Die Rob Jetten van D66

11-10-2018 22:31 65 berichten
Je weet wel, de zo gepolijste nieuwe jonge D66 fractievoorzitter. Bestaat hij eigenlijk wel echt? Ik heb hem nu een paar keer op TV gezien en ik heb de indruk dat ik naar een hologram of een hele knappe robot zit te kijken. Of gewoon een acteur die de rol van jonge fractievoorzitter van een van haar eigen idealen losgezongen postmoderne partij perfect invult. Ik vind het knap dat er iemand is gevonden die nog meer in mijn irritatiezone zit dan Alexander Pechtold, maar eigenlijk vraag ik me af of Rob Jetten dus wel echt bestaat.
Alle reacties Link kopieren
Of hij nu wel of niet bestaat, feit is en blijft dat mensen massaal onder de negatieve of positieve indruk van hem zijn. Of dat iets over hem of over de huidige tijdsgeest waarin iedereen overal een mening over heeft zegt of een beetje over beide, staat nog te bezien.

Vooral zijn correctheid is indrukwekkend, waar zie je dat behalve bij Rob Jetten tegenwoordig nog, die correctheid tot in de finesses beheerst? Ik vind dat wel alvast een verademing, echter, Pechtold begon zo ook ooit bij D'66 en kijk eens wat daar van gekomen is. :nooo: Such a shame... De een wordt er argwanend van en herkent er de politicus pur sang in wat meestal niets positiefs betekent en ik, ja ik zie in Jetten wel iemand die ervoor in de wieg is gelegd, niet zomaar voor de politiek, maar slechts voor D'66, wat ik niet veel goeds vind voorspellen.

Ik vind het vervelend opvallend dat het steeds over individuen in de politiek gaat, het leidt zo af van waar het over zou moeten gaan: dit land en hoe het bestuurt wordt. Dat is niet aan de politiek te wijten, al spelen ze wel graag in op dat zwak voor show van het publiek.

Promise to myself: de volgende keer als er weer een nieuwe in de politiek wordt geïntroduceerd zal ik me proberen in te houden.


O en nog iets, hij wordt nu ook door de media neergezet als de eerste politicus in de Tweede Kamer die openlijk homo is, maar die eer komt oud-politicus, ex-CHU'er, ex-PvdA'er en schrijver van Homo Politicus Coos Huijsen toe.
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
Alle reacties Link kopieren
Oeps! Kersverse D66-voorzitter Jetten maakt direct twitterflatertje
https://www.ad.nl/politiek/oeps-kersver ... ~ac5cd636/

Zoiets?

:rofl:

Verlegen of zoiets?
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
Alle reacties Link kopieren
Van Jesse zeiden we dat hij de afdruk van het potje nog in de billen had staan.

Bij Rob vermoed ik dat hij de Huggies nog om heeft.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Vanaf 10 minuten.
Zondag met Lubach.

https://www.npo3.nl/zondag-met-lubach/1 ... ON_1282528
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht: mooi is die Pechtold eindelijk opgerot, kan ik misschien weer eens D66 gaan stemmen. Zetten ze deze gladjakker ervoor in de plaats.
.
Rob Jetten wordt de nieuwe premier van ons land.
Alle reacties Link kopieren
Bombus-Sylvarum schreef:
17-10-2018 09:21
Rob Jetten wordt de nieuwe premier van ons land.
Dat heeft Pechtold vast ook van zichzelf gedacht.
.
impala schreef:
17-10-2018 09:23
Dat heeft Pechtold vast ook van zichzelf gedacht.
Ik kan me nog wel herinneren hoe iedereen dacht over Mark Rutte. Ik dacht toen net als iedereen: die wordt ook geen Minister-President. Uiteindelijk wil Nederland toch wel een beetje een saaie, kleur- en seksloze robot. Die Rob Jetten voldoet daar als geen ander aan.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
12-10-2018 10:12
Ik vind het net een kind, maar ik heb nog niet goed gekeken door gebrek aan belangstelling denk ik.

Vind hem een beetje in de categorie Justin Bieber vallen, dus iets voor 3K-meisjes die puber zijn geworden. Jammer voor hen dat hij homo is.

Dit dacht ik ook. Een volwassen kind. Ik vind hem te jong om partijleider te zijn. Maar ik kan het mis hebben.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Wat een rare ideeën heeft die Jetten. D’66 draait graag de democratie de nek om. Wanneer schrappen ze die D nu eens uit hun naam?

https://www.ad.nl/politiek/jetten-neder ... ~a483e38a/
anoniem_211360 wijzigde dit bericht op 18-10-2018 15:47
0.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
18-10-2018 13:15
Wat rare ideeën heeft die Jetten. D’66 draait graag de democratie de nek om. Wanneer schrappen ze die D nu eens uit hun naam?

https://www.ad.nl/politiek/jetten-neder ... ~a483e38a/
Idioot plan ja. Hoezo kwam ik erbij dat D66 ooit weer een partij zou worden waar ik op zou willen stemmen.
De burger laten beslissen in referenda daar was ik al nooit voor, maar nu komen ze opeens met het andere uiterste. Bizar.
.
Alle reacties Link kopieren
Brr... zo'n voorstel strijkt me geheel tegen de haren in. De Europese Unie zie ik geen eeuwig leven beschoren en om zo'n nagenoeg onomkeerbaar besluit te nemen is erg dom. Wat als over 20 jaar blijkt dat alle grote machten liever een andere Unie starten (politieke stances, landsgrenzen en macht verschuiven CONTINU, al duizenden jaren lang) en alleen de geldtrekkende, instabiele, dictoriale landen in de Europese Unie blijven...tja...dan zit je met de gebakken peren. Domdomdom!
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
18-10-2018 13:15
Wat rare ideeën heeft die Jetten. D’66 draait graag de democratie de nek om. Wanneer schrappen ze die D nu eens uit hun naam?

https://www.ad.nl/politiek/jetten-neder ... ~a483e38a/



Misschien waren ooit (heel lang geleden) de intenties van D66 wel democratisch. Maar nu? Macht corrumpeert vaak. Sinds D66 regelmatig aan het pluche heeft geroken weten veel mensen daar hoe ze aan goede banen als burgemeester, of bij de publieke omroep of bij Schiphol kunnen komen...

Inmiddels heeft Pechtold een van zijn schandknaapjes als vervanger naar voren geschoven. Ook weer typisch op een ondemocratische manier vind ik
Alexander kan geen afstand doen van de macht. Zulk gedrag zie je vaker bij dergelijke griezelige mannetjes. Triest.
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
11-10-2018 22:31
[...] Ik vind het knap dat er iemand is gevonden die nog meer in mijn irritatiezone zit dan Alexander Pechtold[...]
Ja hè?!
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
12-10-2018 07:08
Ondertussen zit hij daar aan het stuur en leveren wij slechts commentaar via een klein internetforum....



Het Viva Forum heeft meer leden dan D66 ;-D
Alle reacties Link kopieren
gyda schreef:
12-10-2018 13:08
O en nog iets, hij wordt nu ook door de media neergezet als de eerste politicus in de Tweede Kamer die openlijk homo is, maar die eer komt oud-politicus, ex-CHU'er, ex-PvdA'er en schrijver van Homo Politicus Coos Huijsen toe.



Boris Dittrich was eerder dacht ik, en die jong overleden volslanke man van de vvd

En Mark Rutte uiteraard. Is die wel eens met een levende vrouw gezien?
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
18-10-2018 14:52



Het Viva Forum heeft meer leden dan D66 ;-D
:proud:
.
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
18-10-2018 14:53



Boris Dittrich was eerder dacht ik, en die jong overleden volslanke man van de vvd

En Mark Rutte uiteraard. Is die wel eens met een levende vrouw gezien?
Dittrich, dat was een goeie vent.
Eh, is ie waarschijnlijk nog steeds :P
.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekop1 schreef:
12-10-2018 07:47
[...]
Je beschrijft een niet-transparante, gladde politicus zonder duidelijke standpunten. Maar daar heb je hoge verwachtingen van? Alsof we zo’n politicus willen:bonk:
We hebben Rutte al, bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Pimmetje was toch ook van de herenliefde?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Pim was inderdaad ook van de heren.

Ik vind het een beetje raar: die Jetten wordt nu bestempeld als de eerste snuiter die openlijk homo is, maar Fortuyn, Krol en Dittrich waren eerder.

Sowieso vind ik Rob Jetten helemaal niets. Nu wil hij weer dat de EU in de Nederlandse grondwet verankerd wordt, vanwege iets met democratie ofzo. Hij is al vergeten dat D'66 eigenhandig een democratisch recht heeft afgenomen.

Ik vrees dat het net zo'n enge, rare gladjakker is als Rutten. (Die van mij ook wel eens mag vertrekken. Kloothommel vind ik het)
Snoesje666 schreef:
18-10-2018 15:14
Pimmetje was toch ook van de herenliefde?
Fortuyn is geen Kamerlid geweest.

De geaardheid van Jetten vind ik niet relevant. Dat hij geen visie heeft, vind ik wél relevant. En spijtig. Jammer dat D'66 zo neoliberaal is tegenwoordig.
Overigens Ien Dales :heart:
Ientje Dales ja! Zij was tof! Er werden destijds nogal wat moppen over haar omvang verteld, maar dat neemt niet dat ze een goede was.

De visieloosheid is kenmerkend voor D'66. Ooit stonden ze voor onderwijs (uitgehold) en het referendum (afgeschaft). Waar ze nu voor staan? Ik heb geen flauw idee. Pechtold stond wat te jij-bakken, maar kwam ook niet veel verder dan dat. Jetten heeft helemaal nergens antwoord op, wat voor mij getuigt van een gebrek aan visie.

Waarschijnlijk is zijn visie zijn eigen carriere.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven