BLOKKER gaat bezuinigen

16-04-2016 10:22 467 berichten
Alle reacties Link kopieren
BLOKKER gaat bezuinigen, reorganiseren, mensen ontslaan, winkels opnieuw inrichten, nieuw logo gebruiken en een eigen huismerk introduceren.

Wat denken jullie? Maakt dat kans van slagen of wordt BLOKKER de volgende grote winkelketen die gaat omvallen.
Online?
quote:amarna schreef op 20 april 2016 @ 08:44:

Nu V&D weg is, Blokker/Marskramer steeds verder wegzakken, het assortiment van de HEMA krimpt, Kook&Co gaat verdwijnen, heb ik toch een probleem met de aanschaf van sommige huishoudelijke spullen.

Waar kopen jullie bijvoorbeeld: pannen, kopjes, borden, bestek, handdoeken, theedoeken, lakens/slopen, Brabantiazakken, stofzuigerzakken, voorraadpotten/-blikken, vershouddoosjes?AH. Bijenkorf. Internet.
Ik zit ook te bedenken waar ik dat soort spullen moet halen amarna.

Nu koop je dat niet wekelijks maar toch regelmatig.

Maar ik bedenk nu ook dat supermarktacties ook geen goed doen aan de situatie.

Deen heeft nu een actie voor handdoeken.

En eerdere acties waren o.a. bestek, servies, glazen bewaarschaaltjes.

En bij Dekamarkt laatst nog koksmessen.
quote:bartjes schreef op 20 april 2016 @ 08:53:

Ik zit ook te bedenken waar ik dat soort spullen moet halen amarna.

Nu koop je dat niet wekelijks maar toch regelmatig.

Maar ik bedenk nu ook dat supermarktacties ook geen goed doen aan de situatie.

Deen heeft nu een actie voor handdoeken.

En eerdere acties waren o.a. bestek, servies, glazen bewaarschaaltjes.

En bij Dekamarkt laatst nog koksmessen.

Deen hebben we hier niet, bij Deka moet je heel veel kopen wil je genoeg gespaard hebben voor een mes, dan koop ik dat liever gewoon in een winkel. Weet ik ook welke kwaliteit het is.

Ik koop nooit huishoudelijke spullen online, met telkens verzendkosten erbij wordt het me te duur.
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 20 april 2016 @ 01:50:

Ik woon niet in Nederland, maar als ik er ben dan loop ik winkels als Blokker en Marskramer voorbij. Zegt genoeg over de aantrekkelijkheid ervan. Ik ga liever naar de Hema of Action.

Weer die Action. Ik snap niet dat mensen zo met Action dwepen.

Wat een tokkiezaak is dat zeg.
Mary, bij deka moet je inderdaad veel sparen.

Maar die messen waren wel gratis.

Bij Deen moet je toch vaak bijbetalen maar je hebt wel snel wat bij elkaar gespaard.

Ik koop eigenlijk ook weinig online.

Maar sowieso koop ik weinig.

Ja, boodschappen e.d. maar verder shop ik niet veel.
quote:amarna schreef op 20 april 2016 @ 08:49:

[...]

Precies! Ik ben 1x bij de Action geweest. Wát een wegwerpzooi! Kocht er een koekenpan die ik na 1x een eitje bakken bij het vuilnis gezet heb. Het enige dat ik bij Xenos koop zijn kaarsen.Ik heb betere ervaringen met de pannen van de action dan die van de blokker.
quote:kadanz schreef op 20 april 2016 @ 08:52:

[...]

AH. Bijenkorf. Internet.

Pannen inderdaad bij de Bijenkorf. Ik koop via het internet alleen artikelen die door de brievenbus passen.

Ik haat het wachten op bezorgers of zelf afhalen en weer terugbrengen. Maar goed, dat ligt aan mij.....
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 20 april 2016 @ 01:50:

Ik woon niet in Nederland, maar als ik er ben dan loop ik winkels als Blokker en Marskramer voorbij. Zegt genoeg over de aantrekkelijkheid ervan. Ik ga liever naar de Hema of Action.Ik ben wel benieuwd wat voor jou de Action aantrekkelijker maakt dan een Marskramer of een Blokker?

Nu V&D weg is, Blokker/Marskramer steeds verder wegzakken, het assortiment van de HEMA krimpt, Kook&Co gaat verdwijnen, heb ik toch een probleem met de aanschaf van sommige huishoudelijke spullen.

Waar kopen jullie bijvoorbeeld: pannen, kopjes, borden, bestek, handdoeken, theedoeken, lakens/slopen, Brabantiazakken, stofzuigerzakken, voorraadpotten/-blikken, vershouddoosjes?Pannen bij Ikea, koekenpannen ook wel bij de Lidl, prima kwaliteit. borden en bestek heb ik meer dan 10 jaar geleden voor het laatst gekocht, handdoeken ook bij Lidl (heb ik voorraad van) Theedoeken, ook op voorraad en doordat ik een vaatwasser heb slijten ze toch minder hard. Lakens en slopen, dat weet ik nog niet, de laatste keer kocht ik ze bij Hema, Brabantiazakken zijn volgens mij ook bij de meeste bouwmarkten wel te koop. Stofzuigerzakken heb ik samen met de stofzuiger bij de mediamarkt gekocht. Voorraadpotten ed ook bij Ikea/Lidl/Action

Waar kopen jullie bijvoorbeeld: pannen, kopjes, borden, bestek, handdoeken, theedoeken, lakens/slopen, Brabantiazakken, stofzuigerzakken, voorraadpotten/-blikken, vershouddoosjes?

Stofzuigerzakken koop ik niet, want heb een stofzuiger zonder zak. Voorheen kocht ik ze via internet.

Blikken en vershouddoosjes kan ik overal kopen; Blokker, Marskramer ... toevallig laatst via een spaaractie goede dozen gekocht via een supermarkt.

Brabantiazakken koop ik sowieso niet. Ik heb gewoon Komo vuilniszakken en die koop ik in de supermarkt.

Handdoeken kan ik ook overal kopen; maar ik koop ze niet bij de Action. Mijn ervaring is dat de handdoeken snel nat worden en dan niet meer goed opnemen. Oftewel; als je iets af staat te drogen, dan krijg je het niet droog, het blijft nat.
quote:minnimouse schreef op 20 april 2016 @ 10:00:

[...]

Ik ben wel benieuwd wat voor jou de Action aantrekkelijker maakt dan een Marskramer of een Blokker?

Onwetendheid. Gelokt worden door zogenaamde koopjes.

Action is werkelijk een klotewinkel. Pannen? Ja, een of twee soorten. En een paar maanden later weer andere. Dat is de pest met Action. Geen vast assortiment. Steeds maar restpartijen in de verkoop, vaak van dubieuze makelij.
quote:amarna schreef op 20 april 2016 @ 09:35:

[...]

Pannen inderdaad bij de Bijenkorf. Ik koop via het internet alleen artikelen die door de brievenbus passen.

Ik haat het wachten op bezorgers of zelf afhalen en weer terugbrengen. Maar goed, dat ligt aan mij.....Dan laat je het toch bezorgen bij de Albert Heijn?
De AH doet dat dus niet meer, alleen nog spullen van Bol.com. Heel irritant.
Brabantiazakken koop ik ook bij de Blokker, weet niet waar ik die anders moet halen. En dat zijn de enige die in mijn Brabantiaprullenbak passen..
quote:MarindaH schreef op 20 april 2016 @ 10:47:

Brabantiazakken koop ik ook bij de Blokker, weet niet waar ik die anders moet halen. En dat zijn de enige die in mijn Brabantiaprullenbak passen..Bij mij dus ook. Heb ze nog nooit ergens anders te koop gezien.
quote:amarna schreef op 20 april 2016 @ 10:57:

[...]

Bij mij dus ook. Heb ze nog nooit ergens anders te koop gezien.Ik koop ze dus nooit bij Blokker, want niet hier in het dorp. De plaatselijke huishoudzaak (zelfstandig) heeft ze en de plaatselijke bouwmarkt dus ook, ik heb ze ook wel bij andere bouwmarkten gezien.
quote:willem1959 schreef op 20 april 2016 @ 10:42:

[...]

Onwetendheid. Gelokt worden door zogenaamde koopjes.

Action is werkelijk een klotewinkel. Pannen? Ja, een of twee soorten. En een paar maanden later weer andere. Dat is de pest met Action. Geen vast assortiment. Steeds maar restpartijen in de verkoop, vaak van dubieuze makelij.

Als je het hebt over 'aantrekkelijkheid' dan snap ik ook echt niet dat iemand een Action aantrekkelijker kan vinden dan een Blokker of een Marskramer, maar goed dat is mijn mening. Ik vind de Blokker en Marskramer gewoon nette winkels, degelijk ook wel en aantrekkelijk, schoon en goed gepresenteerd. Action vind ik rommelig en niet netjes en aantrekkelijk.

Al kom ik ook weleens bij Action hoor, maar dan vooral voor papier en schriften of een cadeautje (speelgoed) voor een neefje ofzo.

Brabantiazakken koop ik ook bij de Blokker, weet niet waar ik die anders moet halen. En dat zijn de enige die in mijn Brabantiaprullenbak passen..

Ik ook. Net als stofzuigerzakken.

Verder eigenlijk niks bij blokker.

Brabantiazakken koop ik ook bij de Blokker, weet niet waar ik die anders moet halen. En dat zijn de enige die in mijn Brabantiaprullenbak passen..Albert heijn

http://www.ah.nl/producte ... ter-met-smartfix-sluiting

Brabantia zelf http://www.brabantia.com/ ... maat-l-afvalzakken-white/

Bol.com

https://m.bol.com/nl/p/br ... 0-stuks/9200000002652631/

Fonq

http://www.fonq.nl/produc ... Ay0wod7dUFHQ&gclsrc=aw.ds

Praxis https://www.praxis.nl/bad ... a-afvalzakken-30l/3361109
Haha, bij de ah heb ik ze nooit gezien, zal er eens op letten!
quote:minnimouse schreef op 20 april 2016 @ 11:16:

[...]

Als je het hebt over 'aantrekkelijkheid' dan snap ik ook echt niet dat iemand een Action aantrekkelijker kan vinden dan een Blokker of een Marskramer, maar goed dat is mijn mening. Ik vind de Blokker en Marskramer gewoon nette winkels, degelijk ook wel en aantrekkelijk, schoon en goed gepresenteerd. Action vind ik rommelig en niet netjes en aantrekkelijk.

Al kom ik ook weleens bij Action hoor, maar dan vooral voor papier en schriften of een cadeautje (speelgoed) voor een neefje ofzo.

Dat ligt er maar net aan welke je treft, ik heb er 2 in mijn omgeving en die zijn heel ruim opgezet, schappen zijn allemaal keurig, het zijn ook betrekkelijk nieuwe winkels. In ieder geval opgeruimder dan een menig Kruidvat, wat een hindernisbaan is dat zeg.

Waar kopen jullie bijvoorbeeld: pannen, kopjes, borden, bestek, handdoeken, theedoeken, lakens/slopen, Brabantiazakken, stofzuigerzakken, voorraadpotten/-blikken, vershouddoosjes?

IKEA. Stofzuigerzakken bij Action.

Wat is dat voor gedoe met Brabantia-zakken, zijn die zo speciaal?

En ook, hoe vaak kopen jullie wel niet bestek en pannen? Ik heb 10 jaar geleden geïnvesteerd in een grote koffer bestek, en daar doe ik ook nog wel 20 jaar mee. Hetzelfde geldt voor pannen, gewoon een set van BK, mijn moeder doet met haar set al 30 jaar.

Goedkoop is duurkoop, ik snap ook niet dat je een pan koopt bij Action, voor 6 euro heb je natuurlijk geen fatsoenlijke pan, da's toch logisch.

En beddengoed en handdoeken koop ik ook niet jaarlijks, eigenlijk.
quote:MinkeDeWit schreef op 16 april 2016 @ 10:34:

Vreselijk. Bij mij in het dorp staan ze nu dagelijks met slechts twee medewerkers. Trouwens ook bij de Hema is het meeste (jonge) personeel wegbezuinigd. Het zou toch afschuwelijk zijn als je straks je brabantiazakken en onderbroeken alleen nog maar online kunt bestellen?! Lekker handig als je het vandaag nodig hebt Mee eens, mogelijk gaan supermarkten hier wel op inspelen. Ik vraag me nog steeds af waarom wij hier geen grotere supermarkten hebben die naast food ook veel non-food verkopen. Denk aan Walmart of die grote die je in Duitsland hebt.
Cook&Co ga ik ook niet missen, daar verkochten ze toch voornamelijk frøbel-spulletjes voor 'creatieve taarten maken', roze marsepein en malletjes enzo. Die hype is ook wel weer voorbij.
dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven