Debat multiculturele samenleving afgerond

15-08-2011 21:56 390 berichten
Beste mensen,

Het debat over de multiculturele samenleving is officieel geëindigd. Met de woorden "ja, daar heb je misschien ook wel weer gelijk in" kwam vandaag een einde aan een discussie die 11 jaar heeft geduurd.

Voor de actueel-pijler op het VIVA-forum betekent dit een forse aderlating. We zullen andere onderwerpen moeten vinden om over te discussiëren en we kunnen niet meer in iedere discussie de allochtonen er weer met de nekharen bijslepen.

Er mag nog wel over de PVV worden gediscussieerd, mits dit gaat over hun standpunten die niet gerelateerd zijn aan de multiculturele samenleving. Binnenkort horen we dus wat de PVV vindt van de dalende prijs van flatscreentelevisies, het groeiende gebruik van mobieltjes in klaslokalen en de toename van de ganzenpopulatie.

Meer toelichting staat hier:

http://www.speld.nl/2011/ ... ussie-officieel-afgerond/
Alle reacties Link kopieren
@Voldemort@

Ik verbaas me er ook altijd over, die mensen die voortdurend uitgescholden en aangevallen worden door buitenlanders. Ik wil niet beweren dat ze liegen, maar ons (wonend, werken, uitgaand in grote stad) is dit nog nooit gebeurd. Ook niet mijn zoons die veel uitgaan en zo. Op verjaardagen en zo blijven de verhalen komen. Ik houd dan altijd maar mijn mond, het komt zo walgelijk politiek correct over , maar ik heb ECHT geen slechte ervaringen op dit gebied.

Wel liet ik laatst een grote H&M tas met meer dan 150 euro aan kleding met de bon erbij, in de metro staan. Net voor de deur dichtklapte gooiden twee Marokkaanse jongens de tas voor me op het perron. Kijk, dat kan dus ook.
Ik weet niet hoe ik dat moet uitleggen, het is net alsof het over hun "eigenheid" gaat, weet zo geen beter woord. Het is net als water en olie, het gaat gewoon niet goed samen. Ik heb er een hard hoofd in dat deze levenshouding tov hun religie wat losser gaat worden. Het blijft onderdeel van hun identiteit. Kijk, ik ben geen allochtoon, maar als allochtonen (volgens jouw definitie) dit zelf al zeggen, dan moet het wel zo werken lijkt me.

Trouwens, iets anders maar nog zo idioot, beetje off topic maar zo lekker hypocriet. Heb je die docu gezien over Afghaanse mannen die na het verdrijven van de taliban een oude hobby hebben opgepikt? Namelijk kleine jongetjes als vrouwen laten dansen en ze als seksslaaf gebruiken. Ze kopen ze van arme ouders en beloven ze de wereld. Als ze niet meer voldoen of 18 worden kunnen ze vermoord worden. Maar door wie worden homo's in dit land in elkaar geslagen en verdreven? Ja door die enkele mafkees van een neonazi, maar nog veel vaker door dezelfde allochtonen die het niet goed vinden dat mannen elkaar in de poeperd pakken, mag niet van ehhh, wie ook alweer, de profeet? Weet ik veel, hypocrisie ten top!
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
quote:JOHANNA1 schreef op 22 augustus 2011 @ 19:56:

@Voldemort@

Ik verbaas me er ook altijd over, die mensen die voortdurend uitgescholden en aangevallen worden door buitenlanders. Ik wil niet beweren dat ze liegen, maar ons (wonend, werken, uitgaand in grote stad) is dit nog nooit gebeurd. .

Prijs je rijk dan. Amsterdam west, iedere dag in meer of mindere mate. Ik kan niet over straat zonder lastig te worden gevallen (in nogmaals meer of mindere mate). Heb ik mijn vriend bij me dan word ik zelden lastig gevallen. Ik ben hier geboren en getogen, maar nog even en ik kan weg en om die reden ga ik weg.

.quote:Ook niet mijn zoons die veel uitgaan en zo.

Wees maar blij dat je geen dochters hebt dan, als je het goed begrijp. Ik kiest de plekken waar ik heen ga dan ook goed uit.

.quote:Op verjaardagen en zo blijven de verhalen komen. Ik houd dan altijd maar mijn mond, het komt zo walgelijk politiek correct over , maar ik heb ECHT geen slechte ervaringen op dit gebied..Ik wel, en velen met mij. Ik kan verhalen vertellen, word je niet vrolijk van.quote:Wel liet ik laatst een grote H&M tas met meer dan 150 euro aan kleding met de bon erbij, in de metro staan. Net voor de deur dichtklapte gooiden twee Marokkaanse jongens de tas voor me op het perron. Kijk, dat kan dus ook.Geweldig. Mijn moeder is vorig jaar met oud en nieuw in haar portiek in elkaar geslagen. En we hebben het dan over een keurige gracht waar ze aan woont. Waren ook een paar van die heerlijke import pareltjes. Kijk zo kan het dus ook. Sorry, ik word echt ontzettend cynisch van mensen die alles zo ontkennen en doen alsof het een paradijs is.
quote:Cameron10 schreef op 22 augustus 2011 @ 20:03:

Ik weet niet hoe ik dat moet uitleggen, het is net alsof het over hun "eigenheid" gaat, weet zo geen beter woord. Het is net als water en olie, het gaat gewoon niet goed samen. Ik heb er een hard hoofd in dat deze levenshouding tov hun religie wat losser gaat worden. Het blijft onderdeel van hun identiteit. Kijk, ik ben geen allochtoon, maar als allochtonen (volgens jouw definitie) dit zelf al zeggen, dan moet het wel zo werken lijkt me.

Trouwens, iets anders maar nog zo idioot, beetje off topic maar zo lekker hypocriet. Heb je die docu gezien over Afghaanse mannen die na het verdrijven van de taliban een oude hobby hebben opgepikt? Namelijk kleine jongetjes als vrouwen laten dansen en ze als seksslaaf gebruiken. Ze kopen ze van arme ouders en beloven ze de wereld. Als ze niet meer voldoen of 18 worden kunnen ze vermoord worden. Maar door wie worden homo's in dit land in elkaar geslagen en verdreven? Ja door die enkele mafkees van een neonazi, maar nog veel vaker door dezelfde allochtonen die het niet goed vinden dat mannen elkaar in de poeperd pakken, mag niet van ehhh, wie ook alweer, de profeet? Weet ik veel, hypocrisie ten top!Vreselijk, maar erge dingen gebeuren toch overal. m Ik zal dan wel naïef zijn, ik weiger gewoon te geloven in die specifieke levenshouding die alleen moslims zouden hebben. Het gaat gewoon over mensen en er zijn gewoon heel veel slechte mensen. Bijvoorbeeld vandaag in de krant, een stel ouders die drie kinderen (waaronder een baby) urenlang in de auto laten. Daar word je toch ziek van. Het is zo maar iets wat me te binnen schiet, maar er zijn zo veel erge zaken, overal. (hoop niet dat dit een Turks gezinnetje was...)
quote:rotsjeplak schreef op 21 augustus 2011 @ 22:12:

[...]

In 2010 waren er in Nederland 349.000 mensen van Marokkaanse afkomst en 384.000 van Turkse afkomst op een bevolking van in totaal 16,58 miljoen zielen.

En die gaan er massaal met 7 miljard aan uitkeringen vandoor???

Niet alleen Marokkanen en Turken, maar ook de Generaal Pardonners, Asieladvocaten en gesubsidieerde multiculticlubjes:

En niet alleen uitkeringen, maar ook de kosten voor politie en justitie omdat bepaalde groepen immigranten nou eenmaal oververtegenwoordigd zijn in de misdaad.

http://nos.nl/artikel/158 ... t-7-miljard-per-jaar.html
quote:voldemort schreef op 21 augustus 2011 @ 23:23:

[...]

Daar ben ik ook razend op, daarom stem ik op de SP. Een partij die ook wel ziet dat de integratie niet overal even soepel verloopt, maar die beseft dat er veel belangrijkere zaken zijn: betaalbare woningen, betaalbaar onderwijs voor onze kinderen, pensioenen voor later.

Ja, ik ben kwaad op de politiek en de financiele baasjes. Waarom jullie niet? Waarom kunnen Henk en Ingrid zo moeilijk de juiste prioriteiten stellen?

De politiek van 1970 tot enkele jaren geleden heeft ons met het mulitculturele drama opgezadeld, en tot een paar jaar geleden kon je daar niet eens fatsoenlijk kritiek op hebben (nu nog steeds niet, want Wilders is niet voor niets de zwaarst beveiligde politicus in ons land). Terecht dat Henk en Ingrid boos zijn.

Het probleem met de 'financiële baasjes' is schromelijk overdreven. Kies dan voor de ASN of Triodos bank als u daar zo veel moeite mee heeft. Keus genoeg!

En hoeveel mensen hebben zich een woekerpolis, grote schulden en een beleggingstophypotheek laten aansmeren? Daar ben je toch echt zelf bij, maar de meeste mensen hebben $$$ in hun ogen en gaan dan later janken over die zogenaamde corrupte 'financiële baasjes'. Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten!
quote:Siegfried schreef op 22 augustus 2011 @ 22:38:

[...]

De politiek van 1970 tot enkele jaren geleden heeft ons met het mulitculturele drama opgezadeld, en tot een paar jaar geleden kon je daar niet eens fatsoenlijk kritiek op hebben (nu nog steeds niet, want Wilders is niet voor niets de zwaarst beveiligde politicus in ons land). Terecht dat Henk en Ingrid boos zijn.

We praten echt langs elkaar heen, want ik weet nog steeds niet wat ik me moet voorstellen bij een 'multicultureel drama'.

quote:

Het probleem met de 'financiële baasjes' is schromelijk overdreven. Kies dan voor de ASN of Triodos bank als u daar zo veel moeite mee heeft. Keus genoeg!

En hoeveel mensen hebben zich een woekerpolis, grote schulden en een beleggingstophypotheek laten aansmeren? Daar ben je toch echt zelf bij, maar de meeste mensen hebben $$$ in hun ogen en gaan dan later janken over die zogenaamde corrupte 'financiële baasjes'. Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten!En hier viel mijn mond even open. Vind je echt dat de financiele crisis van de afgelopen jaren (en de komende jaren) niet zoveel voorstelt?
quote:JOHANNA1 schreef op 22 augustus 2011 @ 19:56:

@Voldemort@

Ik verbaas me er ook altijd over, die mensen die voortdurend uitgescholden en aangevallen worden door buitenlanders. Ik wil niet beweren dat ze liegen, maar ons (wonend, werken, uitgaand in grote stad) is dit nog nooit gebeurd.

Ik meen ergens te lezen op pagina 3 van dit topic dat jij zelf ook allochtoon bent.

En dan durf je bovenstaandee antwoorden te geven? ooit bedacht dat je niet lastig gevallen wordt omdat je zelf in de ogen van anderen een allochtoon bent?

Mijn afrikaanse man wordt ook nooit uitgescholden/lastig gevallen door bv marokanen maar ik met mijn blonde hoofd wel ... rara hoe kan dat nou???/

Ook niet mijn zoons die veel uitgaan en zo.

Ach ja, dus liegen al die mensn die eht wel overkomt.. Want jouw zoons gebeurt het niet . ( hebben die toevallig ook een beetje een butienlands uiterlijk???)

Op verjaardagen en zo blijven de verhalen komen. Ik houd dan altijd maar mijn mond, het komt zo walgelijk politiek correct over , maar ik heb ECHT geen slechte ervaringen op dit gebied.

Hardstikke leuk voor jou, die roze multiculti wolk.

Blijf er vooral lekker op zitten en kijk vol verbazing toe hoe al die slechte Ingrids tekeer gaan tegen al die lieve buitenlandse jongeren die op hun scootertjes te hard langs rijden en weer iets liefs naar het hoofd van Ingrid roepen in hun eigen taal.

Wel liet ik laatst een grote H&M tas met meer dan 150 euro aan kleding met de bon erbij, in de metro staan. Net voor de deur dichtklapte gooiden twee Marokkaanse jongens de tas voor me op het perron. Kijk, dat kan dus ook.Nou wat een schatten zeg.

Ik vermoed dat je hier voordeel had van je buitenlandse uitstraling...maar ach... wie ben ik he?
[quote]JOHANNA1 schreef op 21 augustus 2011 @ 21:53:

[...]

Laten we eerst eens beginnen met het niet meer foutief gebruiken van het woord allochtoon,. Een allochtoon is 'een persoon die in Nederland woonachtig is en van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren.' Niets meer en niet minder, toevallig ben ik zelf ook allochtoon, maar over mij heb je het vast niet in dit verband.

Deze zin bedoelde ik. Jouw perseptie is dus compleet anders dan die van een blanke hollander.

Jij zult anders worden benaderd door andere allochtonen dan een Hollander. dit begrijp jij toch ook wel lijkt mij.

Een allochtoon is dus niet synoniem voor 'alles waarvan we vinden dat het hier biet hoort', Het woord is niet te gebruiken als bijvoeglijk naamwoord (allochtoons) en er is nergens een land dat Allochtonië heet waar al die lastpakken zitten die ons mooie zuivere landje willen verzieken.

Lollig hoe je dit verwoord maar toch klopt het niet helemaal.

Er bestaat niet zoiets als Allochtonie maar wel zoiets als net doen alsof je geen land hebt en op basis daarvan proberen hier in Nederlnda te komen . ( ik praat nu over de zogenaamde staatlzoen , die op basis daarvan asiel proberen te krijgen)

Dit zijn bewust acteis die allochtonen doen om gebruik te kunnen maken van onze voorzieningen.

Er zijn te veel allochtonen die vanuit opportunisme naar NL komen. Zijn dat dan degenen die bommen mee in vliegtuigen nemen? Waarom zet je anders deze zin achter je beweringen over bommen in vliegtuigen. En is opportunisme wel zo'n verderfelijke eigenschap? Als mijn kinderen niet te eten hadden of geen goede opleiding konden volgen, zou ik ook moeite doen om naar een welvarender land te verhuizen. Dat is menselijk.

Wie zegt dat al deze mensen neit te eten hebben in hun thuisland? Of dat hun kinderen niet kunnen studeren? Jij weet er erg weinig vanaf zeg.

De gemiddelde asielzoeker heeft geld, anders kan je niet heerheen komen.

De arme mensen die niet te eten hebben blijven achter, wat als je al geen eten kunt betalen hoe kun je dan in godsnaam een vleigticket of een mensensmokkleaar betalen?

Heb je enig idee hoeveel het kost om hier te komen? Tienduizenden euros praat je dan over. ( kosten vals paspoort, omkopen vleigveldpersoneel, smokkelaar betalen etc)

Genoeg om in het thuisland een kind te kunnen laten studeren!

De asielzoekers die hier komen zijn mensen met een plan , niet mensen met een zielig verleden van niet eten en vliegen om hun hoofd zoals op tv.

Check eerst je feiten voordat je weeer iets doms roept zeg!
quote:voldemort schreef op 22 augustus 2011 @ 18:15:

Ok, ok...ik probeer het echt te begrijpen, maar het lukt me nog niet zo goed. Ik heb m'n hele leven in de stad gewoond (Rotterdam en Leiden) maar ik heb nog nooit last gehad van Chinezen die me beroofden, Indonesiers die me bespuugden, of Hindoestanen die mijn ruiten ingooiden. Volgens mij zijn dat grotendeels normale, hardwerkende mensen. Ik ken ook niemand in mijn omgeving die last van die mensen heeft. Dus ik vraag me echt af hoe het kan dat jullie daar wel zoveel last van hebben?

Oh, je wilt groepen horen?

Prima.

Marokanen zijn wat mij betreft nummer 1 in het onrespectvol omgaan met nederlanders. Met stip nuummer 1!

De steeds grotere groeiende groep Somaliers komt er al hard achter aan.

Verder vind ik vooral de groep allochtonen die redelijk fanatiek het moslimgeloof aanhangen wel erg aanwezig tegewoordig.

Hieronder vallen ook bv Iraniers, Irakezen, Somaliers etc.

Het proberen op te dringen van hun geloof en manier van leven irriteerd mij wel ja.
quote:voldemort schreef op 22 augustus 2011 @ 23:59:

[...]

We praten echt langs elkaar heen, want ik weet nog steeds niet wat ik me moet voorstellen bij een 'multicultureel drama'.

Doe eens een rondje Gouda, schilderswijk of kolenkit buurt. Liever dat je er een jaar gaat wonen, niet de de betere buurten, maar daar waar meer dan 70% immigrant is. Amsterdam zuid oost heeft ook leuke plekken. Ga daar wonen als blanke Nederlandse vrouw. En lees dat budgettaire rapport eens door. Dan begin je misschien te begrijpen dat het niet de bedoeling was, dat immigranten zo'n hoge druk leggen op sociale voorzieningen, gezondheidszorg en welzijnswerk en voor zoveel overlast en criminalteit zorgen. Foutje van de overheid destijds, die dacht dat het allemaal spontaan goed zou komen. Dan kun je met je eigen ervaringen aankomen met Chinezen, maar laat die groep nou het beste geintegreerd zijn in de NL samenleving en gemiddeld zefls hoger opgeleid dan autochtonen. Zie de nrc next van gisteren. Daarin werd gezegd, dat zij ondanks culturele verschillen met andere allochtonen een goed voorbeeld zijn van goede intergratie zonder maatschappelijk werkers, subsidiepotjes en straatcoaches.
Dankzij een ondoorgrondelijk verkeerscirculatieplan van de gemeente Den Haag rijd ik tegenwoordig af en toe wel eens door de Schilderswijk en ik ben er laatst zelfs gestopt voor een broodje shoarma.

Eerlijk gezegd maakt deze wijk op het eerste gezicht helemaal geen verkeerde indruk. De wijk is levendig en gemêleerd. De meeste huizen zijn nieuw en stedenbouwkundig is erover nagedacht (straalt eenheid uit). Er is een divers aanbod aan winkels, restaurants en dienstverleners. Verder ligt de wijk dicht tegen het centrum van de stad aan, er is volop openbaar vervoer en er ligt een groot station.

Als ik een kleine portemonnee zou hebben, zou ik denk ik liever nog in zo'n centrale, levendige stadswijk wonen (en enige overlast op de koop toenemen) dan in zo'n troosteloze jaren '50 wijk met 4-hoge portiekflats waar je overal ver vandaan zit en waar niks te beleven is.
Ik woon met man en zoon in een buurt waar ook veel mensen wonen met een Turkse en Marokkaanse achtergrond.

We hebben weinig tot geen overlast van elkaar, integendeel juist.

Wordt er niet heel veel PVV gestemd in dorpen (Volendam, meen ik) waar helemaal geen buitenlander te bekennen is?

En is angst voor het onbekende niet de aanjager van PVV stemgedrag?
quote:rotsjeplak schreef op 23 augustus 2011 @ 11:10:

Wordt er niet heel veel PVV gestemd in dorpen (Volendam, meen ik) waar helemaal geen buitenlander te bekennen is?

En is angst voor het onbekende niet de aanjager van PVV stemgedrag?

Ik vind dat 'ze-hebben-angst-voor-het-onbekende' zo'n achterhaalde dooddoener. Kom op zeg. Na 40 jaar multicul is er niks onbekends meer aan. Integendeel. Mensen weten inmiddels precies wat het allemaal inhoudt en behelst.

Juist mensen die ertussen wonen of er jarenlang hebben tussengewoond en massaal verhuisd zijn, weten beter dan menigeen waar dit over gaat.

Het zijn degenen die er zelf niet tussenwonen en de onvrede dus zelf niet voelen en snappen, die maar blijven roeptoeteren dat het dan wel zo zal zijn dat mensen in de oude wijken racistisch, danwel xenofoob, islamofoob of 'angstig voor het onbekende (?)' zijn.

Ja, dát kan niet anders, zo moet het dus wel zijn. Die mensen kunnen zo goed in het 'foute' getergde hoofd van anderen kijken. Dat het met hun eigen gebrek aan inzicht te maken heeft komt niet in ze op. Hou toch op. Met angst, racisme of weetikveel, heeft 't natuurlijk geen zak te maken.

Misschien zijn de mensen die het zo goed weten zelf wel racistisch, xenofoob danwel islamofoob of angstig, want ondanks hun enthousiamse voor de verrijkende multicul, zie je ze nooit zelf een huis aanschaffen in zo'n fantastische krachtwijk of een vakantiehuisje aanschaffen in een moslimland. Dus er klopt iets niet aan hun wildenthousiaste verhaal danwel betweterige beschuldigende vingertje naar anderen.

Misschien dat ze eens naar hun eigen tegenstrijdige gedrag moeten kijken.

En inderdaad hebben bv. veel Volendammers ook PVV gestemd. En dat is niet verwonderlijk. Volendam ligt vlakbij Amsterdam.

Wat er met Amsterdam gebeurd is, daar hebben de Volendammers 40 jaar met hun neus pal bovenop gestaan.

60% Van de Amsterdamse jeugd is inmiddels allochtoon. Over een aantal jaren is Amsterdam overwegend allochtoon en verislamiseerd. De hoofdstad van Nederland hebben we het dan over.

Waarom zou je pas PVV mogen stemmen als het met je eigen stad, dorp of wijk zover gekomen is?

Nogmaals, Volendammers hebben decennialang met hun neus op de niet al te florissante Amsterdamse multicul ontwikkelingen gestaan. Die hebben er geen zin in dat 't met Volendam dezelfde kant opgaat.

En bovendien, waarom zouden mensen bv. niet tegen de islamisering van de hoofdstad van hun eigen land mogen zijn?
quote:rotsjeplak schreef op 23 augustus 2011 @ 11:10:

Ik woon met man en zoon in een buurt waar ook veel mensen wonen met een Turkse en Marokkaanse achtergrond.

We hebben weinig tot geen overlast van elkaar, integendeel juist.

En is angst voor het onbekende niet de aanjager van PVV stemgedrag?Zoals ik al eerder opmerkte, het gaat niet om persoonlijke ervaringen. Ook niet om mijn persoonlijke ervaringen, maar de feiten. Dat dergelijke wijken een berg werk betekenen voor de lokale en landelijke politiek. Hele renovatieprojecten, speciale buurtprojecten etc. om de problematiek in die wijken op te lossen. Het heeft geen zin om te roepen dat jij er zo gezellig woont, de cijfers laten iets anders zien en de overheid heeft er de handen vol aan. Denk aan gezinsproblematiek (geweld), criminele jongeren, hoge werkeloosheid, armoede, weinig uitzicht op goede toekomstperspectieven, veel vroege schoolverlaters etc. etc.
quote:ondernemer schreef op 23 augustus 2011 @ 10:41:

Dankzij een ondoorgrondelijk verkeerscirculatieplan van de gemeente Den Haag rijd ik tegenwoordig af en toe wel eens door de Schilderswijk en ik ben er laatst zelfs gestopt voor een broodje shoarma.

Eerlijk gezegd maakt deze wijk op het eerste gezicht helemaal geen verkeerde indruk. De wijk is levendig en gemêleerd. De meeste huizen zijn nieuw en stedenbouwkundig is erover nagedacht (straalt eenheid uit). Er is een divers aanbod aan winkels, restaurants en dienstverleners. Verder ligt de wijk dicht tegen het centrum van de stad aan, er is volop openbaar vervoer en er ligt een groot station.

Als ik een kleine portemonnee zou hebben, zou ik denk ik liever nog in zo'n centrale, levendige stadswijk wonen (en enige overlast op de koop toenemen) dan in zo'n troosteloze jaren '50 wijk met 4-hoge portiekflats waar je overal ver vandaan zit en waar niks te beleven is.Ga er eerst eens wonen, een stopje voor een broodje shoarma geeft geen beeld van hoe het wonen daar is. En als je werkloze dronken buurman op je deur staat te rammen middenin de nacht en je in de portiek alleen maar 'hangjeugd' aantreft die daar wiet zitten te roken, is dat leuke levendige gemeleerde ineens lang zo leuk niet meer.
Gisteren de documentaire 'My Brother the Islamist' gezien?

"De Engelse Robb Leech zoekt in de documentaire ‘My stepbrother the islamist’ uit waarom zijn stiefbroer Richard, een 27-jarige blanke middle class man, een radicale moslim werd.

In de zomer van 2009 hoorde Leech voor het eerst dat Richard was bekeerd.

In een krantenartikel las hij dat zijn stiefbroer zich had aangesloten bij de radicale Muslim Group Islam4UK. Een beweging die van Groot Brittannië een Islamitische staat wil maken. Muslim Group Islam4Uk is volgens de Britse overheid een gevaarlijke organisatie en werd daarom in januari 2010 verboden.

Omdat Robb Leech vroeger tegen zijn één jaar oudere stiefbroer op keek wil hij begrijpen waarom ‘Rich’, die nu als ‘Salahuddin’ door het leven gaat, van de één op de andere dag een ander wereldbeeld kreeg. De mannen groeiden samen op en kregen zo ook de zelfde opvoeding. Maar daar waar Leech, zijn familie en de Westerse wereld in gelooft wijst ‘Salahuddin’ nu af. Hij is tegen vrijheid en democratie en wil in Groot Brittannië de Sharia invoeren."

http://www.youtube.com/watch?v=mCkU18CoJ1o

.
Ga ik eens bekijken, dank voor de tip. Heb je zelf de docu helemaal bekeken? Wat is jouw visie/conclusie naar aanleiding van het verhaal van deze twee stiefbroers?
@Avril, het geeft een kijkje in de denkwereld van islamisten.

Voor mij niet nieuw, heb heel lang in een moslimland gewoond. En woon er hier in Nederland ook tussen.

Maar veel mensen kijken er toch vooral nog romantisch tegenaan en zien de islam als een onschuldig folkloristisch gebeuren, terwijl het wel degelijk ook een ideologisch politiek gebeuren is. Islam en democratie is een contradictio in terminis. Onverenigbaar. Er bestaan dan ook geen islamitische democratieën en iedere keer dat 't erop gaat lijken ('Arabische lente') grijpen de islamisten uiteindelijk toch weer de macht. Dat is al 1400 jaar zo. De islam heeft zich in geen 1400 jaar nog ergens aangepast.

De film laat zien dat de Engelse islamisten met de UK hetzelfde van plan zijn. Niet dat het op dit moment zo'n vaart zal lopen, maar er is geen enkele reden om die mensen niet heel serieus te nemen, er denigrerend over te doen, of te zeggen: och, het is een fase, het waait wel over.

Waar moet dat uit blijken eigenlijk?

Om even bij de UK te blijven: In september 2008 is in Engeland officieel de Sharia ingevoerd. De Engelse regering heeft er stilletjes voor gezorgd voor dat rechters de macht krijgen om bepaalde zaken volgens de islamitische wetgeving te berechten.

De sharia begint in Engeland nu echt van de grond te komen.

Er zijn momenteel in totaal vijf officiele islamitische rechtbanken in Engeland die de macht hebben om uitspraken gedaan volgens de islamitische rechtsleer ook uit te voeren. Hiervan zijn vier rechtbanken gevestigd in de steden Londen, Birmingham, Bradford en Manchester, en het hoofdkantoor is gevestigd in Nuneaton. Er staan nog twee rechtbanken gepland voor de steden Glasgow en Edinburgh.

East End London is vorige maand door Engelse islamisten uitgeroepen tot een 'sharia controlled zone' en werden deze posters opgehangen:

Londense wijk uitgeroepen tot islamitisch emiraat.

Dit is dus 2 jaar ná de documentaire (die van 2009 is).

Er wordt steeds beweerd: de islam past zich uiteindelijk in het westen wel aan. Maar niets wijst daarop. Je ziet namelijk het tegendeel gebeuren.

Ben benieuwd wat jij ervan vindt.
Ik heb de documentaire zojuist bekeken. Dat deze mensen zich superieur voelen en allesbehalve vredelievend zijn, is voor mij helaas geen nieuws. Ik hoop dat ze goed in de gaten gehouden worden.
quote:voldemort schreef op 22 augustus 2011 @ 18:15:

Ok, ok...ik probeer het echt te begrijpen, maar het lukt me nog niet zo goed. Ik heb m'n hele leven in de stad gewoond (Rotterdam en Leiden) maar ik heb nog nooit last gehad van Chinezen die me beroofden, Indonesiers die me bespuugden, of Hindoestanen die mijn ruiten ingooiden. Volgens mij zijn dat grotendeels normale, hardwerkende mensen. Ik ken ook niemand in mijn omgeving die last van die mensen heeft. Dus ik vraag me echt af hoe het kan dat jullie daar wel zoveel last van hebben?Waar lees je dat mensen last hebben van Aziaten dan? Dat zijn niet de overlastgevers. Het zijn de noord Afrikanen die de grootste probleemgroep zijn.
quote:mumia12 schreef op 23 augustus 2011 @ 09:34:

[quote]JOHANNA1 schreef op 21 augustus 2011 @ 21:53:

[...]

Laten we eerst eens beginnen met het niet meer foutief gebruiken van het woord allochtoon,. Een allochtoon is 'een persoon die in Nederland woonachtig is en van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren.' Niets meer en niet minder, toevallig ben ik zelf ook allochtoon, maar over mij heb je het vast niet in dit verband.

Deze zin bedoelde ik. Jouw perseptie is dus compleet anders dan die van een blanke hollander.

Jij zult anders worden benaderd door andere allochtonen dan een Hollander. dit begrijp jij toch ook wel lijkt mij.

Een allochtoon is dus niet synoniem voor 'alles waarvan we vinden dat het hier biet hoort', Het woord is niet te gebruiken als bijvoeglijk naamwoord (allochtoons) en er is nergens een land dat Allochtonië heet waar al die lastpakken zitten die ons mooie zuivere landje willen verzieken.

Lollig hoe je dit verwoord maar toch klopt het niet helemaal.

Er bestaat niet zoiets als Allochtonie maar wel zoiets als net doen alsof je geen land hebt en op basis daarvan proberen hier in Nederlnda te komen . ( ik praat nu over de zogenaamde staatlzoen , die op basis daarvan asiel proberen te krijgen)

Dit zijn bewust acteis die allochtonen doen om gebruik te kunnen maken van onze voorzieningen.

Er zijn te veel allochtonen die vanuit opportunisme naar NL komen. Zijn dat dan degenen die bommen mee in vliegtuigen nemen? Waarom zet je anders deze zin achter je beweringen over bommen in vliegtuigen. En is opportunisme wel zo'n verderfelijke eigenschap? Als mijn kinderen niet te eten hadden of geen goede opleiding konden volgen, zou ik ook moeite doen om naar een welvarender land te verhuizen. Dat is menselijk.

Wie zegt dat al deze mensen neit te eten hebben in hun thuisland? Of dat hun kinderen niet kunnen studeren? Jij weet er erg weinig vanaf zeg.

De gemiddelde asielzoeker heeft geld, anders kan je niet heerheen komen.

De arme mensen die niet te eten hebben blijven achter, wat als je al geen eten kunt betalen hoe kun je dan in godsnaam een vleigticket of een mensensmokkleaar betalen?

Heb je enig idee hoeveel het kost om hier te komen? Tienduizenden euros praat je dan over. ( kosten vals paspoort, omkopen vleigveldpersoneel, smokkelaar betalen etc)

Genoeg om in het thuisland een kind te kunnen laten studeren!

De asielzoekers die hier komen zijn mensen met een plan , niet mensen met een zielig verleden van niet eten en vliegen om hun hoofd zoals op tv.

Check eerst je feiten voordat je weeer iets doms roept zeg!

Die laatste zin kan je zelf ter harte nemen. Je haalt van alles door elkaar. Niet iedere allochtoon is een asielzoeker, de meeste Turken en Marokkanen zijn helemaal geen asielzoekers.

Verder wordt ik een beetje schijtziek van dat superieure toontje van mensen die ALLES weten van de problematiek met buitenlanders en zo. Ik heb neer dan 20 jaar lesgegeven op het VMBO, waaronder ook op een locatie met veel Turkse, Marokkaanse, Somalische, Iraanse etc. kinderen. Ik ben niet debiel of zo, er waren vreselijke types bij met vreselijke ouders. Die waren er ook bij de autochtonen, maar daar mogen we hier niet over praten. Maar ik heb ook hele goede ervaringen en ik laat me niet aanpraten dat ik dan wereldvreemd ben of zo.

Al die verhalen over misbruik van sociale voorzieningen wil ik zo geloven, want dat gebeurt gewoon. Ik wil zelfs nog wel aannemen dat het percentage 'allochtonen' dat dit doet, hoger is dan dat van autochtonen. Maar dan nog steeds zijn er veel gematigde hardwerkende mensen wiens wieg (of die van hun ouders) niet in Nederland stond.

Misstanden aanpakken is prima! Eisen stellen, verplichte taalcursussen, geen uitkering wanneer je geen werk kunt vinden vanwege een burka of zo, kinderbijslag inhouden bij aanhoudend spijbelen, mensen met een uitkering dwingen om werk aan te nemen. (wat zal het hier dan rustig worden op het VIVA forum) .ik ben er allemaal voor, dan wel voor iedereen die hier woont. Ik word namelijk ook behoorlijk humeurig wanneer ik mijn salarisspecificatie (bijna de helft gaat af van mijn brutosalaris) bekijk en me realiseer waar ik allemaal aan mee betaal. Maar het maakt me dan niet zo uit waar die mensen die een beroep doen op sociale voorzieningen vandaan komen. Ook mensen van buitenlandse afkomst betalen gewoon belasting hoor, je zou dat bijna vergeten als je hier meeleest.

Ik kom niet meer bij over je opmerking over mijn buitenlandse uiterlijk, zou hier eigenlijk een foto moeten plaatsen.

Verder is wat mij betreft de discussie over de multiculturele samenleving gesloten.

enne...perceptie schrijf je met een c.
Jij denkt dus dat het grootste gedeelte van het vivaforum een uitkering heeft?
quote:elninjoo schreef op 23 augustus 2011 @ 15:14:

[...]

Waar lees je dat mensen last hebben van Aziaten dan? Dat zijn niet de overlastgevers. Het zijn de noord Afrikanen die de grootste probleemgroep zijn.

Idd ik woon in een behoorlijke multicultiwijk maar van de Aziaten hier geen enkele last.

De Marokkanen en Afghanen daarentegen..
quote:Twinkle1001 schreef op 23 augustus 2011 @ 13:49:

Gisteren de documentaire 'My Brother the Islamist' gezien?

...

Omdat Robb Leech vroeger tegen zijn één jaar oudere stiefbroer op keek wil hij begrijpen waarom ‘Rich’, die nu als ‘Salahuddin’ door het leven gaat, van de één op de andere dag een ander wereldbeeld kreeg. De mannen groeiden samen op en kregen zo ook de zelfde opvoeding. Maar daar waar Leech, zijn familie en de Westerse wereld in gelooft wijst ‘Salahuddin’ nu af. Hij is tegen vrijheid en democratie en wil in Groot Brittannië de Sharia invoeren."

[afbeelding]

Is nog 10 dagen online te bekijken:

http://uitgesproken.vara. ... 7a708ee056a4ef90adf3efc72

.Die docu is ook te vinden op youtube, onder dezelfde titel
Polygamie = intensieve vrouwhouderij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven