Complottheoriën deel 2; de bilderberggroep

02-06-2020 23:47 2193 berichten
In het vorige topic was ik op zoek omdat er iets niet klopt.
In dit deel wil ik beginnen met met een link naar een artikel van iemand die de bilderberggroep heeft onderzocht en die daarover vertelt.
Alles wat de bilderberggroep bespreekt is strikt geheim, maar zij hebben zo veel macht, zij zijn onze schaduwregering, (net als bij Harry Potter, dan komt ook de hoogste tovenaar even op bezoek bij de nét nieuw aangestelde president om hem te vertellen dat eigenlijk hij helemaal geen macht heeft en gewoon moet gehoorzamen aan het geheime genootschap van tovenaars).
Lees en huiver ;-) , het werd mij pas duidelijk nadat ik het volledige stuk rustig had doorgelezen.


https://bijbeloptiek.weebly.com/de-bild ... dorde.html#

De inleiding van het stuk (om jullie een beetje lekker te maken 😇):

"De rol van de Bilderberggroep en haar invloed.

Steeds meer bewuste mensen in Nederland vragen zich af waarom koningin Beatrix, premier Mark Rutte en Alexander Pechtold (D66) en tegenwoordig ook Diederik Samson naar de Bilderbergconferentie in het Westfields Marriott Hotel te Chantilly (Virginia) zijn gegaan. Hetzelfde geldt voor België, van waaruit Prins Filip en Karel de Gucht (vrijmetselaar en Europees Commissaris voor Handel) de conferentie bijwoonden. Wie vertegenwoordigen zij? Ongetwijfeld zijn daar de grote problemen van de EU en de euro, de (gemanipuleerde) oorlogen in het Midden-Oosten, de dreigende oorlog met Iran, het zogeheten terrorisme, het vluchtelingenvraagstuk en vele andere urgente zaken besproken, maar voor de zoveelste keer krijgt de burger het gevoel dat hij buitenspel stond en staat en dat sommige volksvertegenwoordigers de machtselite dienen in plaats van de burgers die hen kozen voor een uiterst verantwoordelijke post. Logisch dat dit het vertrouwen van de burger schendt en vervreemding bevordert. De vraag is of al diegenen die de jaarlijkse Bilderbergconferentie bijwonen op de hoogte zijn van de achtergronden van de Bilderbergclub. In een tijd waarin de oude partijpolitiek aan het instorten is en iedereen de mond vol heeft van ‘transparantie’, is de geheimzinnigdoenerij van deze Conferentie onhoudbaar"


Aanvulling moderator: Er mag in dit topic uiteraard gesproken worden over complotten, complottheorieën enz, We trekken de lijn bij antisemitische linkjes/postings en racisme. Hou voor ogen dat wat er in dit topic besproken wordt niet de waarheid hoeft te zijn/is.
Vermeld de bronnen waar je iets vandaan hebt!
Met vriendelijke groet,
Moderator Vivaforum.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2020 15:53
Reden: aanvulling
53.89% gewijzigd
-Shifty- schreef:
25-06-2020 16:03
Ik heb ondertussen geleerd dat er sprake is van het NACEBO effect: de negatieve variant van het placebo-effect. Verslechtering door de overtuiging dat iets schadelijk is. Terwijl datgene op zichzelf dus helemaal niet schadelijk is, ontstaat er wel een verslechtering van de situatie vanwege de overtuiging dat het wel schadelijk is. Het effect is groter in een onzeker klimaat en bij onzekere suggestibele mensen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nocebo-effect

Dat wordt dan vaak gecombineerd met externe ATTRIBUTIE: gedrag of situaties verklaren aan de hand van externe factoren (die met de oorzaak niks te maken hoeven hebben).

https://nl.wikipedia.org/wiki/Attributie_(psychologie)


Daardoor ontstaan bijvoorbeeld waanideeën dat mensen zich slechter voelen door 5G straling. Niet dat ze zich niet daadwerkelijk slecht voelen. ZE voelen zich daadwerkelijk slechter. Maar ze voelen zich bijvoorbeeld slecht doordat ze een lage bloedsuikerspiegel hebben en wijten dat aan de antenne op het dak van de buren (attributie). Of ze zijn zich slecht gaan voelen omdat iemand hun heeft wijsgemaakt dat het een 5G antenne is waar je ziek van wordt, terwijl het daarbij dus niet uit maakt of die antenne wel een 5G antenne is en of deze uberhaupt wel is aangesloten (nacebo-effect).

Dat lijkt mij niet zo gek nee. Als je positief over iets denkt dat het dan een goede uitwerking op je heeft en dat als je negatief over iets denkt het een slechte uitwerking heeft.

Dit is wel langer bekend denk ik. Ook bang zijn voor iets, stress hebben. Dat werkt natuurlijk niet positief op je gezondheid.

Maar goed dat heeft weinig met de 5g discussie te maken.
Enkel als je met opzet een 5g antenne bij iemand zet die zo ontzettend tegen 5g is en dan gaat kijken of het een negatieve uitwerking op die persoon heeft.

Dat geloof ik best wel.

Als iemand bang voor honden is. En je zet een hond naast hem. Tja..
Dat zegt natuurlijk alleen weer weinig over het feit of een hond eng is of dat je daar bang voor moet zijn.

Dan ga je kijken naar het gedrag van honden. en hebben honden aggressief gedrag laten zien tegen een mens etc.

Dat is niet anders bij 5g.
Sterker nog; het is de basis van de 5G discussie.
Alle reacties Link kopieren
https://www.quest.nl/maatschappij/cultu ... omplotten/
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Placebo en nocebo zijn waanzinnig interessant.
Wat ik vooral gaaf vindt, is dat ze ook kunnen werken bij mensen die weten dat ze een niet-werkzaam middel krijgen. Dus het is ingewikkelder dan 'het werkt omdat je erin gelooft'. Misschien de kracht van het onderbewuste dat de rationele kant overstemt.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Ddennis schreef:
25-06-2020 12:33
Nog een interessant linkje over de gevaren van vaccinaties

https://youtu.be/-rD6knhK8I4

Het ministerie heeft ook al 5 miljoen aan schadevergoeding uitgekeerd aan mensen diehet mexiaanse griep vaccin hebben gekregen.

https://nos.nl/artikel/2251232-minister ... griep.html
Die tweede link hè, wat bewijst die nou eigenlijk?
Het gaat om een handjevol mensen dat na vaccinatie tegen Mexicaanse griep narcolepsie heeft gekregen.
Niet zeker is of die narcolepsie daadwerkelijk door dat vaccin komt, maar aangezien dat ook niet helemaal uitgesloten was (artikel uit 2018, geen idee of die duidelijkheid er inmiddels wel is) heeft de staat besloten geld uit te trekken ter compensatie.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ddennis schreef:
25-06-2020 12:33
Nog een interessant linkje over de gevaren van vaccinaties

https://youtu.be/-rD6knhK8I4

Het ministerie heeft ook al 5 miljoen aan schadevergoeding uitgekeerd aan mensen diehet mexiaanse griep vaccin hebben gekregen.

https://nos.nl/artikel/2251232-minister ... griep.html

Er is niet 5 miljoen "uitgekeerd". Het bedrag is voor dit doel gereserveerd. Causaal verband tussen de vaccinatie en narcolepsie wordt nog onderzocht.
Alle reacties Link kopieren

Theuntoldtruth, die kende ik nog niet.

Hoe de eikenprocessierups 5G helpt verspreiden

Afbeelding
(...)
Nu enkele masten in Nederland in brand zijn gestoken de afgelopen weken, is de dekking van 5G niet zoals de overheid deze graag zou willen zien. Net zoals in de vorige zomer, toen de zon te fel was voor sommige masten en deze vanwege verhitting minder goed functioneerden. Toen kwam ineens de processierups om de hoek kijken. De processierups (aanvankelijk progressierups geheten, maar dat vond de overheid een te groot risico omdat mensen de rups dan eerder aan 5G zouden linken) is genetisch gemanipuleerd en kan met microscopische antennes het 5G-netwerk verder verspreiden.
(...)
https://theuntoldtruth5g.wordpress.com/ ... rspreiden/
:applause:
nounou
Alle reacties Link kopieren
Hier de originele rups. :)
Afbeelding
What a nuanced anxiety
Solomio schreef:
25-06-2020 17:42
Die tweede link hè, wat bewijst die nou eigenlijk?
Het gaat om een handjevol mensen dat na vaccinatie tegen Mexicaanse griep narcolepsie heeft gekregen.
Niet zeker is of die narcolepsie daadwerkelijk door dat vaccin komt, maar aangezien dat ook niet helemaal uitgesloten was (artikel uit 2018, geen idee of die duidelijkheid er inmiddels wel is) heeft de staat besloten geld uit te trekken ter compensatie.
Interessant. heb het artikel niet gelezen, alleen je comment.
Maar..

Ok, een handjevol mensen heeft narcolepsie gekregen na vaccinatie.
Dat wil inderdaad niet zeggen dat vaccinatie dan slecht is, of dat dit dan door de vaccinatie komt.
Daar moet je dan echt meer onderzoek naar doen. Hoe het precies zat, waarom ze narcolepsie hebben gekregen.

Maar als de staat vervolgens die mensen daarvoor compenseert. Dat is toch een ander verhaal.
Dan trek je in principe het boete kleed aan als staat.

Als iemand jouw beschuldigt dat jij iets gedaan hebt of schuldig van iets bent, en jij roept van nee totale onzin.
Je hem vervolgens wel af gaat kopen of gaat betalen..

Tja dan.. ziet het er niet goed uit toch? dan impliceer je in principe schuld.
Als je stellig om iets bent , nee absoluut niet. Dan ga je never nooit betalen.
Alle reacties Link kopieren
Ah, nu komen we ergens!
De mainstreammedia-journalisten die ons dom moeten houden werken vanuit Oosterhout :sherlock:
Ze hebben de antennes weggephotoshopt zodat we denken dat het een gewone rups is. TRAP ER NIET IN!!1!!
Wij zijn wakker!!!!!11!!!!!
nounou
Alle reacties Link kopieren
Abyss schreef:
25-06-2020 18:42
Interessant. heb het artikel niet gelezen, alleen je comment.
Maar..

Ok, een handjevol mensen heeft narcolepsie gekregen na vaccinatie.
Dat wil inderdaad niet zeggen dat vaccinatie dan slecht is, of dat dit dan door de vaccinatie komt.
Daar moet je dan echt meer onderzoek naar doen. Hoe het precies zat, waarom ze narcolepsie hebben gekregen.

Maar als de staat vervolgens die mensen daarvoor compenseert. Dat is toch een ander verhaal.
Dan trek je in principe het boete kleed aan als staat.

Als iemand jouw beschuldigt dat jij iets gedaan hebt of schuldig van iets bent, en jij roept van nee totale onzin.
Je hem vervolgens wel af gaat kopen of gaat betalen..

Tja dan.. ziet het er niet goed uit toch? dan impliceer je in principe schuld.
Als je stellig om iets bent , nee absoluut niet. Dan ga je never nooit betalen.
Als ik totaal per ongeluk iemand aanrijd kan ik diegene proberen schadeloos te stellen zonder dat ik dan ineens schuld beken.

En, zoals al geschreven, dat bedrag is gereserveerd, (nog) niet uitgekeerd.

Ik las in datzelfde linkje dat zo'n half miljoen kinderen die vaccinatie hebben gekregen.
Als daarvan dan een stuk of 10 narcolepsie hebben gekregen kun je moeilijk beweren dat het een onveilig vaccin is, maar je kunt toch die mensen schadeloos willen stellen.

Dit is ook weer zo'n typisch geval wat dan uit de context gehaald wordt, om maar te 'bewijzen' hoe schandalig het allemaal is.

500.000 vaccinaties, 499.990 probleemloos.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
25-06-2020 18:47
Ah, nu komen we ergens!
De mainstreammedia-journalisten die ons dom moeten houden werken vanuit Oosterhout :sherlock:
Ze hebben de antennes weggephotoshopt zodat we denken dat het een gewone rups is. TRAP ER NIET IN!!1!!
Wij zijn wakker!!!!!11!!!!!
Oosterhout - Osterhaus.......

Ik zie de connectie steeds duidelijker.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Facebook bevordert door haar algoritmes de groei van de bekendheid van de QAnon-samenzweringstheorie, hoewel ze hun best schijnen te doen dat juist te voorkomen.
https://www.theguardian.com/technology/ ... -algorithm
nounou
Solomio schreef:
25-06-2020 18:51
Als ik totaal per ongeluk iemand aanrijd kan ik diegene proberen schadeloos te stellen zonder dat ik dan ineens schuld beken.

En, zoals al geschreven, dat bedrag is gereserveerd, (nog) niet uitgekeerd.

Ik las in datzelfde linkje dat zo'n half miljoen kinderen die vaccinatie hebben gekregen.
Als daarvan dan een stuk of 10 narcolepsie hebben gekregen kun je moeilijk beweren dat het een onveilig vaccin is, maar je kunt toch die mensen schadeloos willen stellen.

Dit is ook weer zo'n typisch geval wat dan uit de context gehaald wordt, om maar te 'bewijzen' hoe schandalig het allemaal is.

500.000 vaccinaties, 499.990 probleemloos.
Ok dus je geeft toe dat je hem hebt aangereden? (gaat dus om aangereden vs helemaal niet aangreden)
Dat is mijn punt dus.

De vraag was niet of ze deze mensen bewust ziek hebben gemaakt.
Mijn punt was, als je iemand gaat betalen. zeker als staat voor iets dat ze claimen. Dan trek je daarmee het boettekleed toch aan.
Als ik de staat om een miljoen euro vraag en ik heb totaal geen grond. Dan zeggen ze bekijk het even.

En je tweede punt. Dat zei ik daarvoor ook al. Ik zeg helemaal niet dat het onveilig is om die vaccinatie te krijgen en of die narcoleptie daaraan toe te spelen is. Dat geloof ik best dat niet zo is. Dat was ook het punt van discussie niet.

Het was meer van. Als overheid dan gaan betalen, is natuurlijk erg shady. En trek je toch het boete kleed aan.
Vandaar dat ik zeg als jij onschuldig bent om iets.. je niet iemand gaat betalen.

Daar zul je het toch mee eens zijn.
In amerika hebben ze er heel nationaal vaccinatie schade compensatie programma ingesteld NVICP Dit om mensen te compenseren die ernstige reacties op de vaccinaties krijgen.
Is al voor miljarden uitgekeerd aan mensen wat schade hebben opgelopen voor vaccinaties.

https://www.mctlaw.com/101-million-doll ... njury-mmr/

Hier eentje van 101 miljoen dollar.
Dat ga je echt niet zomaar betalen als je niet schuldig bent.
Alle reacties Link kopieren
Ddennis schreef:
26-06-2020 20:07
In amerika hebben ze er heel nationaal vaccinatie schade compensatie programma ingesteld NVICP Dit om mensen te compenseren die ernstige reacties op de vaccinaties krijgen.
Is al voor miljarden uitgekeerd aan mensen wat schade hebben opgelopen voor vaccinaties.

https://www.mctlaw.com/101-million-doll ... njury-mmr/

Hier eentje van 101 miljoen dollar.
Dat ga je echt niet zomaar betalen als je niet schuldig bent.
Ten eerste: Amerika heeft qua schadevergoedingen natuurlijk een heel andere cultuur dan Nederland.
En ten tweede: aansprakelijkheid nemen hoeft niet te betekenen dat je schuldig bent.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
26-06-2020 20:12

En ten tweede: aansprakelijkheid nemen hoeft niet te betekenen dat je schuldig bent.
Dat probeerd abyss je uit te leggen.....
Ze gaan echt niet betalen als ze niet schuldig zijn......
Schikken betekent toch eigenlijk gewoon de mond snoeren in het algemeen?

afbetalen...

Wij bekennen officieel geen schuld. Jij hebt geld en beloofd geen rechtszaak meer aan te spannen en over op te houden.
Alle reacties Link kopieren
Ddennis schreef:
26-06-2020 20:39
Dat probeerd abyss je uit te leggen.....
Ze gaan echt niet betalen als ze niet schuldig zijn......
Heb je dat artikel gelezen?

In NL zou je vierkant uitgelachen worden.
Als dat vaccin idd zo gevaarlijk is was het allang uit de handel genomen.

Er is dus een kind dat erg ziek wordt na een vaccinatie.
Of het ook dóór die vaccinatie komt is niet bekend, maar is natuurlijk ook niet uit te sluiten.
En dan kun je in Amerika dus zomaar aansprakelijk gesteld worden.
Terwijl er wat mij betreft geen sprake hoeft te zijn van schuld.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
26-06-2020 22:48
Heb je dat artikel gelezen?

In NL zou je vierkant uitgelachen worden.
Als dat vaccin idd zo gevaarlijk is was het allang uit de handel genomen.

Er is dus een kind dat erg ziek wordt na een vaccinatie.
Of het ook dóór die vaccinatie komt is niet bekend, maar is natuurlijk ook niet uit te sluiten.
En dan kun je in Amerika dus zomaar aansprakelijk gesteld worden.
Terwijl er wat mij betreft geen sprake hoeft te zijn van schuld.
Ik zelf zou Amerika ook niet aanhalen. want dat is echt een aanklaag cultuur. Daar kun je mcdonalds aanklagen omdat je dik bent geworden door teveel big macs te eten.
https://youtu.be/D5Wnmhu8_5c

Interessant stuk over de duistere praktijken van de farmaceutische industrie
Haj, ben ik weer... :puh:

Grapje, moet kunnen toch?

Niet dat ik zelf vind dat ik hier nog veel te zoeken heb, ik heb alleen 1 klein puntje, ik vind dat ik totaal onterecht een ban heb gekregen.
Dit omdat ik UITERAARD niets antisemitistisch heb gezegd; ik doelde enkel en alleen op de greep naar de macht, het creëren van één wereldrijk.

Dat het gaat om macht en controle roep ik al twee topics lang, dus niks antisemitisme, mij daarvan beschuldigen is laster.

Ik weet nu vrijwel precies hoe het zit, ik heb hier een video van twee Nederlandse mannen die een keurig gesprek voeren van 1 uur en 3 kwartier over politieke en economische achtergronden, stukje geschiedenis ook, heel erg leerzaam.
Ik weet niet of je het een complot kunt noemen, oordeel zelf: https://youtu.be/n5wlULKyz60

Deel 2 is ook erg interessant, duurt ruim een uur en in deel 2 wordt ook gepraat over complotten:
https://youtu.be/jxDXsKQO8fo
De reden dat ik deze twee video's wil laten zien is omdat, om het goed uit te leggen duurt bijna 3 uur in totaal, laat staan dat ik 3 uur aan informatie hier zou moeten typen, ik zou dan niet meer aan eten of slapen of aan werk toekomen, dan dus maar via 2 video's.

Het maakt een boel duidelijk in minder dan 3 uur.
Alle reacties Link kopieren
Met alle respect tantejans maar ik denk dat de meesten hier niet 3 uur youtube filmpjes gaan kijken.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Tom Zwitser is een extreemrechtse propagandist en eerste klas griezel.

Het RIVM heeft in maart al gewaarschuwd voor zijn corona-video's:
https://www.dvhn.nl/groningen/RIVM-waar ... 84091.html
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven