Boycotten

08-07-2020 22:54 130 berichten
Wie van jullie heeft er weleens bewust bepaalde producten niet gekocht, of een vergelijkbare actie gedaan, omdat je het niet eens was met iets rondom het product of waar het vandaan komt?

Vroeger hoorde je vaak van dat soort bevlogen acties, maar vraag me af of dat nog steeds weleens gebeurt.
pearle schreef:
09-07-2020 09:18
Bij een bepaalde kapper kom ik niet meer omdat de kapster dacht mij op de vingers te moeten tikken om iets. Ze knipte verder prima
Oh, vertel! :popcorn: :)
Ik let op milieu, dierenwelzijn en mensenrechten. Als ik kan weten althans.
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
09-07-2020 12:38
Oh, vertel! :popcorn: :)
Was, in mijn ogen, een kleinigheidje.
Ik had een afspraak gemaakt voor de woensdag. Vervolgens vraagt een collega aan me of ik de woensdag haar dienst kan overnemen.
Prima, afspraak kapper verzet naar donderdag.

Collega komt weer langs en zegt dat ze zich heeft vergist met de datum, en of ik toch mijn dienst van donderdag terug kan nemen en zij werken op de woensdag
Prima, ik bel de kapper weer om mijn afspraak te verzetten naar de woensdag. Geen probleem

Tot ik de woensdag daar kom en de kapster direct begint over mijn 2x wisselen van afspraak, dat ik eerst moet nadenken voordat ik iets verzet, en wat een gedoe (??) het allemaal wel niet was voor haar ( aan de telefoon zei ze dat de plaatsen nog gewoon open waren)
na een "volgende keer direct een goede afspraak maken hoor", was ik er klaar mee

Heb helemaal nooit meer daar een afspraak gemaakt
pearle wijzigde dit bericht op 09-07-2020 12:52
0.10% gewijzigd
snug schreef:
09-07-2020 12:39
Ik let op milieu, dierenwelzijn en mensenrechten. Als ik kan weten althans.
Dit zo'n beetje. Ik probeer zo bewust mogelijk boodschappen te doen. Maar soms zie ik door de bomen het bos niet meer. Het lijkt wel alsof er geen product is of er zit wel een smetje aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer zo min mogelijk meuk uit China te kopen. Bij Ali bestel ik niet. Ik koop ook geen groente en fruit die helemaal van de andere kant van de wereld komen. Dus zoveel mogelijk seizoensgroente.
Mijn rekening bij ING zeer recent opgezegd en overgestapt naar ASN.
Ik probeer ook goede vis in blik te kopen maar dat is nogal lastig. Welk keurmerk is nou okay?
Jupiter1995 schreef:
09-07-2020 12:35
Bedankt voor de link.
De merken waar ik kokos van gebruik (Alpro, Eat natural, Jumbo) staan er helaas niet bij.
Wel irritant dat je het probeert goed te doen en er dan toch steeds weer dingen komen waar je geen weet van hebt.
Mijn merk staat er ook niet bij maar ik heb ze nu gemaild met deze vraag!
pearle schreef:
09-07-2020 12:50
Tot ik de woensdag daar kom en de kapster direct begint over mijn 2x wisselen van afspraak, dat ik eerst moet nadenken voordat ik iets verzet, en wat een gedoe (??) het allemaal wel niet was voor haar ( aan de telefoon zei ze dat de plaatsen nog gewoon open waren)
na een "volgende keer direct een goede afspraak maken hoor", was ik er klaar mee
Dan voel je je inderdaad niet als klant behandeld. Als iemand drie van de vier keer een afspraak verzet, dan is het wat anders, maar ik snap dat je geen zin hebt om zo toegesproken te worden alsof je een klein kind bent over zoiets onbenulligs.
Alle reacties Link kopieren
Ik boek geen vlucht (meer) bij Ryanair. Ik vind dat ze waardeloos omgaan met hun personeel en hun klanten. Dan betaal ik maar wat meer.
Haley schreef:
09-07-2020 13:45
Ik boek geen vlucht (meer) bij Ryanair. Ik vind dat ze waardeloos omgaan met hun personeel en hun klanten. Dan betaal ik maar wat meer.
Wij vlogen met het gezin en als je bij elkaar wilt zitten dan moet je daarvoor betalen. Wij hadden dat niet gedaan en zaten compleet verspreid over het vliegtuig. Kinderachtig!
Oriander schreef:
09-07-2020 13:58
Wij vlogen met het gezin en als je bij elkaar wilt zitten dan moet je daarvoor betalen. Wij hadden dat niet gedaan en zaten compleet verspreid over het vliegtuig. Kinderachtig!
Hoezo is dat kinderachtig? Je kunt gewoon zitplaatsen reserveren. Als je daar te gierig voor bent dan krijg je wat er over schiet.
Alle reacties Link kopieren
Haley schreef:
09-07-2020 13:45
Ik boek geen vlucht (meer) bij Ryanair. Ik vind dat ze waardeloos omgaan met hun personeel en hun klanten. Dan betaal ik maar wat meer.
Oja, dat doe ik ook niet meer inderdaad.

@ verhaal over de kapper: apart dat mensen niet snappen dat ze klanten verliezen door zo te doen. Ik heb een keer een hele onbeschofte medewerker van de Nelson gehad (betichtte mij van diefstal en ging tegen me schreeuwen waar alle klanten bij stonden) en naar die winkel ga ik nooit meer. :)
Ik ben ooit bij de plus supermarkt hier in de buurt schandalig behandeld. Daar kom ik dus nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
09-07-2020 13:59
Hoezo is dat kinderachtig? Je kunt gewoon zitplaatsen reserveren. Als je daar te gierig voor bent dan krijg je wat er over schiet.
Als je als gezin incheckt en over het hele vliegtuig verspreid zit dan betekent dat dat ze het opzettelijk doen, of dat je zo ongeveer de enige bent die geen stoel heeft gereserveerd.

Het eerste is inderdaad kinderachtig, het tweede betekent een opslag op de ticketprijs voor 99% van de reizigers.
Iedereen checkt tegenwoordig digitaal in en kiest zelf een zitplaats. Dat kost de maatschappij toch niks? Doe dan gewoon de ticketprijzen omhoog als de vlucht niet uit kan.
óu sont les neiges d'antan

humanista schreef:
09-07-2020 12:59
Ik probeer zo min mogelijk meuk uit China te kopen. Bij Ali bestel ik niet. Ik koop ook geen groente en fruit die helemaal van de andere kant van de wereld komen. Dus zoveel mogelijk seizoensgroente.
Mijn rekening bij ING zeer recent opgezegd en overgestapt naar ASN.
Ik probeer ook goede vis in blik te kopen maar dat is nogal lastig. Welk keurmerk is nou okay?
Wat is jouw overweging om niet uit China/Ali te kopen? Vanwege de kwaliteit of mogelijk slechte stoffen in de producten?
merano schreef:
09-07-2020 15:14
Als je als gezin incheckt en over het hele vliegtuig verspreid zit dan betekent dat dat ze het opzettelijk doen, of dat je zo ongeveer de enige bent die geen stoel heeft gereserveerd.

Het eerste is inderdaad kinderachtig, het tweede betekent een opslag op de ticketprijs voor 99% van de reizigers.
Iedereen checkt tegenwoordig digitaal in en kiest zelf een zitplaats. Dat kost de maatschappij toch niks? Doe dan gewoon de ticketprijzen omhoog als de vlucht niet uit kan.
De meeste mensen kiezen tegen betaling een gangpad of raamplek. Wat er over schiet zijn dus de onpopulaire middenstoelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vermijd bepaalde merken en bedrijven wel bewust. Wanneer een bedrijf willens en wetens betrokken is bij uitbuiting van mens, dier of milieu dan blijf ik er het liefst zo ver mogelijk bij vandaan, zeker wanneer er genoeg alternatieven zijn.
Lukt helaas niet altijd, een uitzondering is bijvoorbeeld mijn smartphone, maar dan probeer ik er in ieder geval zo lang mogelijk mee te doen in plaats van dat ik elk jaar een nieuwe koop.
Alle reacties Link kopieren
Een boycot kan ik het niet noemen. Ik let bij voedsel wel op de herkomst. Ik vind het onzin om voedsel de hele wereld over te slepen, dus bij voorkeur eet ik een appel uit de Betuwe en niet een uit Nieuw Zeeland.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Een beetje logisch denken helpt al: geen aardbeien in de winter kopen bijvoorbeeld.
Verder kan ik me even geen specifieke merken of bedrijven bedenken.


Een aantal 'goede doelen' zal ik niet steunen vanwege hun hypocricie e/o dubieuze strijkstok toestandjes.
Oakes schreef:
08-07-2020 23:38
Ik koop geen kokos producten meer.

https://www.youtube.com/watch?v=oerCSaC0Hec


Zet er even bij dat beelden als schokkend kunnen worden ervaren. Ik heb het aangeklikt en het direct na het zien van 1 seconde dierenleed, weer afgezet. Mijn dag is verziekt.


Dat lijstje neem ik door want ik gebruik ook cocos.



Edit ik stop met cocos
anoniem_398085 wijzigde dit bericht op 10-07-2020 13:44
3.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
09-07-2020 15:14
Als je als gezin incheckt en over het hele vliegtuig verspreid zit dan betekent dat dat ze het opzettelijk doen, of dat je zo ongeveer de enige bent die geen stoel heeft gereserveerd.

Het eerste is inderdaad kinderachtig, het tweede betekent een opslag op de ticketprijs voor 99% van de reizigers.
Iedereen checkt tegenwoordig digitaal in en kiest zelf een zitplaats. Dat kost de maatschappij toch niks? Doe dan gewoon de ticketprijzen omhoog als de vlucht niet uit kan.
Ik vlieg ook niet meer met dit soort achterlijke bedrijven.
Ik heb weleens in een programma gezien dat veel verzekeringsmaatschappijen aandelen hebben in bijvoorbeeld Shell of andere bedrijven die je liever niet steunt.
Pluizen jullie dit dan ook uit als je ergens iets afsluit?
lilalinda schreef:
09-07-2020 06:59
Greenpeace vanwege hun irritante, aggressieve bedelen

Vroeger Shell etc vanwege Apartheid

Ik reageerde eigenlijk op deze quote maar kan het niet mee zien in mijn vorige post :-)
Alle reacties Link kopieren
Renee* schreef:
10-07-2020 13:37
Zet er even bij dat beelden als schokkend kunnen worden ervaren. Ik heb het aangeklikt en het direct na het zien van 1 seconde dierenleed, weer afgezet. Mijn dag is verziekt.


Dat lijstje neem ik door want ik gebruik ook cocos.



Edit ik stop met cocos
Sank voor de tip, waarschuwing toegevoegd.
Nooit gedaan, niet van plan om dat ooit te doen. Beetje kinderachtig, dat boycotten :)
baukelien schreef:
09-07-2020 13:26
Mijn merk staat er ook niet bij maar ik heb ze nu gemaild met deze vraag!
Ik kreeg als antwoord dat ze het gaan uitzoeken bij hun leverancier! :cheer2:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven