Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Pientjexxxx schreef op 04 oktober 2015 @ 22:34:

Dat zijn er heel wat:

http://www.telegraaf.nl/b ... 000_de_grens_over___.html

En dat uit de mond van Frontex.

Ik dacht dat die er nu juist waren om de grenzen te bewaken.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Vandaag en gister was er weer brand in Duitse azc's.

Het is daar ongeveer elke dag raak.

http://m.mdr.de/thueringe ... egt100.html#mobilredirect
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
foutje
quote:Eindeloos schreef op 04 oktober 2015 @ 23:49:

[...]

En dat uit de mond van Frontex.

Ik dacht dat die er nu juist waren om de grenzen te bewaken.

Volgens de link die ik net plaatste, wordt het nog gekker.

http://www.telegraaf.nl/b ... gen_naar_Duitsland__.html
anoniem_245105 wijzigde dit bericht op 05-10-2015 00:11
Reden: dubbel!
% gewijzigd
quote:happy-daddy schreef op 04 oktober 2015 @ 23:49:

Vandaag en gister was er weer brand in Duitse azc's.

Het is daar ongeveer elke dag raak.Ooit is er een oplossing bedacht voor de risico's van koken op een open vuur:

dit kookstel
quote:Pientjexxxx schreef op 04 oktober 2015 @ 23:54:

[...]

Volgens de link die ik net plaatste, wordt het nog gekker.

http://www.telegraaf.nl/b ... gen_naar_Duitsland__.html

Jaaa Pien, ik heb 'm net gelezen.

Maar een beetje vertrouwen mogen wij wel hebben.

Ze gààn er als gez. Europa binnenkort werk van maken .

Nou dat klinkt toch fantastisch?

Hoe ging zo'n spreekwoord ook alweer?

Iets met een kalf en een put hmmm

Enniehoe, we moeten het believe niet kwijtraken.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Lotslove schreef op 04 oktober 2015 @ 22:42:

[...]

Dat is wel interessant, ik ga eens uitzoeken wat de bijbel hierover zegt.

Volgens mij komen de meeste teksten erop neer dat je vreemdelingen niet mag uitbuiten.

Als vreemdelingen in je land kwamen wonen moesten zich aanpassen aan alle wetten en regels van het volk en mochten ze geen afgoden meer dienen. Althans ik ga het nog eens nazoeken. Want dan zou het betekenen dat de vluchtelingen binnen mogen komen, hun cultuur moeten aanpassen en zich tot het christendom moeten bekeren.

Volgens de 10 geboden is er maar één God.

Gebod 2:Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de

aarde is. Gij zult u voor die niet buigen, noch hen

dienen; want Ik, de HEERE uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten; En doe barmhartigheid aan duizenden dergenen, die Mij liefhebben, en Mijn geboden onderhouden.

Dit geeft duidelijk aan dat je niemand mag dienen die God niet eert
quote:bungaa schreef op 05 oktober 2015 @ 00:12:

[...]

Volgens de 10 geboden is er maar één God.

Gebod 2:Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de

aarde is. Gij zult u voor die niet buigen, noch hen

dienen; want Ik, de HEERE uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten; En doe barmhartigheid aan duizenden dergenen, die Mij liefhebben, en Mijn geboden onderhouden.

Dit geeft duidelijk aan dat je niemand mag dienen die God niet eert

Mooi Bungaa!

Ik ga met deze vredige mooie woorden maar eens heerlijk mijn mandje in.

Welterusten
Wel ironisch dat dat ding nu voor 119 euro bij bol.com te koop staat. Iemand met een dikke portemonnee en een heul groot hart, wees eens lief en koop wat van die dingen en deel ze uit bij azc's. Ik vraag me namelijk af hoe die mensen daar koken. De kans bestaat dat mensen liever zelf iets koken dan het voedsel eten wat ze niet kennen/lusten. Goh, waar herken ik dat nou van?
Kan je wel vertellen hoe ze daar koken. Elektrisch.

Hetgeen ze daar ook steevast vergeten is opruimen.

Na 2 weken ziet die nieuwe kookplaat uit alsof ie ww2 nog heeft meegemaakt.
quote:Eindeloos schreef op 05 oktober 2015 @ 00:16:

[...]

Mooi Bungaa!

Ik ga met deze vredige mooie woorden maar eens heerlijk mijn mandje in.

Welterusten

Hahaha vredig...

Weltrusten!
quote:happy-daddy schreef op 05 oktober 2015 @ 00:24:

Kan je wel vertellen hoe ze daar koken. Elektrisch.

Hetgeen ze daar ook steevast vergeten is opruimen.

Na 2 weken ziet die nieuwe kookplaat uit alsof ie ww2 nog heeft meegemaakt.Bron. Bewijs.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:Chiefseattle schreef op 05 oktober 2015 @ 00:17:

Wel ironisch dat dat ding nu voor 119 euro bij bol.com te koop staat. Iemand met een dikke portemonnee en een heul groot hart, wees eens lief en koop wat van die dingen en deel ze uit bij azc's. Ik vraag me namelijk af hoe die mensen daar koken. De kans bestaat dat mensen liever zelf iets koken dan het voedsel eten wat ze niet kennen/lusten. Goh, waar herken ik dat nou van? Hahaha zou het?
quote:DorothyParker schreef op 05 oktober 2015 @ 00:27:

[...]

Bron. Bewijs.

Bron: Eigen ogen

Bewijs : dat wordt dus wordt lastig
quote:happy-daddy schreef op 05 oktober 2015 @ 00:31:

[...]

Bron: Eigen ogen

Bewijs : dat wordt dus wordt lastig

Veel geschreeuw maar verder niets dus.

Goed om te weten.
quote:happy-daddy schreef op 04 oktober 2015 @ 21:58:

Damn net tegenlicht gemist.

Was een aflevering over ttip /isds

Heb het niet gezien, wel Lubach op 3.

Komt er ook nog een CETA/ISDS...

Die is er al bijna door, tjonge jonge.

Wij kijken even de andere kant op en zitten ze een handelsverdrag met Canada te bekokstoven.
Ja. Als ik mijn hele leven mijn eten op een houtvuurtje had klaargemaakt, zou ik echt heul blij zijn met een electrisch kooktoestel. Moet iemand wel even uitleggen wat dat is. En hoe het werkt. In het Arabisch graag, in mijn dialect. Geen tijd voor? O jullie moeten het aan iedereen uitleggen, ik snap het. Geeft niet, ik zoek wel een paar takken om op te koken want dat doe ik al mijn hele leven. Brandveiligheid? Kan iemand dat ook even uitleggen? Brandblussers, wattisda? Ja, vuur, koken. Brand? Nee, vuur!

De mensen hebben niet ons beschavings/kennisniveau, nee. Kun je ook over discuzeuren, wat beschaving eigenlijk is. Maar voor iemand die he-le-maal niks gewend is, is het westen knap ingewikkeld hoor. De kleinste dingen kennen ze niet. Niet hun schuld. Dat hebben ze nooit geleerd.

De Coox is speciaal ontwikkeld voor de derde wereld: veel minder Co2 uitstoot, brandveiliger dan een openhoutvuurtje en dus kan men ze in een tent/hut gebruiken met minder ongelukken en minder Co2 vergiftiging. Ik was er destijds heel enthousiast over omdat een groot deel van de wereldbevolking hun voedsel nog steeds bereid op een houtvuurtje. In de Coox kan ook gewoon hout. Geniale uitvinding dus. Helaas denk ik niet dat veel mensen ze kennen en ook niet dat veel mensen in de derde wereld er 1 hebben.

Wij kunnen het ze wel leren hoor, hoe te koken op een electrisch kookstel. Maar eten moet iedereen meteen en men is net pas aangekomen. Dus geef de mensen iets meer tijd om door te krijgen hoe de dingen hier werken. En heb een beetje geduld ajb. Ineens je in een hele andere wereld begeven, is bepaald niet makkelijk. Ga maar eens naar hun land, man, daar heb je heel wat aanpassingsvermogen voor nodig hoor. Ik zou daar dus echt niet kunnen leven.

Ik las dat er schurft en nog een ziekte was uitgebroken op azc's in Duitsland. Situatie: zet een paar honderd mensen, van welke afkomst dan ook, op een eigenlijk te klein oppervlakte samen. Mensen die verzwakt, ziek, moe, hongerig, uitgeput etc zijn en dus een sterk verlaagde weerstand hebben en er zullen ALTIJD dit soort besmettelijke ziektes uitbreken. Heeft niks te maken met hygiene. Dat is een algemeen bekend medisch feit. Dus de mensen daarop aankijken, dom en onzinnig. Ze moeten ze niet zo dicht op elkaar proppen gewoon.

Maar ja, iedereen wil ze per se op 1 locatie per gemeente. Ze kunnen beter de Veluwe daarvoor gebruiken, of idd gigantische leegstaande panden. Dan treffen ze maar een gunstige regeling met ieder die zijn pand beschikbaar wil stellen, goh, wat moeilijk. Geef de mensen meer oppervlakte om op te leven en die ziektes zie je dan niet de kop opsteken. En zie je natuurlijk ook minder vechtpartijen, verkrachtingen en andere ellende.

Nog iets, stel we sturen 30.000 willekeurige Nederlanders naar een ander land, niet dat de vluchtelingen gestuurd zijn maar om een vergelijking te kunnen maken. Ik weet de precieze cijfers niet maar stel dat 0,0001% van alle Nederlanders moordenaar is. Dan sturen we toch ook drie moordenaars? Kan verkeerd rekenen hoor maar het is een theoretisch voorbeeld. In elk land, als je een willekeurige groep zou nemen, daar zitten altijd moordenaars bij.

En er zijn van de landen waar vluchtelingen vandaan komen, geen betrouwbare statistieken over dit of elk ander onderwerp te vinden. Vaak weet men niet eens hoeveel mensen er precies wonen of wordt er geen bevolkingsregister bijgehouden. Dus jouw gok daarover, is net zo goed als de mijne. Vind je dat nu echt iets om je zorgen over te maken, als er zoveel onduidelijkheid over is?

En leer je dochters assertief te zijn en wanneer nodig, van zich af te bijten. Dat moet ze ook kunnen als ze uitgaat en er komt een dronkenlap om haar nek hangen oid. En ook als haar baas haar een klap op haar kont geeft. En ook als haar vriendje haar een vieze slet noemt. Belangrijke vaardigheid voor een vrouw die je overal ter wereld nodig kan hebben.
quote:Chiefseattle schreef op 05 oktober 2015 @ 01:34:

En leer je dochters assertief te zijn en wanneer nodig, van zich af te bijten. Dat moet ze ook kunnen als ze uitgaat en er komt een dronkenlap om haar nek hangen oid. En ook als haar baas haar een klap op haar kont geeft. En ook als haar vriendje haar een vieze slet noemt. Belangrijke vaardigheid voor een vrouw die je overal ter wereld nodig kan hebben.Begrijp niet wat dit met vluchtelingen te maken heeft.
Mooie visie Chieff, meen ik echt.

Niet met alles eens maar dat hoeft ook niet.

En een Quote erbij

Niet dat dit mijn lijfspreuk is maar vind hem wel toepasselijk

Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius- and a lot of courage to move in the opposite direction.

Einstein
quote:DorothyParker schreef op 05 oktober 2015 @ 01:42:

[...]

Begrijp niet wat dit met vluchtelingen te maken heeft.ik reageerde hier op een forumster die vertelde dat zij zich onveilig voelt. Vriendinnen van mijn dochter uitten dit gevoel ook vertelde ik hier. De mannen schijnen nogal naar ze te lonken enzo. En natuurlijk zijn de meisjes en vrouwen ook wel op hun hoede door al die nare verhalen over verkrachtingen.

Nu wil ik gelukkig wel even erbij zeggen dat mijn dochter een felle is. Altijd al geweest, en zij heeft dit gevoel ook nog niet gehad.
quote:DorothyParker schreef op 05 oktober 2015 @ 00:40:

[...]

Veel geschreeuw maar verder niets dus.

Goed om te weten.

Precies. Breaking news: Op de 9 maandenbeurs heb ik met eigen ogen gezien dat de verschoinkussens werden gejat of met het stront erop werden achtergelaten.

Door mensen die opgevoed zijn met het idee verschoonkussen, toegang hadden tot gratis schoonmaakmiddelen (huishoudbeurs zat ernaast) en voor hun lol daar waren dus tijd zat voor andere oplossingen.

Ik weet niet of er schoonmaakmiddelen bij zo'n plaatje staan en hoe het koken werkt. Als jij bijv hebt geknoeid en er staat een rij mensen achter je die jou beletten schoon te maken omdat dat tijd kost maak je niet schoon.

Ik hoorde dat hier de kamers tot 11 hoog waren en de lift altijd bezet. Als moeder van een paar kinderen is het wellicht lastig om op een rustig moment 11 hoog met de kinderen (die dan slapen op een zaaltje van meer mensen die je niet kent) om 22 u na het spitsuur bij zo'n plaatje al die verdiepingen weer naar beneden te gaan om schoon te maken.

Als er al schoonmaak spullen staan.

Ik noem maar wat.
quote:sabbaticalmeds schreef op 04 oktober 2015 @ 20:39:

[...]

sissen???? ben je wel eens langs een groep nederlandse jongens gefietst? nee die gebruiken tekst. stukken minder genuanceerd dan sissen. en staren? foei. Die meisjes staren zelf niet zeker?

gevoel is gevoel en dat is echt je eigen probleem..
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-10-2015 09:37
Reden: discriminerende opmerking verwijderd
% gewijzigd
quote:Lotslove schreef op 04 oktober 2015 @ 22:42:

[...]

Dat is wel interessant, ik ga eens uitzoeken wat de bijbel hierover zegt.

Volgens mij komen de meeste teksten erop neer dat je vreemdelingen niet mag uitbuiten.

Als vreemdelingen in je land kwamen wonen moesten zich aanpassen aan alle wetten en regels van het volk en mochten ze geen afgoden meer dienen. Althans ik ga het nog eens nazoeken. Want dan zou het betekenen dat de vluchtelingen binnen mogen komen, hun cultuur moeten aanpassen en zich tot het christendom moeten bekeren.

Waar is Matth als je hem nodig hebt?

Joehoe Matth zijn de proxy's op?
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 05-10-2015 10:32
Reden: quote verwijderd
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven