Actueel
alle pijlers
Amerikaanse Verkiezingen
dinsdag 8 januari 2008 om 14:09
Ik dacht dat er al allang een topic over geopend zou zijn: De Amerikaanse Verkiezingen. Pas in november 2008 wordt er gekozen, maar nu al actueel lijkt mij met de voorverkiezingen. Wie zal het worden, Clinton, Obama of toch een Republikein. Ik was echt verrast dat Obama hoger scoorde dan Clinton in Iowa. Vandaag de New Hampshire voorverkiezingen. Spannend. En volgen jullie het? Wie voorspel je dat er gaat winnen?
zondag 31 augustus 2008 om 22:27
Oke, nooit gedacht het te zullen zeggen van mijzelf, maar ik ben een naïeve doos!! Ik dacht dus echt dat Obama zowieso ging winnen, die hele show is alleen voor de pegels.....dacht ik! Maar nee, er is een serieuze optie dat die man met het witte haar een kans maakt?? Zelden zo'n glas met koud water in mijn gezicht gehad! Waarom reageer ik nog zo naief na het Reagan tijdperk?
zondag 31 augustus 2008 om 23:33
Toch zou het ook baanbrekend zijn als de eerste vice-president van Amerika een vrouw wordt. Even de politieke sympathieën daargelaten (want 90 % van Nederland is voor Obama).
En ja, de Amerikanen een raar volk, het zal wel. Hebben we in nederland ooit een vrouwelijke minister-president gehad, of een minister-president die tot een etnische minderheid behoort?
En ja, de Amerikanen een raar volk, het zal wel. Hebben we in nederland ooit een vrouwelijke minister-president gehad, of een minister-president die tot een etnische minderheid behoort?
zondag 31 augustus 2008 om 23:49
Wat ik dus al eerder zei, shining, is dat de uitslag van de verkiezingen sowieso baanbrekend wordt omdat ze óf een zwarte president krijgen óf een een vrouwelijke vice-president. Even los gezien van de politiek die beide kampen voorstaan.
En Jaschenka, wat bedoel je precies? VOC-mentaliteit, kennen we hem nog?
En Jaschenka, wat bedoel je precies? VOC-mentaliteit, kennen we hem nog?
maandag 1 september 2008 om 10:58
er is al een schandaaltje aan het uitbreken rond mw palin:
haar baby die ze op haar 44ste zou hebben gekregen zou haar KLEINzoon zijn.
Ze kondigde opeens aan 7 maanden zwanger te zijn, neimand had ook maar iets gezien aan haar.
Haar 16jarige dochter is een paar maanden voor de geboorte uit school gehaald vanwege een 'virusziekte', en is nu weer helemaal normaal en gezond.
Op de dag van de geboorte zouden palins vliezen zijn gebroken, daarna heeft ze een speech gehouden en daarna heeft ze nog een vlucht vanuit texas terug naar alaska genomen (met gebroken vliezen op een vliegtuig? urenlange vlucht?)
na drie dagen was ze weer aan het werk.
het kindje is een mongooltje, past bij een oudere vrouw, maar ook bij een hele jonge moeder is dat risico verhoogd!
raar zaakje....
haar baby die ze op haar 44ste zou hebben gekregen zou haar KLEINzoon zijn.
Ze kondigde opeens aan 7 maanden zwanger te zijn, neimand had ook maar iets gezien aan haar.
Haar 16jarige dochter is een paar maanden voor de geboorte uit school gehaald vanwege een 'virusziekte', en is nu weer helemaal normaal en gezond.
Op de dag van de geboorte zouden palins vliezen zijn gebroken, daarna heeft ze een speech gehouden en daarna heeft ze nog een vlucht vanuit texas terug naar alaska genomen (met gebroken vliezen op een vliegtuig? urenlange vlucht?)
na drie dagen was ze weer aan het werk.
het kindje is een mongooltje, past bij een oudere vrouw, maar ook bij een hele jonge moeder is dat risico verhoogd!
raar zaakje....
maandag 1 september 2008 om 13:08
ooooh, duh, dom van me. ik dacht dat je bedoelde dat ZIJZELF die baby geadopteerd had van zomaar iemand buiten de familie.
nee, okee, seks voor het huwelijk is natuurlijk HEUL voudt maar als ze er een twist aan geven zo van: babietje niet geaborteerd, ook nog es een mongooltje, kind van 16 heeft lesje geleerd en is nu een role model, bladibla, dan komt ze er wel mee weg.
als het waar is, want erover publiceren is moeilijk ivm schade/lasterclaims
nee, okee, seks voor het huwelijk is natuurlijk HEUL voudt maar als ze er een twist aan geven zo van: babietje niet geaborteerd, ook nog es een mongooltje, kind van 16 heeft lesje geleerd en is nu een role model, bladibla, dan komt ze er wel mee weg.
als het waar is, want erover publiceren is moeilijk ivm schade/lasterclaims
maandag 1 september 2008 om 21:35
Sarah Palin is niet burgemeester ergens in een dorpje, maar gouveneur van Alaska. Jullie onderschatten de populariteit van John McCain in de Verenigde Staten. Niet slechts stemmers in het zuiden en kleine dorpjes stemmen op hem, maar een groot gedeelte van de VS.
Hij is een oorlogsheld die meerdere malen tegen zijn eigen partij is ingegaan, heeft samen gewerkt met de democraten om zijn doelen te bereiken. In de VS ben je of republikein of democraat, maar daarbinnen zijn variaties, waarbij John McCain bekend staat als meer centraal/gematigd dan zijn partijgenoten.
Ik zeg niet dat ik een voorkeur heb voor McCain, maar jullie kijken teveel met een Obamabril naar deze verkiezingen en staan daardoor niet open voor de andere kandidaat. Wanneer je bv. zegt dat de keuze voor Sarah Palin zo overduidelijk strategisch is, kun je hetzelfde zeggen over de keuze voor Joe Biden door Obama. Biden is nl. het tegenovergestelde van Obama: ouder, wijzer, blank, gaat langer mee.
Wees bewust van hoe de Nederlandse liberale media de verkiezingen naar voren brengt en probeer een open visier te houden.
Hij is een oorlogsheld die meerdere malen tegen zijn eigen partij is ingegaan, heeft samen gewerkt met de democraten om zijn doelen te bereiken. In de VS ben je of republikein of democraat, maar daarbinnen zijn variaties, waarbij John McCain bekend staat als meer centraal/gematigd dan zijn partijgenoten.
Ik zeg niet dat ik een voorkeur heb voor McCain, maar jullie kijken teveel met een Obamabril naar deze verkiezingen en staan daardoor niet open voor de andere kandidaat. Wanneer je bv. zegt dat de keuze voor Sarah Palin zo overduidelijk strategisch is, kun je hetzelfde zeggen over de keuze voor Joe Biden door Obama. Biden is nl. het tegenovergestelde van Obama: ouder, wijzer, blank, gaat langer mee.
Wees bewust van hoe de Nederlandse liberale media de verkiezingen naar voren brengt en probeer een open visier te houden.