Angst tussen moslims
donderdag 27 november 2014 om 18:30
Laatst moest ik naar de andere kant van de stad en reed ik op de brommer door een zogenaamde Vogelaarwijk. Je kent het misschien wel, tenminste, als je in een van de grote steden in de Randstad woont. Provinciaaltjes hebben er waarschijnlijk totaal geen benul van.
Enfin, ik reed door zo'n straat, mannen in jurk op straat, vrouwen in het zwart en met hoofddoek, islamitische slagers, islamitische supermarktjes, schotels aan de gevel, groepjes jongeren.
En opeens dacht ik: wat nou als er opeens iemand met een mes op mij af komt en mij begint te onthoofden? De dader wordt waarschijnlijk ooit wel gepakt maar heeft dan zijn doel bereikt. Ik heb het loodje gelegd. Zeg eens eerlijk, wie denkt er ook aan zo'n soort van onthoofdingsaanslag midden op straat, op klaarlichte dag.
Dit is echter een reële dreiging. In Australië werden twee maanden terug mensen opgepakt die plannen hadden.
http://www.volkskrant.nl/ ... ofden-verijdeld~a3749818/
Zorgt alles wat we over IS horen voor angst in ons dagelijks leven?
Enfin, ik reed door zo'n straat, mannen in jurk op straat, vrouwen in het zwart en met hoofddoek, islamitische slagers, islamitische supermarktjes, schotels aan de gevel, groepjes jongeren.
En opeens dacht ik: wat nou als er opeens iemand met een mes op mij af komt en mij begint te onthoofden? De dader wordt waarschijnlijk ooit wel gepakt maar heeft dan zijn doel bereikt. Ik heb het loodje gelegd. Zeg eens eerlijk, wie denkt er ook aan zo'n soort van onthoofdingsaanslag midden op straat, op klaarlichte dag.
Dit is echter een reële dreiging. In Australië werden twee maanden terug mensen opgepakt die plannen hadden.
http://www.volkskrant.nl/ ... ofden-verijdeld~a3749818/
Zorgt alles wat we over IS horen voor angst in ons dagelijks leven?
dinsdag 9 december 2014 om 16:42
Nee Milouda.
Ik ben vreselijk serieus.
Ik ben ook elke ochtend blij dat ik niet in mijn slaap onthoofd of gestenigd ben, want met een moslim als man heb ik toch een soort Evil Spirit in huis gehaald.
Ik probeer hem tevreden te houden met kippenpoten en m&ms...
Dat gaat nu al bijna 7 jaar goed maar nu met al die vogelziektes begin ik toch te vrezen voor het ergste.....
Ik ben ook elke ochtend blij dat ik niet in mijn slaap onthoofd of gestenigd ben, want met een moslim als man heb ik toch een soort Evil Spirit in huis gehaald.
Dat gaat nu al bijna 7 jaar goed maar nu met al die vogelziektes begin ik toch te vrezen voor het ergste.....
dinsdag 9 december 2014 om 16:48
quote:Kuzu schreef op 09 december 2014 @ 16:42:
Nee Milouda.
Nee Milouda.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
dinsdag 9 december 2014 om 17:13
Ik voel spontaan een vrolijk lied opwellen: http://www.youtube.com/watch?v=QzJiIQAmMNs
donderdag 11 december 2014 om 14:00
Nu in het nieuws: politie doet grote wapenvondst in Loosdrecht. 17 kalashnikovs, 39 handgranaten, veel munitie waaronder armour-piercing bullets die dwars door een pantserwagen heen gaan.
Een politieagent begint dan ook niet zo veel meer, met zijn Walther P5 dienstpistool.
Wellicht van de mocro maffia die druk bezig is elkaar, en elkaars liefjes, overhoop te knallen.
Maar: als zij aan zulke wapens kunnen komen, kunnen IS-jihadi's het vast ook wel. En die zijn niet zo kieskeurig: als het kafir is moet het dood. Dus het wordt weer iets onveiliger op straat in Nederland. Een troost: er zijn ruim 16 miljoen mensen in NL, dus de kans dat ze uitgerekend jou doorzeven is relatief klein. Maar toch ... geen fijn idee dat zulke wapenarsenalen ter beschikking staan aan kwaadwilligen in ons land.
Een politieagent begint dan ook niet zo veel meer, met zijn Walther P5 dienstpistool.
Wellicht van de mocro maffia die druk bezig is elkaar, en elkaars liefjes, overhoop te knallen.
Maar: als zij aan zulke wapens kunnen komen, kunnen IS-jihadi's het vast ook wel. En die zijn niet zo kieskeurig: als het kafir is moet het dood. Dus het wordt weer iets onveiliger op straat in Nederland. Een troost: er zijn ruim 16 miljoen mensen in NL, dus de kans dat ze uitgerekend jou doorzeven is relatief klein. Maar toch ... geen fijn idee dat zulke wapenarsenalen ter beschikking staan aan kwaadwilligen in ons land.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
donderdag 11 december 2014 om 14:24
Gevoel van angst is heel reeel.
Als moslima mét hoofddoek heb ik dit angst ook.
Zowel voor een bom maar ook voor iemand die zo'n haat tegen moslims/allochtonen/hoofddoeken heeft en mij daarvoor wil overhoop schieten.
Ik denk wel eens als ik fiets, ergens loop of gewoon naast het spoor loop:
Wat als die man of vrouw mij opeens aanvalt/duwt?
Na wat filmpjes online denk ik ook wel eens wat als iemand die hoofddoek van mijn hoofd af wil trekken? Wat als dat groepje jongens mij opeens in elkaar wil slaan? Wat als er een idioot is met een mes die nl wil 'zuiveren'?
net zoals ik als vrouwzijnde in het donker toch denk: zometeen trekt die vent mij een bosje in om me te verkrachten!!
Angst is er altijd en voor ieder is dat een andere angst. Het hangt er denk ik een beetje vanaf van waar je je info vandaan haalt.
Zowel voor een bom maar ook voor iemand die zo'n haat tegen moslims/allochtonen/hoofddoeken heeft en mij daarvoor wil overhoop schieten.
Na wat filmpjes online denk ik ook wel eens wat als iemand die hoofddoek van mijn hoofd af wil trekken? Wat als dat groepje jongens mij opeens in elkaar wil slaan? Wat als er een idioot is met een mes die nl wil 'zuiveren'?
net zoals ik als vrouwzijnde in het donker toch denk: zometeen trekt die vent mij een bosje in om me te verkrachten!!
Angst is er altijd en voor ieder is dat een andere angst. Het hangt er denk ik een beetje vanaf van waar je je info vandaan haalt.
donderdag 11 december 2014 om 14:34
quote:Donkeyshot schreef op 11 december 2014 @ 14:00:
Nu in het nieuws: politie doet grote wapenvondst in Loosdrecht. 17 kalashnikovs, 39 handgranaten, veel munitie waaronder armour-piercing bullets die dwars door een pantserwagen heen gaan.
Maar: als zij aan zulke wapens kunnen komen, kunnen IS-jihadi's het vast ook wel. En die zijn niet zo kieskeurig: als het kafir is moet het dood. Dus het wordt weer iets onveiliger op straat in Nederland. Een troost: er zijn ruim 16 miljoen mensen in NL, dus de kans dat ze uitgerekend jou doorzeven is relatief klein. Maar toch ... geen fijn idee dat zulke wapenarsenalen ter beschikking staan aan kwaadwilligen in ons land.Hmm, van het feit dat de penoze daadwerkelijk over dit wapentuig beschikt lijk je minder van onder de indruk te zijn dan van de mogelijkheid dat nederlandse jihadi's die eventueel ook zouden kúnnen hebben. De penoze schiet elkaar voortdurend overhoop, de jihadi's hier in Nederland nog niemand.
Maar: als zij aan zulke wapens kunnen komen, kunnen IS-jihadi's het vast ook wel. En die zijn niet zo kieskeurig: als het kafir is moet het dood. Dus het wordt weer iets onveiliger op straat in Nederland. Een troost: er zijn ruim 16 miljoen mensen in NL, dus de kans dat ze uitgerekend jou doorzeven is relatief klein. Maar toch ... geen fijn idee dat zulke wapenarsenalen ter beschikking staan aan kwaadwilligen in ons land.Hmm, van het feit dat de penoze daadwerkelijk over dit wapentuig beschikt lijk je minder van onder de indruk te zijn dan van de mogelijkheid dat nederlandse jihadi's die eventueel ook zouden kúnnen hebben. De penoze schiet elkaar voortdurend overhoop, de jihadi's hier in Nederland nog niemand.
donderdag 11 december 2014 om 16:07
quote:timaatje schreef op 11 december 2014 @ 14:24:
Angst is er altijd en voor ieder is dat een andere angst. Het hangt er denk ik een beetje vanaf van waar je je info vandaan haalt.Dit vind ik dus het trieste. Gewone mensen die niets kwaads in de zin hebben worden bang van andere gewone mensen die ook niets kwaads in de zin hebben. Behalve dan die ene gek die er tussen kan lopen, die iets doet waardoor de angst weer toeneemt, waardoor mensen die niets kwaads in de zin hebben steeds angstiger, wantrouwender en op den duur zelfs vijandig tegenover elkaar komen te staan. En als het dan mis gaat, dan zeggen ze allemaal: "zie je wel". Terwijl er niets aan de hand was geweest als niemand zich gek had laten maken.
Angst is er altijd en voor ieder is dat een andere angst. Het hangt er denk ik een beetje vanaf van waar je je info vandaan haalt.Dit vind ik dus het trieste. Gewone mensen die niets kwaads in de zin hebben worden bang van andere gewone mensen die ook niets kwaads in de zin hebben. Behalve dan die ene gek die er tussen kan lopen, die iets doet waardoor de angst weer toeneemt, waardoor mensen die niets kwaads in de zin hebben steeds angstiger, wantrouwender en op den duur zelfs vijandig tegenover elkaar komen te staan. En als het dan mis gaat, dan zeggen ze allemaal: "zie je wel". Terwijl er niets aan de hand was geweest als niemand zich gek had laten maken.
donderdag 11 december 2014 om 16:18
quote:salinarosseno schreef op 11 december 2014 @ 14:55:
[...]
Goed zo...
Moet je wel zelf ook moslim zijn/worden he! Anders mag het niet.
Als dat een voorwaarde is dan zal ik daar aan voldoen.
Maar zo ver zijn we nog niet, eerst de rest op rijtje krijgen en dan trouwen.
[...]
Goed zo...
Moet je wel zelf ook moslim zijn/worden he! Anders mag het niet.
Als dat een voorwaarde is dan zal ik daar aan voldoen.
Maar zo ver zijn we nog niet, eerst de rest op rijtje krijgen en dan trouwen.
donderdag 11 december 2014 om 16:32
quote:salinarosseno schreef op 11 december 2014 @ 16:26:
Ja dat is een voorwaarde. Mannen mogen wel met vrouwen van een ander geloof trouwen maar vrouwen moeten met een moslim man trouwen. Staat in de Koran.
Die heb ik maanden geleden al besteld maar nog niet gekregen
Toen kende ik haar nog niet eens.
Als de koran is gearriveerd zal ik het opzoeken.
Ja dat is een voorwaarde. Mannen mogen wel met vrouwen van een ander geloof trouwen maar vrouwen moeten met een moslim man trouwen. Staat in de Koran.
Die heb ik maanden geleden al besteld maar nog niet gekregen
Toen kende ik haar nog niet eens.
Als de koran is gearriveerd zal ik het opzoeken.
donderdag 11 december 2014 om 16:47
quote:salinarosseno schreef op 11 december 2014 @ 16:39:
Maanden geleden?
Die is vast kwijtgeraakt dan met de post.
Neuh , kreeg mailtje dat het nog wel even kon gaan duren.
Dit omdat er een grote hoeveelheid aan openstaande bestellingen was.
Laat me dus verrassen met dit (waarschijnlijk)nieuwjaarscadeautje.
Oo en "mijn vrindinneke" heeft zich al ingelezen in de bijbel
We zijn beide van de copy paste religie.
We pakken stukjes uit religies die we leuk vinden.
Maanden geleden?
Die is vast kwijtgeraakt dan met de post.
Neuh , kreeg mailtje dat het nog wel even kon gaan duren.
Dit omdat er een grote hoeveelheid aan openstaande bestellingen was.
Laat me dus verrassen met dit (waarschijnlijk)nieuwjaarscadeautje.
Oo en "mijn vrindinneke" heeft zich al ingelezen in de bijbel
We zijn beide van de copy paste religie.
We pakken stukjes uit religies die we leuk vinden.
donderdag 11 december 2014 om 17:10
quote:salinarosseno schreef op 11 december 2014 @ 16:55:
Dan komt het vast helemaal goed met jullie.
Veel plezier met alles voorbereiden...
Tnx , gaat nog minimaal 2 jaar duren.
IND heeft er ook nog iets over te vertellen, das het nadeel als zo'n meisje uit een buitenlands call-center je belt en er plots ook een andere klik (b)lijkt te ontstaan.
Dan komt het vast helemaal goed met jullie.
Veel plezier met alles voorbereiden...
Tnx , gaat nog minimaal 2 jaar duren.
IND heeft er ook nog iets over te vertellen, das het nadeel als zo'n meisje uit een buitenlands call-center je belt en er plots ook een andere klik (b)lijkt te ontstaan.
donderdag 11 december 2014 om 18:49
quote:salinarosseno schreef op 11 december 2014 @ 18:29:
Oh moet niet zo moeilijk zijn dan als ze al in Zwitserland werkt lijkt mij?
Toch wel. Er zijn tig regeltjes waaraan we moeten voldoen.
Zoals gezegd op zijn snelst zijn we 2 jaar verder.
Ik merk het wel of we over 2 jaar nog samen zijn.
Kan me daar nu nog niet echt druk over maken.heeft toch geen nut.
Ze moet bijvoorbeeld 5 jaar in zwitserland werken voordat ze hier mag komen.
Onder die regel zijn we dus 4 jaar verder.
Of ze moet het inburgeringsexamen doen, waarin veel computerproblemen zitten, als ze dat wel haalt dan is ze over 2 jaar hier.
Oh moet niet zo moeilijk zijn dan als ze al in Zwitserland werkt lijkt mij?
Toch wel. Er zijn tig regeltjes waaraan we moeten voldoen.
Zoals gezegd op zijn snelst zijn we 2 jaar verder.
Ik merk het wel of we over 2 jaar nog samen zijn.
Kan me daar nu nog niet echt druk over maken.heeft toch geen nut.
Ze moet bijvoorbeeld 5 jaar in zwitserland werken voordat ze hier mag komen.
Onder die regel zijn we dus 4 jaar verder.
Of ze moet het inburgeringsexamen doen, waarin veel computerproblemen zitten, als ze dat wel haalt dan is ze over 2 jaar hier.
donderdag 11 december 2014 om 19:08
donderdag 11 december 2014 om 20:15
quote:salinarosseno schreef op 11 december 2014 @ 19:08:
Oh dat is heel lang. Vanuit Indonesie gaat het wel wat sneller zo'n procedure met inburgeringsexamen e.d.
Maar er schijnen wel hele rare vragen tussen te zitten heb ik gehoord.
Je kan zelf kijken via internet naar de voorbeeldvragen. Ik denk dat wij als Hollanders zelf nog zakken...
Net ff zo'n voorbeeldexamen gedaan.
Bij vraag 2 kwam de tekst en het antwoord al niet overeen
Zo wordt het wel heel erg lastig.
Tekst zegt : lees elke keer een klein stukje tekst , denk erover na en lees verder.
Antwoord : lees de gehele tekst en lees daarna de tekst nogmaals in kleine stukjes
Tja
Oh dat is heel lang. Vanuit Indonesie gaat het wel wat sneller zo'n procedure met inburgeringsexamen e.d.
Maar er schijnen wel hele rare vragen tussen te zitten heb ik gehoord.
Je kan zelf kijken via internet naar de voorbeeldvragen. Ik denk dat wij als Hollanders zelf nog zakken...
Net ff zo'n voorbeeldexamen gedaan.
Bij vraag 2 kwam de tekst en het antwoord al niet overeen
Zo wordt het wel heel erg lastig.
Tekst zegt : lees elke keer een klein stukje tekst , denk erover na en lees verder.
Antwoord : lees de gehele tekst en lees daarna de tekst nogmaals in kleine stukjes
Tja
donderdag 11 december 2014 om 21:11
quote:salinarosseno schreef op 11 december 2014 @ 20:32:
Dat schiet niet op nee. Maar moet ze niet bij de Nederlandse ambassade persoonlijk een examen doen dan?
Jawel.
Eerst eens kijken wat de toekomst brengt.
nederlands leren
Examen doen
trouwen
En we leefden nog lang en gelukkig
Dat schiet niet op nee. Maar moet ze niet bij de Nederlandse ambassade persoonlijk een examen doen dan?
Jawel.
Eerst eens kijken wat de toekomst brengt.
nederlands leren
Examen doen
trouwen
En we leefden nog lang en gelukkig