Beschamend nieuws

10-05-2014 17:20 802 berichten
Tjonge jonge, las net onderstaand bericht op Telegraaf-site (die het van NRC heeft http://www.nrc.nl/nieuws/ ... oopt-risico-in-nederland/) en ik schaam me diep voor Nederland.

'Asielzoeker loopt risico in Nederland'

Een Duitse rechter heeft donderdag het terugsturen van een asielzoeker naar Nederland tegengehouden, omdat de Somaliër hier risico loopt op een „mensonwaardige behandeling”.

Dat meldt NRC Handelsblad zaterdag.

De man was in Nederland uitgeprocedeerd en week uit naar Duitsland. Daar wilden de autoriteiten hem terugsturen, maar de rechtbank in Darmstadt is er niet zeker van dat asielzoekers in Nederland worden voorzien in basale levensbehoeften zoals voedsel en onderdak.

De rechter benadrukte dat asielzoekers hier niet mogen werken, maar ook geen overheidssteun krijgen. Daarmee dreigt de Somaliër af te dalen „onder het lichamelijke en sociale bestaansminimum”. En „menswaardigheid valt niet te relatieveren door asielbeleid”, aldus het vonnis.

Ik weet nog dat ik 'vroeger' best trots was op ons land, ook een beetje sneu natuurlijk. Maar in het buitenland werd je aangesproken op Oranje voetbal (Gullit),een prima verzorgingsstaat en onder andere het vooruitstrevende drugsbeleid. En nu dit
Denk niet dat we het eens gaan worden.

Bijzonder wel, dat voor de één een nieuwsbericht goed nieuws is en voor de ander beschamend nieuws.

Vermoed dat veel mensen het inderdaad een prima berichtje vinden. Nu maar hopen dat asielzoekers er ook hoogte van krijgen en massaal naar Duitsland gaan of vertrekken.
Alle reacties Link kopieren
quote:MilaDila schreef op 10 mei 2014 @ 20:12:

Nu maar hopen dat asielzoekers er ook hoogte van krijgen en massaal naar Duitsland gaan of vertrekken.Precies, je bent het dus met ons eens
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:MilaDila schreef op 10 mei 2014 @ 19:54:

Zou boeiend zijn als hier de pleuris eens echt goed uitbreekt. Dat we weg willen vanwege de ellende/het gevaar/de armoede en dat we overal worden geweigerd.

Met gammele bootjes richting Engeland, paar boten zinken, rest komt aan en wordt in kampen geplaatst. Met gevaar voor eigen leven de hekken over proberen te komen richting Belgie. Al je spaarcentjes aan malafide smokkelaars geven om via Duitse landweggetjes een betere plek te vinden.

Benieuwd hoe de win-win-mensen dan reageren op de wereld en het eigen-volk-eerst-principe.Ik ben helemaal voor het helpen van mensen die dat ook daadwerkelijk nodig hebben, maar niet voor het helpen van economische vluchtelingen, die moeten gewoon wegwezen, maar misschien kun jij een paar van die uitgeprocedeerde asielzoekers sponsoren, of in huis opnemen?
quote:MilaDila schreef op 10 mei 2014 @ 17:45:

Ik schaam me voor het lullige, verwende, naar binnen gekeerde, egoistische land dat we zijn geworden.

Wat doe je hier dan nog?

Lijkt me een mooie reden voor je om lekker te gaan emigreren
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:hollebollegijs schreef op 10 mei 2014 @ 20:14:

[...]

Precies, je bent het dus met ons eens Uiteraard. Heb berichtje al op Facebook gezet, hopelijk lezen via-via die luie (en godbetert misschien ook nog moslim) gelukszoekers het ook
quote:Gisselle schreef op 10 mei 2014 @ 20:16:

[...]

Ik ben helemaal voor het helpen van mensen die dat ook daadwerkelijk nodig hebben, maar niet voor het helpen van economische vluchtelingen, die moeten gewoon wegwezen, maar misschien kun jij een paar van die uitgeprocedeerde asielzoekers sponsoren, of in huis opnemen?Nou nee, woon nogal klein. Sponsor-actie wel een goede. Dank voor de tip.
quote:calvijn1 schreef op 10 mei 2014 @ 20:19:

[...]

Wat doe je hier dan nog?

Lijkt me een mooie reden voor je om lekker te gaan emigrerenNee, idee is juist dat we wereldburgers zijn. Niet alleen voor jezelf of je landgenootjes zorgen. Iets verder kijken dan je neus lang is.
Doe er wat aan zou ik zeggen.

Een post op een virtueel forum helpt deze arme mensen niet verder hoor.

Jij post dit om de illusie te wekken dat je werkelijk een bal om deze personen geeft maar dat doe je niet.

De perceptie van de buitenwereld van de oh zo sociale MilaDila is bij deze weer bevestigd, dat is je werkelijk beoogde doel met deze post.
Ik zie ook mogelijkheden om in één keer van uitgeprocedeerde asielzoekers af te komen.......

Preventief zouden we zelfs in asielzoekerproducerende landen zendtijd kunnen kopen op de nationale tv.
quote:Doreia schreef op 10 mei 2014 @ 17:26:

Asielzoekers krijgen wel degelijk onderdak. En 300 euro per maand om van te eten. Ze mogen inderdaad niet werken, want geen BSN nummer, want nog niet met een verblijfsvergunning. Ze mogen 1 maand per jaar werken. De meesten hangen dus maar wat rond of hebben werk gevonden in de bieb, de fietsenmakerij of maken zich anderzijds nuttig. Heb 10 jaar geleden stage gelopen op een AZC en ik vond het deprimerend, hoe de mensen er in de wachtkamer zaten tot hun leven weer verder mocht gaan.

De asielzoekers-industrie kost de samenleving bakken met geld, zou veel beter (en menselijker) zijn om streng maar rechtvaardig aan de grens te selecteren in plaats van het softe pappen & nathouden wat nu gebruikelijk is.

Zachte heelmeesters....

(En laat de policor hypocrieten eens eerlijk toegeven dat de meeste asielzoekers om financiele redenen naar rijke landen willen. Niks mis mee, maar laat ze daar niet zo schijnheilig over doen)
quote:oscarzetaacosta schreef op 10 mei 2014 @ 20:28:

Doe er wat aan zou ik zeggen.

Een post op een virtueel forum helpt deze arme mensen niet verder hoor.

Jij post dit om de illusie te wekken dat je werkelijk een bal om deze personen geeft maar dat doe je niet.

De perceptie van de buitenwereld van de oh zo sociale MilaDila is bij deze weer bevestigd, dat is je werkelijk beoogde doel met deze post.Haha, en waar heb jij het nu weer over? Alsof er in de buitenwereld (het forum?) een 'perceptie' van 'sociale MilaDila' bestaat. Laat staan dat die wordt bevestigd.
Mila, wordt vrijwilliger bij een asielzoekerscentrum, daar hebben ze altijd mensen nodig
Ach, we hebben hier al genoeg mensen en asielzoekers, dus als ze liever ergens anders heengaan, geen probleem toch?
quote:quattro35 schreef op 10 mei 2014 @ 20:38:

[...]

De asielzoekers-industrie kost de samenleving bakken met geld, zou veel beter (en menselijker) zijn om streng maar rechtvaardig aan de grens te selecteren in plaats van het softe pappen & nathouden wat nu gebruikelijk is.

Zachte heelmeesters....

(En laat de policor hypocrieten eens eerlijk toegeven dat de meeste asielzoekers om financiele redenen naar rijke landen willen. Niks mis mee, maar laat ze daar niet zo schijnheilig over doen)Meeste asielzoekers komen uit oorlogsgebieden.

http://www.coa.nl/nl/over-coa/feiten-en-cijfers
quote:MilaDila schreef op 10 mei 2014 @ 20:46:

[...]

Meeste asielzoekers komen uit oorlogsgebieden.

http://www.coa.nl/nl/over-coa/feiten-en-cijfers

Ja, dus?

Dan kan het niet zo zijn dat ze uit economische motieven naar het rijke westen komen?
quote:MilaDila schreef op 10 mei 2014 @ 20:26:

[...]

Nou nee, woon nogal klein. Sponsor-actie wel een goede. Dank voor de tip.Dan zorg je dat je groter komt te wonen.
quote:Shenandoah schreef op 10 mei 2014 @ 20:40:

Ach, we hebben hier al genoeg mensen en asielzoekers, dus als ze liever ergens anders heengaan, geen probleem toch?Liever niet komen maar als ze er toch zijn inderdaad liever ergens anders heengaan.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:MilaDila schreef op 10 mei 2014 @ 20:38:

[...]

Haha, en waar heb jij het nu weer over? Alsof er in de buitenwereld (het forum?) een 'perceptie' van 'sociale MilaDila' bestaat. Laat staan dat die wordt bevestigd.

Je praat alsof je heel wat geld te vergeven hebt. Maar uiteraard is het niet je eigen geld maar dat van de belastingbetalers, en dan voel je het zelf niet in je portemonnee.

Je zal nog heel jong zijn denk ik, of een simpel persoon die na zijn idealistische hersenspoeling op school deze denkbeelden nooit ter discussie heeft gesteld.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:miedo schreef op 10 mei 2014 @ 20:50:

[...]

Ja, dus?

Dan kan het niet zo zijn dat ze uit economische motieven naar het rijke westen komen?Ja, ze zullen inderdaad huis en haard verlaten in Syrie of Irak om hier naar de McDonalds te kunnen of Nikes te kopen
quote:retrostar schreef op 10 mei 2014 @ 20:55:

[...]

Je praat alsof je heel wat geld te vergeven hebt. Maar uiteraard is het niet je eigen geld maar dat van de belastingbetalers, en dan voel je het zelf niet in je portemonnee.

Je zal nog heel jong zijn denk ik, of een simpel persoon die na zijn idealistische hersenspoeling op school deze denkbeelden nooit ter discussie heeft gesteld.En waar heb jij het nu weer over?
Of je gaat gewoon meer belasting betalen TO. Een procent of 10 meer afdragen en er is financiele ruimte. Ergens moet je als burger op inleveren namelijk.

Oh nee, dat was het hele eiereten!! Mensen roepen wel dat het ongeheurd is... Maar ee zelf aan bijdragen werd te veel!
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Ik ben jong en/of rijk en/of simpel omdat ik compassie heb?
quote:MilaDila schreef op 10 mei 2014 @ 20:56:

[...]

Ja, ze zullen inderdaad huis en haard verlaten in Syrie of Irak om hier naar de McDonalds te kunnen of Nikes te kopen Waarom niet, daarom wordt zo'n asielverzoek vaak ook afgewezen omdat er uit niets blijkt dat zich in het land van herkomst een levensbedreigende situatie voordoet.
quote:MilaDila schreef op 10 mei 2014 @ 20:56:

[...]

Ja, ze zullen inderdaad huis en haard verlaten in Syrie of Irak om hier naar de McDonalds te kunnen of Nikes te kopen

Wie heeft het nu over de MCD daar kom ik nooit.

Ik heb het over veel beter betaalde banen, betere voorzieningen en beter onderwijs.En hier is meer vrijheid, maar dat geldt voor heel veel landen buiten Nederland.Geen reden om hierheen te komen.
quote:hollebollegijs schreef op 10 mei 2014 @ 21:03:

[...]

Waarom niet, daarom wordt zo'n asielverzoek vaak ook afgewezen omdat er uit niets blijkt dat zich in het land van herkomst een levensbedreigende situatie voordoet.precies!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven