Asiel voor Asia Bibi?

05-11-2018 14:06 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
In Pakistan is Asia Bibi vrijgesproken van godslastering nadat ze acht jaar in de dodencel heeft gezeten na een ruzie met een, waarschijnlijk mentaal “uitgedaagde”, buurvrouw. Veel Pakistaanse Vollidioten zijn hier niet blij mee en willem haar alsnog dood hebben. Een land waar iemand überhaupt straf kan krijgen voor het beledigen van een dode man is al een maf land, als je er de doodstraf voor kunt krijgen zijn ze natuurlijk helemaal van de pot gerukt daar. Vreemd dat een redelijk ontwikkeld land, een land dat ooit tot India behoorde en een kernwapen kon ontwikkelen, zo kan afzakken naar totale achterlijkheid.
Enfin, verstandige mensen zijn daar hun leven niet zeker. Ik ben voor asiel van Asia Bibi en haar advocaat.
https://www.ad.nl/binnenland/advocaat-b ... ~a5516c4b/

Asiel voor Asia Bibi?

Totaal aantal stemmen: 85

Ja (92%)
Nee (8%)
Anders.... Geen stemmen
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
06-11-2018 20:54
Heel charmant, dit cynisme over radicale moslims, HBG.
Het gaat hier wel over mensen die bedreigd cq vermoord worden, en dat zijn niet alleen christenen.
Ik Irak zijn sinds de ineenstorting van Islamitische Staat 202 massagraven ontdekt, waar naar schatting 6000 tot 12.000 lichamen van slachtoffers in liggen. https://nos.nl/artikel/2258136-vn-breng ... kaart.html
Maar dat maakt zeker niet uit omdat het niet in West-Europa gebeurt ?

De advocaat van Asia Bibi is een moslim, de gouverneur van Punjab die het in 2010 voor Asia Bibi opnam en tegen de blasfemiewet ageerde was een moslim. Hij is vermoord, door zijn eigen lijfwacht.
Deze radicale moslims vormen voor vrijwel iedereen die niet zo denkt een groot probleem.
Ik zou ook graag meer protest horen van moslims tegen dit soort zaken, maar of dat er niet is weten we eenvoudig vaak niet.

Dit is in Pakistan vorig jaar voor de familie van Asia Bibi gedaan, door moslims, volgens de EO :
https://visie.eo.nl/2017/07/moslims-rei ... i-de-hand/
Moslims hier komen alleen de straat op als er een Palestijn van zijn fiets wordt getrokken.

Doet niks af aan het feit dat vooral moslims het slachtoffer zijn van radicale moslims.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
06-11-2018 20:54
Heel charmant, dit cynisme over radicale moslims, HBG.
Het gaat hier wel over mensen die bedreigd cq vermoord worden, en dat zijn niet alleen christenen.
In Irak zijn sinds de ineenstorting van Islamitische Staat 202 massagraven ontdekt, waar naar schatting 6000 tot 12.000 lichamen van slachtoffers in liggen. https://nos.nl/artikel/2258136-vn-breng ... kaart.html
Maar dat maakt zeker niet uit omdat het niet in West-Europa gebeurt ?

Waarom zou het niet uitmaken omdat het in het Midden Oosten gebeurd?
En die verhalen over massaslachtingen ken ik, toen de executies plaats vonden was het al nieuws.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Taralina schreef:
06-11-2018 20:10
Dit.
Inderdaad, wat een walgelijk ‘geloof’. En NOOIT hoor je (bijv. westerse/nederlandse) moslims erover die het in dit soort situaties als met Asia voor haar opnemen. Nooit hoor je imams/moslims die zich uitspreken en zich afkeren van dit soort zieke praktijken als bijv. wat Asia is aangedaan.
Helaas is een zeer groot gedeelte vd moslims het stilzwijgend eens met hun radicale soortgenoten.
Hoe weet je dat nou allemaal? Dat jij niet hoort dat moslims zich hiertegen uitspreken, wil niet niet zeggen dat ze dat niet doen.
Dat ze het er stilzwijgend mee eens zouden zijn, vraag ik me ook af. Waar baseer jij dat op?
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
06-11-2018 21:28
Waarom zou het niet uitmaken omdat het in het Midden Oosten gebeurd?
En die verhalen over massaslachtingen ken ik, toen de executies plaats vonden was het al nieuws.

Omdat je de TLP cynisch 'een geschenk uit de hemel' noemt. Ik krijg weleens de indruk dat je vooral het discours interessant vindt.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
06-11-2018 21:39
Omdat je de TLP cynisch 'een geschenk uit de hemel' noemt. Ik krijg weleens de indruk dat je vooral het discours interessant vindt.

Ik vind niets, ik constateer slechts.
De radicale islam sleept in haar radicale gedrag de complete islam een hoek in waar ze niet willen zijn.
Uiteindelijk kunnen ze maar een ding doen en dat is werken aan een zelfreinigende operatie en afstand nemen van groeperingen als TLP
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
06-11-2018 19:42
Precies

Bewegingen als de PVV hoeven niets te doen, rustig achterover leunen en de Tehreek-e-Labbaik (TLP) doet de rest.
Dit in tegenstelling tot hoe de PVV groot is geworden?

De PVV is een gevolg van anti islamitisch sentiment, niet de oorzaak.

En dat anti islamitisch sentiment komt niet uit de lucht vallen natuurlijk. Mensen zijn niet blind en zien ook wel dat een toename van het aantal moslims overal ter wereld zorgt voor onrust en ongewenste invloeden.
Ook voor.

Je hoeft niet te geloven in een hel, de hel op aarde bestaat al in dit soort landen.
Volgens de voorzitter van het EP heeft ze de gevangenis verlaten en is ze door de Pakistaanse autoriteiten naar een veilige plek overgebracht. Hij hoopt haar en haar familie snel in Brussel te mogen ontvangen. (Bron: Twitter @EP_president)
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
07-11-2018 21:40
Ook voor.

Je hoeft niet te geloven in een hel, de hel op aarde bestaat al in dit soort landen.
Als Nederland haar asiel verleend weet je al wat de acties van de TLP zullen zijn.
Bestorming van de Nederlandse ambassade en uitlevering vragen.
Dit kon wel eens een hele roerige periode worden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Volgens het RD zou ze onderweg zijn naar Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
06-11-2018 20:54
Heel charmant, dit cynisme over radicale moslims, HBG.
Het gaat hier wel over mensen die bedreigd cq vermoord worden, en dat zijn niet alleen christenen.
In Irak zijn sinds de ineenstorting van Islamitische Staat 202 massagraven ontdekt, waar naar schatting 6000 tot 12.000 lichamen van slachtoffers in liggen. https://nos.nl/artikel/2258136-vn-breng ... kaart.html
Maar dat maakt zeker niet uit omdat het niet in West-Europa gebeurt ?

De advocaat van Asia Bibi is een moslim, de gouverneur van Punjab die het in 2010 voor Asia Bibi opnam en tegen de blasfemiewet ageerde was een moslim. Hij is vermoord, door zijn eigen lijfwacht.
Deze radicale moslims vormen voor vrijwel iedereen die niet zo denkt een groot probleem.
Ik zou ook graag meer protest horen van moslims tegen dit soort zaken, maar of dat er niet is weten we eenvoudig vaak niet.

Dit is in Pakistan vorig jaar voor de familie van Asia Bibi gedaan, door moslims, volgens de EO :
https://visie.eo.nl/2017/07/moslims-rei ... i-de-hand/
Anno 2018 is de wereld in de greep van agressie gepleegd door groepen met een moslim achtergrond.
Die agressie staat niet op zich en wordt gevoed door een onverzoenlijke houding jegens andersdenkenden, niet alleen in radicale groeperingen maar in het overgrote deel van de volgers van de islam.
Wanneer je het terugbrengt naar de maatschappelijke norm binnen de islam dan staat acceptatie van westerse waarden ver van waar de islam staat, of het nu gaat om gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen, huwen buiten het geloof tot aan eerwraak toe...
Dit is de voedingsbodem voor het radicalisme binnen de islam, het staat gewoon niet op zichzelf.


Ik heb niets met de bekrompenheid van het populisme maar ook niets met het bagatelliseren van keiharde feiten over de normen en waarden binnen de islam.
Zolang dat op het niveau begin vorige eeuw blijft liggen, is de islam wereldwijd een bedreiging voor de wereldvrede in het algemeen en voor minderheden in het bijzonder.
Daar mag je niet te laconiek over doen.

On topic, uiteraard is deze dame en haar familie welkom in Nederland, wat mij betreft.
Net zoals andersdenkenden en minderheden die onder gelijke bedreigingen moeten leven hier onderdak moeten kunnen vinden.
Staat tegenover dat mensen die misbruik maken van het systeem, ook wanneer ze hier kinderen krijgen en opvoeden gewoon plaats moeten maken voor échte vluchtelingen.

Tot slot moet ik zeggen dat zelfs in deze schrijnende situatie er forummers zijn die vinden dat dit geen reden om asiel aan Asia Bibi te geven.
Wát een gebrek aan mededogen.... triest wanneer je alleen maar aan je eigen hachje kan denken...
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
07-11-2018 22:47
Als Nederland haar asiel verleend weet je al wat de acties van de TLP zullen zijn.
Bestorming van de Nederlandse ambassade en uitlevering vragen.
Dit kon wel eens een hele roerige periode worden.
Dan sturen we maar een bataljon commando's naar de ambassade.
Schieten met scherp.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
hollebollegijs schreef:
07-11-2018 22:47
Als Nederland haar asiel verleend weet je al wat de acties van de TLP zullen zijn.
Bestorming van de Nederlandse ambassade en uitlevering vragen.
Dit kon wel eens een hele roerige periode worden.

So be it.

Ambassades worden bestormd, vlaggen verbrand, en oproepen tot geweld zullen geuit worden. Maakt echt niet uit in welk vrij land ze terecht komt.
oudebaas schreef:
05-11-2018 17:39
Ik weet het niet. In de UK heb je een zeer grote Pakistaans-islamitische gemeenschap waar ook de nodige relimafklappers tussen zitten. Dan is Nederland wellicht een betere optie.
Dit, er is een grote Pakistaanse gemeenschap in de UK.Als ik hun was zou ik niet voor de UK kiezen.
missie_m schreef:
05-11-2018 23:22
Die zitten volgens mij ook in Nederland, maar die zijn misschien niet zo radicaal-moslim als in Pakistan.

Gewoon die vrouw opvangen en niet zeggen in welk land.
Juist, verzwijgen waar ze naar toe gaat. Is toch eigenlijk te erg voor woorden? Maar noodzakelijk.
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
06-11-2018 20:10
Dit.
Inderdaad, wat een walgelijk ‘geloof’. En NOOIT hoor je (bijv. westerse/nederlandse) moslims erover die het in dit soort situaties als met Asia voor haar opnemen. Nooit hoor je imams/moslims die zich uitspreken en zich afkeren van dit soort zieke praktijken als bijv. wat Asia is aangedaan.
Helaas is een zeer groot gedeelte vd moslims het stilzwijgend eens met hun radicale soortgenoten.
Imans spreken zich openlijk uit tegen IS. Moslims die ik ken schamen zich voor de toestanden in Pakistan.
De Pakistanen die ik ken posten op Facebook dat ze de rellen in hun land vanwege Asia Bibi alle perken te buiten vinden gaan. De Premier van Pakistan Imran Khan heeft gezegd dit gedrag te zullen bestraffen etc. etc.
Alle reacties Link kopieren
Bizarre zaak wel dit. Naar ik begrijp is die TLP een zeer extremistische partij in Pakistan. Deze partij roept op tot het doden van Asia en het doden van rechters. Kan je het je voorstellen? Dat bijvoorbeeld Wilders in Nederland zou oproepen tot het doden van Rutte? Wilders zou voor zulke praat gelijk veroordeeld worden. Maar in Pakistan kan het allemaal. Mensen willen gewoon voor eigen rechter gaan spelen. Zeer eng dit.

arme arme vrouw.
palanja schreef:
07-11-2018 23:59
Anno 2018 is de wereld in de greep van agressie gepleegd door groepen met een moslim achtergrond.
Die agressie staat niet op zich en wordt gevoed door een onverzoenlijke houding jegens andersdenkenden, niet alleen in radicale groeperingen maar in het overgrote deel van de volgers van de islam.
Wanneer je het terugbrengt naar de maatschappelijke norm binnen de islam dan staat acceptatie van westerse waarden ver van waar de islam staat, of het nu gaat om gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen, huwen buiten het geloof tot aan eerwraak toe...
Dit is de voedingsbodem voor het radicalisme binnen de islam, het staat gewoon niet op zichzelf.


Ik heb niets met de bekrompenheid van het populisme maar ook niets met het bagatelliseren van keiharde feiten over de normen en waarden binnen de islam.
Zolang dat op het niveau begin vorige eeuw blijft liggen, is de islam wereldwijd een bedreiging voor de wereldvrede in het algemeen en voor minderheden in het bijzonder.
Daar mag je niet te laconiek over doen.

On topic, uiteraard is deze dame en haar familie welkom in Nederland, wat mij betreft.
Net zoals andersdenkenden en minderheden die onder gelijke bedreigingen moeten leven hier onderdak moeten kunnen vinden.
Staat tegenover dat mensen die misbruik maken van het systeem, ook wanneer ze hier kinderen krijgen en opvoeden gewoon plaats moeten maken voor échte vluchtelingen.

Tot slot moet ik zeggen dat zelfs in deze schrijnende situatie er forummers zijn die vinden dat dit geen reden om asiel aan Asia Bibi te geven.
Wát een gebrek aan mededogen.... triest wanneer je alleen maar aan je eigen hachje kan denken...
Wat een goede tekst. Helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
08-11-2018 01:44
Imans spreken zich openlijk uit tegen IS. Moslims die ik ken schamen zich voor de toestanden in Pakistan.
De Pakistanen die ik ken posten op Facebook dat ze de rellen in hun land vanwege Asia Bibi alle perken te buiten vinden gaan. De Premier van Pakistan Imran Khan heeft gezegd dit gedrag te zullen bestraffen etc. etc.

Het probleem is dat er IN Pakistan niemand durft op te staan voor Asia Bibi

De enige die dat deden de gouverneur van Punjab, Salmaan Taseer, was een groot tegenstander van de genoemde blasfemiewet. Hij werd in januari 2011 vermoord door een van zijn eigen lijfwachten en twee maanden later ook de katholieke minister van Religieuze Minderheden, Shahbaz Bhatti, wegens hun pleidooi om de blasfemiewet te versoepelen.


De TLP dwong met geweldsdreiging af dat Wilders zijn cartoonwedstrijd afblies.

Dat de Pakistaanse minister NA het afblazen van de wedstrijd van een overwinning sprak is natuurlijk een grove schande
die de TLP alleen maar sterkte in zijn overtuiging dat GEWELD een oplossing is.
Ze hadden de TLP direct moeten aanpakken, nu hebben ze een "monster" laten ontstaan die aan de gang blijft.
Let maar op, de TLP rich haar pijlen op Nederlandse doelen als Asia Bini asiel krijgt.

Afbeelding
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik lees hier dingen als "ongelooflijk" en "bizar" met betrekking tot Pakistan. Wie de afgelopen jaren het nieuws heeft gevolgd mbt Centraal Azie weet dat deze hele regio in een keer kan uitbarsten. Pakistan heeft een ongekende bevolkingsexplosie. Het gros van de mensen is er vreselijk arm en streng islamitisch. Pakistan heeft inmiddels 213 (!!) miljoen inwoners en de oude hierachische structuren en clans floreren als nooit te voren. En dan zijn er nog mensen die Saoedie Arabie als "land van het kwaad" zien. Pakistan is een enorm risico voor de hele Centraal-Aziatische regio.
Alle reacties Link kopieren
palanja schreef:
07-11-2018 23:59
Anno 2018 is de wereld in de greep van agressie gepleegd door groepen met een moslim achtergrond.
Die agressie staat niet op zich en wordt gevoed door een onverzoenlijke houding jegens andersdenkenden, niet alleen in radicale groeperingen maar in het overgrote deel van de volgers van de islam.
Wanneer je het terugbrengt naar de maatschappelijke norm binnen de islam dan staat acceptatie van westerse waarden ver van waar de islam staat, of het nu gaat om gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen, huwen buiten het geloof tot aan eerwraak toe...
Dit is de voedingsbodem voor het radicalisme binnen de islam, het staat gewoon niet op zichzelf.


Ik heb niets met de bekrompenheid van het populisme maar ook niets met het bagatelliseren van keiharde feiten over de normen en waarden binnen de islam.
Zolang dat op het niveau begin vorige eeuw blijft liggen, is de islam wereldwijd een bedreiging voor de wereldvrede in het algemeen en voor minderheden in het bijzonder.
Daar mag je niet te laconiek over doen.

On topic, uiteraard is deze dame en haar familie welkom in Nederland, wat mij betreft.
Net zoals andersdenkenden en minderheden die onder gelijke bedreigingen moeten leven hier onderdak moeten kunnen vinden.
Staat tegenover dat mensen die misbruik maken van het systeem, ook wanneer ze hier kinderen krijgen en opvoeden gewoon plaats moeten maken voor échte vluchtelingen.

Tot slot moet ik zeggen dat zelfs in deze schrijnende situatie er forummers zijn die vinden dat dit geen reden om asiel aan Asia Bibi te geven.
Wát een gebrek aan mededogen.... triest wanneer je alleen maar aan je eigen hachje kan denken...

Mijn welgemeende complimenten voor jouw compilatie van schrijnende zaken en helder verwoorde eigen mening! Ik sluit mij daar volledig bij aan.

Aangaande Bibi, die is medeslachtoffer van, als je erg kort door de bocht zou oordelen, de zwakke ruggengraat van de Pakistaanse overheid. De afgelopen jaren hebben zij uit pure angst en soort pappen en nathouden die extreme partij levensvatbaar gemaakt/gehouden. Ook de snelheid van tegenacties door deze islamitische extremisten nadat het hooggerechtshof Bibi vrijsprak, gewoon eng om te zien. Wat mogen wij dan blij zijn met ons eigen land, wat mogen wij dan blij zijn dat er toch hele bevolkingsgroepen hier blijven strijden tegen die verderfelijkheid. De gematigden van alle geloven zijn vwb mij, met de juiste papieren dat weer wel, van harte welkom. Bagataliseren van dit sterk opkomende fenomeen past niet.

Jouw laatste twee alinea’s zijn ook uit mijn hart geschreven.
Jij ook 100% legaal in Nederland? Wat denk jij nu als je dit leest? De toon maakt de muziek. Op heldere toon geef ik mijn aversie tegen illegaliteit aan. Dat is MIJN mening.
Alle reacties Link kopieren
[quote=hollebollegijs post_id=29219648 time=1541660339 user_id=102727]
Het probleem is dat er IN Pakistan niemand durft op te staan voor Asia Bibi

De enige die dat deden de gouverneur van Punjab, Salmaan Taseer, was een groot tegenstander van de genoemde blasfemiewet. Hij werd in januari 2011 vermoord door een van zijn eigen lijfwachten en twee maanden later ook de katholieke minister van Religieuze Minderheden, Shahbaz Bhatti, wegens hun pleidooi om de blasfemiewet te versoepelen.


De TLP dwong met geweldsdreiging af dat Wilders zijn cartoonwedstrijd afblies.

Dat de Pakistaanse minister NA het afblazen van de wedstrijd van een overwinning sprak is natuurlijk een grove schande
die de TLP alleen maar sterkte in zijn overtuiging dat GEWELD een oplossing is.
Ze hadden de TLP direct moeten aanpakken, nu hebben ze een "monster" laten ontstaan die aan de gang blijft.
Let maar op, de TLP rich haar pijlen op Nederlandse doelen als Asia Bini asiel krijgt.

[URL=https://imageshack.com/i/pl4fmWmJj]
Jij ook 100% legaal in Nederland? Wat denk jij nu als je dit leest? De toon maakt de muziek. Op heldere toon geef ik mijn aversie tegen illegaliteit aan. Dat is MIJN mening.
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon te vreselijk voor woorden wat er aan de hand is. Mensen die vanuit een geloof van duizenden jaren terug, anderen de mond willen snoeren op de meest afgrijselijke manier (moord en ander geweld) En het is inderdaad iets wat we niet moeten bagatalliseren. Men buigt gewoon voor dreigementen en geweld. In dat opzicht heeft Wilders wel gelijk.

Ik ben niet tegen Islam an sich. Maar wel tegen dat extremisme. Alsof ze in de Middeleeuwen zijn blijven hangen.

Ik vind het ook naar voor veel Pakistanen. Veel van hen verafschuwen dat extremisme en zitten helemaal niet te wachten op al dat geweld. Ik heb vorig jaar op een reis best wat tijd doorgebracht met Pakistanen en deze dingen ook met hen besproken. Zij hadden het toen ook over een extremistishe partij in hun land. Ik ga er van uit dat ze dan de TPL bedoelen. Zij zijn sterk tegen hun gedachtegoed. Een van hen zei ook niets tegen homo's te hebben en dat religie met de moderne tijd mee moet gaan. Maar goed: dat zeggen ze tegen mij. 100% zeker dat ze dat tegen hun eigen landgenoten niet snel zullen zeggen. Er heerst daar taboe op van alles. Op facebook zie ik hen ook beelden van rellen delen en dan de tekst: stop destabilizing Pakistan TLP.
Echter, met die cartoonwedstrijd van Wilders waren ze dan wel weer behoorlijk op hun tenen getrapt. Terwijl ik van hen verwachtte het toch wel te kunnen bagatalliseren.
Alle reacties Link kopieren
Alsof ze in de Middeleeuwen zijn blijven hangen.


Ja dat zijn ze, zeker in dit specifieke geval! TLP zou in Europa verboden zijn en anders na zeer korte periode wel.


Natuurlijk als Bibi hier asiel aanvraagt accepteren.
Verontruste-NL’er schreef:
08-11-2018 13:53
Mijn welgemeende complimenten voor jouw compilatie van schrijnende zaken en helder verwoorde eigen mening! Ik sluit mij daar volledig bij aan.

Aangaande Bibi, die is medeslachtoffer van, als je erg kort door de bocht zou oordelen, de zwakke ruggengraat van de Pakistaanse overheid. De afgelopen jaren hebben zij uit pure angst en soort pappen en nathouden die extreme partij levensvatbaar gemaakt/gehouden. Ook de snelheid van tegenacties door deze islamitische extremisten nadat het hooggerechtshof Bibi vrijsprak, gewoon eng om te zien. Wat mogen wij dan blij zijn met ons eigen land, wat mogen wij dan blij zijn dat er toch hele bevolkingsgroepen hier blijven strijden tegen die verderfelijkheid. De gematigden van alle geloven zijn vwb mij, met de juiste papieren dat weer wel, van harte welkom. Bagataliseren van dit sterk opkomende fenomeen past niet.

Jouw laatste twee alinea’s zijn ook uit mijn hart geschreven.

Sterke post. Ik heb er geen woord aan toe te voegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven