De toekomst van Amerika

09-01-2021 10:11 2529 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij een topic, als vervolg op Trump versus Biden deel 3, om verder te praten over de toekomst van Amerika.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hetvrijewoord schreef:
09-01-2021 15:36
Verkiezingsuitslagen zijn niet aan interpretatie onderhevig, niet bestaande bewijzen voor fraude ook niet.
Ik geloof niet dat jij alles goed gevolgd hebt als ik het zo lees.
.
Je leest verkeerd. Ik had het over het besluit van Twitter om bepaalde mensen te censureren.
Zazamaenade schreef:
09-01-2021 15:37
En bovendien, als het al waar is (dat van Madonna) dan mag je hopen dat ze geschorst is geweest, en dat dat heeft geholpen.

Het staat Trump bovendien vrij om zijn eigen platform te beginnen. Tot nu toe maakte hij gebruik en misbruik van dat van een andere ondernemer.

Inderdaad.
Het is wel grappig dat het principe vrije markt spontaan niet meer begrepen wordt door een subgroep republikeinen.
kadanz schreef:
09-01-2021 15:39
De fout die we de afgelopen vier jaar gemaakt hebben is dat we Trump niet letterlijk hebben genomen. En zie waar we nu staan.

‘Ach je moet de man niet te letterlijk nemen’. ‘Ach de man heeft slechte humor’. ‘Ach hij zegt het wel maar hij doet het niet’. Hebben we nu onze les geleerd?

Dat had ik ook toen hij werd verkozen, ik nam die man niet serieus. Een proleet die vooral wilde laten zien dat hij POTUS kon worden en al snel verveeld zou zijn. Dat als hij maar een beetje goede mensen om zich heen had alles wel zou meevallen.

Ik zat volledig verkeerd.
Alle reacties Link kopieren Quote
De rechtzaken die Trump staan te, wachten na zijn presidentschap, voor bijv. belastingfraude, hoe zien jullie dat?

Als die zaken hem financieel ruïneren dan kan hij over 3 á 4 jaar helemaal geen campagne gaan voeren, toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
kadanz schreef:
09-01-2021 15:39
De fout die we de afgelopen vier jaar gemaakt hebben is dat we Trump niet letterlijk hebben genomen. En zie waar we nu staan.

‘Ach je moet de man niet te letterlijk nemen’. ‘Ach de man heeft slechte humor’. ‘Ach hij zegt het wel maar hij doet het niet’. Hebben we nu onze les geleerd?
Punt blijf dat het natuurlijk niet aan Trump ligt als mensen hun emmertje overloopt. De basis daarvoor ligt toch echt bij andere klachten.
Juist letterlijk zegt hij weinig verkeerd. Ook nu niet. Hij had het over wandelen naar het Capitool en dat hij zou meelopen. Niet anders dan bijv. ML King deed.

Ik denk dat ze zich verkeken hebben op de bestaande woede en relzucht. Zag een filmpje waarop Alex Jones bijna wanhopig het woord wilde voeren en uitriep dat 'wij geen Antifa of BLM zijn'. J Je zag aan alles dat het niet aankwam.
Ze hadden denk ik echt verwacht dat de protestanten zich goed zouden gedragen, maar raakte de controle kwijt.

Ook hier een parallel met 1930. Hitler werd bijna overschaduwd door de SA van Rohm.
Alle reacties Link kopieren Quote
Biden wordt door diezelfe procedure ook ongeschikt verklaard waardoor iemand anders het moet overnemen. Over een coup gesproken. Walgelijke plannetjes van de democraten.
Let’s Go Brandon!
Trump belde senatoren tijdens rellen in Capitool om winst Biden te saboteren

https://www.ad.nl/buitenland/trump-beld ... a87bb4e7c/

Dat wist ik nog niet. Best bijzonder, die prioriteiten van hem.
hanke321 schreef:
09-01-2021 15:44
De rechtzaken die Trump staan te, wachten na zijn presidentschap, voor bijv. belastingfraude, hoe zien jullie dat?

Als die zaken hem financieel ruïneren dan kan hij over 3 á 4 jaar helemaal geen campagne gaan voeren, toch?

Weet je hoeveel die Trump en co. hebben binnengehaald aan gelden van het voetvolk? Verschrikkelijk veel, honderden miljoenen, weet niet hoe hoog de teller inmiddels staat. Overigens zal junior nog eerder een gooi doen denk ik. Als zelfstandig kandidaat dan.

Wel denk ik dat grotere sponsoren afhaken, die familie is toxisch materiaal geworden.
anoniem_318965 wijzigde dit bericht op 09-01-2021 15:53
0.62% gewijzigd
ikBedoelHetGoed schreef:
09-01-2021 15:47
Trump belde senatoren tijdens rellen in Capitool om winst Biden te saboteren

https://www.ad.nl/buitenland/trump-beld ... a87bb4e7c/

Dat wist ik nog niet. Best bijzonder, die prioriteiten van hem.

Hoorde het gisteren, Giuliani belde per ongeluk de verkeerde en liet een voicemail achter.
Die man is een grote clusterfuck.
Alle reacties Link kopieren Quote
hanke321 schreef:
09-01-2021 15:44
De rechtzaken die Trump staan te, wachten na zijn presidentschap, voor bijv. belastingfraude, hoe zien jullie dat?

Als die zaken hem financieel ruïneren dan kan hij over 3 á 4 jaar helemaal geen campagne gaan voeren, toch?

Hij heeft veel geld opgehaald de laatste weken (200 miljoen las ik) en als die geldstroom van zijn aanhangers aanhoudt is er nog van alles mogelijk.
Is er eigenlijk zicht op waar dat geld vandaan komt? Grote bedrijven of vooral misleide arme sloebers?
Aan de andere kant, als 2 miljoen devote aanhangers maandelijks 10 dollar overmaken heeft hij al een stevige financiële basis.
nounou
Alle reacties Link kopieren Quote
What we know about Trump’s fundraising off the false claim of election fraud

IF YOUR TIME IS SHORT
• President Donald Trump and allied groups have aggressively sought to raise funds after the election, using legal challenges to Joe Biden’s victory in their pitches.

• Trump’s campaign and several allied groups have said they raised $207 million between Election Day and Nov. 23. The number is certainly higher by now, but hard numbers won’t be disclosed to the Federal Election Commission until Jan. 31.

• One of the groups that is not included in these figures, a leadership political action committee called Save America, reported that it had raised $570,000 during its first two weeks of existence, but a fuller accounting won’t be available until Jan. 31.

• Funds raised by Save America can be spent with many fewer restrictions than dollars raised by the other Trump-allied groups.

https://www.politifact.com/article/2021 ... se-claim-/
nounou
Sidenote: California wilde het anoniem doneren aan politieke partijen/kandidaten aan banden leggen. SCOTUS heeft dat onlangs afgewezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mouthgard schreef:
09-01-2021 15:19
Maak de vergelijking ook niet graag, maar zie zeker parallellen. Als Trump een groot deel van zijn aanhang kan blijven boeien, en de Democraten verder gaan met het vertrappelen van alles waar de plattelands Amerikaan voor staat, kan er weer een situatie ontstaan waarbij de partij die het meeste geweld gebruikt wint.
En waar staat plattelands Amerika voor?
Geen abortus, geen homo's en geen gelijkheid voor man en vrouw?
Raar dat je daar dan niks mee hebt als je bijvoorbeeld homo of vrouw in de stad bent.

De mainstream Democraten zijn helemaal niet zo links. In Nederland zouden ze waarschijnlijk ergens in het midden of zelfs VVD zijn.

Het voorstellen van iets tussen hen in als middenweg gaat hieraan voorbij.
zonmuis wijzigde dit bericht op 09-01-2021 16:04
8.81% gewijzigd
Hetvrijewoord schreef:
09-01-2021 14:43
Het is heel verstandig om daar buiten te blijven. Bovendien is het niet aan hem maar aan de senaat en het huis om te impeachen. Overigens verwacht ik dat daar uiteindelijk een meerderheid voor te vinden is. Tijd zat.
Het is inderdaad niet aan hem maar hij gaf we heel duidelijk zijn mening tijdens de persconferentie gisteraen: ‘als we nog zes maanden te gaan hadden, ja, dan impeachen, maar nu wil ik gewoon aan de slag’. Daarmee zegt hij dus duidelijk dat hij een impeachment niet zo ziet zitten op dit moment.
Alle reacties Link kopieren Quote
kadanz schreef:
09-01-2021 16:04
Het is inderdaad niet aan hem maar hij gaf we heel duidelijk zijn mening tijdens de persconferentie gisteraen: ‘als we nog zes maanden te gaan hadden, ja, dan impeachen, maar nu wil ik gewoon aan de slag’. Daarmee zegt hij dus duidelijk dat hij een impeachment niet zo ziet zitten op dit moment.

Biden is dan wel straks de president maar hopelijk maakt het Congres haar eigen afweging.
nounou
Mouthgard schreef:
09-01-2021 15:45
Punt blijf dat het natuurlijk niet aan Trump ligt als mensen hun emmertje overloopt. De basis daarvoor ligt toch echt bij andere klachten.
Juist letterlijk zegt hij weinig verkeerd. Ook nu niet. Hij had het over wandelen naar het Capitool en dat hij zou meelopen. Niet anders dan bijv. ML King deed.

Ik denk dat ze zich verkeken hebben op de bestaande woede en relzucht. Zag een filmpje waarop Alex Jones bijna wanhopig het woord wilde voeren en uitriep dat 'wij geen Antifa of BLM zijn'. J Je zag aan alles dat het niet aankwam.
Ze hadden denk ik echt verwacht dat de protestanten zich goed zouden gedragen, maar raakte de controle kwijt.

Ook hier een parallel met 1930. Hitler werd bijna overschaduwd door de SA van Rohm.
Als je mensen tegen beter weten in er van overtuigt dat de verkiezingen gestolen zijn dan krijg je vanzelf een insurrection. Als je ze elke dag die leugens voorschotelt dan worden ze op een gegeven moment woest. Hun emmertje liep niet over, hij heeft die emmers zelf uitgedeeld, heeft ze zelf gevuld en hij blijft maar vullen en vullen en vullen en nu schopt hij die emmers omver.

Die mensen hebben immers geen klachten die niet op een normale democratische manier op kunnen worden gelost. Het zijn geen arme sloebers.

Vergis je niet Mouthguard, terwijl dit allemaal aan de gang was zat Trump niet te bellen met het Pentagon of met de Mayor, nee, hij probeerde senatoren te ronselen om de stemming verder te vertragen. Senatoren die op dat moment met gasmaskers in hun hand lagen te schuilen onder de stoelen en banken van de Senaat. Dat zijn geen acties van een man die zich wild is geschrokken om wat hij heeft losgemaakt.
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 09-01-2021 16:16
3.75% gewijzigd
kadanz schreef:
09-01-2021 16:04
Het is inderdaad niet aan hem maar hij gaf we heel duidelijk zijn mening tijdens de persconferentie gisteraen: ‘als we nog zes maanden te gaan hadden, ja, dan impeachen, maar nu wil ik gewoon aan de slag’. Daarmee zegt hij dus duidelijk dat hij een impeachment niet zo ziet zitten op dit moment.

Het is een politicus hè. Heel verstandig om dit te zeggen, hij laat anderen het 'vuile' (met aanhalingstekens!) werk doen hierin en hij is de presidentiële president voor alle Amerikanen. Zoals het hoort.

En uiteraard wil hij aan de slag, straks gaan de eerste 100 dagen alleen maar over Trump, dat wil je niet. Het is voor hem ook een lastig parket.
Impeachment is volgens mij onontkoombaar.
kadanz schreef:
09-01-2021 16:14
Als je mensen tegen beter weten in er van overtuigt dat de verkiezingen gestolen zijn dan krijg je vanzelf een insurrection. Als je ze elke dag die leugens voorschotelt dan worden ze op een gegeven moment woest. Hun emmertje liep niet over, hij heeft die emmers zelf uitgedeeld, heeft ze zelf gevuld en hij blijft maar vullen en vullen en vullen en nu schopt hij die emmers omver.

Die mensen hebben immers geen klachten die niet op een normale democratische manier op kunnen worden gelost. Het zijn geen arme sloebers.

Vergis je niet Mouthguard, terwijl dit allemaal aan de gang was zat Trump niet te bellen met het Pentagon of met de Mayor, nee, hij probeerde senatoren te ronselen om de stemming verder te vertragen. Senatoren die op dat moment met gasmaskers in hun hand lagen te schuilen onder de stoelen en banken van de Senaat. Dat zijn geen acties van een man die zich wild is geschrokken om wat hij heeft losgemaakt.


Hear, hear.
Hetvrijewoord schreef:
09-01-2021 16:16
Het is een politicus hè. Heel verstandig om dit te zeggen, hij laat anderen het 'vuile' (met aanhalingstekens!) werk doen hierin en hij de de presidentiële president is voor alle Amerikanen. Zoals het hoort.

En uiteraard wil hij aan de slag, straks gaan de eerste 100 dagen alleen maar over Trump, dat wil je niet. Het is voor hem ook een lastig parket.
Impeachment is volgens mij onontkoombaar.
Het moet. De acties van Trump kunnen niet onbeantwoord blijven. Maar is wel een duivels dilemma. Je wil natuurlijk zoveel mogelijk Republikeinen meekrijgen. Maar ja, zie hoe de lafaards in de House, met gasmaskers nog onder hun billen, stemden vóór de objections van Cruz en Hawley.
kadanz schreef:
09-01-2021 16:18
Het moet. De acties van Trump kunnen niet onbeantwoord blijven. Maar is wel een duivels dilemma. Je wil natuurlijk zoveel mogelijk Republikeinen meekrijgen. Maar ja, zie hoe de lafaards in de House, met gasmaskers nog onder hun billen, stemden vóór de objections van Cruz en Hawley.

Het is inderdaad ontluisterend.
Toch hoop ik dat het lukt om een tweederde mee te krijgen. Een aantal zullen altijd in hun fuik verstrikt blijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hetvrijewoord schreef:
09-01-2021 16:24
Het is inderdaad ontluisterend.
Toch hoop ik dat het lukt om een tweederde mee te krijgen. Een aantal zullen altijd in hun fuik verstrikt blijven.
Hoewel een groeiend aantal rebuplikeinen publiekelijk tegen Trump keert, kan voldoende republikeinen meekrijgen nog best een dingetje gaan worden.

"Even after the violent seizure of the US Capitol by Trump-backing rioters, 138 House Republicans voted to object to the Electoral College results in Pennsylvania -- despite the fact that there is a total of zero evidence that there was any widespread wrongdoing in the 2020 vote in the state. That number includes the two top-ranking GOP leaders in the House: Minority Leader Kevin McCarthy (California) and Minority Whip Steve Scalise (Louisiana)."

Stukje verderop: "To assume that these high-profile departures represent a broader abandonment of Trump within the Party is a mistake. It's based on an assumption that Trump backers who either stormed the Capitol on Wednesday or watched the storming were somehow remorseful or apologetic about what they had done. The opposite is in fact true. The stormers were elated, barely containing their excitement about what they had "accomplished."
And there was zero evidence in the wake of the riot that the broader Trump base was demoralized by what had happened. Trump was cheered by RNC members when he called into the group's winter meeting on Thursday, according to The Washington Post.
Trump -- and the base he leads -- isn't going away because of what happened Wednesday at the US Capitol. As Nebraska Sen. Ben Sasse told conservative radio talk show host Hugh Hewitt Friday morning: "Donald Trump was walking around the White House confused about why other people on his team weren't as excited as he was as you had rioters pushing against Capitol Police trying to get into the building. ...That was happening. He was delighted."
The only way you can conclude that Trump is over is to believe that Wednesday's riot was seen by him and his supporters as a black mark on not just his presidency but the presidency. Instead, all available information suggests they saw it as a triumph.
And that's why neither Trump nor the movement he leads is going anywhere anytime soon."

Bron: https://edition.cnn.com/2021/01/08/poli ... index.html
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is opmerkelijk, zeker achteraf gezien:

This campaign email was in JUNE. It was a fundraising email recruiting people to the “Trump Army” and offering a “Limited Edition Camo Keep America Great” hat. What does the Trump Army do? It is “the President’s first line of defense when it comes to fighting off the Liberal MOB”
Afbeelding
https://twitter.com/AshaRangappa_/statu ... 5380305921

Toen dachten veel mensen waarschijnlijk nog dat 'Army' overdrachtelijk bedoeld was.

Zou dat die hoed zijn die op de laatste rally verkocht werd, een soort stetson?
nounou
Alle reacties Link kopieren Quote
Hetvrijewoord schreef:
09-01-2021 16:24
Het is inderdaad ontluisterend.
Toch hoop ik dat het lukt om een tweederde mee te krijgen. Een aantal zullen altijd in hun fuik verstrikt blijven.




Het is helemaal niet in het belang van de Republikeinen om zich tegen Trump te keren.
De partij is verdeeld.

Het meest slimme is nu niet teveel op de voorgrond, de laatste dagen Trump uitzingen en dan weer verder kijken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
hollebollegijs schreef:
09-01-2021 17:06
Het is helemaal niet in het belang van de Republikeinen om zich tegen Trump te keren.
De partij is verdeeld.

Het meest slimme is nu niet teveel op de voorgrond, de laatste dagen Trump uitzingen en dan weer verder kijken.

Daar krijgen ze niet de kans toe. The Lincoln Project, bestaand uit voormalige Republikeinen, sommigen decennialang adviseurs geweest van Reagan, Bush en McCain, heeft ze op de korrel en laat niet los.
We will remember the Republicans responsible for the Capitol #Attack ... every damn one of them.

#RememberTheirNames
https://twitter.com/ProjectLincoln/stat ... 6447436801
nounou
Alle reacties Link kopieren Quote
Steve Bannon met zijn 'War Room'-podcast is van Youtube afgegooid, dat werd hoog tijd.
YouTube bans Steve Bannon's podcast channel hours after Rudy Giuliani appeared on an episode and blamed the Capitol siege on Democrats
https://www.businessinsider.com/youtube ... &r=US&IR=T
nounou

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven