Beau Monde maakt het bont

25-01-2011 13:37 287 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt wel een nieuwe hype. Bont is blijkbaar weer in. De beau monde plaatst zonder schroom pagina's over bontjassen, bontgilets, bontmutsen en bontlaarzen. Echte welteverstaan. En dat terwijl we in Nederland juist af willen van de bontproductie. Ook dolly dot Patty Zomer vindt het gevilde konijn de musthave voor 2011. Ze lijken wel van de pot gerukt.

Hallo Dames laat je horen, dit pikken we toch niet?

Alleen een hond draagt bont

Totaal aantal stemmen: 113

Leuk, een gemarteld dier om mijn schouder (4%)
Ik vind het niks, maar doe mee want het is mode (2%)
Nee, nee, aan mijn lijf geen tweedehandsjas (55%)
Ha heerlijk, mogen we weer zeehondjes knuppelen (4%)
Ik haat madammen in een bontjas (35%)
Hangt er van af waar het bont vandaan komt. Ik ben niet principieel tegen bont.

Wel tegen het levend villen van zeehondjes, of het houden van nertsen in te kleine kooitjes.

Al kun je je bij een leren jas uit China ook afvragen hoe diervriendelijk die is geproduceerd.
Er is gisteren zelfs een pro-bontdemonstratie gehouden.

Ongelooflijk! Ik wil bont gewoon iets blijft om je ontzettend voor te schamen. Een uitzondering voor Eskimo's en inwoners van Siberië wil ik wel nog maken, maar verder: schaam je!
quote:Jorina schreef op 25 januari 2011 @ 13:42:

Hangt er van af waar het bont vandaan komt. Ik ben niet principieel tegen bont.

Waarom niet? Er is een diervriendelijk alternatief

Wel tegen het levend villen van zeehondjes, of het houden van nertsen in te kleine kooitjes.

Dat is de bontproductie, meeste bont komt uit nederland, de nertsenfokkerij is dat, die dieren hebben geen leven hoor. de regering heeft gezegd dat het afgelopen moet zijn met de nertsenfokkerij en heeft een fokverbod opgelegd. Dus waarom nu ineens vanuit de modeindustrie die promotie?

Al kun je je bij een leren jas uit China ook afvragen hoe diervriendelijk die is geproduceerd.
quote:Guinevieve schreef op 25 januari 2011 @ 13:42:

Er is gisteren zelfs een pro-bontdemonstratie gehouden.

[afbeelding]

Ongelooflijk! Ik wil bont gewoon iets blijft om je ontzettend voor te schamen. Een uitzondering voor Eskimo's en inwoners van Siberië wil ik wel nog maken, maar verder: schaam je!die zijn gek
Als het in de Beau Monde staat, is bont inmiddels alweer uit.
Ga in therapie!
Bestaat er eigenlijk ook scharrelbont? Nee hè?
Ga in therapie!
quote:meds schreef op 25 januari 2011 @ 13:44:

[...]

Zou het nogal hypocriet van mezelf vinden om wel leer te dragen, vlees te eten, maar tegen bont te zijn.

Mits op een redelijk humane manier verworven.
http://www.bontvoordieren.nl/site/main/content/124

Petitie

Raamposters

http://www.bontkragen.nl/bontkragen/

Een hele goeie voor die jeugd van tegenwoordig.

Toen ik in de 6e klas zat (nu groep 8) en dat is zo'n 28 jaar geleden was onze musical al helemaal een actie tegen bont. Heeft duidelijk ninet geholpen!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
ik wilde eigenlijk voor de optie leuk, een gemartelt dier om mijn schouders kiezen, maar dan als cynisme

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Wat een beperktheid daar zeg, bij Beau Monde. De arrogantie.
leer is een afvalproduct, daar worden dieren niet speciaal voor gefokt, voor bont wel
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Gister in het programma radar lieten ze een onderzoek zien dat zelfs de goedkopere jassen van de markt echt bont bevatten, de kragen dan. Dat had ik niet verwacht
quote:rosanna08 schreef op 25 januari 2011 @ 13:49:

leer is een afvalproduct, daar worden dieren niet speciaal voor gefokt, voor bont wel En vlees dan? Of ben je vegetariër?
quote:dubiootje schreef op 25 januari 2011 @ 13:47:

Bestaat er eigenlijk ook scharrelbont? Nee hè?tuurlijk wel. Ga naar het bos, schiet een konijn, vil het, eet het vlees, prepareer de huid.
Als je gisteren Radar gezien het, dan kan het best zijn dat jouw nepbontje gewoon echt bont is..... dat is pas ERG!

Staat er gewoon 100% polyester maar vervolgens zit er gewoon bont in verwerkt, betreft ook gewoon goedkope jassen, bont schijnt nu goedkoper te zijn dan polyester.
Badankt voor de aanvulling Zus!
quote:Jorina schreef op 25 januari 2011 @ 13:47:

[...]

Zou het nogal hypocriet van mezelf vinden om wel leer te dragen, vlees te eten, maar tegen bont te zijn.

Mits op een redelijk humane manier verworven.De enige manier om humaan bont te dragen is konijnenkadavers in het bos verzamelen.
quote:Jorina schreef op 25 januari 2011 @ 13:50:

[...]

En vlees dan? Of ben je vegetariër?Vlees staat niet in vergelijking tot bont. Bont heb ik niet nodig om gezond te zijn. Vlees wel. Dat er tegenwoordig ook alternatieven zijn voor vlees is prachtig, maar niet aan mij besteed. Die ene keer in de week dat ik wel vlees eet, eet ik biologisch scharrelvlees. Ik heb echter geen dode zeehondjes nodig om me warm te houden. Geen dode tijger om er leuk uit te zien.
Wat is überhaupt het verschil tussen een nerstenfokkerij voor bont, of een stal met op elkaar gepropte koeien voor het vlees?
Je kunt heel makkelijk controleren of iets echt bont is of niet. Door te blazen op het bont valt echt bont precies in een cirkeltje uit elkaar. Probeer maar eens bij je kat of konijn. Synthetisch bont valt niet in een cirkeltje.
quote:Jorina schreef op 25 januari 2011 @ 13:53:

Wat is überhaupt het verschil tussen een nerstenfokkerij voor bont, of een stal met op elkaar gepropte koeien voor het vlees?IJdelheid.
En nertsen loeien niet.
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 25 januari 2011 @ 13:53:

[...]

Vlees staat niet in vergelijking tot bont. Bont heb ik niet nodig om gezond te zijn. Vlees wel. Dat er tegenwoordig ook alternatieven zijn voor vlees is prachtig, maar niet aan mij besteed. Die ene keer in de week dat ik wel vlees eet, eet ik biologisch scharrelvlees. Ik heb echter geen dode zeehondjes nodig om me warm te houden. Geen dode tijger om er leuk uit te zien.

Dat het niet aan jou besteed is, is héél wat anders dan dat je het nodig hebt. Er is voor vlees ook een goed alternatief.

Bont is ook niet aan mij besteed, puur omdat ik het niet zo mooi vind, maar ik vind het hypocriet om vlees uit de supermarkt te eten (wat ik dus doe), en dan vervolgens te roepen dat je tegen bont bent.
quote:Jorina schreef op 25 januari 2011 @ 13:50:

[...]

En vlees dan? Of ben je vegetariër?Eh, iemand mag toch gewoon zeggen dat het zo zit (voor bont, en ook voor vlees ja, worden dieren speciaal gefokt), zonder zelf verantwoording af te hoeven leggen?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven