Drugs are bad

07-02-2011 13:17 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie in mijn omgeving veel mensen drugs gebruiken. Een pilletje op een leuk feestje, of af en toe een flinke snuif van het witte poeder. Zelf heb ik nog nooit iets gebruikt - behalve een keer een plak spacecake, geen succes - en heb die behoefte ook niet.

Toch ben ik niet zo zwaar tegen drugs, en ik krijg het idee dat ik het allemaal wat te gewoon ga vinden doordat dat in mijn omgeving al zo is.

Waarom zijn drugs slecht, als je er zeker van bent dat het goed spul is? Wat is het verschil met je helemaal klem zuipen - waardoor je lekker over je eigen grenzen en helemaal los kunt gaan?

Juist het feit dat mensen dit om die reden doen (denk ik?), staat me toch ook tegen. Maar dat geldt ook voor drank, en daar maak ik me zelf ook wel eens schuldig aan.

Zijn drugs sowieso slecht, of moet dat op zijn tijd kunnen? En mag je dit bijvoorbeeld als 40-jarige moeder ook doen als de kinderen een weekend bij opa en oma logeren, of ben je dan fout, fout, fout?
quote:Watchamacallit schreef op 07 februari 2011 @ 13:17:

Ik zie in mijn omgeving veel mensen drugs gebruiken. Een pilletje op een leuk feestje, of af en toe een flinke snuif van het witte poeder. Zelf heb ik nog nooit iets gebruikt - behalve een keer een plak spacecake, geen succes - en heb die behoefte ook niet.

Toch ben ik niet zo zwaar tegen drugs, en ik krijg het idee dat ik het allemaal wat te gewoon ga vinden doordat dat in mijn omgeving al zo is.

Waarom zijn drugs slecht, als je er zeker van bent dat het goed spul is? Wat is het verschil met je helemaal klem zuipen - waardoor je lekker over je eigen grenzen en helemaal los kunt gaan?

Juist het feit dat mensen dit om die reden doen (denk ik?), staat me toch ook tegen. Maar dat geldt ook voor drank, en daar maak ik me zelf ook wel eens schuldig aan.

Zijn drugs sowieso slecht, of moet dat op zijn tijd kunnen? En mag je dit bijvoorbeeld als 40-jarige moeder ook doen als de kinderen een weekend bij opa en oma logeren, of ben je dan fout, fout, fout?Dat vind ik ook geen normaal middelengebruik eerlijk gezegd.
anoniem_88668 wijzigde dit bericht op 07-02-2011 13:22
Reden: Een wat genuanceerdere grootte voor mijn nuance :)
% gewijzigd
Ik vind dat je als een 40 jarige moeder verantwoordelijkheden hebt ook als de kinderen van huis zijn. Wat als het verkeerd uitpakt?

Verder ben ik tegen drugs in welke variant dan ook!
Het gras aan de overkant is niet groen.
Zolang het je 'normale' leven niet in de weg staat, maar dat geld voor alles, drank, drugs, eten... Dat is een grens die je zelf moet bepalen en helaas worden dat soort grenzen opgerekt als je eenmaal in een bepaald ritme/verslaving zit. Dus het is gewoon opletten.
Iedereen moet lekker doen waar hij/zij zin in heeft.

Ikzelf begin er niet aan. Maar om dan moeders die het wel gebruiken te veroordelen? Echt niet.

Leef en laat leven.
ik ben van mening dat wanneer je je gebruik echt in de hand hebt er niets aan de hand is. ik bedoel dan 1 a 2x per jaar gebruiken op een feest en ervoor zorgen dat er een nuchter iemand bij is voor het geval er iets mis gaat. in het geval van kinderen allern als de kinderen mínimaal 2 dagen logeren zijn ivm uitwerkingsverschijnselen.
Drugs zijn in die zin slecht omdat ze alleen illegaal verkrijgbaar zijn. Mede daardoor weet je vooraf niet wat je binnen zult krijgen en wat het effect zal zijn.
Haha Aletta! Ik vroeg me eerst al af of het plaatje het niet deed

Ikbenik, nee da's waar, maar het komt wel vaker voor denk ik, en drinken is ook geaccepteerder. Misschien moet ik het iets minder stelliger zeggen, dus: een flinke fles wijn wegtikken, behoorlijk aangeschoten, zoiets.
Ik denk dat dit altijd heel persoonlijk is.

Ik heb minder leuke ervaringen met drugs (verslaafde broer) waardoor mijn beeld al wat zwart/witter is dan dat van de gemiddelde mens.

Ik heb zelf nooit wat gebruikt en ben dat ook niet van plan.

Drinken doe ik ook niet.

De mensen uit mijn omgeving gebruiken ook niet maar dat heeft ook meer te maken met de cultuur (en religie).
Mwa ik ben van mening dat koffie en alcohol ook drugs zijn en die zijn wel legaal. Ik vind dat een vreemde scheidslijn en heb daardoor niet meer moeite met iemand die een jointje rookt dan iemand die een glaasje alcohol drinkt. Met mate wel te verstaan. Verder ben ik het ook met Aubrey eens dat het moeilijk is om te weten wat je binnenkrijgt en je daardoor meer risico loopt.
...
Alles komt goed..........
Ik ben tegen drugs.

Illegaal gebruik van drugs vind ik ook geen goed voorbeeld naar kinderen toe.

Middelen die wel legaal zijn moet men zelf weten. Verstandig is om ermee om te gaan met mate.

Leef en laat leven en niets meer durven zeggen over keuzes in de maatschappij vind ik een vorm van lafheid. Niemand durft meer aan te spreken en men wenst niet meer aangesproken te worden op onacceptabel gedrag. Maar dat staat los van drugs an sich.
Ik vind het persoonlijk wel sneu dat mensen die zooi nodig hebben om zich lekker te voelen. En natuurlijk is het slecht. Gif, chemicaliën etc etc..... Drinken doe ik zelden. Vind het gewoon niet lekker.

Maar doe vooral wat je zelf wil. Zolang je er een ander niet mee lastig valt.

M.
quote:robdevries schreef op 07 februari 2011 @ 13:27:

Ik ben tegen drugs.

Illegaal gebruik van drugs vind ik ook geen goed voorbeeld naar kinderen toe.

Middelen die wel legaal zijn moet men zelf weten. Verstandig is om ermee om te gaan met mate.

Leef en laat leven en niets meer durven zeggen over keuzes in de maatschappij vind ik een vorm van lafheid. Niemand durft meer aan te spreken en men wenst niet meer aangesproken te worden op onacceptabel gedrag. Maar dat staat los van drugs an sich.

Precies. Waarom anders zo'n verhaal hier neerplempen als je er toch niets van mag zeggen.

M.
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 07 februari 2011 @ 13:19:

[...]

Dat vind ik ook geen normaal middelengebruik eerlijk gezegd.

Inderdaad. Dat vind ik ook afstotelijk, klemzuipen.

Ik heb een aantal jaar in een kringetje vertoeft waarbij een snuif van het een of ander, een pilletje her en der heel gangbaar was. Blowen was net zoiets als even een sigaretje roken.

Van het groepje zijn er 3, waaronder mijn ex, die het jammer genoeg niet konden handelen. Mijn ex is geeindigd als een schizofrene junk. De rest is uiteindelijk "volwassen' geworden en heeft het achter zich gelaten.

Ik heb aan die tijd een hartgrondige hekel overgehouden aan dronken, stonede en anderszins benevelde mensen. Het grensoverschrijdende gedrag, de agressie die af en toe de kop opstak, het onvermogen tot matigen...
quote:Kampen86 schreef op 07 februari 2011 @ 13:21:

Ik vind dat je als een 40 jarige moeder verantwoordelijkheden hebt ook als de kinderen van huis zijn. Wat als het verkeerd uitpakt?

Verder ben ik tegen drugs in welke variante dan ook!

Maar een moeder die met carnaval flink aan het bier gaat kan óók in het ziekenhuis belanden. En met carnaval komt er altijd wel iemand (verantwoordelijke volwassenen) uit mijn omgeving in het ziekenhuis. En wat denk je van rokende of veel te dikke ouders? Die krijgen misschien ook op hun 45e een hartaanval.

Ik denk dat zoals met alles moet je hier ook je eigen grens en balans in vinden. Er zijn een heleboel dingen die niet gezond zijn en wel leuk en daar moet iedereen zijn weg in vinden. Of dat nou grote bakken Ben & Jerry's zijn of sigaretten of af en toe een pilletje.

Ik gebruik overigens zelf geen drugs en drink ook helemaal niet.
quote:luna1 schreef op 07 februari 2011 @ 13:30:

[...]

Inderdaad. Dat vind ik ook afstotelijk, klemzuipen.

Ik heb een aantal jaar in een kringetje vertoeft waarbij een snuif van het een of ander, een pilletje her en der heel gangbaar was. Blowen was net zoiets als even een sigaretje roken.

Van het groepje zijn er 3, waaronder mijn ex, die het jammer genoeg niet konden handelen. Mijn ex is geeindigd als een schizofrene junk. De rest is uiteindelijk "volwassen' geworden en heeft het achter zich gelaten.

Ik heb aan die tijd een hartgrondige hekel overgehouden aan dronken, stonede en anderszins benevelde mensen. Het grensoverschrijdende gedrag, de agressie die af en toe de kop opstak, het onvermogen tot matigen...Als mij dat zou overkomen zou ik er ook zo over denken.
Alles komt goed..........
Ik ben helemaal niet bekend met rook- of drugsgebruikers in mijn omgeving. Af en toe eens een glaasje wijn of een biertje maar dat is per kwartaal zeker op een hand te tellen.

De mensen die gebruiken zijn, naar mijn mening, te simpel voor woorden.
Ik ben tegen drugs, maar ook tegen alcohol, is nml net zo goed een drug, alleen is dat legaal.
@ Robdevries: " leef en laat leven" heeft helemaal niks met lafheid te maken, maar met respect voor de keuzes van een ander.

Maar gezien jouw eerdere reacties op andere topics, sta jij altijd klaar met je oordeel...Keep going, moraalridder
quote:Aubrey schreef op 07 februari 2011 @ 13:22:

Drugs zijn in die zin slecht omdat ze alleen illegaal verkrijgbaar zijn. [...]Vallen verdovende middelen, bedwelmingsmiddelen, narcotica, roesmiddelen, geestverruimend middelen die legaal verkrijgbaar zijn niet onder de definitie van 'drug'?
soft-drugs heb ik niets meer op tegen dan alcohol.

hard-drugs vind ik niet oke.

Vind het verder nog altijd raar dat ik bijv. naar een kerstdiner ga van het werk en dat 'iedereen' toch zeker wel een 2/3 glazen alcohol (en veel collega's veel meer) drinkt en weer vrolijk naar huis rijdt.
Een volwassene van 40 met kinderen zou beter moeten weten. Wat voor voorbeeld ben je voor je kinderen als je je klempzuipt of je je helemaal suf rookt of slikt. Ik vind het dus niet kunnen.
quote:Caesarion schreef op 07 februari 2011 @ 13:36:

@ Robdevries: " leef en laat leven" heeft helemaal niks met lafheid te maken, maar met respect voor de keuzes van een ander.

Moet je altijd respect hebben voor het klemzuipen?

Ik respecteer de mens wel, maar de daad niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven