D66 wil verlaging van maximumsnelheid op snelwegen

01-11-2018 18:35 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... or-klimaat
Wat D66 betreft is verlaging van de maximumsnelheid op snelwegen een optie, als dat nodig is om de uitstoot van CO2 de komende paar jaar sterker terug te dringen.

Dat heeft fractievoorzitter Rob Jetten gezegd tijdens een debat over het klimaatakkoord in wording.

De Nederlandse staat verloor onlangs ook in hoger beroep een rechtszaak die actiegroep Urgenda heeft aangespannen. Het kabinet moet volgens die uitspraak meer doen om de uitstoot van CO2 in 2020 met een kwart te hebben teruggebracht ten opzichte van 1990.
Alle reacties Link kopieren
Laat ze die verbredingen versnellen en moderne auto’s minder belasten. Snelheid weer op basis van linkse gril aanpassen voegt weinig toe.

Behalve als snel scoren om aan de normen te voldoen. Iedereen max 80 zoals op rondwegen bij grote steden al van toepassing is. Of tijdens fileperiodes naar 100km terug. Laatst reden wij van Utrecht naar Amsterdam A2 mag zelfs 130 km gereden worden. TIjden weet ik zo niet meer maar na jaren op Amerikaanse wijze over de A2 100 km gereden te hebben, wat eigenlijk prima was, was die verhoging vreemd. Laten ze dan rechtsaf inhalen op meer dan 4 balans wegen invoeren. Zal ook schelen meen ik.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
05-11-2018 15:30
Er zijn hele andere zaken die aangepakt kunnen worden met een veel hoger rendement.

Auto's niet harder dan 100 laten rijden is mogelijk iets beter voor de uitstoot, maar het is gewoon niet goed voor de auto. Deze zal dus meer onderhoud nodig hebben, daar gaat de milieuwinst.

Volledig elektrisch rijden is voor nu niet de toekomst en daarbij is de milieuvervuiling ook behoorlijk (met name bij grondstoffen en afvalstoffen), maar dan niet in eigen land.

Kernenergie is de oplossing voor veel problemen. Arjan Lubach heeft het gisteren weer eens uitgelegd.

Van 130 naar 100 is vooral symboolpolitiek, laten ze eens de echte problemen aanpakken. ER zijn de laatste jaren miljarden geïnvesteerd in schonere auto's e.d., het heeft nauwelijks resultaat. Was dat zelfde geld in de industrie geïnvestererd, was het resultaat veel groter geweest.
Niet harder dan 100 rijden niet goed voor je auto?? Wat is daar mis mee dan?
.
Ik vind al mijn medeweggebruikers per definitie kloothommels dus van mij mag de gemiddelde snelheid met 30 km per uur naar beneden op de snelweg en veel zwaarder bestraft worden. Dat het ook beter voor het milieu is is dan mooi meegenomen. Verreweg de meeste mensen rijden als debielen!
Alle reacties Link kopieren
Isabellarose- schreef:
05-11-2018 19:23
Ik vind al mijn medeweggebruikers per definitie kloothommels dus van mij mag de gemiddelde snelheid met 30 km per uur naar beneden op de snelweg en veel zwaarder bestraft worden. Dat het ook beter voor het milieu is is dan mooi meegenomen. Verreweg de meeste mensen rijden als debielen!
Het is ook niet acceptabel wanneer je met 60 invoegt op de snelweg. Logisch dat je de meeste dan debielen vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven