Annabel Nanninga, kan het nog gekker?

22-04-2018 10:21 384 berichten
Na al die topics over Sylvana Simons is het best bijzonder dat er nog geen topic is over die andere veelbesproken politica : Annabel Nanninga. Annabel zit in de Amsterdamse gemeenteraad voor het forum voor democratie. democratie, je weet wel, kiesrecht voor iedereen. Annabel heeft echter een broertje dood aan dodenherdenking in het algemeen en joden in het bijzonder.
Dit is maar 1 voorbeeldje van vele haatzaaiende tweets van deze vrouw.

link
doet het niet
anoniem_287855 wijzigde dit bericht op 22-04-2018 10:33
7.34% gewijzigd
nessemeisje schreef:
22-04-2018 11:41
Grappig dat jij het over normen en waarden denkt te kunnen hebben, met je verdachtmakingen en medeforummers wegzetten als ziek en gevaarlijk omdat ze niet dezelfde mening hebben als jij.
Klopt, ik maak liever geen grapjes over de holocaust. Dat vind ik namelijk geen satire of sarcasme maar gewoon respectloos en triest. En de feiten zijn nou eenmaal dat de persoon in kwestie Annabel Nanninga dat wel doet, en niet alleen hierover. Ik blijf puur bij de feiten die ik kan lezen en zien.
S-Meds schreef:
22-04-2018 11:44
Ik werkelijk nog nooit een Jood een grap horen maken over de holocaus. Nog nooit. Serieus waar haal je dit vandaan.
Nou ik dus wel. Gewoon uit eerste hand. Kwamen uit Israël die jongens. Waar om zou ik daar over liegen?

En ik maak grappen over alles en iedereen inclusief mij zelf en mijn etniciteit. Gewoon, om dat ik zo ben, niet om dat ik een of ander ziek figuur ben.
O ik las het al, dat ik een racist zou zijn en niets met buitenlanders zou hebben, leve google cache.

Grappig ik ben zelf buitenlander, maar ok.
Moonshine1984 schreef:
22-04-2018 11:46
Klopt, ik maak liever geen grapjes over de holocaust. Dat vind ik namelijk geen satire of sarcasme maar gewoon respectloos en triest. En de feiten zijn nou eenmaal dat de persoon in kwestie Annabel Nanninga dat wel doet, en niet alleen hierover. Ik blijf puur bij de feiten die ik kan lezen en zien.
Daarbij jat ze ook nog grappen van een uitgerangeerde cabaretier. Dus echt humor is het ook niet.
strikjemetstippels schreef:
22-04-2018 11:48
O ik las het al, dat ik een racist zou zijn en niets met buitenlanders zou hebben, leve google cache.

Grappig ik ben zelf buitenlander, maar ok.
Dat je zelf een buitenlander bent zegt helemaal niks. Ik ken genoeg mensen met buitenlandse roots die compleet vernederlandst zijn of andersom.
Moonshine1984 schreef:
22-04-2018 11:46
Klopt, ik maak liever geen grapjes over de holocaust. Dat vind ik namelijk geen satire of sarcasme maar gewoon respectloos en triest. En de feiten zijn nou eenmaal dat de persoon in kwestie Annabel Nanninga dat wel doet, en niet alleen hierover. Ik blijf puur bij de feiten die ik kan lezen en zien.
En welke feiten zijn er waar uit blijkt dat ik racist ben? Gewoon maar even een vraag hoor, want ik vind dat best respectloos dat jij mij weg zet als racist. Kennelijk gelden jouw normen maar tot de voordeur he.
strikjemetstippels schreef:
22-04-2018 11:46
Nou ik dus wel. Gewoon uit eerste hand. Kwamen uit Israël die jongens. Waar om zou ik daar over liegen?

En ik maak grappen over alles en iedereen inclusief mij zelf en mijn etniciteit. Gewoon, om dat ik zo ben, niet om dat ik een of ander ziek figuur ben.
Tja, dan zou je nog kunnen stellen dat het nog iets anders is dan wanneer de blinde een grap maakt over blinden dan wanneer de ziende het doet. Op dit moment is de Joodse gemeenschap druk in het verweer tegen een duitse theatermaker die bij wijze van statement/ grap/ provocatie bezoekers vroeg om een hakenkruis te dragen. Allemaal goed bedoeld waarschijnlijk maar ieder normaal mens weet hoe pijnlijk deze afschuwelijke gebeurtenis nog is voor heel veel mensen. Heel pijnlijk. Wat ben je dan als niet-jood om daar lekker over te gaan grappen en grollen.
Moonshine1984 schreef:
22-04-2018 11:50
Dat je zelf een buitenlander bent zegt helemaal niks. Ik ken genoeg mensen met buitenlandse roots die compleet vernederlandst zijn of andersom.
Oh je hebt al een 'feit' en zoekt er een argumentatie bij, zeg dat dan.
Moonshine1984 schreef:
22-04-2018 11:50
Dat je zelf een buitenlander bent zegt helemaal niks. Ik ken genoeg mensen met buitenlandse roots die compleet vernederlandst zijn of andersom.
Klopt. Er zijn ook mensen die, als het zo uitkomt, zeggen dat ze buitenlands zijn terwijl ze gewoon uit een westerse samenleving komen. En dus daarom nul komma nul ervaring hebben met racisme.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
22-04-2018 11:51
Oh je hebt al een 'feit' en zoekt er een argumentatie bij, zeg dat dan.
Zoals het hele topic. Zonde van je tijd joh.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
22-04-2018 11:52
Klopt. Er zijn ook mensen die, als het zo uitkomt, zeggen dat ze buitenlands zijn terwijl ze gewoon uit een westerse samenleving komen. En dus daarom nul komma nul ervaring hebben met racisme.
Geza Hegedus, ook al zo'n buitenlander die dus nooit racist kon zijn.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
S-Meds schreef:
22-04-2018 11:51
Tja, dan zou je nog kunnen stellen dat het nog iets anders is dan wanneer de blinde een grap maakt over blinden dan wanneer de ziende het doet. Op dit moment is de Joodse gemeenschap druk in het verweer tegen een duitse theatermaker die bij wijze van statement/ grap/ provocatie bezoekers vroeg om een hakenkruis te dragen. Allemaal goed bedoeld waarschijnlijk maar ieder normaal mens weet hoe pijnlijk deze afschuwelijke gebeurtenis nog is voor heel veel mensen. Heel pijnlijk. Wat ben je dan als niet-jood om daar lekker over te gaan grappen en grollen.
Nou ja er werden ook niet joden vervolgd natuurlijk. Goh ja, is het smakeloos, wie weet. Maar of het verboden moet worden? Ik vind van niet. En dat vond ik destijds ook van die anti semiet in Frankrijk, die Dieudonné, ik vond het een misselijk mannetje wel maar ik was wel tegen dat verbod.

Maar volgens mij gaat jouw topic meer over de haat die Sylvana ontvangt. For the record: ik ben het totaal oneens met Sylvana, maar ik vind dat zij geen demonisering verdient. Ze verdient het om respectvol discussie inhoudelijk te krijgen. Ik vind de toon van het debat zelf compleet onbelangrijk, maar eerlijkheid zonder verdachtmaking van alle kanten van politiek spectrum vind ik echt een noodzaak.
S-Meds schreef:
22-04-2018 11:52
Klopt. Er zijn ook mensen die, als het zo uitkomt, zeggen dat ze buitenlands zijn terwijl ze gewoon uit een westerse samenleving komen. En dus daarom nul komma nul ervaring hebben met racisme.
Ik ben idd blank. So? Ging dit over racisme dan?

echt ongelooflijk waar dit topic op uit draait.
kantlijn schreef:
22-04-2018 11:54
Geza Hegedus, ook al zo'n buitenlander die dus nooit racist kon zijn.
Dat zei ik niet, iedereen kan racist zijn. Maar de aanklacht was 'dat dit ik niet van buitenlanders hou'.

Maar goed dit topic bewijst maar dat mensen die anderen onfatsoenlijk vinden er zelf weinig moeite mee hebben om een ander onfatsoenlijk te behandelen.
strikjemetstippels schreef:
22-04-2018 11:55
Ik ben idd blank. So? Ging dit over racisme dan?

echt ongelooflijk waar dit topic op uit draait.
Het ging over de term dobberneger en zwartje, jij vond die termen niet zo’n probleem en dat onderstreepte je door te zeggen dat je zelf ook een buitenlander bent. Dus we zijn on topic.
strikjemetstippels schreef:
22-04-2018 11:57
Dat zei ik niet, iedereen kan racist zijn. Maar de aanklacht was 'dat dit ik niet van buitenlanders hou'.

Maar goed dit topic bewijst maar dat mensen die anderen onfatsoenlijk vinden er zelf weinig moeite mee hebben om een ander onfatsoenlijk te behandelen.
Kijk eerst maar eens naar je eigen aandeel voordat je gaat wijzen naar een ander
S-Meds schreef:
22-04-2018 11:58
Het ging over de term dobberneger en zwartje, jij vond die termen niet zo’n probleem en dat onderstreepte je door te zeggen dat je zelf ook een buitenlander bent. Dus we zijn on topic.
Dat zei ik niet. Jij vroeg of die woorden racistisch waren volgens mij en ik zei dat ik woorden op zich geen probleem vindt maar ik kijk naar iemand zn overtuiging.

En dat zei ik als antwoord op iemand die vond dat ik niet van buitenlanders hou.

Maar goed, ik ben weg hier. Heeft geen zin dit.
strikjemetstippels schreef:
22-04-2018 11:54
Nou ja er werden ook niet joden vervolgd natuurlijk. Goh ja, is het smakeloos, wie weet. Maar of het verboden moet worden? Ik vind van niet. En dat vond ik destijds ook van die anti semiet in Frankrijk, die Dieudonné, ik vond het een misselijk mannetje wel maar ik was wel tegen dat verbod.

Maar volgens mij gaat jouw topic meer over de haat die Sylvana ontvangt. For the record: ik ben het totaal oneens met Sylvana, maar ik vind dat zij geen demonisering verdient. Ze verdient het om respectvol discussie inhoudelijk te krijgen. Ik vind de toon van het debat zelf compleet onbelangrijk, maar eerlijkheid zonder verdachtmaking van alle kanten van politiek spectrum vind ik echt een noodzaak.
WIe weet is het smakeloos? Jij vond het grappig toch? Waarom haal je aan dat er ook niet-joden vervolgd werden? Waar is dat een argument voor of tegen? Mijn topic gaat over AN, kijk maar naar de OP.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
22-04-2018 11:57
Dat zei ik niet, iedereen kan racist zijn. Maar de aanklacht was 'dat dit ik niet van buitenlanders hou'.

Maar goed dit topic bewijst maar dat mensen die anderen onfatsoenlijk vinden er zelf weinig moeite mee hebben om een ander onfatsoenlijk te behandelen.
Akkoord, een collectief j'accuse jegens jou is verre van netjes en dat was ook niet de insteek van mijn post. For the record, ik heb bij jou ook bepaald niet het beeld van een heel rechtse user. Verder vind ik ook dat jij gewoon onverdacht zou moeten kunnen discussieren hier.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
strikjemetstippels schreef:
22-04-2018 11:59
Dat zei ik niet. Jij vroeg of die woorden racistisch waren volgens mij en ik zei dat ik woorden op zich geen probleem vindt maar ik kijk naar iemand zn overtuiging.

En dat zei ik als antwoord op iemand die vond dat ik niet van buitenlanders hou.

Maar goed, ik ben weg hier. Heeft geen zin dit.
Wie de bal kaatst kan hem terugverwachten.

Zoals Meds al aangaf, kijk eerst naar je eigen aandeel.
Hamsterweken schreef:
22-04-2018 12:01
Ik maakte laatst een grap over blinden maar ze zagen de humor er inderdaad niet van in.





De joodse gemeenschap of een heel, heel, heel klein clubje gekwetstmenschen? (Die, om hun argumenten kracht bij te zetten altijd de 'antisemitisme!!!'- kaart kunnen trekken waarop een ieder bedremmeld inbindt.
Wat is dit voor opruiiende, beledigende term? gekwetstmenschen?
Doe even normaal zeg.

De int. Joodse gemeenschap is een officieel erkend vertegenwoordigingsorgaan die terecht protesteert tegen het dragen van hakenkruizen. Aangezien dit in Duitsland verboden is. Antisemitisme is nog steeds een diepgeworteld probleem. Wat misselijk om te suggereren dat de gekwetsheid niet breed gedragen wordt en onterecht zou zijn. Bah
Hoe hard sarcasme werd verdraaid tot antisemitisme
Contextloze framing van foute grappen, want morele verontwaardiging voelt zo lekker

Een blind paard ziet het sarcasme in deze provocatieve twitterberichtjes, alleen een kwaadaardig paard wil er Jodenhaat in zien.

http://politiek.tpo.nl/column/annabel-n ... semitisme/
Alle reacties Link kopieren
Moonshine1984 schreef:
22-04-2018 11:39
OT: Ziek, onwetend en gevaarlijk mens. Ik vind mensen die haar verdedigen net zo ziek en gevaarlijk. Alles maar wegvegen onder 'sarcasme, provocatie of satire'

Echt walgelijk hoe alles maar tegenwoordig daaronder word geplaatst. Waar zijn de normen en waarden? Het gevoel voor ethiek? Respect voor elkaar? Respect voor verschillen in cultuur, geloof, achtergrond. En termen als dobberneger of zwartje, dat denigrerende. Echt om te kotsen gewoon, gatverdamme.
Enge opvatting laat je hier zien. Zonder ruimte voor vrije meningsuiting.
Ik ben geen fan van Nanninga, maar hier krijg ik de behoefte haar zelfs te verdedigen.
quiaquia schreef:
22-04-2018 12:17
Enge opvatting laat je hier zien. Zonder ruimte voor vrije meningsuiting.
Ik ben geen fan van Nanninga, maar hier krijg ik de behoefte haar zelfs te verdedigen.
Dat is vreemd, het is een opvatting. In het kader van de vrijheid van meningsuiting, die jij zo predikt moet je dit dan ook aan kunnen. Of gaat het alleen om de vrijheid van jouw meningsuiting?
Habbekratz schreef:
22-04-2018 12:09
Hoe hard sarcasme werd verdraaid tot antisemitisme
Contextloze framing van foute grappen, want morele verontwaardiging voelt zo lekker

Een blind paard ziet het sarcasme in deze provocatieve twitterberichtjes, alleen een kwaadaardig paard wil er Jodenhaat in zien.

http://politiek.tpo.nl/column/annabel-n ... semitisme/
Het heeft geen zin, wordt toch niet gelezen.
Het is alleen maar de bedoeling dat er iemand afgebrand wordt als wraak voor het Sylvana gedoe. Maakt niet uit hoe.

En diegene spreken dan over normen en waarden, hoe krijgen ze het uit hun toetsenbord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven