Bedreiging Noord-Korea

17-04-2017 19:54 246 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.hln.be/hln/nl/ ... jks-raketten-testen.dhtml



Noord-Korea dreigt opnieuw: "We gaan voortaan wekelijks raketten testen"

Karen Van Eyken

17/04/17 - 19u40 Bron: BBC © afp.



Internationale veroordelingen of oplopende spanningen met de Verenigde Staten zullen Noord-Korea er niet van weerhouden om raketten te testen. Het land gaat dat zelfs nog meer doen dan ooit tevoren. Dat deelde de Noord-Koreaanse viceminister van Buitenlandse Zaken Hang Song-Ryol mee aan de BBC.



Dreigen doet Noord-Korea alsmaar vaker en de dreigementen worden steeds grimmiger. "We zullen voortaan raketten testen op wekelijkse, maandelijkse en jaarlijkse basis", stelde Hang Song-Ryol. En daar voegde hij nog een nieuwe waarschuwing aan toe: "Indien de Verenigde Staten overgaan tot militaire actie, dan zal dat leiden tot een totale oorlog."



Eerder had Amerikaans vicepresident Mike Pence Noord-Korea nog aangemaand om de Verenigde Staten zeker niet te testen. Hij zei dat het "tijdperk van strategisch geduld" voorbij was. Pence maakte daarmee duidelijk dat het geduld van de VS met het stalinistische regime in Pyongyang op begint te raken.



Gisteren kwam Pence aan in Seoel. Niet toevallig besloot Noord-Korea net dan een raket te testen maar die test mislukte.



Volgens de Amerikaanse vicepresident willen de Verenigde Staten op een "vreedzame manier en via onderhandelingen" tot meer veiligheid komen. "Maar alle opties liggen op tafel en we blijven zij-aan-zij met Zuid-Korea", zo zei Pence tijdens een bezoek aan het grensdorpje Panmunjom, waar in 1953 het staakt-het-vuren werd ondertekend.



Moeten wij Noord-Korea serieus nemen of niet?
Alle reacties Link kopieren
Noord-Korea heeft de VS gedreigd met verregaande stappen als er steun in de VN Veiligheidsraad is voor de resolutie die de VS erdoor wil krijgen (gaat om beperkingen van import en export door Noord-Korea). Ik was bang dat China en Rusland - eventueel met een veto - zouden tegenstemmen. Ik had anders nog gerekend op onthoudingen van die landen. Echter... alle stemgerechtigde leden van de VN Veiligheidsraad, dus ook China en Rusland, hebben unaniem voor gestemd:

https://www.nu.nl/noord-korea/4917956/v ... korea.html

D.w.z. geen onthoudingen, geen tegenstemmen zonder veto (ik weet niet of je in de VN Veiligheidsraad zonder veto tegen een resolutie kunt stemmen), geen tegenstemmen met veto.

Nu is de grote vraag: De resolutie is er dus door. Wat gaat Noord-Korea doen? Het heeft de VS immers gedreigd. Of was het alleen maar bluf? Wishful thinking dat de VS bang zou worden en uit angst van de resoluties af zou zien? Dat laatste is dus niet gebeurd.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
hans66 schreef:
12-09-2017 11:08
Noord-Korea heeft de VS gedreigd met verregaande stappen als er steun in de VN Veiligheidsraad is voor de resolutie die de VS erdoor wil krijgen (gaat om beperkingen van import en export door Noord-Korea). Ik was bang dat China en Rusland - eventueel met een veto - zouden tegenstemmen. Ik had anders nog gerekend op onthoudingen van die landen. Echter... alle stemgerechtigde leden van de VN Veiligheidsraad, dus ook China en Rusland, hebben unaniem voor gestemd:

https://www.nu.nl/noord-korea/4917956/v ... korea.html

D.w.z. geen onthoudingen, geen tegenstemmen zonder veto (ik weet niet of je in de VN Veiligheidsraad zonder veto tegen een resolutie kunt stemmen), geen tegenstemmen met veto.

Nu is de grote vraag: De resolutie is er dus door. Wat gaat Noord-Korea doen? Het heeft de VS immers gedreigd. Of was het alleen maar bluf? Wishful thinking dat de VS bang zou worden en uit angst van de resoluties af zou zien? Dat laatste is dus niet gebeurd.
Onversneden bluf.
Let us forget with generosity those who cannot love us — Pablo Neruda
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ook, Naunet.
World of Warcraft: Legion
Bluf. Dat regime is op geen enkele manier gevaarlijk voor de VS. Het is vooral een regionaal probleem.
Alle reacties Link kopieren
https://www.nu.nl/noord-korea/4921550/n ... cties.html

Noord-Korea dreigt weer. Maar Putin vindt vooral dat we vooral met dat land moeten praten. Zou dat komen omdat Noord-Korea geen dreigementen naar Rusland heeft geuit?

Nou... we zullen zien hoe het verder gaat.
World of Warcraft: Legion
hans66 schreef:
14-09-2017 12:15
https://www.nu.nl/noord-korea/4921550/n ... cties.html

Noord-Korea dreigt weer. Maar Putin vindt vooral dat we vooral met dat land moeten praten. Zou dat komen omdat Noord-Korea geen dreigementen naar Rusland heeft geuit?

Nou... we zullen zien hoe het verder gaat.
Putin is verstandig.
Alle reacties Link kopieren
Haaz, ik heb ook liever een dialoog dan oorlog, maar blijkbaar wil Noord-Korea dat niet. Die voert rakettesten uit en bedreigt de VS. Is de VS dan onverstandig? Niet de VS, maar Noord-Korea zit te dreigen met oorlog, of zit te bluffen. Kun je met zo'n mafketel als Kim-Jong Un praten?
World of Warcraft: Legion
Is er nu echt iemand die serieus denkt dat Kimmie een raketje zal sturen richting VS of Japan ? Welnee, dat weet ie toch ook gelijk dat ie met zijn kleine Koreaanse reetje direkt van de landkaart wordt geveegd.

Nee Kimmie moet wel dreigen anders wordt zijn plassertje niet hard en dan kan ie die gezellige Koreaanse nieuwslezeres niet ff vegen.

En als Kimmie zo doorgaat dan hoeft ie geen raketje te sturen maar dan stuurt Donaldje vanzelf wel een bommetje richting zijn slaapkamer.

Kortom, er gaat niks gebeuren, Kimmie gaat terug in zijn warroom, spelletjes spelen, en Donald zag dat het goed was
Alle reacties Link kopieren
Eens. Kim Jong Un dreigt. En dat is het.
En waarom? Tja, ik denk omdat ie een rol wil op het wereldtoneel met zijn Noord Korea. Het gevoel dat ie meetelt met de grote spelers. Hij wil gezien worden als gelijke.

De boodschap hij de wereld in stuurt momenteel is: "Hou rekening met ons, ook wij kunnen de USA, Rusland en andere grote naties treffen en bedreigen".

Plus, een vijand creeren in de VS, ZK en anderen houdt het volk ook rustig. Iedereen in Noord Korea gelooft ook echt dat Amerika de vijand is. Met deze dreiging houdt Kim zijn volk ook gewoon in zijn greep.
Alle reacties Link kopieren
aatjuhh123 schreef:
15-09-2017 00:01
Is er nu echt iemand die serieus denkt dat Kimmie een raketje zal sturen richting VS of Japan ? Welnee, dat weet ie toch ook gelijk dat ie met zijn kleine Koreaanse reetje direkt van de landkaart wordt geveegd.

Nee Kimmie moet wel dreigen anders wordt zijn plassertje niet hard en dan kan ie die gezellige Koreaanse nieuwslezeres niet ff vegen.

En als Kimmie zo doorgaat dan hoeft ie geen raketje te sturen maar dan stuurt Donaldje vanzelf wel een bommetje richting zijn slaapkamer.

Kortom, er gaat niks gebeuren, Kimmie gaat terug in zijn warroom, spelletjes spelen, en Donald zag dat het goed was
:rofl: Het is eigenlijk precies dit. Kimmetje wil meedoen met de grote jongens op het wereldtoneel. Daar durft hij niet tegen; hij heeft alleen een grote bek. Tegen zijn eigen bevolking durft die lafaard wel; dat is dan ook een schrikbewind.

Bij de Noord-Koreaanse nieuwslezeres moet ik denken aan Ri Chun Hee:

Afbeelding
World of Warcraft: Legion
Hans, ik weet het ook niet met deze kim jong un.
Wat ik wel weet is dat Amerika hoe dan ook de schuld gaat krijgen van de linkse elite en de extreme islamfanaten.
Daarom hoop ik dat de VN noord korea negeert.
Alle reacties Link kopieren
Bizar, ik denk dat dit NK Trump helemaal gek aan het maken is. Hij heeft duidelijk geen idee waar hij mee bezig is. Vrees dat Kim en consorten hem mentaal helemaal gaan slopen.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
Was Trump maar niet zo arrogant. Iedereen heeft z'n zwaktes en NK heeft genoeg expertise in huis om die zwaktes op te sporen en te "benutten".
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Nachtgeruis2 schreef:
15-09-2017 02:17
Eens. Kim Jong Un dreigt. En dat is het.
En waarom? Tja, ik denk omdat ie een rol wil op het wereldtoneel met zijn Noord Korea. Het gevoel dat ie meetelt met de grote spelers. Hij wil gezien worden als gelijke.

De boodschap hij de wereld in stuurt momenteel is: "Hou rekening met ons, ook wij kunnen de USA, Rusland en andere grote naties treffen en bedreigen".

Plus, een vijand creeren in de VS, ZK en anderen houdt het volk ook rustig. Iedereen in Noord Korea gelooft ook echt dat Amerika de vijand is. Met deze dreiging houdt Kim zijn volk ook gewoon in zijn greep.
Ik denk dat je gelijk hebt behalve dat NK in de praktijk helemaal niets in te brengen heeft. Amerika is nou eenmaal groter en sterker. Een aanval van NK en Amerika ondermijnt het raket op openwater en Trump gooit er zo 20 voor terug.
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat de wereld in een ongekende oorlog storten. Wat ik je brom.
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag in Buitenhof een interview met Jaap de Hoop Scheffer, ex-secretaris generaal van de NAVO.
Zei dat iedereen die dacht dat dit militair is op te lossen naar de psychiater moet, en dat hij hoopte dat Trump genoeg goede generaals om zich heen had om hem (Trump) in bedwang te houden.
Maar ook hij was bezorgd. Alsof het ook nog wél mis kan gaan, en wel door het gebrek aan beheersing van Amerikaanse kant.
Je zult nu maar in Zuid-Korea, of Japan wonen. Of Noord-Korea.
nounou
Ik kan het niet helpen maar ik moet altijd zo lachen om die nieuwslezers. Hoe ze het nieuws brengen. Je verstaat er niks van maar hoe ze praten vind ik wel grappig.
https://www.youtube.com/watch?v=cW2tu2_ic18&t=76s
Alle reacties Link kopieren
Het is afwachten of en wanneer de ene idioot de ander over de rode knop trekt. Ondertussen heeft NK de gelegenheid om de puntjes op de i van haar atoomprogramma te zetten.
anoniem_353404 wijzigde dit bericht op 24-09-2017 23:39
4.14% gewijzigd
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me wel af wat mensen in Noord-Korea meekrijgen van de commotie in de wereld hierover. Geen internet en al helemaal geen vrije pers natuurlijk.
Er zullen genoeg mensen zijn die kritiek hebben op het regime en hun propaganda, maar het is natuurlijk wijzer om dat niet openlijk te uiten. De strafkampen zitten overvol.
Zou die opgewonden toon in die berichten ook iets cultureel bepaalds zijn ? Ik bedoel van landen in die regio ?
Ik kan me tv beelden herinneren van Samsung directeuren (Zuid-Korea) die bijna letterlijk door het stof gingen, na schandalen.
De directie van Volkswagen heeft zich amper verontschuldigd na de sjoemel-software-affaire.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Haaz schreef:
16-09-2017 13:27
Hans, ik weet het ook niet met deze kim jong un.
Wat ik wel weet is dat Amerika hoe dan ook de schuld gaat krijgen van de linkse elite en de extreme islamfanaten.
Daarom hoop ik dat de VN noord korea negeert.
Je hoeft niet bij ieder onderwerp de PVV/FvD mantra te gebruiken.... WTF heeft de islam hier mee te maken?
Alle reacties Link kopieren
viva1966 schreef:
24-09-2017 14:57
Je hoeft niet bij ieder onderwerp de PVV/FvD mantra te gebruiken.... WTF heeft de islam hier mee te maken?
Negeren lijkt me hier het beste :) Niet heel Actueel hoeft daar over te gaan, lijkt me.
nounou
aatjuhh123 schreef:
15-09-2017 00:01
Is er nu echt iemand die serieus denkt dat Kimmie een raketje zal sturen richting VS of Japan ? Welnee, dat weet ie toch ook gelijk dat ie met zijn kleine Koreaanse reetje direkt van de landkaart wordt geveegd.

Nee Kimmie moet wel dreigen anders wordt zijn plassertje niet hard en dan kan ie die gezellige Koreaanse nieuwslezeres niet ff vegen.

En als Kimmie zo doorgaat dan hoeft ie geen raketje te sturen maar dan stuurt Donaldje vanzelf wel een bommetje richting zijn slaapkamer.

Kortom, er gaat niks gebeuren, Kimmie gaat terug in zijn warroom, spelletjes spelen, en Donald zag dat het goed was
Nou, daar heeft die oranje clown anders ook aardig last van. Dat is het 'm nou juist, ze zijn allebei knettergek. En dan kunnen er gekke dingen gebeuren.
RikM schreef:
24-09-2017 18:57
Nou, daar heeft die oranje clown anders ook aardig last van. Dat is het 'm nou juist, ze zijn allebei knettergek. En dan kunnen er gekke dingen gebeuren.
Inderdaad. En Trump vergeet dat het nu niet om werknemers intimideren gaat maar een land de wel wapens heeft.

Maar los ervan, blijf ik bij mijn eerdere gedachten.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij zorgen maakt is. Of er binnenkort oorlog komt of niet.
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
24-09-2017 13:43
Vanmiddag in Buitenhof een interview met Jaap de Hoop Scheffer, ex-secretaris generaal van de NAVO.
Zei dat iedereen die dacht dat dit militair is op te lossen naar de psychiater moet, en dat hij hoopte dat Trump genoeg goede generaals om zich heen had om hem (Trump) in bedwang te houden.
Maar ook hij was bezorgd. Alsof het ook nog wél mis kan gaan, en wel door het gebrek aan beheersing van Amerikaanse kant.
Je zult nu maar in Zuid-Korea, of Japan wonen. Of Noord-Korea.
Toen ik in april/mei in Nagasaki zat, maakte ik mij al zorgen. Noord-Korea is een bedreiging voor Japan. Gelukkig is er niets gebeurd; anders was ik nu niet in Nederland en had ik dit niet kunnen schrijven.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven