Boycotten

08-07-2020 22:54 130 berichten
Wie van jullie heeft er weleens bewust bepaalde producten niet gekocht, of een vergelijkbare actie gedaan, omdat je het niet eens was met iets rondom het product of waar het vandaan komt?

Vroeger hoorde je vaak van dat soort bevlogen acties, maar vraag me af of dat nog steeds weleens gebeurt.
Sinjoren schreef:
11-07-2020 12:34
Als dat je happy maakt: sure!
Maar toch net iets minder kinderachtig dan boycotten, aangezien dat toch echt wel een stapje verder gaat :).

Mag dat niet of zo? :biggrin:
Maar waarom is dat kinderachtig? Je probeert juist andere partijen tot ander gedrag te bewegen. Stemmen met je portemonnee, het weinige wat je als consument kunt doen.
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
11-07-2020 12:34
Als dat je happy maakt: sure!
Maar toch net iets minder kinderachtig dan boycotten, aangezien dat toch echt wel een stapje verder gaat :).

Mag dat niet of zo? :biggrin:
Je doet maar. Je klinkt aleen een beetje onnozel als je dart soort opmerkingen maakt.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
belinda30 schreef:
11-07-2020 12:10
https://www.washingtonpost.com/gdpr-con ... -africa%2f

Die "heerlijke" mars ijsjes bevatten dit cacao die door kinderen in slavernij wordt geplukt. Er is zoveel fair trade chocolade op de markt vandaag de dag, ook heerlijke, maar dan wel eerlijke ijsjes.
Oke, welke dan?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-07-2020 12:15
Welk bedrijf is het eigenlijk die hun reclame de AH lastert voor plofkip/kiloknallers?
Eigenlijk best bijzonder dat laster wordt toegestaan in reclames.
Geen idee. Een andere supermarkt? Dat heb ik dan gemist. En laster mag ook niet.

Laster is overigens als het je iets over een persoon of bedrijf zegt dat niet waar is. Als het wel waar is zou het smaad heten, tenzij het bv. in het algemeen belang was om die informatie naar buiten te brengen.

Beide is een klachtdelict, dat alleen vervolgd wordt als de beledigde partij een klacht indient.
Ik neem aan dat AH als het in zijn ogen onrechtmatig was fluks die klacht heeft ingediend, zodat het OM kan vervolgen en zelf naar de rechter is gegaan om rectificatie en schadevergoeding te eisen.

Is dat niet gebeurd?
merano wijzigde dit bericht op 12-07-2020 12:21
0.06% gewijzigd
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
12-07-2020 10:41
Oke, welke dan?
Ben&Jerry's is bijvoorbeeld fairtrade.
belinda30 schreef:
12-07-2020 11:32
Ben&Jerry's is bijvoorbeeld fairtrade.
Maar hun producten zijn een rommeltje. De vegantroep staat tussen de normale ijsjes ipv in een ander vak.
Coca Cola betaalt tenminste voor strakke goeie indeling bij supermarkten.
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
12-07-2020 10:09
Maar waarom is dat kinderachtig? Je probeert juist andere partijen tot ander gedrag te bewegen. Stemmen met je portemonnee, het weinige wat je als consument kunt doen.
Precies. Met scharreleieren heeft het bijvoorbeeld gewerkt, legbatterij eieren worden niet meer in de supermarkt verkocht omdat de vraag uitvalt.

Als mensen binnen bedrijven een voorstel willen doen voor betere bedrijfsvoering, dan is een business case essentieel. Bedrijven kijken naar de vraag van de consument en volgen als het nodig is. Het is aan ons om het nodig te maken als we willen dan mens en dier beter worden behandeld.

Ook de gemiddelde Nederlander heeft hierin macht en daarmee verantwoordelijkheid.
Gisteren kwam die vreselijke infantiele Haribo reclame weer voorbij. Wie verzint dit?

Zullen we met zijn allen die Haribo snoep gaan boycotten?


Van nagels over een krijtbord gaan bij mij veel minder haren overeind staan dan van:

"Kersen zijn kersen maar gelukkig zitter er geen pitjes is, ik ben een ninja....."

Vre-se-lijk.
Ik boycot het rode kruis maar dat heeft meer met verhalen van familie te maken.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
12-07-2020 11:35
Maar hun producten zijn een rommeltje. De vegantroep staat tussen de normale ijsjes ipv in een ander vak.
Coca Cola betaalt tenminste voor strakke goeie indeling bij supermarkten.
Zo ligt de veggiesate van Mora bij de gewone saté, de vegaleverworst van Kips bij de leverworst, staat het alcoholvrije bier bij het bier en de soyamelk in het melkschap.

Als je het anders wilt moet je naar Ecoplaza gaan.
Daar staat de hele vegameuk gewoon netjes bij elkaar ;-).
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
belinda30 schreef:
12-07-2020 11:32
Ben&Jerry's is bijvoorbeeld fairtrade.
Dat is toch niet te vergelijken?

Ik vind B&J lekker ijs, maar een mars of twix ijsje is makkelijk als tussendoortje
Overigens heb ik zowel mars/snicker/twix/hertog en B&J in de vriezer

B&J koop ik alleen als het in de aanbieding is
merano schreef:
12-07-2020 12:33
Zo ligt de veggiesate van Mora bij de gewone saté, de vegaleverworst van Kips bij de leverworst, staat het alcoholvrije bier bij het bier en de soyamelk in het melkschap.

Als je het anders wilt moet je naar Ecoplaza gaan.
Daar staat de hele vegameuk gewoon netjes bij elkaar ;-).
Dat zou gewoon de standaard moeten zijn. Nu moet je idd de hele tijd goed opletten dat je niet per ongeluk die troep mee pakt.
baukelien schreef:
12-07-2020 10:09
Maar waarom is dat kinderachtig? Je probeert juist andere partijen tot ander gedrag te bewegen. Stemmen met je portemonnee, het weinige wat je als consument kunt doen.
Net daarom; ik heb zelf ook geen boodschap aan deze en gene wereldverbeteraar die zijn of haar visie mbt de nieuwe modus operandi aan de wereld wil opdringen, dus ieder moet me zijn of haar geld maar doen waar ze zin in hebben. As said, Primark trekt me niet aangezien het compleet slechte kwaliteit is, maar als een ander daar wil gaan consumeren, dan doen ze maar. Op dezelfde manier: ieder moet voor zichzelf maar weten of ze foie gras in de ban doen, maar ik vind het te lekker om het te laten :-D
merano schreef:
12-07-2020 10:41
Je doet maar. Je klinkt aleen een beetje onnozel als je dart soort opmerkingen maakt.
Dat mag hoor; ik vind het even onnozel dat jij je daar druk in wil maken, maar je doet maar :)
Renee* schreef:
12-07-2020 11:39
Gisteren kwam die vreselijke infantiele Haribo reclame weer voorbij. Wie verzint dit?

Zullen we met zijn allen die Haribo snoep gaan boycotten?


Van nagels over een krijtbord gaan bij mij veel minder haren overeind staan dan van:

"Kersen zijn kersen maar gelukkig zitter er geen pitjes is, ik ben een ninja....."

Vre-se-lijk.
Die reclame had best leuk kunnen uitpakken als de acteurs er met een gestreken gezicht bij hadden gekeken. Humor gedijt bij contrasten.
redbulletje schreef:
12-07-2020 14:11
Dat zou gewoon de standaard moeten zijn. Nu moet je idd de hele tijd goed opletten dat je niet per ongeluk die troep mee pakt.
Kijk maar uit. Straks vergis je je en heb je niet eens door dat je die troep zit te eten...
Sinjoren schreef:
12-07-2020 19:03
Op dezelfde manier: ieder moet voor zichzelf maar weten of ze foie gras in de ban doen, maar ik vind het te lekker om het te laten :-D
Hè bah nee, die arme beesten. Mocht ik er trek in hebben, dan volstaat de veganistische variant.
Alle reacties Link kopieren
snug schreef:
12-07-2020 19:53
Kijk maar uit. Straks vergis je je en heb je niet eens door dat je die troep zit te eten...
Haha, inderdaad. Ik wilde mijn man laatst een vegan Magnum geven, maar hij vond dat maar niks, die veganistische rommel. Toen ik vertelde dat hij al drie keer eerder een vegan Magnum had gegeten zonder het ook maar te merken, wist hij van niets. Geen verschil tussen te proeven.
pamelacourson schreef:
12-07-2020 20:02
Haha, inderdaad. Ik wilde mijn man laatst een vegan Magnum geven, maar hij vond dat maar niks, die veganistische rommel. Toen ik vertelde dat hij al drie keer eerder een vegan Magnum had gegeten zonder het ook maar te merken, wist hij van niets. Geen verschil tussen te proeven.
:biggrin: Zo mag ik het horen.
snug schreef:
12-07-2020 19:56
Hè bah nee, die arme beesten. Mocht ik er trek in hebben, dan volstaat de veganistische variant.
Ik mag er niet aan denken O_O
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
12-07-2020 14:11
Dat zou gewoon de standaard moeten zijn. Nu moet je idd de hele tijd goed opletten dat je niet per ongeluk die troep mee pakt.
Je hebt het maar zwaar.
óu sont les neiges d'antan

Die haribo reclame is inderdaad vreselijk!
Op pagina 1 staat een lijstje met merken van kokosproducten. In het eerste rijtje staan de namen van bedrijven die zeggen geen gebruik te maken van apen. Filmpje over dit leed staat hier ook in dit topic, niet aan te raden om naar te kijken maar wel om te overwegen om de foute merken te boycotten.

Ik heb het lijstje met de merken die zeggen niet schuldig te zijn aan dierenleed doorlopen maar ik kom geen merk tegen dat hier te koop is. Of kijk ik er nou over heen.
Ben eigenlijk verbaasd dat er geen enkel merk van Holland and barret tussen staat. Zij zeggen dat zij geen kokos verkopen dat gelinkt wordt aan dierenleed. Maar alle merken die zij verkopen komen niet in het rijtje voor.

Kent iemand een merk dat verantwoordde kokosvet verkoopt (heb het nodig voor haarmaskers om eczeem onder controle te houden) en het liefst hier te koop?
Ik heb alle merken uit het rijtje gegoogeld maar volgens mij geen enkele Nederlandse fabrikant of leverancier.
pamelacourson schreef:
12-07-2020 20:02
Haha, inderdaad. Ik wilde mijn man laatst een vegan Magnum geven, maar hij vond dat maar niks, die veganistische rommel. Toen ik vertelde dat hij al drie keer eerder een vegan Magnum had gegeten zonder het ook maar te merken, wist hij van niets. Geen verschil tussen te proeven.
:yes:
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
12-07-2020 20:02
Haha, inderdaad. Ik wilde mijn man laatst een vegan Magnum geven, maar hij vond dat maar niks, die veganistische rommel. Toen ik vertelde dat hij al drie keer eerder een vegan Magnum had gegeten zonder het ook maar te merken, wist hij van niets. Geen verschil tussen te proeven.
Echt? Ik vind de vegan Magnum best prima, maar toch echt wel anders smaken. Vooral de chocola is anders. Het lijkt pure chocola ipv melk.
Bont en religieus geslacht vlees.
Ik ben zelf niet gelovig dus ook geen behoefte aan 'heilig' vlees.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven