Boeren protest 2.0

08-12-2019 16:20 1598 berichten
De Nederlandse boeren zijn het volgende protest aan het plannen.

Deze keer willen ze Nederlandse distributiecentra rond de kerstperiode blokkeren wat kan resulteren in lege supermarkten rond de kerstperiode.

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... -schappen/

https://www.ad.nl/binnenland/supermarkt ... ~aa75326f/

Ook sluiten ze andere acties, zoals blokkade van Schiphol, niet uit.

Wat denken/vinden jullie? Verliezen ze op deze manier begrip van de samenleving of ben je het ermee eens?

TO trapt af in reacties!
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
08-12-2019 17:24
Hier kweken ze geen symphatie mee, maar ze doen maar, wij gaan wel naar mn schoonouders. Die hebben genoeg voorraad om de hongerwinter te overleven.
Ze willen ook de wegen plat leggen. Alleen die distributiecentra blokkeren is kennelijk niet genoeg, familiebezoekjes die de mensen met Kerst hebben gepland, moeten natuurlijk ook worden verpest.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel een beetje klaar met die boeren.
Wat mij betreft mag de overheid keihard optreden als ze dit plan echt gaan doorzetten. Demonstreren oké, maar een beetje de hooligan uithangen, dingen slopen, het land plat leggen gaat mij echt te ver.
Ik denk zomaar dat ze het laatste beetje krediet van de bevolking dan kwijt zijn.

Ze weten al jaren dat het anders moest wat betreft stikstof en mest overschot. Ze krijgen 750 miljoen aan subsidie vanuit de EU. De meeste boeren hangen al jaren aan het overheidsinfuus.
De boeren die echte ondernemersgeest bezitten, hebben vaak allang hun onderneming hierop aangepast. Zo niet, jammer dan.

Alsof al het eten wat op je bord ligt uit Nederland komt?
Ik mis polderen zo.
Susan schreef:
08-12-2019 18:24
Ze willen ook de wegen plat leggen. Alle familiebezoekjes die de mensen met Kerst hebben gepland, moeten logischerwijs ook worden verpest.
Serieus? Heb je daar een bron van? Als dat echt waar is en ze dat plan echt uit gaan voeren mogen ze van mij aan de riek geregen worden. Hier krijg ik dus boycot gedachten van. Vreet je stikstofspeklapjemetzwoerd dan vort ook maar zelf op, dan bid ik voortaan liever voor bruune boon'n.
Alle reacties Link kopieren
Fara69 schreef:
08-12-2019 18:32
Serieus? Heb je daar een bron van? Als dat echt waar is en ze dat plan echt uit gaan voeren mogen ze van mij aan de riek geregen worden. Hier krijg ik dus boycot gedachten van. Vreet je stikstofspeklapjemetzwoerd dan vort ook maar zelf op, dan bid ik voortaan liever voor bruune boon'n.
https://www.trouw.nl/binnenland/boeren- ... ~b5181e9c/

"Van den Oever laat weten komende maandag opnieuw met de ‘regiobeheerder’ van de actiegroep bij elkaar te komen. Hij zegt dat andere acties rondom de feestdagen ook niet zijn uitgesloten, zoals het platleggen van Schiphol of het verkeer in het land. “Of alles tegelijk", aldus de voorzitter. "
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
08-12-2019 18:35
https://www.trouw.nl/binnenland/boeren- ... ~b5181e9c/

"Van den Oever laat weten komende maandag opnieuw met de ‘regiobeheerder’ van de actiegroep bij elkaar te komen. Hij zegt dat andere acties rondom de feestdagen ook niet zijn uitgesloten, zoals het platleggen van Schiphol of het verkeer in het land. “Of alles tegelijk", aldus de voorzitter. "
Die man is niet goed bij zijn potje.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
08-12-2019 17:10
die boeren zijn knettergek. zij zullen echt hun bijdrage moeten leveren want de bioindustrie is de grote veroorzaker van stikstof.
Nou jij bent knettergek. De veroorzaker van het stikstof probleem is de overheid zelf. Er is namelijk geen probleem!
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Terroristen zijn het, die achterlijke veehouders. De cel in tijdens kerst hoop ik, veel plezier.

En niets dan support voor de welwillende biologische en biologisch dynamische akkerbouwers!
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Loesiepoesie schreef:
08-12-2019 19:40
Nou jij bent knettergek. De veroorzaker van het stikstof probleem is de overheid zelf. Er is namelijk geen probleem!
Dat zal geen enkele wetenschapper met je eens zijn. De grens voor stikstof is niet zomaar voor Jan lul daar hè!
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Fara69 schreef:
08-12-2019 18:32
Serieus? Heb je daar een bron van? Als dat echt waar is en ze dat plan echt uit gaan voeren mogen ze van mij aan de riek geregen worden. Hier krijg ik dus boycot gedachten van. Vreet je stikstofspeklapjemetzwoerd dan vort ook maar zelf op, dan bid ik voortaan liever voor bruune boon'n.
met de kerstdagen zelf zitten ze in de kerk dus geen zorgen
Loesiepoesie schreef:
08-12-2019 19:40
Nou jij bent knettergek. De veroorzaker van het stikstof probleem is de overheid zelf. Er is namelijk geen probleem!
er is wel een probleem. En dat probleem heet intensieve veehouderij.
Loesiepoesie schreef:
08-12-2019 19:40
Nou jij bent knettergek. De veroorzaker van het stikstof probleem is de overheid zelf. Er is namelijk geen probleem!
O_o
S-Meds schreef:
08-12-2019 19:53
met de kerstdagen zelf zitten ze in de kerk dus geen zorgen
Ja, hullie wel ja nadat ze de dag tevoren half Nederland afgesloten hebben van de traditionele kerstdis. Maar hoe moet het nou allemaal met de ingeplande rollade's, gourmet en de smulstenen dan? Dit bericht baart mij en minstens de helft van kerstminnend Nederland, lijkt mij, toch enigszins zorgen. Mijn overbejaarde schoonmoeder verheugd zich jaarlijks vanaf pasen al op de kerstrollade met champignonsaus. Ze is nog net niet dement genoeg dat ze de rollade niet zou missen. Je zou er spontaan vega van worden.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon met z'n allen een maandje buitenlands vlees eten.
Alle reacties Link kopieren
Loesiepoesie schreef:
08-12-2019 19:40
Nou jij bent knettergek. De veroorzaker van het stikstof probleem is de overheid zelf. Er is namelijk geen probleem!
Wegkijker. Jij zit in de ontkennende fase omdat je geen verandering van je leefgedrag aankunt. Dan kijk je gewoon lekker weg zolang het kan. En als het fout gaat ga je klagen dat "ze" of "de hoge heren" of wie dan ook er wat aan hadden moeten doen.
anoniem_360188 wijzigde dit bericht op 08-12-2019 20:43
36.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
08-12-2019 20:40
Wegkijker.
Nee hoor ik hou juist mijn doppen open, moeten de andere ook eens gaan doen in plaats van klakkeloos het nieuws en Rutte geloven!
#doeslief
Sara9876 schreef:
08-12-2019 20:40
Gewoon met z'n allen een maandje buitenlands vlees eten.
buitenlands vlees is ook nederlands vlees. al het vlees in europa wordt op ons kleine landje gefokt. Dat dat gewoon niet kan snappen de boeren niet
LaFolie schreef:
08-12-2019 19:48
Terroristen zijn het, die achterlijke veehouders. De cel in tijdens kerst hoop ik, veel plezier.

En niets dan support voor de welwillende biologische en biologisch dynamische akkerbouwers!
Maar de biologische zijn evengoed de klos.
Deze actiegroep vertegenwoordigt niet alle boeren, het is een hardere tak.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
08-12-2019 20:46
buitenlands vlees is ook nederlands vlees. al het vlees in europa wordt op ons kleine landje gefokt. Dat dat gewoon niet kan snappen de boeren niet
De Argentijnse steaks komen écht uit Argentinië. En de Greenfield écht uit Ierland. Verder kun je ook wild eten, daar komt geen boer aan te pas.
oudebaas wijzigde dit bericht op 08-12-2019 20:59
9.04% gewijzigd
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
08-12-2019 18:00
Ik begin die boeren zat te worden. Waarom kunnen ze niet demonstreren zonder hun eigen klanten te pesten?

Als ze zo doorgaan, eet ik met kerst sushi.
En dat is dus waarom ze deze actie overwegen. Mensen weten niet waar hun eten vandaan komt. Of denk jij dat de sushi hier om de hoek gekweekt wordt?
Die komt met het vliegtuig, en de boer vervuilt?
Alle reacties Link kopieren
Loesiepoesie schreef:
08-12-2019 19:40
Nou jij bent knettergek. De veroorzaker van het stikstof probleem is de overheid zelf. Er is namelijk geen probleem!
En dit.
oudebaas schreef:
08-12-2019 20:58
De Argentijnse steaks komen écht uit Argentinië. En de Greenfield écht uit Ierland. Verder kun je ook wild eten, daar komt geen boer aan te pas.
met cranberrycompote
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
08-12-2019 20:40
Gewoon met z'n allen een maandje buitenlands vlees eten.
Want dat verschijnt zomaar op je bord en veroorzaakt geen luchtverontreiniging natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
08-12-2019 20:58
En dat is dus waarom ze deze actie overwegen. Mensen weten niet waar hun eten vandaan komt. Of denk jij dat de sushi hier om de hoek gekweekt wordt?
Die komt met het vliegtuig, en de boer vervuilt?
We importeren veel voedsel en we exporteren het. In de supermarkt zul je zelden groenten uit Nederland, België, Duitsland of Frankrijk zien. Het komt allemaal van verder weg, vaak uit andere werelddelen. Daarnaast verdwijnen de Nederlandse producten weer naar winkels die duizenden kilometers verder weg liggen. Blokkeer Schiphol en de import en export van voedsel ligt ook stil.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Om op de OP terug te komen, ze doen maar. Als mijn vriend deze kant niet op kan is dat jammer maar doen we lekker skype aan en doen een spel oid.
Van mij mogen ze. Ik zorg voor voldoende voorraad en daar redden we het wel mee als de kerstinkopen niet meer gaan lukken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven