Anouscha Nzume, Sylvana etc.

26-04-2017 16:51 2938 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom krijgen deze vrouwen een podium om hun racistische uitlatingen tentoon te spreiden? Wat als ik , een blanke vrouw, een boek zou schrijven met als titel "Hallo zwarte mensen". Wat als ik als blanke vrouw keer op keer op tv zou klagen dat alle zwarten racistisch zijn en dat het echt vreselijk leven hier is, ondanks dat er genoeg mensen zijn die naar deze twee dames luisteren, een sprookjesfiguur aanpassen in de hoop dat het nu minder kwetsend is, ieder jaar Keti Koti en andere festivals toestaan, op scholen de slavernij onderwijzen etc. etc.

Iemand als Rosa Parks, Nelson Mandela, dat waren pas helden, die streden voor gelijkheid in een zeer ongelijk land. Dat is Nederland gewoon niet.
quote:MaryCrawley schreef op 30 april 2017 @ 23:03:

[...]

quote:MaryCrawley schreef op 30 april 2017 @ 22:43:

[...]

Alsleblieft: http://www.annefrank.org/ ... racisme-en-discriminatie/

Het zijn een paar duizend gevallen per jaar dus minimaal een stuk of 8 dagelijks. En dit zijn alleen de zaken die als incident geregistreerd zijn bij bijvoorbeeld de politie dus dingen die daar niet terecht komen (nare opmerking van collega, scheldpartij op straat, verreweg de meeste facebookberichten) e.d. zit daar nog helemaal niet eens bij.

En voor het gemak en vóórdat we weer over Marokkaanse jongeren beginnen: ongeveer 70% van de daders is van Nederlandse afkomst. Marokkaans, Turks, Afrikaans, etc staan er ook bij maar allemaal tussen de 3-5 % ongeveer.

Vooral deze passage is voor Pientje interessant:

Dit jaar hebben screeners van de Nationale Politie alle potentieel racistische incidenten gelezen en beoordeeld. In voorgaande jaren was dit nog niet mogelijk en gebeurde deze screening automatisch. Het gevolg hiervan is dat uit het bestand over 2015 alle incidenten waarbij een ambtenaar in functie werd uitgescholden voor “racist”, zijn verwijderd, terwijl de automatische screening deze incidenten er in voorgaande jaren niet uit filterde. Het gevolg van de trendbreuk is terug te zien in tabel 5.1. In voorgaande jaren schaarden wij deze incidenten onder de categorie ‘(gevoel van) ongelijke behandeling’. In 2015 vonden we in de steekproef van racistische incidenten weinig gevallen van ‘(gevoel van) ongelijke behandeling’, namelijk 5% van het aantal incidenten in de steekproef. De meeste van deze incidenten zijn er immers uit gefilterd door de screeners van de Nationale Politie. In 2014 daarentegen was nog 30% van de racistische incidenten van dit type.
Am Yisrael Chai!
quote:MaryCrawley schreef op 30 april 2017 @ 22:58:

[...]

In beide gevallen in het een onzin argument.

En bovendien, nogal arrogant he? Als jij iets ervaart is dat de regel, maar bij een ander is het de uitzondering?

Bij deze dan: alle vrouwen die ik ken hebben op zeer regelmatige basis te maken met seksisme. Dat jij het nooit hoort, zegt dus niets. En het ligt ook niet aan mijn omgeving. Seksisme is namelijk, -net als racisme-, institutioneel in NL. Dat is niet eens een controversieel standpunt, maar gewoon de waarheid.Het is jouw waarheid. Ik vind dat je zwaar overdrijft. Er zijn maar weinig landen op de wereld waar het zo goed leven is als in Nederland. En natuurlijk komt er in Nederland ook racisme en seksisme voor. Maar dat dat dat institutioneel is, vind ik echt overtrokken. Hoe je de hele discussie hier voert, vind ik ook niet bepaald constructief. Iedereen die het niet met je eens is, serveer je af zonder naar hun argumenten te luisteren, zoals er meer hier dat doen. Mijn woorden worden verdraaid of ik word agressief aangevallen. Blijkbaar is dat de hele toon van de racismediscussie, want ik zie die toon ook terug bij een Sylvana, Anouscha, Quincy enz. Blijkbaar slaat die toon bij het overgrote deel van de bevolking niet erg aan. Kijk maar naar het verkiezingsresultaat van Art.1.
quote:fashionvictim schreef op 30 april 2017 @ 23:06:

[...]

Dit jaar hebben screeners van de Nationale Politie alle potentieel racistische incidenten gelezen en beoordeeld. In voorgaande jaren was dit nog niet mogelijk en gebeurde deze screening automatisch. Het gevolg hiervan is dat uit het bestand over 2015 alle incidenten waarbij een ambtenaar in functie werd uitgescholden voor “racist”, zijn verwijderd, terwijl de automatische screening deze incidenten er in voorgaande jaren niet uit filterde. Het gevolg van de trendbreuk is terug te zien in tabel 5.1. In voorgaande jaren schaarden wij deze incidenten onder de categorie ‘(gevoel van) ongelijke behandeling’. In 2015 vonden we in de steekproef van racistische incidenten weinig gevallen van ‘(gevoel van) ongelijke behandeling’, namelijk 5% van het aantal incidenten in de steekproef. De meeste van deze incidenten zijn er immers uit gefilterd door de screeners van de Nationale Politie. In 2014 daarentegen was nog 30% van de racistische incidenten van dit type.
quote:fashionvictim schreef op 30 april 2017 @ 23:06:

[...]

Dit jaar hebben screeners van de Nationale Politie alle potentieel racistische incidenten gelezen en beoordeeld. In voorgaande jaren was dit nog niet mogelijk en gebeurde deze screening automatisch. Het gevolg hiervan is dat uit het bestand over 2015 alle incidenten waarbij een ambtenaar in functie werd uitgescholden voor “racist”, zijn verwijderd, terwijl de automatische screening deze incidenten er in voorgaande jaren niet uit filterde. Het gevolg van de trendbreuk is terug te zien in tabel 5.1. In voorgaande jaren schaarden wij deze incidenten onder de categorie ‘(gevoel van) ongelijke behandeling’. In 2015 vonden we in de steekproef van racistische incidenten weinig gevallen van ‘(gevoel van) ongelijke behandeling’, namelijk 5% van het aantal incidenten in de steekproef. De meeste van deze incidenten zijn er immers uit gefilterd door de screeners van de Nationale Politie. In 2014 daarentegen was nog 30% van de racistische incidenten van dit type.Als een ambtenaar wordt uitgescholden voor racist dan wil dat toch nog niet zeggen dat die benaming terecht is? Je bevestigt juist mijn post over het programma Blik op de weg, waar menig politieagent onterecht voor racist wordt uitgemaakt. Heb je enig idee hoeveel medewerkers van de sociale dienst er dagelijks onterecht voor racist worden uitgemaakt?
ik vind het met dat agressief aanvallen nog wel meevallen, eerlijk gezegd. Ik ben op deze pijler voor allerlei lelijks uitgemaakt, maar ik heb niet de indruk dat dat hier nu gebeurt.

Het verkiezingsresultaat van Artikel 1 is ook niet heel spannend, ik heb ook niet op de partij gestemd, maar alsnog neem ik het graag op voor Simons. Het is me wat.
quote:Pientjexxxx schreef op 30 april 2017 @ 23:11:

[...]

Als een ambtenaar wordt uitgescholden voor racist dan wil dat toch nog niet zeggen dat die benaming terecht is? Je bevestigt juist mijn post over het programma Blik op de weg, waar menig politieagent onterecht voor racist wordt uitgemaakt. Heb je enig idee hoeveel medewerkers van de sociale dienst er dagelijks onterecht voor racist worden uitgemaakt?

Zucht. Begrijpend lezen is echt niet je sterkste kant, he? Er staat juist dat bij dergelijke incidenten niet duidelijk is of het om echt racisme gaat, of om het gevoel dat er sprake is van racisme. Daarom werden die incidenten geclassificeerd als "gevoel van racisme". Dat was voorheen 30% van de incidenten, maar tegenwoordig worden de incidenten gescreend en worden dergelijke incidenten dus regelmatig niet meegeteld. Nu is het nog maar 5% van de incidenten waarbij er sprake is van een "gevoel van racisme", waarbij dus in het midden gelaten wordt of het ook echt racisme is.

Van de overige 95% van de incidenten, die immers allemaal gescreend zijn, staat dus vast dat het om echt racisme ging. Het gaat om bijna 3000 incidenten per jaar, waarvan dus van ongeveer 2600 incidenten vast staat dat het om echt racisme gaat. Dat zijn dus 7 incidenten per dag. En daarbij moet opgemerkt worden dat dit alleen incidenten zijn waar mensen ook daadwerkelijk melding van maken of aangifte van doen. Alle incidenten waarvan geen aangifte wordt gedaan tellen dus sowieso niet mee.
Am Yisrael Chai!
quote:vrouwjagersma schreef op 30 april 2017 @ 23:15:

ik vind het met dat agressief aanvallen nog wel meevallen, eerlijk gezegd. Ik ben op deze pijler voor allerlei lelijks uitgemaakt, maar ik heb niet de indruk dat dat hier nu gebeurt.

Het verkiezingsresultaat van Artikel 1 is ook niet heel spannend, ik heb ook niet op de partij gestemd, maar alsnog neem ik het graag op voor Simons. Het is me wat. alsof je voor haar partij moet stemmen, omdat je het idioot vind dat ze zo wordt bejegend
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Pientjexxxx schreef op 30 april 2017 @ 23:08:

[...]

Het is jouw waarheid. Ik vind dat je zwaar overdrijft. Er zijn maar weinig landen op de wereld waar het zo goed leven is als in Nederland. En natuurlijk komt er in Nederland ook racisme en seksisme voor. Maar dat dat dat institutioneel is, vind ik echt overtrokken. Hoe je de hele discussie hier voert, vind ik ook niet bepaald constructief. Iedereen die het niet met je eens is, serveer je af zonder naar hun argumenten te luisteren, zoals er meer hier dat doen. Mijn woorden worden verdraaid of ik word agressief aangevallen. Blijkbaar is dat de hele toon van de racismediscussie, want ik zie die toon ook terug bij een Sylvana, Anouscha, Quincy enz. Blijkbaar slaat die toon bij het overgrote deel van de bevolking niet erg aan. Kijk maar naar het verkiezingsresultaat van Art.1.

Jij mag vinden dat ik zwaar overdrijf. Ik verzin het alleen niet zomaar, dit is een algemeen bekend fenomeen.

En het hele punt is dat er geen discussie te voeren valt met alle drogredeneringen hier. Ik heb oprecht nog geen enkel inhoudelijk tegenargument gehoord. Een inhoudelijk argument dat zou staven dat het wel meevalt qua racisme. Niks. Alleen maar persoonlijke meningen dat je het niet meemaakt. Terwijl -als je op dat niveau wil discussieren- je ook aan een medeforummer vragen zou kunnen stellen over haar ervaringen en die serieus nemen.

En dus kom ik met feiten en vergelijkingen om te laten zien hoe raar de discussie verloopt. Dat mag jij niet-constructief vinden. Ik vind verdraaiingen, onjuistheden en beledigingen niet constructief.

Ik ben het overigens op één vlak met je eens en dat is dat Nederland een van de fijnste landen is om te leven.Dat betekent echter niet dat er nog heeeeeel veel te verbeteren valt. En ik zou dat graag zien.
quote:fashionvictim schreef op 30 april 2017 @ 23:18:

[...]

Zucht. Begrijpend lezen is echt niet je sterkste kant, he? Er staat juist dat bij dergelijke incidenten niet duidelijk is of het om echt racisme gaat, of om het gevoel dat er sprake is van racisme. Daarom werden die incidenten geclassificeerd als "gevoel van racisme". Dat was voorheen 30% van de incidenten, maar tegenwoordig worden de incidenten gescreend en worden dergelijke incidenten dus regelmatig niet meegeteld. Nu is het nog maar 5% van de incidenten waarbij er sprake is van een "gevoel van racisme", waarbij dus in het midden gelaten wordt of het ook echt racisme is.

Van de overige 95% van de incidenten, die immers allemaal gescreend zijn, staat dus vast dat het om echt racisme ging. Het gaat om bijna 3000 incidenten per jaar, waarvan dus van ongeveer 2600 incidenten vast staat dat het om echt racisme gaat. Dat zijn dus 7 incidenten per dag. En daarbij moet opgemerkt worden dat dit alleen incidenten zijn waar mensen ook daadwerkelijk melding van maken of aangifte van doen. Alle incidenten waarvan geen aangifte wordt gedaan tellen dus sowieso niet mee.Dat staat er dus niet. Pas ná de screening is er bij 5% van de incidenten sprake van een "gevoel van racisme". Er is dan al een aanzienlijk deel van de onterechte racismebeschuldigingen weggefilterd.
quote:MaryCrawley schreef op 30 april 2017 @ 23:24:

[...]

Jij mag vinden dat ik zwaar overdrijf. Ik verzin het alleen niet zomaar, dit is een algemeen bekend fenomeen.

En het hele punt is dat er geen discussie te voeren valt met alle drogredeneringen hier. Ik heb oprecht nog geen enkel inhoudelijk tegenargument gehoord. Een inhoudelijk argument dat zou staven dat het wel meevalt qua racisme. Niks. Alleen maar persoonlijke meningen dat je het niet meemaakt. Terwijl -als je op dat niveau wil discussieren- je ook aan een medeforummer vragen zou kunnen stellen over haar ervaringen en die serieus nemen.

En dus kom ik met feiten en vergelijkingen om te laten zien hoe raar de discussie verloopt. Dat mag jij niet-constructief vinden. Ik vind verdraaiingen, onjuistheden en beledigingen niet constructief.

Ik ben het overigens op één vlak met je eens en dat is dat Nederland een van de fijnste landen is om te leven.Dat betekent echter niet dat er nog heeeeeel veel te verbeteren valt. En ik zou dat graag zien.Ik heb ook aan FV naar haar ervaringen gevraagd en die ervaringen vind ik ook schokkend en neem ik echt wel serieus. Lees mijn post van gisteren maar terug.
quote:fashionvictim schreef op 30 april 2017 @ 23:18:

[...]

Van de overige 95% van de incidenten, die immers allemaal gescreend zijn, staat dus vast dat het om echt racisme ging. Het gaat om bijna 3000 incidenten per jaar, waarvan dus van ongeveer 2600 incidenten vast staat dat het om echt racisme gaat. Dat zijn dus 7 incidenten per dag. En daarbij moet opgemerkt worden dat dit alleen incidenten zijn waar mensen ook daadwerkelijk melding van maken of aangifte van doen. Alle incidenten waarvan geen aangifte wordt gedaan tellen dus sowieso niet mee.

Om het even heel onmiskenbaar duidelijk te maken: er bestaat dus objectief gezien veel, VEEL meer racisme dan wat hier beschreven wordt als 'nep' racisme. Namelijk minstens 95% meer.

Dus om Pientjes eerdere vraag te beantwoorden: nee, mensen zijn de discussie niet moe omdat er zoveel 'nep' racisme is. Mensen worden het eerder moe omdat het ontkent wordt. Of omdat het ongemakkelijk is om ergens mee geconfronteerd te worden wat je liever niet wil zien. Het is namelijk veel fijner om te geloven dat NL een bijna-perfect land is dan om de realiteit in te zien.
quote:Pientjexxxx schreef op 30 april 2017 @ 23:28:

[...]

Dat staat er dus niet. Pas ná de screening is er bij 5% van de incidenten sprake van een "gevoel van racisme". Er is dan al een aanzienlijk deel van de onterechte racismebeschuldigingen weggefilterd.Ja, en dan blijven er dus het genoemde aantal incidenten over. Namelijk 2732. Waarvan 5% dus "gevoel van" is. En de overige 95% dus echt racisme. Dus 2596 incidenten zijn echt racisme. Dat is 7 incidenten per dag. Exclusief de vele incidenten die nooit gemeld worden en dus sowieso nooit ergens meegeteld worden.
Am Yisrael Chai!
quote:MaryCrawley schreef op 30 april 2017 @ 23:30:

[...]

Om het even heel onmiskenbaar duidelijk te maken: er bestaat dus objectief gezien veel, VEEL meer racisme dan wat hier beschreven wordt als 'nep' racisme. Namelijk minstens 95% meer.

Dus om Pientjes eerdere vraag te beantwoorden: nee, mensen zijn de discussie niet moe omdat er zoveel 'nep' racisme is. Mensen worden het eerder moe omdat het ontkent wordt. Of omdat het ongemakkelijk is om ergens mee geconfronteerd te worden wat je liever niet wil zien. Het is namelijk veel fijner om te geloven dat NL een bijna-perfect land is dan om de realiteit in te zien.De bewering die telkens naar voren komt dat Nederland een racistisch systeem heeft, staat een constructieve discussie in de weg. Dat is echter mijn mening en daar mag je natuurlijk anders over denken. (Anders zou er ook geen discussie zijn.)
quote:Pientjexxxx schreef op 30 april 2017 @ 23:30:

[...]

Ik heb ook aan FV naar haar ervaringen gevraagd en die ervaringen vind ik ook schokkend en neem ik echt wel serieus. Lees mijn post van gisteren maar terug.

Je bedoelt de post waarin je als eerste vroeg of het aan haarzelf lag?

Ik wil niet voor FV spreken of oordelen want dat kan ze prima zelf. Maar in mijn wereld is dat niet wat ik bedoel met serieus nemen.

Dus op mij komt het inderdaad niet over alsof jij de voorbeelden van racisme in dit topic -of het nou om Sylvana gaat, het onderzoek wat ik net post of de ervaringen van je medeforummers-serieus neemt. Als dat wel zo is vind ik dat oprecht fijn om te horen.
quote:fashionvictim schreef op 30 april 2017 @ 23:32:

[...]

Ja, en dan blijven er dus het genoemde aantal incidenten over. Namelijk 2732. Waarvan 5% dus "gevoel van" is. En de overige 95% dus echt racisme. Dus 2596 incidenten zijn echt racisme. Dat is 7 incidenten per dag. Exclusief de vele incidenten die nooit gemeld worden en dus sowieso nooit ergens meegeteld worden.Maar dat doet toch niets af aan het feit dat er ook vaak onterecht racisme wordt geroepen? Het één kan toch naast het ander bestaan? Ik denk overigens dat er ook heel veel mensen zijn die geen aangifte doen die onterecht voor racist worden uitgemaakt. (Ik denk dat in dat geval bijna niemand aangifte doet.)
quote:MaryCrawley schreef op 30 april 2017 @ 23:35:

[...]

Je bedoelt de post waarin je als eerste vroeg of het aan haarzelf lag?

Ik wil niet voor FV spreken of oordelen want dat kan ze prima zelf. Maar in mijn wereld is dat niet wat ik bedoel met serieus nemen.

Dus op mij komt het inderdaad niet over alsof jij de voorbeelden van racisme in dit topic -of het nou om Sylvana gaat, het onderzoek wat ik net post of de ervaringen van je medeforummers-serieus neemt. Als dat wel zo is vind ik dat oprecht fijn om te horen.Nee die post na het verhaal van FV over haar asociale buren.
quote:Pientjexxxx schreef op 30 april 2017 @ 23:30:

[...]

Ik heb ook aan FV naar haar ervaringen gevraagd en die ervaringen vind ik ook schokkend en neem ik echt wel serieus. Lees mijn post van gisteren maar terug.

Ik heb bijvoorbeeld van het getreiter door mijn buren weliswaar melding bij de woningbouwvereniging gemaakt, maar hoewel ik wel aangifte wilde doen van oa de bedreiging, de scheldpartijen en het smeren van hondenpoep werd mijn aangifte niet opgenomen door mijn lokale politiebureau. Want tja, kon toch niet vervolgd worden. (Overigens is de politie eigenlijk verplicht mijn aangifte op te nemen, maar ik was zo zat van de situatie dat ik niet ook nog eens een gevecht met een agente die kennelijk net als jij dacht wilde aangaan, dus ik heb het er maar bij laten zitten).

Dus het staat ook vast dat dat aantal van 2596 incidenten lager is dan het werkelijke aantal incidenten.
Am Yisrael Chai!
quote:Pientjexxxx schreef op 30 april 2017 @ 23:36:

[...]

Maar dat doet toch niets af aan het feit dat er ook vaak onterecht racisme wordt geroepen? Het één kan toch naast het ander bestaan? Ik denk overigens dat er ook heel veel mensen zijn die geen aangifte doen die onterecht voor racist worden uitgemaakt. (Ik denk dat in dat geval bijna niemand aangifte doet.)Welk feit? Die gegevens van de politie, dat zijn feiten. Daar kunnen we het nu eens over hebben, want dat staat vast. Hoe denk jij dat het komt dat er zoveel racistische incidenten in Nederland zijn? Wat zouden we er aan kunnen doen het minder te laten worden?
quote:Gudetama schreef op 30 april 2017 @ 16:24:

[...]

Jammer opmerking verwijderd.

Ik wilde je nog even complimenteren.

Wat zouden Nelson Mandela en Rosa Parks, jouw helden uit je OP, trots op je zijn hadden ze deze opmerking kunnen lezen.

Even los van die meid met haar grote bek uit de reactie waar je op reageert, ik denk dat Nelson Mandela geschokt zou zijn door jouw uitlatingen.

En hoe val je door de mand dus met je schijnheilige OP.
quote:Pientjexxxx schreef op 30 april 2017 @ 23:36:

[...]

Maar dat doet toch niets af aan het feit dat er ook vaak onterecht racisme wordt geroepen? Het één kan toch naast het ander bestaan? Ik denk overigens dat er ook heel veel mensen zijn die geen aangifte doen die onterecht voor racist worden uitgemaakt. (Ik denk dat in dat geval bijna niemand aangifte doet.)

Nee, er wordt dus niet VAAK onterecht racisme geroepen. In 2014 werd er in 30% van de incidenten "racisme' geroepen, in 2015, na screening, blijft er 5% van de incidenten over waarin er racisme geroepen wordt.

In beide jaren is er dus in veel meer gevallen, VAAK dus, sprake van echt racisme.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 30 april 2017 @ 23:37:

[...]

Ik heb bijvoorbeeld van het getreiter door mijn buren weliswaar melding bij de woningbouwvereniging gemaakt, maar hoewel ik wel aangifte wilde doen van oa de bedreiging, de scheldpartijen en het smeren van hondenpoep werd mijn aangifte niet opgenomen door mijn lokale politiebureau. Want tja, kon toch niet vervolgd worden. (Overigens is de politie eigenlijk verplicht mijn aangifte op te nemen, maar ik was zo zat van de situatie dat ik niet ook nog eens een gevecht met een agente die kennelijk net als jij dacht wilde aangaan, dus ik heb het er maar bij laten zitten).

Dus het staat ook vast dat dat aantal van 2596 incidenten lager is dan het werkelijke aantal incidenten.Zonder jouw ervaring te willen bagatelliseren, lijkt tegenwoordig het niet willen opnemen van aangiftes, het standaard beleid van de politie in veel zaken te zijn. Zelfs bij verkrachtingen gebeurt het. Er is gewoon veel te weinig politiecapaciteit om alle zaken in behandeling te nemen. Hoe krom dat ook is.
quote:Pientjexxxx schreef op 30 april 2017 @ 23:32:

[...]

De bewering die telkens naar voren komt dat Nederland een racistisch systeem heeft, staat een constructieve discussie in de weg. Dat is echter mijn mening en daar mag je natuurlijk anders over denken. (Anders zou er ook geen discussie zijn.)

Wat versta jij eigenlijk onder "racistisch systeem"? En is dat wel hetzelfde als wat "institutioneel racisme" betekent?

Dat moeten we eerst vaststellen. Het kan namelijk ook zo zijn dat jouw gebrek aan begrip van de definitie de constructieve discussie in de weg staat.
Am Yisrael Chai!
quote:Pientjexxxx schreef op 30 april 2017 @ 23:42:

[...]

Zonder jouw ervaring te willen bagatelliseren, lijkt tegenwoordig het niet willen opnemen van aangiftes, het standaard beleid van de politie in veel zaken te zijn. Zelfs bij verkrachtingen gebeurt het. Er is gewoon veel te weinig politiecapaciteit om alle zaken in behandeling te nemen. Hoe krom dat ook is.Ja, dat weet ik. Heb dat dan ook niet als racistisch ervaren, al reageerde die agente wel degelijk een beetje zoals jij in deze discussie. Met opmerkingen als dat "racisme wel heel snel geroepen wordt en een hele zware beschuldiging is" en vragen als of ik niet zelf ruzie met de buren had gezocht. Maar zoals ik al zei, ik ben er niet eens op ingegaan want ik was sowieso niet van plan aangifte te doen, maar de woningbouw had me dat opgedragen zodat zij stappen tegen de buren konden nemen.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 30 april 2017 @ 23:40:

[...]

Nee, er wordt dus niet VAAK onterecht racisme geroepen. In 2014 werd er in 30% van de incidenten "racisme' geroepen, in 2015, na screening, blijft er 5% van de incidenten over waarin er racisme geroepen wordt.

In beide jaren is er dus in veel meer gevallen, VAAK dus, sprake van echt racisme.Hoe kun je nu stellen dat er niet vaak onterecht racisme wordt geroepen als je de aantallen van voor de screening niet weet? Denk je dat iedere ambtenaar die voor racist wordt uitgescholden daar überhaupt melding van maakt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven