Beau Monde maakt het bont

25-01-2011 13:37 287 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt wel een nieuwe hype. Bont is blijkbaar weer in. De beau monde plaatst zonder schroom pagina's over bontjassen, bontgilets, bontmutsen en bontlaarzen. Echte welteverstaan. En dat terwijl we in Nederland juist af willen van de bontproductie. Ook dolly dot Patty Zomer vindt het gevilde konijn de musthave voor 2011. Ze lijken wel van de pot gerukt.

Hallo Dames laat je horen, dit pikken we toch niet?

Alleen een hond draagt bont

Totaal aantal stemmen: 113

Leuk, een gemarteld dier om mijn schouder (4%)
Ik vind het niks, maar doe mee want het is mode (2%)
Nee, nee, aan mijn lijf geen tweedehandsjas (55%)
Ha heerlijk, mogen we weer zeehondjes knuppelen (4%)
Ik haat madammen in een bontjas (35%)
200 stuks hebben we er in Nederland. Nertsenfokkerijeen.
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 25 januari 2011 @ 14:28:

waarschuwing: bevat schokkende beelden

http://www.liveleak.com/view?i=719_1184577075Leuk, maar da's in China.
quote:Nastik schreef op 25 januari 2011 @ 14:28:

[...]

Ik heb wel een adres voor je, kun je daar langs gaan om te kijken. Ik ga het niet op het internet gooien want men houdt niet voor niets de gegevens en adressen van nertsfokkerijen geheim.

Ja, omdat de dierenactivisten binnen de kortste keren het personeel en directeur dan met de dood gaan bedreigen.

Of de nersten vrijlaten (waarvan driekwart overreden wordt, maar ja...).

Maar je kunt het adres per privébericht wel naar me toesturen. Ik ben geinteresseerd.
en in NEDERLAND worden die nertsen dus vergast. Wat vaak fout gaat waardoor de dieren levend gevild worden. Maar omdat het op een anti-bont site staat telt het niet?? Want het is minder waar als een anti bont site dat stelt. Hoe triest.
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 25 januari 2011 @ 14:29:

[...]

Kun jij niet lezen??? Nederland staat hoog bovenaan de lijst van landen die de meeste nertsen fokken. Vlak achter Denemarken en China. 5.5 miljoen nertsen per jaar worden hier gevild. Lees lekker zelf voor je gaat BLERENBron?
Heel opvallend dat er geen enkel materiaal te vinden is van de pelsdierhouderij over hoe ze hun dieren ombrengen.

Kijk naar deze film, nederlandse beelden, zegt genoeg, wie heeft er een sterke maag?

http://www.youtube.com/watch?v=I72kRigSKaw
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 25 januari 2011 @ 14:31:

en in NEDERLAND worden die nertsen dus vergast. Wat vaak fout gaat waardoor de dieren levend gevild worden. Maar omdat het op een anti-bont site staat telt het niet?? Want het is minder waar als een anti bont site dat stelt. Hoe triest.Ik vind dat geen onpartijdige bron nee. Een beetje in de trant van 'wij van WC-eend vinden dat...'
quote:Jorina schreef op 25 januari 2011 @ 14:30:

[...]

Leuk, maar da's in China.

Leuk maar het boeit niet waar dat filmpje gemaakt is. In Nederland ( aan de top van de lijst van nertsenfokkerijen) worden ze vergast. Is het nou zo moeilijk om dat te accepteren? Dat dat zo is? En niet alleen in China?

http://www.bontvoordieren.nl/site/main/content/113
quote:Beauke schreef op 25 januari 2011 @ 14:32:

[...]

Bron?Ministerie landbouw. Dit wel algemeen bekend trouwens
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 25 januari 2011 @ 14:31:

en in NEDERLAND worden die nertsen dus vergast. Wat vaak fout gaat waardoor de dieren levend gevild worden. Maar omdat het op een anti-bont site staat telt het niet?? Want het is minder waar als een anti bont site dat stelt. Hoe triest.

Nee, maar het is gekleurde info. Dat je dat klakkeloos voor waar aanneemt, zonder een bron, of onderzoek te kennen, dat vind ik een beetje triest.

Ik baseer mijn mening liever op feiten.
quote:Beauke schreef op 25 januari 2011 @ 14:33:

[...]

Ik vind dat geen onpartijdige bron nee. Een beetje in de trant van 'wij van WC-eend vinden dat...'Een nerts word wel of niet vergast. Er is geen sprake van wij vinden dat ie vergast word. Dat is een FEIT. Maar weet je wat, blijf lekker onwetend en naief
quote:Beauke schreef op 25 januari 2011 @ 14:33:

[...]

Ik vind dat geen onpartijdige bron nee. Een beetje in de trant van 'wij van WC-eend vinden dat...'steek je kop lekker in het zand joh, en draag die bontjas gewoon. Kan jouw het schelen. Lekker schijt hebben aan dierenleed en de maatschappij
quote:Jorina schreef op 25 januari 2011 @ 14:34:

[...]

Nee, maar het is gekleurde info. Dat je dat klakkeloos voor waar aanneemt, zonder een bron, of onderzoek te kennen, dat vind ik een beetje triest.

Ik baseer mijn mening liever op feiten.Het zijn feiten.
quote:meds schreef op 25 januari 2011 @ 14:33:

Heel opvallend dat er geen enkel materiaal te vinden is van de pelsdierhouderij over hoe ze hun dieren ombrengen.

Kijk naar deze film, nederlandse beelden, zegt genoeg, wie heeft er een sterke maag?

http://www.youtube.com/watch?v=I72kRigSKawNog maar een keer voor beauke en jomina, en nee dit is niet in scene gezet,
quote:meds schreef op 25 januari 2011 @ 14:33:

[...]

Ministerie landbouw. Dit wel algemeen bekend trouwens

Daar lees ik dit;

Uit de jaarlijkse controles, die op de naleving van de verordening worden uitgevoerd, is

gebleken dat een groot aantal nertsenbedrijven nu reeds voldoet aan de eisen die vanaf

1 januari 2009 van kracht worden.

Bij de in 2006 op alle nertsenbedrijven uitgevoerde controles zijn geen ernstige overtredingen

geconstateerd. Er zijn wel elf waarschuwingen gegeven waar adequaat door de

betreffende ondernemers op is gereageerd
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 25 januari 2011 @ 14:34:

[...]

Het zijn feiten.Het zijn zeker feiten, maar sommige mensen willen liever dat ontkennen dan dat ze moeten toegeven dat ze FOUT zitten
quote:meds schreef op 25 januari 2011 @ 14:34:

[...]

steek je kop lekker in het zand joh, en draag die bontjas gewoon. Kan jouw het schelen. Lekker schijt hebben aan dierenleed en de maatschappij

Waarop baseer jij dat ik een bontjas draag? Omdat ik niet anti-bont ben?

En dat ik schijt heb aan dierenleed?

Dus als ik niet tegen bont ben ben ik zo? Goh....

En schijt aan de maatschappij...? He...?!

Het is wel erg zwart-wit in jouw wereldje.
quote:meds schreef op 25 januari 2011 @ 14:36:

[...]

Het zijn zeker feiten, maar sommige mensen willen liever dat ontkennen dan dat ze moeten toegeven dat ze FOUT zittenJa. Jij bent goed. En als we je mening niet delen zijn we FOUT.
quote:Jorina schreef op 25 januari 2011 @ 14:36:

[...]

Daar lees ik dit;

Uit de jaarlijkse controles, die op de naleving van de verordening worden uitgevoerd, is

gebleken dat een groot aantal nertsenbedrijven nu reeds voldoet aan de eisen die vanaf

1 januari 2009 van kracht worden.

Bij de in 2006 op alle nertsenbedrijven uitgevoerde controles zijn geen ernstige overtredingen

geconstateerd. Er zijn wel elf waarschuwingen gegeven waar adequaat door de

betreffende ondernemers op is gereageerdKortom je weet niks. Het ging om de vraag of nederland 1 van de grootste exporteurs was van nertsenbont, het antwoord is ja en de vraag of de nertsen vergast worden dat antwoord is ook ja. IN 2008 heeft de regering gezegd dat op basis van het dierenwelzijn hier een einde aan moet komen. De nertsenfokkerij heeft een fokverbod en men wil zo de bontproductie in nederland stoppen
quote:meds schreef op 25 januari 2011 @ 14:35:

[...]

Nog maar een keer voor beauke en jomina, en nee dit is niet in scene gezet,Vind het niet een bijzonder schokkend filmpje, als ik hem even naast een filmpje zet over de varkenshouderij in NL.
Waar staat dat de dieren niet vergast worden? Waaruit blijkt dat de informatie op de site die ik al noemde onjuist is?
quote:meds schreef op 25 januari 2011 @ 14:38:

[...]

Kortom je weet niks. Het ging om de vraag of nederland 1 van de grootste exporteurs was van nertsenbont, het antwoord is ja en de vraag of de nertsen vergast worden dat antwoord is ook ja. IN 2008 heeft de regering gezegd dat op basis van het dierenwelzijn hier een einde aan moet komen. De nertsenfokkerij heeft een fokverbod en men wil zo de bontproductie in nederland stoppen

Dat waren mijn vragen niet, weet niet waar je dat hebt gelezen. Heb niks tegen het feit dat NL nersten fokt, en ook niks tegen het vergassen van nertsen voor bont.

Heb ook niks tegen het slachten van koeien voor het vlees,.
quote:Beauke schreef op 25 januari 2011 @ 14:38:

[...]

Ja. Jij bent goed. En als we je mening niet delen zijn we FOUT.Nope. Als je feiten af doet als gekleurde propaganda wel. Dan ben je naief en FOUT.
quote:In juni 2009 stemde een meerderheid van de Tweede Kamer vóór een verbod op de nertsenfokkerij in Nederland. Een geweldige overwinning voor Bont voor Dieren – en alle dierenvrienden in Nederland. Al sinds de jaren tachtig zetten wij ons in voor een nertsenfokverbod.

Nu ligt de bal bij de Eerste Kamer. Als de Eerste Kamerleden ook voor een verbod stemmen, komt er definitief een verbod op de nertsenfokkerij in Nederland! Helaas zal er wel een overgangstermijn zijn voor de bestaande nertsenfokkerijen. Deze hoeven pas in 2018 hun deuren te sluiten. ter compleetheid.
quote:elninjoo schreef op 25 januari 2011 @ 14:10:

[...]

Maar het lot voor het dier is hetzelfde: hij wordt gedood.

Denk dat 't dat dier zal jeuken of alles van 'm gebruikt wordt.

Bont is wel 'n duurzamer product dan 'n kipfiletje. Die kip is binnen 'n paar dagen verkocht en opgegeten. Een bontjas gaat met 'n beetje mazzel toch jaaaaaren mee.Precies, helemaal mee eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven