Baudet en zijn Trumpisme

10-02-2021 08:11 738 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond de nieuwsberichten over appjes van Baudet gelezen. Hij doet racistische uitlatingen en noemt politici cucks en democraten.

Vanmorgen zie ik de spin van Baudet aan deze berichtgeving op Instagram. Het 'partijkartel' haalt weer een trucje uit omdat FvD te groot wordt, media zijn onbetrouwbare hyenas en loopjongens van een totalitair systeem. En o ja, even dat bericht over corona angst die aangewakkerd werd in Duitsland door overheid en 'wetenschappers', tussen haakjes.

Het lijkt wel alsof hij precies de tactiek van de Republikeinen en Amerikaans alt right adopteert. En mensen eten nog uit zijn hand ook. Wat is dat toch? Hebben we niet een maand geleden gezien waar het toe leidt om vertrouwen in het system opzettelijk te eroderen, en media voor fake uit te maken?

Ik hoop echt dat dit de laatste nagel aan de doodskist wordt van de FvD maar zijn fans zijn te blind denk ik. Wat vinden jullie?
bethweeter schreef:
11-02-2021 04:03
Misschien moet je iets vaker ‘mainstream media’ kijken. Dan zou je dit soort dingen weten.

De toeslagenaffaire is trouwens ook aan het licht gekomen door journalisten van de ‘mainstream media’
Alsjeblieft niet. Het stoppen met het volgen van de MSM was één van de beste beslissingen ooit. Het heeft me zoveel meer rust gegeven en gelukkiger gemaakt.

En dat de toeslagenaffaire aan het licht is gekomen door een stel journalisten is gewoon een leugen. De slachtoffers hebben gewoon net zo lang staat schreeuwen, totdat niemand ze meer kon negeren.
anoniem_6411dd723e33c wijzigde dit bericht op 11-02-2021 10:05
0.23% gewijzigd
MevrouwJack schreef:
11-02-2021 09:35


Stemmen op zo'n idioot alleen om je punt te maken (we zijn tegen! We weten niet precies waartegen, maar gewoon tegen!), verzin wat beters zeg.
Zeg, mevrouw Jack. Heb jij je medicatie wel genomen vanmorgen? Of zijn dit de bijwerkingen die naar voren komen. Anyway, tegen mij hoef je niet zo'n belerend toontje aan te slaan.

Dank u.
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
11-02-2021 03:37
Toch frappant dat Baudet dit allemaal zelf in scène zet. Wanneer journalisten hem benaderen buiten zo een persmomentje geeft hij niet thuis.

En dan praat hij opeens over zijn vuilniszakken en het totalitaire regime. Snap je toch niets van. Of is jouw nieuwsbron daar wel duidelijk over ? En waar is dat dan te vinden?

Precies. Meneer kon niet direct antwoord geven en moest eerst naar een andere plek zodat hij in beter licht stond.
Hij begint steeds meer op een realityshow-ster te lijken, verslaafd aan de aandacht met wel heel weinig te melden behalve zijn gewoonlijke paranoïde riedeltje. Het is het enige dat hij nog heeft.
Als hij niet zo'n gifspuiter was zou ik medelijden met hem hebben.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Getaway_Car_59 schreef:
11-02-2021 10:04
Dank u.
Graag gedaan. Ik begrijp dat je het liefst in je eigen bubbel blijft natuurlijk :hug:
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Getaway_Car_59 schreef:
10-02-2021 20:30
Hoe meer jullie je blijven verzetten tegen mensen als Wilders, Trump, Baudet etc, hoe groter onze afkeer voor jullie en hoe meer stemmen het dus uiteindelijk zal opleveren voor de betreffende mensen. Misschien niet eens een stem voor, maar vooral ook een stem tegen.
Ik vind dit altijd zo'n lieve redenatie.

Hoe werkt dat in jouw gedachten? Je stemt op Baudet, maar als je merkt dat anderen dat niet doen (die verzetten zich kennelijk tegen Baudet) dan ga je nog meer op Baudet stemmen? Hoe dan?
Ga je dan naast het vakje van Baudet ook het vakje van Haga inkleuren?
Alle reacties Link kopieren
Getaway_Car_59 schreef:
11-02-2021 10:02
Alsjeblieft niet. Het stoppen met het volgen van de MSM was één van de beste beslissingen ooit. Het heeft me zoveel meer rust gegeven en gelukkiger gemaakt.

En dat de toeslagenaffaire aan het licht is gekomen door een stel journalisten is gewoon een leugen. De slachtoffers hebben gewoon net zo lang staat schreeuwen, totdat niemand ze meer kon negeren.
Snap ik, wel zo fijn om geen kritiek te krijgen op je denkbeelden.
Alle reacties Link kopieren
ringaroundtherosie schreef:
11-02-2021 11:22
Snap ik, wel zo fijn om geen kritiek te krijgen op je denkbeelden.
En ook knap. Niet kijken maar toch alles weten wat ze doen (vragen na de persconferenties, zielig kijken etc)
Alle reacties Link kopieren
ringaroundtherosie schreef:
11-02-2021 07:57
Iedereen die 'main stream media' in de mond neemt om journalistiek te beschrijven, is wat mij betreft al te ver heen.
De meeste mensen hadden twee jaar geleden nog nooit gedacht aan het woord 'mainstream media' maar nu kun je het lekker overal roepen want het klinkt zo lekker, én aan de woordkeus herken je je vriendjes. Lekker algemene termen roepen, dan hoef je niet specifiek te worden, en dan snijdt het altijd op de een of andere manier wel hout.

Baudet heeft het wel tot een kunst verheven. De man kan nauwelijks een zin uitspreken zonder allerlei grootse termen. In het filmpje dat hij zelf plaatste n.a.v. de beschuldigingen van afgelopen week kwamen voorbij:

"het kartel"
"ja-knikkers"
"Judas-alliantie"
"riedel"
"inquisitie"
"totalitair denken"
"totalitair regime"

En dat in minder dan 3 minuten. Ik ken echt geen andere politicus die dat nodig heeft om zijn punt te maken.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
MevrouwJack schreef:
11-02-2021 11:32
De meeste mensen hadden twee jaar geleden nog nooit gedacht aan het woord 'mainstream media' maar nu kun je het lekker overal roepen want het klinkt zo lekker, én aan de woordkeus herken je je vriendjes. Lekker algemene termen roepen, dan hoef je niet specifiek te worden, en dan snijdt het altijd op de een of andere manier wel hout.

Baudet heeft het wel tot een kunst verheven. De man kan nauwelijks een zin uitspreken zonder allerlei grootse termen. In het filmpje dat hij zelf plaatste n.a.v. de beschuldigingen van afgelopen week kwamen voorbij:

"het kartel"
"ja-knikkers"
"Judas-alliantie"
"riedel"
"inquisitie"
"totalitair denken"
"totalitair regime"

En dat in minder dan 3 minuten. Ik ken echt geen andere politicus die dat nodig heeft om zijn punt te maken.
Klopt. En dan jezelf een vrije denker achten omdat je de MSM niet vertrouwt, maar daarin wel achter één leider aanhobbelen.

Ik denk dat Baudet zo'n opgezwollen vocabulaire gebruikt omdat het zo intellectueel staat. Dan valt het minder op dat ie mislukt is als academicus, en voelen zijn volgers zich slimmer omdat ze een intellectueel volgen.
Alle reacties Link kopieren
Het is zover. Hij praat nu al over zichzelf in de derde persoon op Twitter

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
11-02-2021 14:04
Het is zover. Hij praat nu al over zichzelf in de derde persoon op Twitter

De held :heart:

De beschermer van het volk :heart: :heart:
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Ah, Thierry is their Saviour!

Het is nu echt een sekte geworden.
Zou dit door één van zijn JFvD-fractiemedewerkers gemaakt zijn, net als die lavendeltank van Andreas Bakir?

Afbeelding
nounou
Alle reacties Link kopieren
MevrouwJack schreef:
11-02-2021 14:07
De held :heart:

De beschermer van het volk :heart: :heart:
;-D
bethweeter schreef:
11-02-2021 14:04
Het is zover. Hij praat nu al over zichzelf in de derde persoon op Twitter

Afbeelding
Ach, wat kan ik zeggen... Hij staat er goed op!
;)
Alle reacties Link kopieren
We hoeven deze man, deze partij en de mensen die hierop stemmen in ieder geval nooit meer serieus te nemen, dat scheelt... Dit is een stel volstrekt achterlijke extreemrechtsjes en de overgebleven achterban mensen die ze gewoon niet zo heel erg op een rijtje hebben.
I’m not a big fish, William. I’m Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
Getaway_Car_59 schreef:
10-02-2021 20:30
Hoe meer jullie je blijven verzetten tegen mensen als Wilders, Trump, Baudet etc, hoe groter onze afkeer voor jullie en hoe meer stemmen het dus uiteindelijk zal opleveren voor de betreffende mensen. Misschien niet eens een stem voor, maar vooral ook een stem tegen.
Dat zal uiteindelijk wel loslopen hier.
Heel wat mensen zijn hem inmiddels afgevallen.
De meeste mensen die aanvankelijk op hem stemden, hebben een afkeer van echt, openlijk racisme. Hun racisme is veelal vooral onbewust.
Zijn conservatieve ideeen zullen ook niet echt aanslaan.
Nederlanders zijn vooral liberaal en veel minder religieus dan Amerikanen.
En de complottheorien zullen snel minder worden als de coronacrisis voorbij is, schat ik zo in.

Voor Thierry is het feitelijk al voorbij.
Op naar de volgende populist dan maar.
Helaas.
quiaquia schreef:
11-02-2021 15:08
Dat zal uiteindelijk wel loslopen hier.
Heel wat mensen zijn hem inmiddels afgevallen.
De meeste mensen die aanvankelijk op hem stemden, hebben een afkeer van echt, openlijk racisme. Hun racisme is veelal vooral onbewust.
Zijn conservatieve ideeen zullen ook niet echt aanslaan.
Nederlanders zijn vooral liberaal en veel minder religieus dan Amerikanen.
En de complottheorien zullen snel minder worden als de coronacrisis voorbij is, schat ik zo in.

Voor Thierry is het feitelijk al voorbij.
Op naar de volgende populist dan maar.
Helaas.
Ach, binnen nu en 2 jaar staat er weer iemand anders op en ook die zal razendpopulair worden. En dan weten we dat de media het oude trucje weer opnieuw zal gaan uithalen, maar tegen die tijd zullen de meeste mensen beter weten. En al was ik de enige die op de FvD stemde, maakte mij dat nog niets uit.
Alle reacties Link kopieren
Getaway_Car_59 schreef:
11-02-2021 16:05
Ach, binnen nu en 2 jaar staat er weer iemand anders op en ook die zal razendpopulair worden. En dan weten we dat de media het oude trucje weer opnieuw zal gaan uithalen, maar tegen die tijd zullen de meeste mensen beter weten. En al was ik de enige die op de FvD stemde, maakte mij dat nog niets uit.
Wellicht. Ik hoop dat de volgende populist meer gematigd is en niet steeds verder uit de bocht vliegt met zijn paranoia zoals Baudet. Maar eigenlijk staat gematigd zijn haaks op populisme. Verdomd
Getaway_Car_59 schreef:
11-02-2021 14:52
Ach, wat kan ik zeggen... Hij staat er goed op!
;)
Echt een knappe vent.
permafrost schreef:
11-02-2021 14:52
We hoeven deze man, deze partij en de mensen die hierop stemmen in ieder geval nooit meer serieus te nemen, dat scheelt... Dit is een stel volstrekt achterlijke extreemrechtsjes en de overgebleven achterban mensen die ze gewoon niet zo heel erg op een rijtje hebben.
Wauw, verder gaat het wel goed met je?
Wat een domme, domme opmerkingen.
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
11-02-2021 17:24
Wauw, verder gaat het wel goed met je?
Wat een domme, domme opmerkingen.

Uitstekend. Geen fatsoenlijk mens wil nu nog samenwerken met zo'n stormfrontertje dus zijn kiezers spoelen eigenlijk gewoon hun stem door de plee. Als je willens en wetens op zo'n racistische kneus stemt verdien je ook niet beter dan niet gehoord te worden.
I’m not a big fish, William. I’m Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
Getaway_Car_59 schreef:
11-02-2021 16:05
Ach, binnen nu en 2 jaar staat er weer iemand anders op en ook die zal razendpopulair worden.

Ze worden ook steeds extremer, de volgende zal tijdens zijn maidenspeech de Hitlergroet wel brengen.
I’m not a big fish, William. I’m Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
11-02-2021 17:24
Wauw, verder gaat het wel goed met je?
Wat een domme, domme opmerkingen.

Wat schiet dit topic nou op met zo'n reactie?
Je veinst belangstelling maar bedoelt waarschijnlijk zoiets als dat je denkt dat iemand niet goed bij haar of zijn hoofd is en verder dan twee keer vermelden dat je het dom vindt kom je niet.
Heb je inhoudelijk nog iets te melden of wil je alleen iemand persoonlijk aanvallen?
nounou
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
11-02-2021 08:28
Baudet heeft zijn beweringen uit de gewone wetenschapsartikelen die ik ook heb gelezen. Ik weet niet of hij correct citeerde, maar ik dacht dat de strekking was dat als je het gemiddelde IQ in de westerse landen op 100 stelt, de Aziatische bevolkingen 110 scoren en de Afrikanen 90.

Dit soort publicaties heeft hij vermoedelijk gelezen: https://www.scientias.nl/worden-we-steeds-dommer/

Wat tamelijk onverdacht is. Rutte maakt hier misbruik van. Die wil weer dezelfde duidelijk mislukte ploeg neer gaan zetten na de verkiezingen.
Voor de goede orde: er is NIETS wetenschappelijks aan de bewering dat ras en IQ een correlatie hebben. Die bewering is pertinent onwaar en wordt alleen gebruikt in racistische kringen.

https://www.socialevraagstukken.nl/onet ... schappers/

https://www.kijkmagazine.nl/mens/iq-racisme-wetenschap/
Am Yisrael Chai!
Nepalese33 schreef:
11-02-2021 17:23
Echt een knappe vent.
Ja, best wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven