Belgische gevangene wil euthanasie
zondag 28 september 2014 om 23:39
Belgische gevangene wil euthanasie
De in België bekende lastige gevangene Farid Bamouhammad, beter bekend onder de bijnaam Farid le Fou (de Gek), wil euthanasie aanvragen.
Dat zei de gedetineerde zondag tegen de Franstalige omroep RTBF.
Bamouhammad zit sinds 1985 opgesloten voor doodslag, poging tot doodslag en poging tot ontvoering. ''Ik heb al die tijd in de duisternis en de hel doorgebracht, want dat betekent gevangen zijn'', aldus de gevangene. ''Wat men mij heeft aangedaan, wens ik niemand toe. Ik verkies te sterven.''
Bamouhammad is sinds hij gevangenzit wegens problemen 167 keer overgeplaatst. Meerdere cipiers die met hem werkten, vinden hem de gevaarlijkste en moeilijkste gedetineerde van België. Farid Le Fou zit nu in de gevangenis Marche-en-Famenne in de Waalse Ardennen.
------------
Ik zeg, geef dit "probleemgevalletje" zijn zin. Weer een schreeuwer minder, en hij kost ook niets meer.
Oh, en zo ziet ie er uit:
De in België bekende lastige gevangene Farid Bamouhammad, beter bekend onder de bijnaam Farid le Fou (de Gek), wil euthanasie aanvragen.
Dat zei de gedetineerde zondag tegen de Franstalige omroep RTBF.
Bamouhammad zit sinds 1985 opgesloten voor doodslag, poging tot doodslag en poging tot ontvoering. ''Ik heb al die tijd in de duisternis en de hel doorgebracht, want dat betekent gevangen zijn'', aldus de gevangene. ''Wat men mij heeft aangedaan, wens ik niemand toe. Ik verkies te sterven.''
Bamouhammad is sinds hij gevangenzit wegens problemen 167 keer overgeplaatst. Meerdere cipiers die met hem werkten, vinden hem de gevaarlijkste en moeilijkste gedetineerde van België. Farid Le Fou zit nu in de gevangenis Marche-en-Famenne in de Waalse Ardennen.
------------
Ik zeg, geef dit "probleemgevalletje" zijn zin. Weer een schreeuwer minder, en hij kost ook niets meer.
Oh, en zo ziet ie er uit:
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
maandag 29 september 2014 om 09:14
quote:[message=16934738,noline]Ephina schreef op 29 Stel iemand heeft een verklaring op gesteld: als ik ooit in een verpleeghuis terecht kom en mentaal gehandicapt ben, wil ik dood.. die persoon overkomt precies dat, kan niet meer praten en zit in een verpleegtehuis. Deze persoon doet echter vrolijk mee met de activiteiten die nog kunnen, lacht naar de verpleegkundigen en begint te krijsen van plezier als zijn vrouw binnen komt. Ga je deze persoon dan euthanaseren omdat hij dan ooit, in een andere tijd, gedacht heeft dat hij in deze situatie dood zou willen? En moet je kijken naar wie hij destijds was? Of moet je kijken naar wie en hoe hij nu is? Het is echt gewoon heel erg moeilijk. En nog moeilijker: wat doe je bij exact hetzelfde verhaal, maar nu bij iemand die emotioneel niks meer uit? Geen blijdschap, maar ook geen ongeluk en verdriet.In deze situatie is euthanasie sowieso niet toegestaan. Iemand moet namelijk bij zijn volle verstand zijn en vol overtuiging aan kunnen geven dat hij of zij dood wil, ondanks eerdere verklaringen. Het zou alleen nog kunnen dat je in een dergelijke situatie een bereidwillige arts vind, maar je zult vervolgt worden. Wellicht strafvrij, maar toch.