Doorbraak zaak Nicky Verstappen!

22-08-2018 10:25 3056 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zou het? Zou er een DNA match zijn? Ik hoop het zo, deze zaak grijpt mij aan en de familie wacht al zolang op antwoorden. Om 12 uur een persconferentie:

https://www.ad.nl/dossier-moordzaak-nic ... ~aa5af1be/
Alle reacties Link kopieren
fantastisch nieuws!! Ik leefde echt met de ouders mee. Je ergste nachtmerrie, je kind ergen heen sturen en nooit meer terugzien....kan niet anders dan dat ze de dader te pakken hebben.

Ben benieuwd of het een bekende is en of diegene zelf dna afgestaan heeft
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog altijd bang dat de dader zijn straf ontloopt. Door het simpele feit dat deze al is overleden....
Carpe Diem!
Ik ben ook heel erg benieuwd of de dader nog wel leeft. Het is wel al 20 jaar geleden. Voor de familie hoop ik er erg op dat hij nog leeft zodat hij zijn straf nog kan krijgen.
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
22-08-2018 11:21
Peter is een beetje narcistisch, maar in dit geval begrijp ik het wel. Al jaren zegt hij in interviews dat DIT de zaak is die hem elke dag (!) nog bezig houdt. En dat dus al zoveel jaar. De blijdschap is dan ook oprecht.

Ook superfijn voor de nabestaanden.
Peter is een schat van een vent, wordt door heel veel mensen terecht hoog gewaardeerd. Een aanwinst voor ons land.
Zouden heel wat mensen een voorbeeld aan mogen nemen! Ik noem verder geen namen.
misspatrice schreef:
22-08-2018 11:24
Ik ben nog altijd bang dat de dader zijn straf ontloopt. Door het simpele feit dat deze al is overleden....
Inderdaad. Die kampbegeleiders waren allemaal al wat ouder. Hoewel die allemaal geen DNA match hadden denk ik toch dat de dader uit die hoek komt.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
22-08-2018 10:47
Het is iedereen zeker goed recht. Wat ik aan de lage opkomst wél heel pijnlijk vond was dat de familie vooraf aangaf zich zo in de steek gelaten te hebben gevoeld door ‘de gemeenschap’. De lage opkomst benadrukte voor mij hoe eenzaam zijn ouders en familie moet zijn in de strijd. Een hoge opkomst had hun denk ik gevoelsmatig heel erg gesteund in hun strijd.

Ondanks het drama is het nu fijn dat er een dader lijkt te zijn. Zuur, krap twee weken naar de verjaaringstermijn, maar de ouders kunnen (hopelijk) starten met afsluiten nu er vragen beantwoord zullen gaan worden.
Moord kan niet verjaren!
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje80 schreef:
22-08-2018 11:27
Inderdaad. Die kampbegeleiders waren allemaal al wat ouder. Hoewel die allemaal geen DNA match hadden denk ik toch dat de dader uit die hoek komt.
Het zou me verbazen, dit is allemaal onderzocht.
Alle reacties Link kopieren
De ouders en zus krijgen in ieder geval nu rust als ze weten hoe en wat.
Eindelijk iemand die dat ook weet...geen verjaring op moord. Niet op vrijheidsberoving, ontvoering etc...
Er zijn zoveel DNA onderzoeken geweest in onze regio, de mensen werden hoogstwaarschijnlijk meer onderzoeksmoe dan wat anders...
De ons-kent-ons is BS, wat kinderen betreft wordt geen vriend/familie ontzien....
Ben benieuwd wat het worden gaat...eindelijk tijd voor dealen en daarna pas eens kans op loslaten voor de familie...
Alle reacties Link kopieren
Bruutje schreef:
22-08-2018 11:29
Moord kan niet verjaren!
.
Dat klopt!
Maar dan moet moord wél bewezen kunnen worden, en dat wordt waarschijnlijk lastig!
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Alle reacties Link kopieren
LunamasK schreef:
22-08-2018 11:33
Eindelijk iemand die dat ook weet...geen verjaring op moord. Niet op vrijheidsberoving, ontvoering etc...
.
Verjaring speelt wel degelijk een rol omdat het in deze zaak waarschijnlijk moeilijk wordt om moord te bewijzen. Evenals een ernstig zedendelict. De feiten die in elk geval waarschijnlijk wel bewezen kunnen worden, zijn verjaard.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
22-08-2018 11:30
Het zou me verbazen, dit is allemaal onderzocht.
.
Lijkt mij ook. Die hebben al veel eerder DNA afgestaan denk ik.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Klopt. Ernstige mishandeling met de dood tot gevolg is verjaard.
Alle reacties Link kopieren
|Courage| schreef:
22-08-2018 11:34
.
Dat klopt!
Maar dan moet moord wél bewezen kunnen worden, en dat wordt waarschijnlijk lastig!

Ook dat klopt, haha!
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje80 schreef:
22-08-2018 11:37
Klopt. Ernstige mishandeling met de dood tot gevolg is verjaard.
Klopt idd!
|Courage| schreef:
22-08-2018 11:34
.
Dat klopt!
Maar dan moet moord wél bewezen kunnen worden, en dat wordt waarschijnlijk lastig!

Ligt er maar net aan waar dat DNA allemaal gevonden is.
|Courage| schreef:
22-08-2018 11:36
.
Lijkt mij ook. Die hebben al veel eerder DNA afgestaan denk ik.
Ja rond 2011 hebben al 100 mannen DNA afgegeven en ook is het DNA vergeleken met een toen al overleden kampbegeleider.
Joos Barten was destijds verdachte nummer 1. Schoolhoofd,reeds veroordeeld voor ontucht met kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
22-08-2018 11:40
Ligt er maar net aan waar dat DNA allemaal gevonden is.
.
Het is al eerder in het nieuws geweest dat de doodsoorzaak niet goed vast te stellen was. Moord is dan dus moeilijk te bewijzen, DNA of niet. Ook ernstig zedendelict is niet duidelijk.
https://www.1limburg.nl/mysterieuze-doo ... antwoorden
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
sneeuwwitje80 schreef:
22-08-2018 11:43
Ja rond 2011 hebben al 100 mannen DNA afgegeven en ook is het DNA vergeleken met een toen al overleden kampbegeleider.
Was dat die Joos niet,die is in 2003 overleden.
Alle reacties Link kopieren
|Courage| schreef:
22-08-2018 11:06
.
Ik moest het bericht van Pepexx ook 2 keer lezen, maar ik denk dat hij/zij bedoelt dat ze een verwant hebben gevonden en van daaruit de dader. Dat schrijft ze nl. in de 2e zin.
Ik bedoelde inderdaad verwant, maar wie weet is het een aanverwant.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
11 was Nicky. 11 jaar pas. Een kind. Een onschuldig kind, gewoon een leuk jong, zoqls wij hier zeggen.

De doodstraf is nog te mild voor de dader(s).
Ik hoop van harte dat hij nog leeft en zijn straf zal uitzitten tussen andere gevangenen die de ongeschreven regels van gedetineerden volgen. Ik heb geen medelijden met zo'n gewetenloos monster.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
sneeuwwitje80 schreef:
22-08-2018 11:27
Inderdaad. Die kampbegeleiders waren allemaal al wat ouder. Hoewel die allemaal geen DNA match hadden denk ik toch dat de dader uit die hoek komt.
Dit denk ik ook, het moet bijna wel iemand van heel dichtbij zijn geweest. Ik hoop dat de ouders eindelijk hun antwoorden krijgen.
Waar te bekijken? Elke zender?
Habbekratz schreef:
22-08-2018 11:45
Was dat die Joos niet,die is in 2003 overleden.
Klopt, zijn lichaam is opgegraven.
En moord, ik denk dat het lastig te bewijzen is, tenzij de dader bijvoorbeeld inmiddels heeft bekend. Er was geen letsel. Er was misschien sprake van penetratie. Het was een tissue met sperma wat bij het lichaam lag en dus niet op of in het lichaam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven