Baudet en zijn Trumpisme

10-02-2021 08:11 738 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond de nieuwsberichten over appjes van Baudet gelezen. Hij doet racistische uitlatingen en noemt politici cucks en democraten.

Vanmorgen zie ik de spin van Baudet aan deze berichtgeving op Instagram. Het 'partijkartel' haalt weer een trucje uit omdat FvD te groot wordt, media zijn onbetrouwbare hyenas en loopjongens van een totalitair systeem. En o ja, even dat bericht over corona angst die aangewakkerd werd in Duitsland door overheid en 'wetenschappers', tussen haakjes.

Het lijkt wel alsof hij precies de tactiek van de Republikeinen en Amerikaans alt right adopteert. En mensen eten nog uit zijn hand ook. Wat is dat toch? Hebben we niet een maand geleden gezien waar het toe leidt om vertrouwen in het system opzettelijk te eroderen, en media voor fake uit te maken?

Ik hoop echt dat dit de laatste nagel aan de doodskist wordt van de FvD maar zijn fans zijn te blind denk ik. Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Getaway_Car_59 schreef:
10-02-2021 16:50
Dus hij komt uitgebreid in het nieuws, zelfs nog meer dat het schandaal rond de wetenschappers, en dan nog worden er ook nog topics geopend. Zegt wel heel veel dat hij jullie zo bezig houdt.

En "jullie" zijn de tegenstanders van de FvD. Duh.

Er zijn mensen die zich hier serieus zorgen over maken.
Waarom maak jij dat belachelijk?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
10-02-2021 16:58
Er zijn mensen die zich hier serieus zorgen over maken.
Waarom maak jij dat belachelijk?
Aanhanger. Genoeg mensen die liever iemand hebben die hun lelijke gedachten uitspreken en dus valideren, dan een land kan verenigen.
Zazamaenade schreef:
10-02-2021 16:58
Er zijn mensen die zich hier serieus zorgen over maken.
Waarom maak jij dat belachelijk?
Ik maak het niet belachelijk. Dat is jouw eigen interpretatie. Ik denk alleen dat het vrij ongezond is om je zo bezig te houden met iets waar je een afkeer van hebt. Vrij zinloos ook, zeker gezien het feit dat we op dit moment wel grotere problemen hebben dan een verdwaald appje van Thierry. Maar het is een knappe afleidingsmanoeuvre, dat moet ik toegeven!
ringaroundtherosie schreef:
10-02-2021 17:14
Aanhanger. Genoeg mensen die liever iemand hebben die hun lelijke gedachten uitspreken en dus valideren, dan een land kan verenigen.
Tsja, het is gelukkig niet aan jou / jullie.om mijn normen en waarden te bepalen, en daarmee de norm neer te zetten. Het is ook ontzettend frustrerend en hypocriet om dat telkens te blijven te proberen.
Alle reacties Link kopieren
Getaway_Car_59 schreef:
10-02-2021 17:19
Tsja, het is gelukkig niet aan jou / jullie.om mijn normen en waarden te bepalen, en daarmee de norm neer te zetten. Het is ook ontzettend frustrerend en hypocriet om dat telkens te blijven te proberen.
Waarom sta je achter een persoon die steeds oppositie voert en kritiek heeft zonder goed alternatief, maar stel je zelf geen prijs op kritische opmerkingen over je overtuigingen?
Alle reacties Link kopieren
Getaway_Car_59 schreef:
10-02-2021 17:17
Ik maak het niet belachelijk. Dat is jouw eigen interpretatie. Ik denk alleen dat het vrij ongezond is om je zo bezig te houden met iets waar je een afkeer van hebt. Vrij zinloos ook, zeker gezien het feit dat we op dit moment wel grotere problemen hebben dan een verdwaald appje van Thierry. Maar het is een knappe afleidingsmanoeuvre, dat moet ik toegeven!
Ik denk dat het probleem hier ook niet racistische appjes zijn. Het probleem is dat een verkiesbaar persoon zich bedient van complottheorieën, onderbuikgevoelens en het uithollen van vertrouwen in media om stemmen te vergaren. Wat hij zegt en insinueert wordt ook steeds extremer. Maar mensen blijven hem blind volgen. Zie je niet hoe zijn retoriek lijkt op die van Trump? Dat land moet nog jaren herstellen van de schade die hij als president heeft aangericht.
ringaroundtherosie wijzigde dit bericht op 10-02-2021 17:32
Reden: Dubbel
1.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Getaway_Car_59 schreef:
10-02-2021 13:39
:rofl:

De tegenstanders van Thierry Baudet, zijn nog meer met hem bezig, dan zijn voorstanders. Nog even en er worden anti-FvD groepjes opgericht waar je dan samen de middag kan doorbrengen met cake en limonade, om daarna om 8 uur gezellig samen naar het NOS-jounaal te kijken onder het genot van een bitterbal. Gezellig wel. Ik zou alvast een app-groep oprichten!

Love me or hate me. Either way I'm on your mind.
Weet niet eens wie je bent.
ringaroundtherosie schreef:
10-02-2021 17:32
Ik denk dat het probleem hier ook niet racistische appjes zijn. Het probleem is dat een verkiesbaar persoon zich bedient van complottheorieën, onderbuikgevoelens en het uithollen van vertrouwen in media om stemmen te vergaren. Wat hij zegt en insinueert wordt ook steeds extremer. Maar mensen blijven hem blind volgen. Zie je niet hoe zijn retoriek lijkt op die van Trump? Dat land moet nog jaren herstellen van de schade die hij als president heeft aangericht.
Hoe meer jullie je blijven verzetten tegen mensen als Wilders, Trump, Baudet etc, hoe groter onze afkeer voor jullie en hoe meer stemmen het dus uiteindelijk zal opleveren voor de betreffende mensen. Misschien niet eens een stem voor, maar vooral ook een stem tegen.
Zonmuis schreef:
10-02-2021 19:34
Weet niet eens wie je bent.
De opmerking sloeg niet op mij... Voor de 3e keer.
Alle reacties Link kopieren
Getaway_Car_59 schreef:
10-02-2021 20:30
Hoe meer jullie je blijven verzetten tegen mensen als Wilders, Trump, Baudet etc, hoe groter onze afkeer voor jullie en hoe meer stemmen het dus uiteindelijk zal opleveren voor de betreffende mensen. Misschien niet eens een stem voor, maar vooral ook een stem tegen.
Brrr enge gedachtengang. Ik kan me echt niet voorstellen wat voor positiefs kan komen van dat zeer rechtse gedachtengoed de kamer in kiezen, anders dan links en het midden een hak te zetten. Wat je ook beschrijft als reden. Het is heel erg tegen alles, maar waar is het vóór? Alles moet zoals vroeger? Eigen volk eerst?
Getaway_Car_59 schreef:
10-02-2021 20:30
Hoe meer jullie je blijven verzetten tegen mensen als Wilders, Trump, Baudet etc, hoe groter onze afkeer voor jullie en hoe meer stemmen het dus uiteindelijk zal opleveren voor de betreffende mensen. Misschien niet eens een stem voor, maar vooral ook een stem tegen.
eng hoor.
kreeg zo een spookachtig geluid in mn kop
'de schreeuw' als plaatje is ook wel van toepassing als iemand die even kan plakken?
Alle reacties Link kopieren
Getaway_Car_59 schreef:
10-02-2021 20:31
De opmerking sloeg niet op mij... Voor de 3e keer.
Ik dacht dat je die opmerking maar 1 keer gemaakt had. En nu lijkt het helemaal verdwenen :sherlock:
Alle reacties Link kopieren
Getaway_Car_59 schreef:
10-02-2021 17:17
Ik maak het niet belachelijk. Dat is jouw eigen interpretatie. Ik denk alleen dat het vrij ongezond is om je zo bezig te houden met iets waar je een afkeer van hebt. Vrij zinloos ook, zeker gezien het feit dat we op dit moment wel grotere problemen hebben dan een verdwaald appje van Thierry. Maar het is een knappe afleidingsmanoeuvre, dat moet ik toegeven!

Eh, wat is dit dan?
:rofl:

De tegenstanders van Thierry Baudet, zijn nog meer met hem bezig, dan zijn voorstanders. Nog even en er worden anti-FvD groepjes opgericht waar je dan samen de middag kan doorbrengen met cake en limonade, om daarna om 8 uur gezellig samen naar het NOS-jounaal te kijken onder het genot van een bitterbal. Gezellig wel. Ik zou alvast een app-groep oprichten!

Love me or hate me. Either way I'm on your mind.
Jij kunt je blijkbaar niet voorstellen dat mensen Baudets optredens en standpunten bedreigend vinden.
Ik vind het griezelig, niet omdat hij zodanig veel stemmen zal vergaren dat hij daadwerkelijk invloed krijgt, (want dat is allang een gepasseerd station) maar ook omdat extremisten zich door hem gesteund kunnen voelen.
Een Tweede Kamerlid dat zich zo uitdagend en provocerend gedraagt tegenover de pers, terwijl zij gewoon haar taak doet in het vergaren van informatie, is het niet waard het woord 'democratie' in de partijnaam te dragen. Wat een aanfluiting.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Vieffoor schreef:
10-02-2021 23:03
eng hoor.
kreeg zo een spookachtig geluid in mn kop
'de schreeuw' als plaatje is ook wel van toepassing als iemand die even kan plakken?

Ja, dat beeld wat ze schetst vind ik ook eng, en het klopt ook niet, FvD had ooit een kans, toen ze zoveel zetels binnenhaalden bij de Provinciale Staten, maar die tijd ligt allang achter hen. Op de verkiezingsavond, maart 2019 heeft Baudet met die bizarre speech een bom onder zijn eigen partij gelegd.
Fanatici en mensen die om eigen redenen een ongekend vertrouwen in Baudet hebben, dat is de achterban die is overgebleven, denk ik.

Over geschreeuw gesproken: dit is een variant op de Führerbunker-scène uit Der Untergang, die Jelmer Visser in november afgelopen jaar heeft gemaakt, toen er ook het één en ander naar buiten kwam over de rol van Thierry en Freek.
De meesten zullen dit fragment al gezien hebben maar voor wie dat gemist heeft:
Een hectische zondagmiddag bij Forum voor Democratie
https://www.youtube.com/watch?v=G7scSbF ... e=youtu.be
nounou
Zazamaenade schreef:
10-02-2021 23:17

Een Tweede Kamerlid dat zich zo uitdagend en provocerend gedraagt tegenover de pers, terwijl zij gewoon haar taak doet in het vergaren van informatie, is het niet waard het woord 'democratie' in de partijnaam te dragen. Wat een aanfluiting.
De pers is één van de grooste problemen vandaag de dag. Ze zijn selectief kritisch, verdraaien de boel en komen met misleidende - al dan niet opruiende krantenkoppen. Hoe ze Baudet achterna rende over de trappen, totaal geen afstand houdend en negen van de tien zonder mondkapje. Echt schaamteloos. Als ik vandaag de dag bij de mainstream media / journalistiek zou werken, zou ik mij werkelijk kapot schamen.
Waarom rende ze bijvoorbeeld niet achter Rutte aan, na de toeslagenaffaire en waar waren de semi-geschokte gezichtjes bij het instellen van de avondklok.
Tijdens elke persconferentie is er werkelijk geen enkele kritische vraag gesteld. En dan wel Thierry Baudet en Geert Wilders om elke scheet aanvallen. Walgelijke manier van journalistiek bedrijven.
Zazamaenade schreef:
10-02-2021 23:42


Over geschreeuw gesproken: dit is een variant op de Führerbunker-scène uit Der Untergang, die Jelmer Visser in november afgelopen jaar heeft gemaakt, toen er ook het één en ander naar buiten kwam over de rol van Thierry en Freek.
Blablabla.

Er komt echt geen einde aan de zwartmakerij hè.
Alle reacties Link kopieren
Getaway_Car_59 schreef:
11-02-2021 00:21
De pers is één van de grooste problemen vandaag de dag. Ze zijn selectief kritisch, verdraaien de boel en komen met misleidende - al dan niet opruiende krantenkoppen. Hoe ze Baudet achterna rende over de trappen, totaal geen afstand houdend en negen van de tien zonder mondkapje. Echt schaamteloos. Als ik vandaag de dag bij de mainstream media / journalistiek zou werken, zou ik mij werkelijk kapot schamen.
Waarom rende ze bijvoorbeeld niet achter Rutte aan, na de toeslagenaffaire en waar waren de semi-geschokte gezichtjes bij het instellen van de avondklok.
Tijdens elke persconferentie is er werkelijk geen enkele kritische vraag gesteld. En dan wel Thierry Baudet en Geert Wilders om elke scheet aanvallen. Walgelijke manier van journalistiek bedrijven.
Toch frappant dat Baudet dit allemaal zelf in scène zet. Wanneer journalisten hem benaderen buiten zo een persmomentje geeft hij niet thuis.

En dan praat hij opeens over zijn vuilniszakken en het totalitaire regime. Snap je toch niets van. Of is jouw nieuwsbron daar wel duidelijk over ? En waar is dat dan te vinden?
...
Alle reacties Link kopieren
Getaway_Car_59 schreef:
11-02-2021 00:21
De pers is één van de grooste problemen vandaag de dag. Ze zijn selectief kritisch, verdraaien de boel en komen met misleidende - al dan niet opruiende krantenkoppen. Hoe ze Baudet achterna rende over de trappen, totaal geen afstand houdend en negen van de tien zonder mondkapje. Echt schaamteloos. Als ik vandaag de dag bij de mainstream media / journalistiek zou werken, zou ik mij werkelijk kapot schamen.
Waarom rende ze bijvoorbeeld niet achter Rutte aan, na de toeslagenaffaire en waar waren de semi-geschokte gezichtjes bij het instellen van de avondklok.
Tijdens elke persconferentie is er werkelijk geen enkele kritische vraag gesteld. En dan wel Thierry Baudet en Geert Wilders om elke scheet aanvallen. Walgelijke manier van journalistiek bedrijven.
De pers in Den Haag loopt altijd zo achter politici aan bij nieuws. Denk niet dat Baudet zo speciaal is dat ze dat alleen bij hem doen. Misschien moet je iets vaker ‘mainstream media’ kijken. Dan zou je dit soort dingen weten.
Oh. En Wilders behandelt de pers een stuk normaler dan Baudet doet. Die weet namelijk hoe het werkt in de politiek.
De toeslagenaffaire is trouwens ook aan het licht gekomen door journalisten van de ‘mainstream media’
Alle reacties Link kopieren
Iedereen die 'main stream media' in de mond neemt om journalistiek te beschrijven, is wat mij betreft al te ver heen.
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
10-02-2021 08:37
Jij steunt Baudet in zijn Calimero-gedrag?
Ik zie dit als een unfaire methode om politieke concurrenten kwijt te raken.

Ikzelf ben betrekkelijk non-politiek.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Baudet heeft zijn beweringen uit de gewone wetenschapsartikelen die ik ook heb gelezen. Ik weet niet of hij correct citeerde, maar ik dacht dat de strekking was dat als je het gemiddelde IQ in de westerse landen op 100 stelt, de Aziatische bevolkingen 110 scoren en de Afrikanen 90.

Dit soort publicaties heeft hij vermoedelijk gelezen: https://www.scientias.nl/worden-we-steeds-dommer/

Wat tamelijk onverdacht is. Rutte maakt hier misbruik van. Die wil weer dezelfde duidelijk mislukte ploeg neer gaan zetten na de verkiezingen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
ringaroundtherosie schreef:
11-02-2021 07:57
Iedereen die 'main stream media' in de mond neemt om journalistiek te beschrijven, is wat mij betreft al te ver heen.
Heb bij de Trump fans gezien dat het alternatief niet bepaald vertrouwen wekt.

Een Twitter post is opeens een bron en het moet wel echt zijn, want het is een screenshot!
Alle reacties Link kopieren
Getaway_Car_59 schreef:
10-02-2021 20:30
Hoe meer jullie je blijven verzetten tegen mensen als Wilders, Trump, Baudet etc, hoe groter onze afkeer voor jullie en hoe meer stemmen het dus uiteindelijk zal opleveren voor de betreffende mensen. Misschien niet eens een stem voor, maar vooral ook een stem tegen.


Ik kan het haast niet geloven dat ik het voor Wilders opneem, maar Baudet, Trump en Wilders op één hoop gooien vind ik een belediging voor Wilders.

Maar je kwam eerder ook al niet verder dan dat je Baudet super sympathiek en intelligent vond, dus tja. Als dat voldoende is om een extreemrechtse, racistische partijleider die fan is van witte suprematie meer macht te geven, dan ben je óf daar zelf ook niet vies van of gewoon vrij dom.

Stemmen op zo'n idioot alleen om je punt te maken (we zijn tegen! We weten niet precies waartegen, maar gewoon tegen!), verzin wat beters zeg.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
11-02-2021 08:28
Baudet heeft zijn beweringen uit de gewone wetenschapsartikelen die ik ook heb gelezen. Ik weet niet of hij correct citeerde, maar ik dacht dat de strekking was dat als je het gemiddelde IQ in de westerse landen op 100 stelt, de Aziatische bevolkingen 110 scoren en de Afrikanen 90.

Dit soort publicaties heeft hij vermoedelijk gelezen: https://www.scientias.nl/worden-we-steeds-dommer/

Wat tamelijk onverdacht is. Rutte maakt hier misbruik van. Die wil weer dezelfde duidelijk mislukte ploeg neer gaan zetten na de verkiezingen.
De standaard IQ-testen die "wij" als samenleving gebruiken werken racisme in de hand. Ze zijn gebaseerd op hoe wij als westen de wereld waarnemen, waardoor bepaalde culturen lager scoren. Dit komt dat veel opdrachten voor sommige culturen niet logisch of irrelevant zijn. Dat betekend niet dat ze dommer zijn, maar dat de test gewoon niet geschikt is voor alle culturen. Om vervolgens dan te zeggen dat bepaalde culturen lager scoren dan anderen is misbruik maken van de cijfers.

Google bijvoorbeeld maar eens op Western bias IQ test.
Quaintrelle schreef:
11-02-2021 03:37


En dan praat hij opeens over zijn vuilniszakken en het totalitaire regime. Snap je toch niets van.
Ik snap heel goed wat hij bedoelt en zie ook zeker een paar NOS-journalisten door zijn afval gaan in de hoop weer wat te kunnen vinden om hem totaal af te branden. Nu was het een appje, de volgende keer een notitieboekje of zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven