BOOS: aantijgingen tvoh

15-01-2022 12:26 3874 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeroen Rietbergen, bandleider tvoh en man van Linda de Mol, erkent de beschuldigingen en stapt op (zie twitter Tim Hofman).

Donderdag aflevering van #BOOS hierover op YouTube. Link naar het YouTube-kanaal van #BOOS: https://youtube.com/c/BOOS

Wie volgt?
maloochem wijzigde dit bericht op 20-01-2022 06:57
63.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
DingDong schreef:
20-01-2022 23:09
[...]
Zijn kortzichtige visie op wat een vrouw mag verdragen geeft duidelijk aan dat de vrouw niet als menswaardig wordt beschouwd.

Zo zie je maar dat een ieder andere dingen ziet en hoort.
Ik heb zelf bijvoorbeeld helemaal niet meegekregen "wat een vrouw mag (?) verdragen".
Laat staan dat John een vrouw niet als (nota bene) "niet menswaardig" zou beschouwen.

Ik hoorde hem vooral een oproep doen om te allen tijde aan de bel te trekken.
Hij richtte zich daarbij vooral op vrouwen en het was wellicht beter geweest die oproep ook heel nadrukkelijk aan mannen te doen.

Ik vind het vooral vreemd dat het in dit topic niet meer lijkt te gaan over de vermeende daders, maar vooral over degene die "schuld" zou hebben omdat hij niet heeft (kunnen) voorkomen dat er dergelijke zaken hebben plaatsgevonden.
Phloxx schreef:
20-01-2022 23:09
Geloof je dat hij er oprecht niks van wist? Ik niet eigenlijk. Het is zo makkelijk om weg te kijken, het te negeren, omdat dat je beter uitkomt. En dan erna zeggen: ik had geen idee..
Er werden grapjes gemaakt over het gedrag en de sfeer. Hij was er bekend mee van JR en liet het door de vingers gaan. JM zegt dat JR niet ontslagen is omdat hij er al 11 jaar werkte.. Maar 1 zin later zei hij wat ik vermoed als werkelijke reden: Rietbergen heeft het programma mede groot gemaakt, is erg goed in zijn vak. Als hij een vervangbaar manneke van het licht was geweest was hij er allang uitgeknikkerd. Maar John de Mol gaf toen meer om de kijkcijfers (en mogelijk slechte PR!) dan om een veilige omgeving voor de meiden/vrouwen.
Dit.

En ook de ontkenning dat het meespeelde dat JR zijn zwager is en dat hij geen spijt heeft dat hij JR er na de eerste keer niet uit heeft gegooid, ik geloof er niks van.
JdM is een zakenman en imagoschadebeperking/niet-aansprakelijkheid zal zijn nr.1 prio zijn.
anoniem_406319 wijzigde dit bericht op 20-01-2022 23:23
0.43% gewijzigd
mamaonbekend schreef:
20-01-2022 23:03
Ik vind het zo opvallend dat Yvonne Coldemeijer de hele dag al verder stil is op Instagram. Na de uitzending van BOOS heeft ze niets meer gepost.
Iemand een idee waarom ze stil is, waar ze normaliter ook reacties van BN-ers of ontwikkelingen meldt?

Vraag ik me ook af ja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gebruna schreef:
20-01-2022 23:21
Zo zie je maar dat een ieder andere dingen ziet en hoort.
Ik heb zelf bijvoorbeeld helemaal niet meegekregen "wat een vrouw mag (?) verdragen".
Laat staan dat John een vrouw niet als (nota bene) "niet menswaardig" zou beschouwen.

Ik hoorde hem vooral een oproep doen om te allen tijde aan de bel te trekken.
Hij richtte zich daarbij vooral op vrouwen en het was wellicht beter geweest die oproep ook heel nadrukkelijk aan mannen te doen.

Ik vind het vooral vreemd dat het in dit topic niet meer lijkt te gaan over de vermeende daders, maar vooral over degene die "schuld" zou hebben omdat hij niet heeft (kunnen) voorkomen dat er dergelijke zaken hebben plaatsgevonden.
Zijn bedrijf is blijkbaar al jaren zo rot als wat.

Dan is het niet héél gek dat er naar de top wordt gekeken.
Zeker als die top dan ook nog eens gedeeltelijk toegeeft dat ze wisten dat de boel verrot was.

Hij had de rotte appels er eerder kunnen uitgooien en dat heeft hij duidelijk niet gedaan.
In 't slechtste geval waren ze dan elders terug begonnen met hun rotte gedrag.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Sunce schreef:
20-01-2022 23:21
Dit.

En ook de ontkenning dat het meespeelde dat JR zijn zwager is en dat hij geen spijt heeft dat hij JR er na de eerste keer niet uit heeft gegooid, ik geloof er niks van.
JdM is een zakenman en imagoschadebeperking/niet-aansprakelijkheid zal zijn nr.1 prio zijn.
Hij is nu al weer bezig om BOOS naar eht buitenland te brengen, want 5 miljoen kijkers binnen een dag. Dus..
Alle reacties Link kopieren Quote
Je weet dat nieuws uit de speld fake nieuws is hé
Alle reacties Link kopieren Quote
broodtrommel schreef:
20-01-2022 23:28
Hij is nu al weer bezig om BOOS naar eht buitenland te brengen, want 5 miljoen kijkers binnen een dag. Dus..
Dat is satire.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een viezerik die Ali, bah....
En wat is er nou in godsnaam leuk aan om sex te hebben met een bange vrouw??
Alle reacties Link kopieren Quote
missfitz schreef:
20-01-2022 23:17
De advocaat van Ali b vertelde bij Beau dat Ali inderdaad sex heeft gehad met een van de dames uit BOOS maar dat dat zonder dwang was. Bewijs maar eens dat het anders was, lastig hoor. Maar als er 15 van dergelijke verhalen liggen dan is het moeilijk te geloven dat die allemaal onwaar zouden zijn.
Hij had het nog zo stellig over geen getuigen. Maar bij dat andere verhaal was wél minstens een getuige.
Alle reacties Link kopieren Quote
OliveHoover schreef:
20-01-2022 23:23
Vraag ik me ook af ja.
Denk dat ze een youtube-filmpje aan het maken is, misschien met meer informatie? En ja, wat zou ze nog kunnen posten in haar storie. Alles is gezegd lijkt me.
Alle reacties Link kopieren Quote
Frizz schreef:
20-01-2022 23:39
Hij had het nog zo stellig over geen getuigen. Maar bij dat andere verhaal was wél minstens een getuige.
Maar dat was mogelijk wel een vriend van Ali, met zijn allen op schrijverskamp....
Alle reacties Link kopieren Quote
feniks02 schreef:
20-01-2022 23:37
Wat een viezerik die Ali, bah....
En wat is er nou in godsnaam leuk aan om sex te hebben met een bange vrouw??
Macht... de kwal. Kwam het volgende ook nog tegen https://www.shownieuws.nl/entertainment ... ver-lijken

Ik heb zijn documentaire niet gezien omdat ik hem dus niets aan vind. Maar zou dit dan ook van videoland verwijderd worden?
snoesje83 wijzigde dit bericht op 20-01-2022 23:47
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
feniks02 schreef:
20-01-2022 23:37
Wat een viezerik die Ali, bah....
En wat is er nou in godsnaam leuk aan om sex te hebben met een bange vrouw??
Daar hadden wij het thuis op de bank ook over. Seks met jonge meiden die eigenlijk helemaal niet willen.
Dat betekent dus dat hij opgewonden raakt van de macht, van het neerkijken op vrouwen. Snelle seks, ze uitlachen, geld neer smijten. Nul respect.

Wat een smerige vent.
Alle reacties Link kopieren Quote
Empanada schreef:
20-01-2022 23:31
Je weet dat nieuws uit de speld fake nieuws is hé
Gelukkig maar
Alle reacties Link kopieren Quote
schaduwdier schreef:
20-01-2022 23:42
Maar dat was mogelijk wel een vriend van Ali, met zijn allen op schrijverskamp....
Ja dat begreep ik ook. Er waren sowieso meerdere mannen in die studio.
Maar hoe dan ook; dat zijn dus getuigen.
Alle reacties Link kopieren Quote
OliveHoover schreef:
20-01-2022 23:23
Vraag ik me ook af ja.
Ze heeft alleen gemeld dat ze ging kijken. Daarna inderdaad niks.
Alle reacties Link kopieren Quote
DingDong schreef:
20-01-2022 21:36
Ik vond het juist ijzersterk. Juist door hem te laten uitspreken zei hij veel te veel en heeft hij zijn eigen graf gegraven, hij dacht dat hij met een amateurtje te maken had, daarom begon hij ook over NPO1. Ik kan niet geloven dat die man zo arrogant is, of zo seksistisch, dat hij het risico heeft genomen om "out of the blue" zo te reageren. Hij zal nu worden gezien als het boegbeeld van alle misstanden waar vrouwen op dagelijkse basis meet te maken hebben. Dat vrouwen nooit veilig zullen zijn in de wereld als we niet voldoen aan de criteria die mannen aan ons stellen. Hij heeft John zichzelf maximaal voor schut weten te zetten zonder de toon te hoeven aanzetten. Geweldig.

Ik dacht vooral: wat een gebrek aan mediatraining. Hij kan zich niet inleven in vrouwen die dit is overkomen, maar het komt ook niet in zijn hoofd op om te erkennen hoe verschrikkelijk dit geweest moet zijn voor hen. En blijkbaar heeft niemand hem geïnstrueerd dit wel te doen. Hij komt alleen met: ik snap niet waarom deze vrouwen vervolgens niet handelen. Een heel klassieke reactie, die nog victim blaming is ook.

Maar als je communicatie een beetje snapt, dan weet je dat erkenning van het leed wat die meiden is aangedaan, ontzettend belangrijk is voor je reputatie. En hoe jij, als baas van het probleem, gezien gaat worden en waar je schade mee kunt beperken.

Om als een verstandig en wijs persoon te reageren, daarin is hij echt keihard in gefaald.
schaduwdier wijzigde dit bericht op 21-01-2022 00:04
12.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ik niet goed begrijp: JdM zegt dat er in 2019 slechts 1 melding is gekomen van seksueel overschrijdend gedrag door JR. Maar er is daarna geen onderzoek ingesteld op JR door iemand van buitenaf. Terwijl je met zo'n onderzoek andere kandidaten de gelegenheid had kunnen geven om anoniem melding te kunnen maken van seksueel wangedrag. Maar JdM besloot om hem verbaal alle hoeken van de kamer te laten zien en hem daarna weer een kans te geven.. Sorry maar ik vind dat JdM dan echt een BEHOORLIJKE steek heeft laten vallen door geen verder onderzoek te doen door iemand die objectief is/iemand van buitenaf. Ook gewoon triest dat na deze eerste melding van seksueel overschrijdend wangedrag JR gewoon is doorgegaan met ditzelfde gedrag. Dan heb je dus duidelijk niets geleerd.

Ik geloof er gewoon helemaal niets van dat JdM slechts 1 melding heeft gekregen als je dik 10 jaar directeur bent van een bedrijf ondanks dat er meldpunten waren. En dat JdM ook nog eens de verantwoordelijkheid/schuld bij de slachtoffers neerlegt van: "Als je het niet meldt, dan weet ik het ook niet." Een slachtoffer zei dat ze het gemeld had bij een regisseur en daar werd niets mee gedaan.

Ik krijg eerder het gevoel dat JdM probeert te doen alsof hij nergens van wist om zijn imago/hachje te redden. Want ja, om nu voor heel Nederland eerlijk toe te geven dat hij AL die jaren wist dat minstens 4 van zijn werknemers regelmatig seksueel overschrijdend gedrag vertoonden op het werk, dat is natuurlijk vernietigend voor het imago van JdM. Iedereen zou hem uitkotsen als hij zou toegeven dat hij dit gedrag jarenlang door de vingers heeft gezien/getolereerd/genormaliseerd etc.

Los van JdM.. Echt wat een walgelijke figuren die Ali B, Marco Borsato, Jeroen Rietbergen en regisseur. En diep respect voor Tim Hofman dat hij de ballen heeft om hier een aflevering van te maken. Ik hoop dat er nog meer schandalen op tafel zullen komen indien nodig zodat mensen hierop gestraft worden in plaats van er mee weg blijven komen, dat er meer bewustwording komt over (seksueel) grensoverschrijdend gedrag bij zowel daders als slachtoffers. En vooral: dat er gerechtigheid komt voor de slachtoffers.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het verschil 2016 en 2019 is toch ook heel groot. Had Rietbergen nou zelf verklaard dat ie in 2016 op het matje was geroepen, in therapie ging en dat zijn relatie even op losse schroeven stond?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoop dat er bewijs naar buiten komt dat hij wel geweten heeft van meerdere gevallen, maar dat zal wel goed dichtgetimmerd zijn.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren Quote
pff, wat een narigheid, ben er beroerd van
keek heel graag naar the voice, juist omdat het zo een hoopvol programma was. T voelt als een akelige droom: walgelijk gewoon hoe die meiden hebben moeten lijden onder die huichelachtige viezerikken ;(
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Alle reacties Link kopieren Quote
Voorafgaand aan de uitzending dacht ik: die Jeroen Rietbergen die is me wat. Daar komt een beerput naar boven.

Na de uitzending dacht ik: die Jeroen Rietbergen is eigenlijk maar klein bier….

(De rest was namelijk nog veel erger)
Alle reacties Link kopieren Quote
Het verbaasd mij dat de naam van de regisseur niet genoemd is. Hij is misschien niet een naam die al algemene bekendheid genoot, maar het hoeft verder ook niet beschermd te worden.

En als je het verhaal van Nienke gehoord hebt van de week. Nienke gaf aan dat Jeroen R. een opmerking maakte tijdens een zangles in bijzijn van de zangcoach. Die zangcoach heeft er dus óók niets van gezegd. Niet gelijk maar ook niet later bij een van de loketten bij ome John.
Alle reacties Link kopieren Quote
Snoesje83 schreef:
20-01-2022 23:42
Macht... de kwal. Kwam het volgende ook nog tegen https://www.shownieuws.nl/entertainment ... ver-lijken

Ik heb zijn documentaire niet gezien omdat ik hem dus niets aan vind. Maar zou dit dan ook van videoland verwijderd worden?
Volgens Boulevard wel inclusief alle voice series.
mamaonbekend schreef:
20-01-2022 23:03
Ik vind het zo opvallend dat Yvonne Coldemeijer de hele dag al verder stil is op Instagram. Na de uitzending van BOOS heeft ze niets meer gepost.
Iemand een idee waarom ze stil is, waar ze normaliter ook reacties van BN-ers of ontwikkelingen meldt?

Als ze in het weekend niets van zich laat horen, zit ze aan de Vodka.
Als ze doordeweeks stil is, zit ze ergens op te broeden (zijn haar eigen woorden).
Ik vind het trouwens ook wel netjes van haar. De aflevering van Boos was heel heftig, daar hoeft zij niet nog eens meteen bovenop te duiken.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven