Carnaval festival is Racisme

30-01-2019 12:20 239 berichten
https://www.ad.nl/binnenland/van-racism ... ~addfb029/

En: losssss :proud:
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
30-01-2019 12:57
dat roep je in ieder topic hoor
Vergeetachtig???
Bijna ieder topic, niet ieder topic.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
30-01-2019 12:44
Alle poppen van die attractie zijn toch stereotypen? Dat is toch juist het idee, dat je direct ziet dat het een Hollander (klompen), Duitser (pul bier en worst) is?
Mogen Nederlanders nu ook niet meer afgebeeld worden op klompen met een molen op de achtergrond en een bos tulpen in de hand? Wat een hopeloos kutland begint dit te worden.
anoniem_129098 wijzigde dit bericht op 30-01-2019 13:00
6.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hm, ik heb nu even wat verder gekeken naar de poppen en sommigen zijn wat overdreven stereotype of op een negatieve manier.
Dus ja, ik snap wel dat die aangepast gaan worden.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
sito1970 schreef:
30-01-2019 12:59
Mogen Nederlanders nu ook niet meer afgebeeld worden op klompen met een molen op de achtergrond en een bos tulpen in de hand? Wat een hopeloos kutland begint dit te worden.
Ik kan me voorstellen dat je van tijd tot tijd bekijkt of het stereotype dat je gebruikt nog wel de juiste is. Misschien willen we in plaats van een vrouw Antje type wel een wietroker. :)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Complete waanzin!
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
30-01-2019 13:00
Hm, ik heb nu even wat verder gekeken naar de poppen en sommigen zijn wat overdreven stereotype of op een negatieve manier.
Dus ja, ik snap wel dat die aangepast gaan worden.
Ik niet. Een goede vriend van me is een neger, en heeft een neusring. Stoort zich totaal niet aan die poppen.
Selisela schreef:
30-01-2019 12:34
Welke tijd dan
De tijd van de teveeltijdoverzeurendegekwetstedramkonten zeker
(bijna) Niemand ziet er nog uit zoals ze daar zijn afgebeeld. Stereotype of niet, ik snap dat het kwetsend is.
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
30-01-2019 13:03
(bijna) Niemand ziet er nog uit zoals ze daar zijn afgebeeld. Stereotype of niet, ik snap dat het kwetsend is.
Hahahahahahahahaha. Wordt Holle bolle Gijs nu ook in de ban gedaan?
tonkje schreef:
30-01-2019 12:44
Alle poppen van die attractie zijn toch stereotypen? Dat is toch juist het idee, dat je direct ziet dat het een Hollander (klompen), Duitser (pul bier en worst) is?
Dat stereotypen mag alleen bij blanken, dat is het uberras ofzo.

Boeit mij verder ook niet zo als het spinnetje en de aap bij de Afrika gedeelte maar blijven. Oh en dat tong uitsteek pop, die is ook leuk.

Krijgt Azie nu anime erin?
Alle reacties Link kopieren
Er zijn trouwens ook homo's die zich niet kunnen vinden in de Gaypride/Canalpride. Wordt dat nu ook afgeschaft?
Ik vind het heel ver gaan.

Stereotyperingen bestaan omdat ze voor een deel ook kloppen, dat betekent alleen niet dat je de stereotypering als regel moet gaan nemen.

Bij zo’n attractie is het doel om een snel beeld weg te zetten, we staan er zelf ook in kaasjurkjes en klompen. Nou die heb ik nog nooit aangehad.

Ik vind dat men ook wel wat meer naar de intentie en vorm mag gaan kijken.

Gaan we straks ook nog zeiken omdat de vogelrok geen realistisch beeld van het vogel bestaan geeft?

En heb je niet zo’n attractie met bootjes rond een walvis. Dat is een verwijzing naar de walvissenjacht. Hoe durven ze.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
30-01-2019 13:04
Dat stereotypen mag alleen bij blanken, dat is het uberras ofzo.

Boeit mij verder ook niet zo als het spinnetje en de aap bij de Afrika gedeelte maar blijven. Oh en dat tong uitsteek pop, die is ook leuk.

Krijgt Azie nu anime erin?


aap bij de Afrika gedeelte

En daar zit het hem nu juist. Apen en Afrika is juist het discriminerende daaraan.
Alle reacties Link kopieren
sito1970 schreef:
30-01-2019 12:54
[...]
Wow.
Echt.

:facepalm:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-01-2019 13:53
Reden: Provoceren/discrimineren
70.94% gewijzigd
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
sito1970 schreef:
30-01-2019 12:57
Deze actie gaat Wilders en Baudet geen windeieren leggen, die gaan scoren.

Hoe naief. Vooral de Efteling gaat scoren.

Lekker in de aandacht over een discussie die al járen oud is.
Ze hebben zorgvuldig een moment gekozen om die poppen nu te veranderenen dit in de mediate brengen. Ze zijn zich er al jaren bewust van dat het een verouderde attractie is, dat zeggen ze zelf gewoon hoor.

Sylvana of politiek heeft hier niets mee te maken. It’s the economy, stupid.
kopjechino schreef:
30-01-2019 13:03
(bijna) Niemand ziet er nog uit zoals ze daar zijn afgebeeld. Stereotype of niet, ik snap dat het kwetsend is.
Ik niet. Ik loop ook niet op klompen maar ik zou het pure armoede vinden als die hollandse afbeelding zou verdwijnen door deze kleinzielige types die in alles iets kwetsends willen zien.

Overigens had de Efteling deze oudbollige attractie ook gewoon kunnen vervangen door een hedendaagse 4dx, gewoon om te moderniseren. Maar door deze beslissing te nemen nav een stel beroepszeikers is gewoon een zwaktebod.
sito1970 schreef:
30-01-2019 13:08


aap bij de Afrika gedeelte

En daar zit het hem nu juist. Apen en Afrika is juist het discriminerende daaraan.
:|
Alle reacties Link kopieren
sito1970 schreef:
30-01-2019 13:03
Ik niet. Een goede vriend van me is een neger, en heeft een neusring. Stoort zich totaal niet aan die poppen.
Dus vanwege jouw goede vriend zijn de poppen ok?

Het gaat het overigens ook niet perse om of mensen zich eraan storen, maar ook om het beeld dat de efteling wil uitstralen. Sta je als bedrijf nog wel/niet achter dergelijke stereotypes?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Oké
anoniem_381495 wijzigde dit bericht op 31-01-2019 12:08
99.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die platte carnavals liedjes veel storender.

Zingen twee dames.ik wil je pijpen.3 of 4 x en dan komt er achteraan.ik wil de pijpen van je broek wel korter maken.
Vreselijk.dat vind ik erger dan het dragen van n rieten rokje .en n botje door de neus.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
O nou, dan kan monsieur Cannibale ook wel inpakken met zn kookpotten. En het lavenland kan dicht. Ruimt lekker op zo.

Waar gaat dit eindigen? Waarom buigt de Efteling hiervoor? Wat gaan ze dan met die zwarte poppen doen? Ze blonde vlechten geven? En de sumoworstelaars gaan op dieet?
Alle reacties Link kopieren
Subnautica schreef:
30-01-2019 13:13
O nou, dan kan monsieur Cannibale ook wel inpakken met zn kookpotten. En het lavenland kan dicht. En de fata morgana ook. Ruimt lekker op zo.

Waar gaat dit eindigen? Waarom buigt de Efteling hiervoor? Wat gaan ze dan met die zwarte poppen doen? Ze blonde vlechten geven? En de sumoworstelaars gaan op dieet?
sito1970 schreef:
30-01-2019 13:08


aap bij de Afrika gedeelte

En daar zit het hem nu juist. Apen en Afrika is juist het discriminerende daaraan.

De Afrika gedeelte? Analfabeet.
Alle reacties Link kopieren
Bedjeindezon schreef:
30-01-2019 13:09
Hoe naief. Vooral de Efteling gaat scoren.

Lekker in de aandacht over een discussie die al járen oud is.
Ze hebben zorgvuldig een moment gekozen om die poppen nu te veranderenen dit in de mediate brengen. Ze zijn zich er al jaren bewust van dat het een verouderde attractie is, dat zeggen ze zelf gewoon hoor.

Sylvana of politiek heeft hier niets mee te maken. It’s the economy, stupid.
Sylvana of politiek heeft hier niets mee te maken

Sylvana heeft zich in het verleden ooit eens uitgelaten over Carnaval Festival.
tonkje schreef:
30-01-2019 13:11
Dus vanwege jouw goede vriend zijn de poppen ok?

Het gaat het overigens ook niet perse om of mensen zich eraan storen, maar ook om het beeld dat de efteling wil uitstralen. Sta je als bedrijf nog wel/niet achter dergelijke stereotypes?
Alle Disney parken hebben deze zelfde attractie in huis en ik zie wereldwijd geen mensen protesteren of deze enorm druk bezochte parken boycotten. Nederland heeft gewoon geen ballen.
Alle reacties Link kopieren
Politieke partijen hebben niets van doen met een pretpark, die gaan daar simpelweg niet over. Ik vind de ophef overdreven en groepjes als ActiegroepSOS sneu en zonde van de zuurstof, maar de nieuwe schetsen zien er nou niet echt vreselijk anders uit.
Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven