De H&M-rel

09-01-2018 19:06 1215 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het zal jullie vast niet ontgaan zijn dat H&M op dit moment verwikkeld is in een heuse rel. Zij hadden op een reclameposter in Het VK een donker jongetje als model gebruikt. Het ventje draagt een hoodie met de tekst: "coolest monkey of the jungle" Dit werd op Twitter opgemerkt en afgedaan als racisme.
H&M heeft inmiddels excuses aangeboden, desalniettemin ligt de modeketen nu onder vuur. Er wordt opgeroepen tot een boycot en zanger The Weekend heeft per direct zijn samenwerking met de keten verbroken.

Ter info: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1513809 ... n-apentrui

Hoe denken jullie hierover? Ik vind het geen hele slimme keuze van H&M. Maar de manier waarop ze nu onder vuur liggen, vind ik wel wat ver gaan. Het lijkt me sterk dat ze de campagne daadwerkelijk rascistisch hebben bedoeld.
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil- schreef:
28-01-2018 18:56
Serieuze vraag hoor. Maar is zo'n jongetje met monkey trui dan niet eigenlijk hetzelfde?
nee

Satire is het spottend, maar treffend neerzetten van een persoon of situatie om te tonen dat er best wel vreemde dingen gebeuren in de wereld.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Satire is bedoeld om mensen een spiegel voor te houden. Het is juist de bedoeling dat je je er ongemakkelijk bij voelt.
popita schreef:
28-01-2018 21:23
Satire is bedoeld om mensen een spiegel voor te houden. Het is juist de bedoeling dat je je er ongemakkelijk bij voelt.
Dit. Het verschil is overduidelijk.
Het-groepje schreef:
28-01-2018 18:01
Dat gevecht werd de 'thrilla van manila genoemd'

The contest's name is derived from the frequent rhyming boast made by Ali that the fight would be a "killa and a thrilla and a chilla, when I get that gorilla in Manila."

Gorilla was ook hier beledigend bedoeld om george foreman voor het gevecht op te fokken.
Het was niet Foreman maar Joe Frazier, maar het is je vergeven. En ja, Ali, zo'n beetje de grootste voorvechter van zwart zelfbewustzijn, vergeleek Frazier gewoon met een Gorilla en maakte daar grapjes over en liet een T-shirt bedrukken.

Het is maar goed dat Ali niet het lef had om dit namens H&M te doen of op dit forum negers met een Gorilla e vergelijken. Het zou hem zomaar een ban opleveren.

:biggrin:

https://youtu.be/zQ37lyT6u8Y?t=1m26s
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het voor H&M pleiten dat een shirt met een leuze over een aap voor hen niets meer of minder is dan een shirt met een leuze over een aap.

Soms houden mensen hun juk zelf in stand.
Er zitten elf a's in tralalalalalalaaaaa!
MarkSD schreef:
28-01-2018 21:31
Het was niet Foreman maar Joe Frazier, maar het is je vergeven. En ja, Ali, zo'n beetje de grootste voorvechter van zwart zelfbewustzijn, vergeleek Frazier gewoon met een Gorilla en maakte daar grapjes over en liet een T-shirt bedrukken.

Het is maar goed dat Ali niet het lef had om dit namens H&M te doen of op dit forum negers met een Gorilla e vergelijken. Het zou hem zomaar een ban opleveren.

:biggrin:

https://youtu.be/zQ37lyT6u8Y?t=1m26s
Een ban was denk ik niet zijn grootste probleem, ik zou in een boksring banger zijn voor andere dingen :biggrin:
Het-groepje schreef:
03-02-2018 15:35
Een ban was denk ik niet zijn grootste probleem, ik zou in een boksring banger zijn voor andere dingen :biggrin:
Nou zeg dat wel. Ik keek deze week deze partij en nog een paar van Ali terug, maar die was echt bovenaards. Alsof zijn lichaam na een dreun die altijd een ko oplevert, zich razendsnel herstartte en vrolijk doorging. Echt heel bijzonder. Mooie vent ook.
Ukkepuk1989 schreef:
04-02-2018 22:19
Ik vind het overtrokken. Op deze manier moet je bij werkelijk alles van mode je gaan afvragen of er niet iemand te makkelijk door gekwetst kan worden.
Dat vind ik nou weer overtrokken ;-)
Alle reacties Link kopieren
viewtopic.php?f=11&t=379167&start=#p28110784

Lauren Verster over haar pasgeboren baby.

Lauren Verster is bevallen van dochter Leentje

Het dochtertje van Lauren en Jasper Diepeveen is ter wereld gekomen met een keizersnede. „We zijn helemaal verliefd op de kleine aap en haar komst voelt heel liefdevol en organisch. Alsof ze gewoon altijd al bij ons hoorde”, vertelt de presentatrice aan de entertainmentshow.

Het is het eerste kindje van het koppel. Sinds begin 2016 hebben zij een relatie.
simbalabimba wijzigde dit bericht op 05-02-2018 15:45
64.22% gewijzigd
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
simbalabimba schreef:
05-02-2018 14:15
viewtopic.php?f=11&t=379167&start=#p28110784

Lauren Verster over haar pasgeboren baby.
En wat heeft dat precies met dit topic te maken???
Alle reacties Link kopieren
Er is in dit topic gediscussieerd over je (een) kind een aap(je) noemen."
Heb het bewuste stukje erbij geplaatst, want 'k zag dat de link niet uitkwam waar ik wilde.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Maar de discussie gaat er helemaal niet over dat je je eigen kind niet aapje mag noemen.
Lauren verster noemt haar pasgeboren dochter ook een aapje.
Yggdrasil- schreef:
05-02-2018 16:22
Lauren verster noemt haar pasgeboren dochter ook een aapje.
Ja dat las ik
Yggdrasil- schreef:
05-02-2018 16:22
Lauren verster noemt haar pasgeboren dochter ook een aapje.
En dus?

Er heeft helemaal niemand gezegd dat je je eigen kind niet mag noemen hoe je wil. Er is juist steeds gezegd dat er een groot verschil is tussen je eigen kind (privé situatie) en een publieke situatie met alle bijkomende context.

Zo vreselijk vermoeiend als er steeds allerlei onzin bij gehaald wordt om zogenaamd argumenten te weerleggen die helemaal niemand gebruikt heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven