Actueel
alle pijlers
Boeren protest 2.0
zondag 8 december 2019 om 16:20
De Nederlandse boeren zijn het volgende protest aan het plannen.
Deze keer willen ze Nederlandse distributiecentra rond de kerstperiode blokkeren wat kan resulteren in lege supermarkten rond de kerstperiode.
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... -schappen/
https://www.ad.nl/binnenland/supermarkt ... ~aa75326f/
Ook sluiten ze andere acties, zoals blokkade van Schiphol, niet uit.
Wat denken/vinden jullie? Verliezen ze op deze manier begrip van de samenleving of ben je het ermee eens?
TO trapt af in reacties!
Deze keer willen ze Nederlandse distributiecentra rond de kerstperiode blokkeren wat kan resulteren in lege supermarkten rond de kerstperiode.
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... -schappen/
https://www.ad.nl/binnenland/supermarkt ... ~aa75326f/
Ook sluiten ze andere acties, zoals blokkade van Schiphol, niet uit.
Wat denken/vinden jullie? Verliezen ze op deze manier begrip van de samenleving of ben je het ermee eens?
TO trapt af in reacties!
woensdag 18 december 2019 om 15:44
.. maar de negatieve onzin van anderen mag wel? Lijkt me nogal wiedes dat er op die flauwekul gereageerd wordt.Zazamaenade schreef: ↑18-12-2019 15:09Wat hebben deze verhaaltjes over de voorzieningen in een koeienstal te maken met het onderwerp van dit topic?
Je bent feelgoodpropaganda over koeien en boeren aan het pluggen terwijl hooliganboeren overal in het land puinhoop veroorzaken.
woensdag 18 december 2019 om 15:45
Omdat andere dingen ook erg zijn, moet deze situatie ook maar kunnen blijven bestaan. Wel een veel voorkomende manier van discussiëren maar een drogreden natuurlijk. Dieren als mens behandelen is misschien niet goed. Maar dieren puur als producten zien is ethisch helemaal onacceptabel.Babyboom31 schreef: ↑18-12-2019 15:32Dat is inderdaad niet de discussie, dus zal er niks meer over zeggen.
Maar een hond of kat in een flatje houden kan wel? Dat vinden jullie niet zielig?
En hond die 3 keer per dag een rondje mag lopen van 10 a 20 min ? Een kat die de hele dag in huis zit. Dat is lekker natuurlijk!
Dieren in een dierentuin? Een paard in een box ? en zo kan ik nog wel even door gaan.
Dieren zijn geen mensen, dieren hebben andere behoeftes. Vermenselijk de dieren niet.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
woensdag 18 december 2019 om 15:45
Jij vindt dat als, naar vermoed ik?, agrariër simpele vooroordelen. Ik zie het niet als afbranden. Koeien in een stal houden is onnatuurlijk maar dat moet denk ik ook gezegd worden van huisdieren die als gezelschapsdier dienen. Met verschil dat huisdieren bij lange na niet zoveel amoniak en stikstofoxide uitstoten zoals vee dat wél in grote getale doet.
woensdag 18 december 2019 om 15:48
Ja, alle vormen van dieren houden is onnatuurlijk. Dat betekent niet dat een dier automatisch ongelukkig is in een stal of huis. Ik vind de bewering van S-Meds nogal grof, ze heeft immers geen idee van mijn bedrijf of mijn koeien.aardbei35 schreef: ↑18-12-2019 15:45Jij vindt dat als, naar vermoed ik?, agrariër simpele vooroordelen. Ik zie het niet als afbranden. Koeien in een stal houden is onnatuurlijk maar dat moet denk ik ook gezegd worden van huisdieren die als gezelschapsdier dienen. Met verschil dat huisdieren bij lange na niet zoveel amoniak en stikstofoxide uitstoten zoals vee dat wél in grote getale doet.
De uitstoot van alle huisdieren en paarden wordt verder niet geregistreerd.
woensdag 18 december 2019 om 16:06
Nou, dat een dier gelukkig is in een stal durf ik wel te betwijfelen. Ik denk dat een koe liever zelf bepaalt wanneer hij/zij dood wil en waar die naartoe gaat ipv een beperkte bewegingsruimte zowel in de stal als in een weiland. Als je in de agrarische wereld zit denk je er waarschijnlijk ook gewoon anders over. Voor jou is het houden van vee normaal. De uitstoot van huisdieren en paarden wordt overigens wel degelijk geregistreerd, maar die uitstoot valt zoals ik eerder aangaf in het niet bij de uitstoot van de agrarische sector en dus de veeteelt. Die pakt 46% van de hele stikstoftuitstoot. De amoniak die huishoudens (d.w.z. huisdieren én mensen) uitstoten is 6.1%. Dat is nogal procentueel een groot verschil als je het mij vraagt.jeskanana schreef: ↑18-12-2019 15:48Ja, alle vormen van dieren houden is onnatuurlijk. Dat betekent niet dat een dier automatisch ongelukkig is in een stal of huis. Ik vind de bewering van S-Meds nogal grof, ze heeft immers geen idee van mijn bedrijf of mijn koeien.
woensdag 18 december 2019 om 16:58
Precies dat. Boeren worden al jaren flink gesubsidieerd. Wat jaren geleden al gezegd werd: boeren moeten meer ondernemers worden.summerheat schreef: ↑08-12-2019 18:31Ik ben wel een beetje klaar met die boeren.
Wat mij betreft mag de overheid keihard optreden als ze dit plan echt gaan doorzetten. Demonstreren oké, maar een beetje de hooligan uithangen, dingen slopen, het land plat leggen gaat mij echt te ver.
Ik denk zomaar dat ze het laatste beetje krediet van de bevolking dan kwijt zijn.
Ze weten al jaren dat het anders moest wat betreft stikstof en mest overschot. Ze krijgen 750 miljoen aan subsidie vanuit de EU. De meeste boeren hangen al jaren aan het overheidsinfuus.
De boeren die echte ondernemersgeest bezitten, hebben vaak allang hun onderneming hierop aangepast. Zo niet, jammer dan.
Alsof al het eten wat op je bord ligt uit Nederland komt?
woensdag 18 december 2019 om 17:44
Uit een onderzoek van dagblad Trouw blijkt dat bijna driekwart van de boeren van mening is dat er helemaal geen stikstofprobleem in Nederland is. Ruim 95 procent vindt het daarom terecht dat boeren daartegen in actie komen. Ruim 65 procent omarmt de radicale koers van Farmers Defence Force (FDF) en 71 procent vindt zich niet langer vertegenwoordigd door traditionele belangenclubs als LTO.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~ba5fd49e/
Bijna twee derde van de boeren steunt Farmers Defence Force, de club die vindt dat het leed van de boeren vergelijkbaar is met het leed van de joden in de Tweede Wereldoorlog of dat er een piemel in minister Schouten moet.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~ba5fd49e/
Bijna twee derde van de boeren steunt Farmers Defence Force, de club die vindt dat het leed van de boeren vergelijkbaar is met het leed van de joden in de Tweede Wereldoorlog of dat er een piemel in minister Schouten moet.
woensdag 18 december 2019 om 17:57
Hoeveel megastallen met honden, katten of cavia’s zijn er, denk je? Ik denk nul.jeskanana schreef: ↑18-12-2019 15:48Ja, alle vormen van dieren houden is onnatuurlijk. Dat betekent niet dat een dier automatisch ongelukkig is in een stal of huis. Ik vind de bewering van S-Meds nogal grof, ze heeft immers geen idee van mijn bedrijf of mijn koeien.
woensdag 18 december 2019 om 18:02
"Positieve sentiment onder burgers voor onze sector".
Gewoon doorgaan met die achterlijke "acties", houdt de publieke steun vanzelf wel een keer op.
woensdag 18 december 2019 om 18:03
Bewegingsvrijheid heeft niets met megastal te maken. Zinloze discussie verder om huisdieren met vee te vergelijken.SallySpectra* schreef: ↑18-12-2019 17:57Hoeveel megastallen met honden, katten of cavia’s zijn er, denk je? Ik denk nul.
Overigens is het percentage megastallen in Nederland ook maar 1%
woensdag 18 december 2019 om 18:06
Ik heb het ook niet over de bewegingsvrijheid maar over de intensiviteit van de houderij.
woensdag 18 december 2019 om 18:09
Ja, nou, dan heb je een aantal deugvrouwen/mannen met een bepaalde mening wat ze nou graag willen ventileren. Maar de meeste van ons gaan gewoon naar de winkel voor zuivel, vlees, hondenvoer, kattenvoer.
anoniem_642879d20cb7f wijzigde dit bericht op 18-12-2019 18:14
0.23% gewijzigd
woensdag 18 december 2019 om 18:12
Jeskanana heeft geen grote stal dus prima.SallySpectra* schreef: ↑18-12-2019 18:06Ik heb het ook niet over de bewegingsvrijheid maar over de intensiviteit van de houderij.
woensdag 18 december 2019 om 18:14
Ja, als je een quote neemt en die uit de context haalt slaat die vergelijking inderdaad nergens op.SallySpectra* schreef: ↑18-12-2019 18:06Ik heb het ook niet over de bewegingsvrijheid maar over de intensiviteit van de houderij.
woensdag 18 december 2019 om 18:18
Oh echt?
Wat een idioten.
Ik vind het sowieso belachelijk hoeveel politie en ME op moet draven om de Boeren in toom te houden en extra toezicht te moeten houden op de veiligheid van de omstanders vanwege deze acties.
Lekker dan.
Betekent wel dat ze elders tekort moeten schieten omdat de boeren ze voor hun aan het werk zetten.
Asociaal gedrag vind ik het.
Vind ik overigens ook van losgeslagen voetbalsupporters, dronken oud en nieuw feestgangers etc etc.
Ze mogen wat mij betreft wel harder optreden tegen de boerenacties , ze staan niet boven de wet.
woensdag 18 december 2019 om 18:28
Het topic niet nee.
woensdag 18 december 2019 om 18:51
SallySpectra* schreef: ↑18-12-2019 17:57Hoeveel megastallen met honden, katten of cavia’s zijn er, denk je? Ik denk nul.
Duizenden in NL alleen al lijkt me. Alleen, omdat er ook mensen wonen heet het dan een flatgebouw, of appartementencomplex.
anoniem_262511 wijzigde dit bericht op 18-12-2019 18:51
2.05% gewijzigd