.

Ik ben btw voorlopig waarschijnlijk even weinig op het forum omdat ik andere dingen moet doen. Anna kun je dat niet in je eigen tijd doen
Even denken, eentje heeft de woningbouw gesproken, de ander iemand van de IND de ander de buurvrouw, Amnesty doet aan liegen.. Wat een topic vol van leugens en bedrog. Ga gerust verder. Het is een leuke conversatie zo. "sceptische modus uit" .
quote:Ikhierhuh schreef op 08 oktober 2015 @ 20:25:

Ik vind de meningen die overdag worden gegeven (tussen 9.00 en 17.00 uur) niet zo boeien. Schijnbaar toch wel want blijkbaar lees je ze wel en je komt het hier nog even specifiek vermelden
quote:-RoseRed- schreef op 08 oktober 2015 @ 20:30:

Even denken, eentje heeft de woningbouw gesproken, de ander iemand van de IND de ander de buurvrouw, Amnesty doet aan liegen.. Wat een topic vol van leugens en bedrog. Ga gerust verder. Het is een leuke conversatie zo. "sceptische modus uit" .Ongelofelijk inderdaad
quote:Eindeloos schreef op 08 oktober 2015 @ 20:29:

[...]

Anna kun je dat niet in je eigen tijd doen ja ja gedraag jij je een beetje
quote:Superhuisvrouw schreef op 08 oktober 2015 @ 20:34:

[...]

Schijnbaar toch wel want blijkbaar lees je ze wel en je komt het hier nog even specifiek vermelden En daarom weet ik ook dat ik zulke reacties niet boeien vind. Ik ben toch niet gek!
Politie maakt gebruik van buitensporig geweld in Oranje.

Kijkt met aandacht naar deze video en let op vanaf 0.27 en zie wat de ‘stille ‘ in de hand heeft.

Laat de film doorlopen en let dan weer op bij 0.38 en zie wat de agent in de zak stopt.

http://www.geennieuws.com ... g-geweld-in-oranje-video/
quote:Fargo schreef op 08 oktober 2015 @ 20:37:

Kijkt met aandacht naar deze video en let op vanaf 0.27 en zie wat de ‘stille ‘ in de hand heeft.

Laat de film doorlopen en let dan weer op bij 0.38 en zie wat de agent in de zak stopt.

http://www.geennieuws.com ... g-geweld-in-oranje-video/Daar komen zijn superieuren dan vanzelf wel achter, die zien dat filmpje ook.
Ik twijfel tussen een auto-sleutel en een taser, ik zou denken een auto-sleutel.

De actie van die stille is in ieder geval buiten proporties met die gemene grijns op zijn ponum.

Hulde aan de inwoners van Oranje.

NL'ers met gezond verstand die voor zichzelf opkomen: een uitstervend ras.
quote:Fargo schreef op 08 oktober 2015 @ 20:37:

http://www.geennieuws.com ... g-geweld-in-oranje-video/

Autosleutels!!!

Hoe durft ie? Toch niet ook van een dikke BMW? Wat een boefje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven