Anouscha Nzume, Sylvana etc.

26-04-2017 16:51 2938 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom krijgen deze vrouwen een podium om hun racistische uitlatingen tentoon te spreiden? Wat als ik , een blanke vrouw, een boek zou schrijven met als titel "Hallo zwarte mensen". Wat als ik als blanke vrouw keer op keer op tv zou klagen dat alle zwarten racistisch zijn en dat het echt vreselijk leven hier is, ondanks dat er genoeg mensen zijn die naar deze twee dames luisteren, een sprookjesfiguur aanpassen in de hoop dat het nu minder kwetsend is, ieder jaar Keti Koti en andere festivals toestaan, op scholen de slavernij onderwijzen etc. etc.



Iemand als Rosa Parks, Nelson Mandela, dat waren pas helden, die streden voor gelijkheid in een zeer ongelijk land. Dat is Nederland gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 26 april 2017 @ 18:20:

[...]





Misschien kun je je laten filmen als sterke vrouw, in je eigen buurt bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 26 april 2017 @ 18:22:

[...]





En die vrouwen niet? Wat een aaaaaannnaaaaames ooooooooh! Ik ken ze niet, maar Sylvaantje heeft vmbo gedaan - Nevermind, havo. Dat was dan een vooroordeel van mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 26 april 2017 @ 18:11:

[...]





Wat let je?Waarom zou ik? Ik vind opinieprogramma's kul, zie veel liever kwaliteit op tv.
quote:Gudetama schreef op 26 april 2017 @ 18:24:

[...]





Ik ken ze niet, maar Sylvaantje heeft vmbo gedaan.Ooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 26 april 2017 @ 18:25:

[...]





Ooit.

Ja, veel meer heeft ze niet geleerd als ik haar zo hoor.



https://www.youtube.com/watch?v=yfUdLR_okkc



Hier iets doms wat eens niet met racisme te maken heeft.



https://www.youtube.com/watch?v=4Pxwlsl_o3M

Lid worden van een partij die de Armeense genocide ontkent.
Alle reacties Link kopieren
Wat een zeiktopic en dat aan de vooravond van koningsdag.

Zit er dan geen uitknop op de tv tegenwoordig?
quote:Lucylucille schreef op 26 april 2017 @ 18:17:

Pak je houten kist, ga op het malieveld staan en verkondig je ontzetting. Of schrijf een boek dat je zwarte mensen graag zwart wil blijven noemen.

Dan heb jij ook een podium, net als Sylvana.

Cirkeltje weer rond.

Goed idee.

trekt volle zalen
Alle reacties Link kopieren
quote:Gudetama schreef op 26 april 2017 @ 17:50:

[...]



Als ze dat in Rusland had gedaan was ze volop uitgelachen door de pers.Nu ook wel
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:mienbillekesjeuken schreef op 26 april 2017 @ 18:22:

[...]





Je wórdt toch ook getriggerd door zwarte vrouwen? Kijk eens naar dit topic, helemaal door jou bedacht inclusief titel.er zijn nu eenmaal mensen die vinden dat vrouwen hun mening beter voor zich kunnen houden en al helemaal als ze zwart zijn of behoren tot nog een minderheid. Zwijg vrouw klinkt het. zo jaren 20
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 26 april 2017 @ 18:38:

[...]



er zijn nu eenmaal mensen die vinden dat vrouwen hun mening beter voor zich kunnen houden en al helemaal als ze zwart zijn of behoren tot nog een minderheid. Zwijg vrouw klinkt het. zo jaren 20Zo is dat. Sylvana -Het piepkuiken noemt haar liever Sylvaantje- had natuurlijk beter een boek met roti-recepten kunnen schrijven, net als Anouscha. Maar niet zeiken of boos doen, zelfs als dat terecht is. Daar houden we niet van.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij laat de OP goed zien waarom mensen zoals Sylvana en Anouscha nog hard nodig zijn in onze maatschappij
Op zich is het wel verklaarbaar. Syl is een extreem knappe en aantrekkelijke vrouw. Dat roept frustratie op bij mannen want ze kunnen haar niet krijgen en vrouwen voelen zich door haar bedreigd.
Anouscha heeft gelijk en is een lekker wijf.
quote:badmeester schreef op 26 april 2017 @ 18:52:

Anouscha heeft gelijk en is een lekker wijf.ja Anous ook
Alle reacties Link kopieren
Sylvana is 20 jaar ouder dan ik hoor
quote:Gudetama schreef op 26 april 2017 @ 19:05:

Sylvana is 20 jaar ouder dan ik hoorje zou het haar niet geven, mannen van jouw leeftijd maken die 20 jaar niks uit
quote:S-Meds schreef op 26 april 2017 @ 19:06:

[...]



je zou het haar niet geven, mannen van jouw leeftijd maken die 20 jaar niks uitKlopt.
ze is echt fascinerend knap
anous is een leuk wijf. Ziet er goed uit, kan leuk kletsen, goed gevoel voor humor. Ook heel bedreigend voor vrouwen met wat minder kwaliteiten
quote:S-Meds schreef op 26 april 2017 @ 19:11:

anous is een leuk wijf. Ziet er goed uit, kan leuk kletsen, goed gevoel voor humor. Ook heel bedreigend voor wat vrouwen met wat minder kwaliteitenZou dat meespelen?
quote:badmeester schreef op 26 april 2017 @ 19:11:

[...]





Zou dat meespelen?ken jij vrouwen? natuurlijk speelt dat mee. Kift is een Groot Ding
Alle reacties Link kopieren
bij mij op het werk zijn inmiddels meer vrouwelijke artsen die moslim zijn (al dan niet met hoofddoek) dan autochtone vrouwelijke artsen. (wij hebben geen mannelijke artsen, toeval) . Het is ook toeval dat er meer moslima's zijn. Is ook geen beleid geweest of zo. Als er een vacature is, wordt degene aangenomen die op dat moment het beste de functie lijkt te kunnen vervullen.

Boeien. Het zijn allemaal Nederlanders, in Nederland op school geweest. In Nederland de opleiding gevolgd. En ik zie geen verschil in werkwijze tussen de diverse artsen van diverse achtergronden. Ik zie bovendien ontzettend veel hoog opgeleide moslima's.
quote:S-Meds schreef op 26 april 2017 @ 19:13:

[...]



ken jij vrouwen? natuurlijk speelt dat mee. Kift is een Groot DingNou ik ken geen vrouwen die dat hebben. Maar bedankt voor het idee. Nooit bij stil gestaan.
goed figuur ook

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven