Baudet en zijn Trumpisme

10-02-2021 08:11 738 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond de nieuwsberichten over appjes van Baudet gelezen. Hij doet racistische uitlatingen en noemt politici cucks en democraten.

Vanmorgen zie ik de spin van Baudet aan deze berichtgeving op Instagram. Het 'partijkartel' haalt weer een trucje uit omdat FvD te groot wordt, media zijn onbetrouwbare hyenas en loopjongens van een totalitair systeem. En o ja, even dat bericht over corona angst die aangewakkerd werd in Duitsland door overheid en 'wetenschappers', tussen haakjes.

Het lijkt wel alsof hij precies de tactiek van de Republikeinen en Amerikaans alt right adopteert. En mensen eten nog uit zijn hand ook. Wat is dat toch? Hebben we niet een maand geleden gezien waar het toe leidt om vertrouwen in het system opzettelijk te eroderen, en media voor fake uit te maken?

Ik hoop echt dat dit de laatste nagel aan de doodskist wordt van de FvD maar zijn fans zijn te blind denk ik. Wat vinden jullie?
Zazamaenade schreef:
11-02-2021 17:55
Wat schiet dit topic nou op met zo'n reactie?
Je veinst belangstelling maar bedoelt waarschijnlijk zoiets als dat je denkt dat iemand niet goed bij haar of zijn hoofd is en verder dan twee keer vermelden dat je het dom vindt kom je niet.
Heb je inhoudelijk nog iets te melden of wil je alleen iemand persoonlijk aanvallen?
Hoe ik reageer bepaal ik zelf, dank je.

Ik reageerde op iemand die een bevolkingsgroep wegzet als een stelletje idioten, daarom mag ik daar een persoonlijke reactie op geven.
permafrost schreef:
11-02-2021 17:47
Uitstekend. Geen fatsoenlijk mens wil nu nog samenwerken met zo'n stormfrontertje dus zijn kiezers spoelen eigenlijk gewoon hun stem door de plee. Als je willens en wetens op zo'n racistische kneus stemt verdien je ook niet beter dan niet gehoord te worden.
Gelukkig hebben die mensen ook stemrecht en kan jij daar helemaal niets aan veranderen.
Ieder zijn eigen keus.
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
11-02-2021 18:41

iemand die een bevolkingsgroep wegzet als een stelletje idioten
Haha, Thierry begon.
I’m not a big fish, William. I’m Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
11-02-2021 18:41

Ik reageerde op iemand die een bevolkingsgroep wegzet als een stelletje idioten

Ow de ironie
Tjezus, wat vals
MevrouwJack schreef:
11-02-2021 19:21
Ow de ironie
Nou hé :-D
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
11-02-2021 19:39
Nou hé :-D
Je snapt het zelf niet helemaal geloof ik.
I’m not a big fish, William. I’m Moby Dick.
Nepalese33 schreef:
11-02-2021 18:42
Gelukkig hebben die mensen ook stemrecht en kan jij daar helemaal niets aan veranderen.
Ieder zijn eigen keus.
Het liefst zouden deze mensen ons stemrecht willen afnemen. Dat is eigenlijk misdadig.

Daarom moet je 17 maart het bolletje extra mooi inkleuren.😊
Alle reacties Link kopieren
Getaway_Car_59 schreef:
11-02-2021 20:35
Het liefst zouden deze mensen ons stemrecht willen afnemen. Dat is eigenlijk misdadig.

Daarom moet je 17 maart het bolletje extra mooi inkleuren.😊
Ik zou er zelf best voor zijn om een soort toelatingstest te moeten doen voor je mag stemmen. Of kinderen mag krijgen.
Maar dit hoort nou eenmaal bij vrijheid, want we leven in een vrij land waar ook racisten gewoon mogen stemmen. Al wil Baudet je doen geloven dat dat niet zo is.
Alle reacties Link kopieren
Getaway_Car_59 schreef:
11-02-2021 20:35
Het liefst zouden deze mensen ons stemrecht willen afnemen. Dat is eigenlijk misdadig.

Daarom moet je 17 maart het bolletje extra mooi inkleuren.😊

Ik heb nota bene in het andere topic nog gesteld dat op FvD stemmen je goed recht is dus het slachtofferrolletje kan achterwege blijven. Je stemt alleen wel op iemand die nooit wat voor elkaar kan krijgen aangezien fatsoenlijke politici niets met hem te maken willen hebben en fatsoenlijke mensen stemmen niet op hem. Je vergooit je stem aan een soort fringe-partijtje dat er voor spek en bonen bij zit, helemaal prima wat mij betreft. Ga alleen straks niet zitten janken 'het partijkartel' Baudet buitensluit.
I’m not a big fish, William. I’m Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
permafrost schreef:
12-02-2021 02:30
Ik heb nota bene in het andere topic nog gesteld dat op FvD stemmen je goed recht is dus het slachtofferrolletje kan achterwege blijven. Je stemt alleen wel op iemand die nooit wat voor elkaar kan krijgen aangezien fatsoenlijke politici niets met hem te maken willen hebben en fatsoenlijke mensen stemmen niet op hem. Je vergooit je stem aan een soort fringe-partijtje dat er voor spek en bonen bij zit, helemaal prima wat mij betreft. Ga alleen straks niet zitten janken 'het partijkartel' Baudet buitensluit.
Dit. Hij heeft het wel goed gekopieerd van alt right Amerika. Als ie wint, heeft ie gewonnen. Als ie verliest, was het oneerlijk en wordt hij klein gehouden door de zittende macht. En zijn klapvee gelooft toch wel beide scenario's
Alle reacties Link kopieren
Getaway_Car_59 schreef:
11-02-2021 20:35
Het liefst zouden deze mensen ons stemrecht willen afnemen. Dat is eigenlijk misdadig.

Daarom moet je 17 maart het bolletje extra mooi inkleuren.😊
Je mag gelukkig stemmen op wie je wil. We leven ten slotte in een democratie. Maar ik ben oprecht geinteresseerd waarom je op FvD stemt. Bij de PVV kan ik me nog we iets voorstellen. Maar vertel eens wat zijn de punten waarom jij op FvD stemt?
Nou, praten jullie vooral gezellig verder over Forum en zijn partijleider. Ik heb het wel weer gezien hier.

De groeten! :bye:
bethweeter schreef:
12-02-2021 08:07
Je mag gelukkig stemmen op wie je wil. We leven ten slotte in een democratie. Maar ik ben oprecht geinteresseerd waarom je op FvD stemt. Bij de PVV kan ik me nog we iets voorstellen. Maar vertel eens wat zijn de punten waarom jij op FvD stemt?
Ik blijf niet in herhaling vallen. Het enige wat jullie doen is treiteren en schelden. Dus ik laat me niet meer zien hier.
Ik volg de peilingen niet dagelijks, maar volgens mij is FvD door dit gedoe van de grootste partij afgezakt naar een enkel zeteltje.

Dus het zal er best ingaan als koek bij een groepje idioten, maar gelukkig is het slechts een klein groepje.
Alle reacties Link kopieren
Getaway_Car_59 schreef:
12-02-2021 08:09
Ik blijf niet in herhaling vallen. Het enige wat jullie doen is treiteren en schelden. Dus ik laat me niet meer zien hier.
Jammer. Ik stelde een oprechte vraag.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
12-02-2021 08:13
Ik volg de peilingen niet dagelijks, maar volgens mij is FvD door dit gedoe van de grootste partij afgezakt naar een enkel zeteltje.

Dus het zal er best ingaan als koek bij een groepje idioten, maar gelukkig is het slechts een klein groepje.
Wat mij betreft zou je daar dan ook de zetels van PVV, ja21 en die club van de Mos bij optellen.
Ik kan me dan niet aan de indruk onttrekken dat de groep idioten de afgelopen jaren toch echt aan het groeien is.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
12-02-2021 08:13
Ik volg de peilingen niet dagelijks, maar volgens mij is FvD door dit gedoe van de grootste partij afgezakt naar een enkel zeteltje.

Dus het zal er best ingaan als koek bij een groepje idioten, maar gelukkig is het slechts een klein groepje.
Ik denk dat we niet moeten onderschatten hoeveel mensen door die ophef er niet voor uit durven komen dat ze op de FvD stemmen, maar het wel doen.
Thoth schreef:
12-02-2021 09:32
Wat mij betreft zou je daar dan ook de zetels van PVV, ja21 en die club van de Mos bij optellen.
Ik kan me dan niet aan de indruk onttrekken dat de groep idioten de afgelopen jaren toch echt aan het groeien is.
Niet iedereen die op die clubjes stemt is noodzakelijk een idioot, laat staan een racist. Ik denk dat veel stemmers ook gewoon in een hele nare positie zitten en gewoon niet op de gevestigde orde willen stemmen in de hoop dat het dan beter gaat.

Dat het aantal idioten groeiende is sluit ik desondanks niet uit. ;)
ringaroundtherosie schreef:
12-02-2021 10:26
Ik denk dat we niet moeten onderschatten hoeveel mensen door die ophef er niet voor uit durven komen dat ze op de FvD stemmen, maar het wel doen.
Dat zien we komende maand wel.

Geen idee.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het vooral heel jammer vindt dat er niet echt meer een partij lijkt te zijn waar ik mij thuis bij voel. En zo raar zijn mijn standpunten niet. Dus er gaat wel iets mis in de politiek.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
12-02-2021 10:31
Dat zien we komende maand wel.

Geen idee.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het vooral heel jammer vindt dat er niet echt meer een partij lijkt te zijn waar ik mij thuis bij voel. En zo raar zijn mijn standpunten niet. Dus er gaat wel iets mis in de politiek.
Eens. Ik vind het ook moeilijk een partij te vinden die een beetje in het midden valt.
Geloofspartijen vallen al af. Wil niet te links en niet te rechts.

Denk dat het een generatie eerder veel duidelijker was voor mensen waar ze op stemden, misschien nog omdat de verzuiling er toen nog wat meer inzat.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
12-02-2021 08:13
Ik volg de peilingen niet dagelijks, maar volgens mij is FvD door dit gedoe van de grootste partij afgezakt naar een enkel zeteltje.

Dus het zal er best ingaan als koek bij een groepje idioten, maar gelukkig is het slechts een klein groepje.

Bij de laatste peiling van Ipsos, eind januari, stond FvD op 3 zetels.

Ik denk eigenlijk niet dat mensen bij een onlinepeiling zich schamen om die voorkeur te uiten.
Op het werk of bij familie, vrienden of buren misschien wel.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Iemand het fragment gezien van Emma Wortelboers interview, waarin Thierry wegloopt omdat 'ze niet empathisch is en haar hart dicht zit'? :facepalm:

Op Instagram zie ik dat hij fervent aan het toeren is, en Thierry en zijn gevolg daarbij geen mondkapje dragen terwijl ze zonder afstand groepsfoto's maken met publiek. Niet dat het me verbaast maar ook weer zo Trump style. Die blies ook hoog van de toren over zijn rallies.
Alle reacties Link kopieren
https://www.destentor.nl/politiek/baude ... ~aac418cc/

Hij doet hetzelfde als Trump.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
21-02-2021 16:05
https://www.destentor.nl/politiek/baude ... ~aac418cc/

Hij doet hetzelfde als Trump.
Dank voor het artikel! Echt, gadverdamme. Hoe een weldenkend persoon op zo'n figuur kan stemmen is me echt een raadsel. Ik dacht dat op rechts de PVV veel tokkies trok maar aggressieve figuren vinden hun heil eerder bij de FvD denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Erger nog, hij 'verwacht' dat 'het grootste civiele leger dat dit land ooit gekend heeft' gevormd gaat worden. Gevaarlijke gek.
https://twitter.com/erikpjverweij/statu ... 5482757121
Gisteren in Vlissingen, op de campagne-trailer van FvD.

Onder leiding van Farmers Defence Force zeker :wtf:
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven