Beau Monde maakt het bont
dinsdag 25 januari 2011 om 13:37
Het lijkt wel een nieuwe hype. Bont is blijkbaar weer in. De beau monde plaatst zonder schroom pagina's over bontjassen, bontgilets, bontmutsen en bontlaarzen. Echte welteverstaan. En dat terwijl we in Nederland juist af willen van de bontproductie. Ook dolly dot Patty Zomer vindt het gevilde konijn de musthave voor 2011. Ze lijken wel van de pot gerukt.
Hallo Dames laat je horen, dit pikken we toch niet?
Hallo Dames laat je horen, dit pikken we toch niet?

vrijdag 11 februari 2011 om 05:12
Opgelucht Haagse Mop?
Ik heb mijn abonnement opgezegd. Ben klaar met dat blad. Niet alleen om dat bontverhaal maar om de zure nichtenlucht die er omheen hangt al sinds die náre John Lukken er de scepter zwaait.
Ik heb hem ontmoet op de BM awards, wát een stuk chagrijn is dat, die man.
Als je niet Danielle Oerlemans heet, of Quinty Trustfull, die elke maand door Leco opgepimpt in dat blad staat, dan tel je niet mee. Vroeger was het leuk, nu al jaren niet meer. Dan nog dat schandalig decadente bont er bij en kláár was ik er mee.
Ik heb mijn abonnement opgezegd. Ben klaar met dat blad. Niet alleen om dat bontverhaal maar om de zure nichtenlucht die er omheen hangt al sinds die náre John Lukken er de scepter zwaait.
Ik heb hem ontmoet op de BM awards, wát een stuk chagrijn is dat, die man.
Als je niet Danielle Oerlemans heet, of Quinty Trustfull, die elke maand door Leco opgepimpt in dat blad staat, dan tel je niet mee. Vroeger was het leuk, nu al jaren niet meer. Dan nog dat schandalig decadente bont er bij en kláár was ik er mee.
vrijdag 11 februari 2011 om 16:54
quote:Pieter_D schreef op 09 februari 2011 @ 16:04:
Er is blijkbaar in de wereld behoefte aan bont.
Dat is een gegeven.
Nu verbieden we het om in NL bont te fokken.
De productie gaat zich verhuizen naar andere landen.
In deze landen geeft men niet zoveel om het dieren welzijn.
Mijn vraag is dan: Is het wel zo'n verstandige keuze om de bontfok in NL te verbieden als we weten dat deze zich verplaatst naar dit soort landen?
De discussie is dan zuiverder dan dat we zeggen de bontproductie weg uit NL. We zien het dan niet meer. Maar het blijft bestaan. Als we dan zo voor dieren welzijn zijn laat het dan in NL met de strenge regels.
Dit vind ik dus zo'n lastige. Ik heb over (bijna) alles een zeer uitgesproken mening, en met name over dierenwelzijn. Ik draag uiteraard geen bont, ben overtuigd vegetarier, al 100 jaar en qua goede doelen geef ik alleen nog maar voor dieren.
Maar dit argument? Als de vraag naar bont constant blijft, valt er iets voor te zeggen, want ik neem zomaar even aan dat in NL dieren niet levend gevild worden. Maar toch gaat het enorm tegen mijn gevoel in: laten wij het maar doen, dan hebben we er tenminste nog controle over.....
Serieus, wie heeft argumenten voor en tegen bovengenoemde stelling. Ik laat mij graag overtuigen.
Er is blijkbaar in de wereld behoefte aan bont.
Dat is een gegeven.
Nu verbieden we het om in NL bont te fokken.
De productie gaat zich verhuizen naar andere landen.
In deze landen geeft men niet zoveel om het dieren welzijn.
Mijn vraag is dan: Is het wel zo'n verstandige keuze om de bontfok in NL te verbieden als we weten dat deze zich verplaatst naar dit soort landen?
De discussie is dan zuiverder dan dat we zeggen de bontproductie weg uit NL. We zien het dan niet meer. Maar het blijft bestaan. Als we dan zo voor dieren welzijn zijn laat het dan in NL met de strenge regels.
Dit vind ik dus zo'n lastige. Ik heb over (bijna) alles een zeer uitgesproken mening, en met name over dierenwelzijn. Ik draag uiteraard geen bont, ben overtuigd vegetarier, al 100 jaar en qua goede doelen geef ik alleen nog maar voor dieren.
Maar dit argument? Als de vraag naar bont constant blijft, valt er iets voor te zeggen, want ik neem zomaar even aan dat in NL dieren niet levend gevild worden. Maar toch gaat het enorm tegen mijn gevoel in: laten wij het maar doen, dan hebben we er tenminste nog controle over.....
Serieus, wie heeft argumenten voor en tegen bovengenoemde stelling. Ik laat mij graag overtuigen.
zondag 13 februari 2011 om 02:33
maandag 14 februari 2011 om 02:58
Ik durf te wedden dat hier mensen tegen bont zijn en aan de vleet UGGS bestellen, ik zie het verschil niet.
Weleens nagegaan wat ze met die beesten doen om mooie laarsjes te kunnen maken.
Moet je eens lezen hoe ze een snee in hun reet krijgen, nee das lekker.
hypocritie, bont is not done omdat gedacht word dat het voor de rijken is, maar een bontjasje in de Oostbloklanden is goedkoper dan een synthetisch jack van Bjorn Borg whatever.
Verankerde hypocritie en jaloezie.
hypocritie, bont is not done omdat gedacht word dat het voor de rijken is, maar een bontjasje in de Oostbloklanden is goedkoper dan een synthetisch jack van Bjorn Borg whatever.
Verankerde hypocritie en jaloezie.
woensdag 16 februari 2011 om 13:57
quote:haagsmopje schreef op 14 februari 2011 @ 02:58:
Ik durf te wedden dat hier mensen tegen bont zijn en aan de vleet UGGS bestellen, ik zie het verschil niet.
Verankerde hypocritie en jaloezie.Ik denk dat het eerder onwetendheid is.
Verankerde hypocritie en jaloezie.Ik denk dat het eerder onwetendheid is.
vrijdag 18 februari 2011 om 22:19
Ik ben een beetje simpel, ik denk ongeveer zo:
vlees eten = niet lief voor dieren
vlees eten + leer dragen = helemaal niet lief voor dieren
vlees eten + leer dragen + bont dragen = verschrikkelijk niet lief
veganisten = neutraal
veganisten + iets doen voor dieren = best wel lief voor dieren.
En voor Bertha12 maakt het niet uit of ze slechts voor dr velletje aan de haak komt te hangen. Of slechts voor dr vlees. Maar voor Clara4 maakt dat wel uit. Want Clara4 hoeft niet aan de haak als ze Bertha12 voor vlees en huid gebruiken.
vlees eten = niet lief voor dieren
vlees eten + leer dragen = helemaal niet lief voor dieren
vlees eten + leer dragen + bont dragen = verschrikkelijk niet lief
veganisten = neutraal
veganisten + iets doen voor dieren = best wel lief voor dieren.
En voor Bertha12 maakt het niet uit of ze slechts voor dr velletje aan de haak komt te hangen. Of slechts voor dr vlees. Maar voor Clara4 maakt dat wel uit. Want Clara4 hoeft niet aan de haak als ze Bertha12 voor vlees en huid gebruiken.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.