Censuur Viva?

12-10-2012 11:46 752 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer de Blog "De roze kanker maffia" te openen, maar de pagina bestaat niet meer. Is een kritisch Blog over pink ribbon niet welkom op Viva?
Alle reacties Link kopieren
quote:karinspaink schreef op 17 oktober 2012 @ 13:50:

Het stuk van LeonieV staat nu - voorzien van een korte toelichting - op mijn website, zie http://www.spaink.net/2012/10/17/censuur-door-viva/. Enjoy, & spread the word Dank Karin!
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Alle reacties Link kopieren
quote:karinspaink schreef op 17 oktober 2012 @ 13:50:

Het stuk van LeonieV staat nu - voorzien van een korte toelichting - op mijn website, zie http://www.spaink.net/2012/10/17/censuur-door-viva/. Enjoy, & spread the word



Fijn om te horen.



Hopenlijk duikt Leonie nog op
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
quote:karinspaink schreef op 17 oktober 2012 @ 13:50:

Het stuk van LeonieV staat nu - voorzien van een korte toelichting - op mijn website, zie http://www.spaink.net/2012/10/17/censuur-door-viva/. Enjoy, & spread the word
Alle reacties Link kopieren
vraag me trouwens af wanneer viva de link gaat verwijderen, onder het mom van reclame maken voor haar blog
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
quote:karinspaink schreef op 17 oktober 2012 @ 13:50:

Het stuk van LeonieV staat nu - voorzien van een korte toelichting - op mijn website, zie http://www.spaink.net/2012/10/17/censuur-door-viva/. Enjoy, & spread the word
en zo blijkt maar weer dat het de kracht van de groep groter is dan die van een enkele instantie. Zeker in het geval van social media content
Alle reacties Link kopieren
Hulde karin...



Overigens is deze link wel grappig om nu te lezen: http://www.jeroenmirck.nl ... umfossiel-wie-is-de-baas/



Btw, absoluut NIET googlen op de naam van de toenmalige viva community-manager. Voor je het weet kom je erachter waar ze nú werkzaam is...
Fijn dat ik het heb gelezen, Karin. Bedankt.



Maar oh,oh,oh, deze column is al die commotie toch niet waard? Wat is nu het hele probleem met de column? Die had Viva toch gewoon kunnen laten staan? Dan was er niet eens een storm geweest, of in ieder geval was íe al heel snel overgewaaid.



Overigens denk ik dat alle forummers die nu verhalen verzinnen over crisisoverleg bij Viva of Sanoma zichzelf echt te belangrijk maken. Een uitgeverij heeft pas crisisoverleg als de drukkerij opeens geen papier meer heeft, of als de belangrijkste adverteerders afhaken. Niet van een groepje forummers hoor.
Glaas-Beer wat is de relevantie van iemands persoonlijke gegevens zoals werkgever?? Kom op zeg. Als je wil dat deze discussie ook maar enigszins iets gaat opleveren dan zou ik dat soort ongein laten.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb zitte zoeken: Leonie V freelancer, Leonie freelance tekstschrijver, een tinyeyesearch gedaan naar het fotootje.. niks te vinden over Leonie (waar ik zoek). Wie is handiger met google?



Iedere freelance schrijfster wil toch dat bekend is dat ZIJ het heeft geschreven? En wel voor Viva, een goede referentie in de freelance wereld.
quote:glaas_beer schreef op 17 oktober 2012 @ 14:00:

Hulde karin...



Overigens is deze link wel grappig om nu te lezen: http://www.jeroenmirck.nl ... umfossiel-wie-is-de-baas/



Overigens, absoluut NIET googlen op de naam van de toenmalige viva community-manager. Voor je het weet kom je erachter waar ze nú werkzaam is...Nee toch? Hoofdredacteur bij Aandacht?
quote:Katherina schreef op 17 oktober 2012 @ 14:01:

Fijn dat ik het heb gelezen, Karin. Bedankt.



Maar oh,oh,oh, deze column is al die commotie toch niet waard? Wat is nu het hele probleem met de column? Die had Viva toch gewoon kunnen laten staan? Dan was er niet eens een storm geweest, of in ieder geval was íe al heel snel overgewaaid.



Overigens denk ik dat alle forummers die nu verhalen verzinnen over crisisoverleg bij Viva of Sanoma zichzelf echt te belangrijk maken. Een uitgeverij heeft pas crisisoverleg als de drukkerij opeens geen papier meer heeft, of als de belangrijkste adverteerders afhaken. Niet van een groepje forummers hoor.Volgens mij mis je totaal het punt. De commotie is niet om de blog maar om het verwijderen van de blog, in de eerste instantie om een aanstootgevende titel, ( want er staat kanker in, oeioei) , en nu is het wachten op een reactie van de CM.
Alle reacties Link kopieren
quote:waarbij schreef op 17 oktober 2012 @ 14:01:

Glaas-Beer wat is de relevantie van iemands persoonlijke gegevens zoals werkgever?? Kom op zeg. Als je wil dat deze discussie ook maar enigszins iets gaat opleveren dan zou ik dat soort ongein laten.Hoezo, die persoon werkt nu bij kanker.nl.. Staat gewoon vrij op het internet.. Ik vind het op z'n minst verdacht.
quote:glaas_beer schreef op 17 oktober 2012 @ 14:03:

[...]





Hoezo, die persoon werkt nu bij kanker.nl.. Staat gewoon vrij op het internet.. Ik vind het op z'n minst verdacht.Wat is daar dan verdacht aan? Ik zie werkelijk niet in waarom dit er toe doet.
@katherina: niet dat wij VF-ers zo belangerijk zijn maar het is nogal een gezien dat de mods/juniormods reageren alsof ze door een mug zijn gestoken op het moment dat iemand kritiek uit. Dit is heel veel kritiek dus ik neem aan dat daar net zo debiel enthousiast en voortvarend op wordt gereageerd
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op mijn werk, dus kan niet echt meepraten, maar ik ben al tig keer van de stoel gevallen en weer overeind geholpen.



Gadverdamme zeg!



Wat een soap.
Alles komt goed, alleen de rest niet
quote:waarbij schreef op 17 oktober 2012 @ 14:03:

[...]





Volgens mij mis je totaal het punt. De commotie is niet om de blog maar om het verwijderen van de blog, in de eerste instantie om een aanstootgevende titel, ( want er staat kanker in, oeioei) , en nu is het wachten op een reactie van de CM.En mijn punt is dat er geen commotie zou zijn als Viva de blog gewoon had laten staan. En nu is alles uitgegroeid tot wat het nu is, met topics op andere fora, Karin Spaink die de blog alsnog in de openbaarheid brengt en allerhande ellende. Dat had niet gehoeven als Viva niet het blog had verwijderd.
Nou zeg, ik heb de blog gelezen en ik vind dat Leonie helemaal gelijk heeft. Ik begrijp werkelijk niet waarom deze blog verwijderd moest worden.



Viva, komt er nog uitleg? En kan de blog gewoon weer teruggeplaatst worden?
quote:eefie_says_hi schreef op 17 oktober 2012 @ 14:05:

@katherina: niet dat wij VF-ers zo belangerijk zijn maar het is nogal een gezien dat de mods/juniormods reageren alsof ze door een mug zijn gestoken op het moment dat iemand kritiek uit. Dit is heel veel kritiek dus ik neem aan dat daar net zo debiel enthousiast en voortvarend op wordt gereageerdEen mens die ergens overdreven op reageert is iets anders dan een organisatie in crisisoverleg.
quote:Katherina schreef op 17 oktober 2012 @ 14:07:

[...]





En mijn punt is dat er geen commotie zou zijn als Viva de blog gewoon had laten staan. En nu is alles uitgegroeid tot wat het nu is, met topics op andere fora, Karin Spaink die de blog alsnog in de openbaarheid brengt en allerhande ellende. Dat had niet gehoeven als Viva niet het blog had verwijderd.





Duh



Maar ja, dat hebben ze wel gedaan. Met een waarschuwing voor een ieder die alsnog de blog plakte uit de cache, die kon een ban krijgen... Chique niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Katherina schreef op 17 oktober 2012 @ 14:07:

[...]





En mijn punt is dat er geen commotie zou zijn als Viva de blog gewoon had laten staan. En nu is alles uitgegroeid tot wat het nu is, met topics op andere fora, Karin Spaink die de blog alsnog in de openbaarheid brengt en allerhande ellende. Dat had niet gehoeven als Viva niet het blog had verwijderd.



en dat is een grote fout geweest van viva.

tegelijkertijd denk ik dat ze dit hadden kunnen zien aankomen, mede door het daarvoor al lopende negatieve topic over PR op gezondheid.



mijn probleem met deze actie van viva is niet de blog, nog het weghalen van de blog. Mijn probleem is dat ze niet eerlijk zijn over de reden, maar een smoes verzinnen. Namenlijk de titel, terwijl wij allemaal weten dat titels gewijzigd kunnen worden.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
En dan nog. Wat is er nu verkeerd aan de titel dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:waarbij schreef op 17 oktober 2012 @ 14:09:

[...]





Duh



Maar ja, dat hebben ze wel gedaan. Met een waarschuwing voor een ieder die alsnog de blog plakte uit de cache, die kon een ban krijgen... Chique niet.Dus dan kunnen we er welgevoeglijk vanuit gaan dat Karin een ban krijgt?
Alles komt goed, alleen de rest niet
quote:Katherina schreef op 17 oktober 2012 @ 14:07:

[...]





En mijn punt is dat er geen commotie zou zijn als Viva de blog gewoon had laten staan. En nu is alles uitgegroeid tot wat het nu is, met topics op andere fora, Karin Spaink die de blog alsnog in de openbaarheid brengt en allerhande ellende. Dat had niet gehoeven als Viva niet het blog had verwijderd.



Normaalgesproken komen er volgens mij hoogguit tien reacties op een blog. Ik lees ze zelden of nooit, vind het meestal flutstukjes.



Viva heeft er in ieder geval voor gezorgd dat dit vermoedelijk de bestgelezen blog aller tijden is. Jammer dat de hits nu naar Karin gaan en niet naar VF.
Alle reacties Link kopieren
ik denk trouwens ook niet dat er een crisis overleg is bij sanoma of viva...

Is ook niet nodig.

Maar ze zouden hierdoor wel moeten gaan nadenken over de kracht van sociale media en hoe je er mee om moet gaan als daarbij negatief wordt uitgelaten over hen. Ze ontdekken nu dat deze manier niet werkt.

Ik heb hier eerder in het topic een boek gepost waarin allerlij voorbeelden staan hoe bedrijven om kunnen gaan met sociale media en hoe zij ook omgaan met situaties als deze. Als ze zich hadden verdiept in de werking van sociale media, hadden ze kunnen weten dat hun eerste reactie alleen maar meer negatieve reacties tot gevolg zou hebben.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven