Asiel voor Asia Bibi?

05-11-2018 14:06 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
In Pakistan is Asia Bibi vrijgesproken van godslastering nadat ze acht jaar in de dodencel heeft gezeten na een ruzie met een, waarschijnlijk mentaal “uitgedaagde”, buurvrouw. Veel Pakistaanse Vollidioten zijn hier niet blij mee en willem haar alsnog dood hebben. Een land waar iemand überhaupt straf kan krijgen voor het beledigen van een dode man is al een maf land, als je er de doodstraf voor kunt krijgen zijn ze natuurlijk helemaal van de pot gerukt daar. Vreemd dat een redelijk ontwikkeld land, een land dat ooit tot India behoorde en een kernwapen kon ontwikkelen, zo kan afzakken naar totale achterlijkheid.
Enfin, verstandige mensen zijn daar hun leven niet zeker. Ik ben voor asiel van Asia Bibi en haar advocaat.
https://www.ad.nl/binnenland/advocaat-b ... ~a5516c4b/

Asiel voor Asia Bibi?

Totaal aantal stemmen: 85

Ja (92%)
Nee (8%)
Anders.... Geen stemmen
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Ik vrees dat ze niet 'in de Middeleeuwen zijn blijven hangen'.
Het is juist een schrikbarend modern fenomeen, deze extreem-orthodoxe, radicale bewegingen, en hun invloed op de politiek en het dagelijks leven van zoveel mensen.
Het is alleen niet wat wij 'modern' noemen.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
08-11-2018 15:27
Ik vrees dat ze niet 'in de Middeleeuwen zijn blijven hangen'.
Het is juist een schrikbarend modern fenomeen, deze extreem-orthodoxe, radicale bewegingen, en hun invloed op de politiek en het dagelijks leven van zoveel mensen.
Het is alleen niet wat wij 'modern' noemen.


Sterke post! Spijker op de kop, 100%! Mooi dat inderdaad jij dat middeleeuwse onderscheid verhelderd. It's their way of life. (Barbaars in mijn ogen)
Alle reacties Link kopieren
Echt_Nederlands schreef:
08-11-2018 17:57
Sterke post! Spijker op de kop, 100%! Mooi dat inderdaad jij dat middeleeuwse onderscheid verhelderd. It's their way of life. (Barbaars in mijn ogen)

Wat bedoel je daar in hemelsnaam mee ? Wiens 'way of life' en wat behelst die ? Ik heb het idee dat je mijn woorden verdraait.
Het zijn ontwikkelingen van de laatste decennia, aangevuurd door radicale groepen, die grote veranderingen hebben veroorzaakt.
De islamitische revolutie in Iran, de bezetting van de grote moskee in Mekka door islamitische extremisten, de opkomst van de Taliban, Al Qaida en IS.
Door invasies door de Sovjets (Afghanistan) en de Amerikanen (Irak) en door burgeroorlogen is de infrastructuur en de sociale cohesie van een aantal landen totaal verwoest. En nu dus Syrië, dat in puin ligt en waarvan een aanzienlijk deel van de burgers over de aarde zijn verspreid, en waar nog steeds tegen IS gevochten wordt.

Asia Bibi schijnt nog steeds in Pakistan te zijn, althans, dat zeggen de Pakistaanse autoriteiten.
Wie weet zeggen ze dat alleen om de TLP en andere extremisten rustig te houden, en wordt er hard gewerkt aan een nieuw leven voor haar en haar familie ergens in het buitenland. Waarschijnlijk beter, veiliger voor haar, als daar niets over bekend wordt.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
08-11-2018 19:56
Wat bedoel je daar in hemelsnaam mee ? Wiens 'way of life' en wat behelst die ? Ik heb het idee dat je mijn woorden verdraait.
Het zijn ontwikkelingen van de laatste decennia, aangevuurd door radicale groepen, die grote veranderingen hebben veroorzaakt.
De islamitische revolutie in Iran, de bezetting van de grote moskee in Mekka door islamitische extremisten, de opkomst van de Taliban, Al Qaida en IS.
Door invasies door de Sovjets (Afghanistan) en de Amerikanen (Irak) en door burgeroorlogen is de infrastructuur en de sociale cohesie van een aantal landen totaal verwoest. En nu dus Syrië, dat in puin ligt en waarvan een aanzienlijk deel van de burgers over de aarde zijn verspreid, en waar nog steeds tegen IS gevochten wordt.

Asia Bibi schijnt nog steeds in Pakistan te zijn, althans, dat zeggen de Pakistaanse autoriteiten.
Wie weet zeggen ze dat alleen om de TLP en andere extremisten rustig te houden, en wordt er hard gewerkt aan een nieuw leven voor haar en haar familie ergens in het buitenland. Waarschijnlijk beter, veiliger voor haar, als daar niets over bekend wordt.

Jouw aanvulling is soort geschiedenisles voor de middelbare school. Wat is er lastig aan gewoon accepteren dat een compliment ook zonder mitsen en maren gegeven kan worden?

Jij geeft terechte toevoeging aan mijn eerdere opmerking over de middeleeuwen. Daar bedankte ik jou voor. Ook hun way of life, een barbaarse met de middeleeuwen te vergelijken leefwijze. Ik verdraai geen enkel woord, waarom overal dat achterdochtige?

Ik hoop waarschijnlijk met vele anderen dat Asia Bibi in veiligheid gebracht kan worden. Inderdaad zonder teveel mediageweld.
Alle reacties Link kopieren
Echt_Nederlands schreef:
08-11-2018 20:41
Jouw aanvulling is soort geschiedenisles voor de middelbare school. Wat is er lastig aan gewoon accepteren dat een compliment ook zonder mitsen en maren gegeven kan worden?

Jij geeft terechte toevoeging aan mijn eerdere opmerking over de middeleeuwen. Daar bedankte ik jou voor. Ook hun way of life, een barbaarse met de middeleeuwen te vergelijken leefwijze. Ik verdraai geen enkel woord, waarom overal dat achterdochtige?

Ik hoop waarschijnlijk met vele anderen dat Asia Bibi in veiligheid gebracht kan worden. Inderdaad zonder teveel mediageweld.

Door je manier van schrijven begrijp ik niet wat je bedoelt. Ik schreef namelijk zelf dat de associatie met de middeleeuwen juist niet terecht is, het is een 'moderne' barbaarse ontwikkeling. Daar kan je het natuurlijk mee oneens zijn, maar dat haal ik ook niet uit je reactie.
Maar goed, ik geef het maar op om te achterhalen wat je wil met je posts.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
08-11-2018 21:39
Door je manier van schrijven begrijp ik niet wat je bedoelt. Ik schreef namelijk zelf dat de associatie met de middeleeuwen juist niet terecht is, het is een 'moderne' barbaarse ontwikkeling. Daar kan je het natuurlijk mee oneens zijn, maar dat haal ik ook niet uit je reactie.
Maar goed, ik geef het maar op om te achterhalen wat je wil met je posts.

Ik bespeur enig cynisme.... :)
De geschiedenis is natuurlijk wel degelijk van grote invloed op de normen en waarden binnen de islam, dat kun je er niet los van zien.
Het christendom is natuurlijk ontsproten aan dezelfde loot, echter heeft daar voortschrijdend inzicht plaatsgevonden en is er ruimte ontstaan voor nieuwe ontwikkelingen.
Helaas zijn de ontwikkelingen binnen de islam juist een tegengestelde, geen nieuwe horizon maar juist de barricaden op voor het verdedigen van juist die waarden uit de middeleeuwen.

Dat daar moderne wapens voor gebruikt worden is een ander verhaal.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
Veel belangrijker dat A7 discussie, weet iemand al of die Bibi veilig is?
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Niet het laatste nieuws maar Groot Brittannië zal naar verluid geen asiel verlenen omdat men bang is voor onrust onder Moslims.
Alle reacties Link kopieren
Die hebben ook een erg grote Pakistaanse gemeenschap waarvan vele net als vele Turken hier, meer hebben met hun zogenaamde vaderland dan hun gastland. Toen beide Pakistans nog, ondanks het enorme India ertussen, bestonden er al enorme spanningen tussen de diverse geloven. Uit die tijd komen veel Britse gezinnen. Dus eigenlijk zou je verwachten dat ze vluchtelingen welkom zouden heten. Christenen werden wel in de jaren zestig/zeventig, onderanderen vanuit Nederland, met financiële middelen geholpen terwijl de andere geloven achterbleven. Dus jaloezie zal misschien ook wel meespelen bij die TLP extremisten.
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
Nederland trekt deel ambassadestaf in Pakistan terug na doodsbedreigingen - https://nos.nl/l/2259012

Nog een paar maanden en je kan als Nederlander niet meer naar Pakistan
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
12-11-2018 23:50
Nederland trekt deel ambassadestaf in Pakistan terug na doodsbedreigingen - https://nos.nl/l/2259012

Nog een paar maanden en je kan als Nederlander niet meer naar Pakistan
Ik was niet van plan om naar Pakistan te gaan. Ik denk dat het sowieso geen populaire reisbestemming is.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
05-11-2018 16:28
Alsof een vluchteling die zelf kan kiezen waar hij/zij naartoe gaat in Nederland asiel zou willen. Hahaha.
Wil je deze eens uitleggen?
Waarom zou een vluchteling geen asiel willen in Nederland?
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
13-11-2018 09:30
Wil je deze eens uitleggen?
Waarom zou een vluchteling geen asiel willen in Nederland?
Nederland is vaak tweede keus. De VS en de VK zijn het meest geliefd bij vluchtelingen. Kijk bijvoorbeeld naar Calais, waar velen naar het VK willen gaan terwijl op het vasteland blijven en bijvoorbeeld naar Nederland gaan makkelijker is.
oudebaas wijzigde dit bericht op 13-11-2018 10:43
0.50% gewijzigd
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
13-11-2018 09:53
Nederland is vaak tweede keus. De VS en de VK zijn het meest geliefd bij vluchtelingen. Kijk bojvoorbeeld naat Calais, waar velen naar het VK willen gaan terwijl op het vasteland blijven en bijvoorbeeld naar Nederland gaan makkelijker is.
Maar waarom zou dat zijn? Asielwetten in VK zijn minstens zo streng.
En ook in de VS lijkt het mij niet zo'n pretje als vluchteling.
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
13-11-2018 10:34
Maar waarom zou dat zijn? Asielwetten in VK zijn minstens zo streng.
En ook in de VS lijkt het mij niet zo'n pretje als vluchteling.
Ik denk dat mensen in veel niet Westerse landen een totaal vertekend beeld hebben van onze landen. Via sociale media en de dorpspomp worden de meest fantastische sprookjes (en complottheorieën) verspreid die grif worden geloofd. Eenmaal in een Westers land zal iemand niet durven vertellen aan de achterblijvers wat een teleurstelling het is.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand het laatste nieuws? Zulke echt tot in ieder geval mijn verbeelding sprekende zaak verdween weer net zo snel uit het zicht dan dat het erin kwam. Is ze veilig? Dat is mijn meest prangende vraag.
Alle reacties Link kopieren
Echt_Nederlands schreef:
24-11-2018 08:36
Weet iemand het laatste nieuws? Zulke echt tot in ieder geval mijn verbeelding sprekende zaak verdween weer net zo snel uit het zicht dan dat het erin kwam. Is ze veilig? Dat is mijn meest prangende vraag.
https://www.nd.nl/nieuws/geloof/familie ... 8085.lynkx

Na de vrijspraak van de ter dood veroordeelde christen Asia Bibi, eind oktober, is haar familie ondergedoken. Extremisten jagen op haar bloedverwanten en gaan de deuren langs met familiefoto’s om ze op te sporen.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b8c31805/

Over Asia Bibi zelf kan ik zo snel niets nieuws vinden,geen idee dus of ze veilig is.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dat laatste daar doelde ik op, het is te hopen dat ze ergens rust gevonden heeft.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijke casus, maar als ze al asiel krijgt moet ze dat krijgen in de omringende landen. Hoezo naar Nederland? We liggen nogal ver van Pakistan en al dat soort landen af, zowel in afstand als cultuur etc.
Mensen die echt asiel nodig hebben moeten naar buurlanden gaan en uiteraard daar worden opgenomen. Daar zijn de het meest op hun plek gezien hun cultuur, taal en uiteindelijk mogelijkheden tot werk. In die landen moeten ze ook gewoon werken voor hun eigen maandelijkse inkomsten te ontvangen (in Nederland komt 90% hun leven lang niet aan het werk, we ontvangen hier niet eens woonruimte voor onszelf wanneer we in nood zitten en de hoogte van de zorgverzekering en alle andere kosten kunnen wij niet meer voor de ‘gasten’ ophoesten inmiddels. Of betalen jullie met plezier weer die verhoging van 10 euro per maand, 120 per jaar? Ipv dat de overheid en koningshuis de door hun toegelaten mensen zelf hun leven lang gaan uitbetalen van hun riante salaris en een deel van hun huis inleveren). Dus asiel aanvragen ja, maar enkel in de omliggende landen. Lukt een omliggend land niet, dan een landje verder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven