Excuus van Rutte

18-10-2020 12:51 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
De koning ging op vakantie en keerde na alle commotie een dag later terug.
Rutte heeft vandaag in een brief naar de 2e kamer geschreven:

Premier Mark Rutte heeft te laat beseft dat de vakantie van de koning en zijn gezin naar Griekenland ‘niet langer te rijmen was met de oplopende besmettingen en de aangescherpte maatregelen’. Zeker na de persconferentie van dinsdag 13 oktober had hij zich daarvan bewust moeten zijn, zegt Rutte in een brief die vanochtend aan de Tweede Kamer is gestuurd.

Net als de koning is Rutte zijn feeling met het volk kwijt. De bruiloft van Grapperhaus was ook gewoon okee, maar de rest van NL moet zich aan regels houden. Heel apart dat na dat debacle alle boetes opeens lager uitvallen en het strafblad weg is.

Nu is Rutte echt compleet ongeloofwaardig geworden.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
18-10-2020 13:11
Rutte zou gewoon moeten zeggen: Ik heb het WA afgeraden als dat de waarheid is.
Maar voor Ferd heeft hij ook zitten draaikonten.

WA heeft niets geleerd van die uitgelekte foto waarop hij en Maxima te zien waren naast de restauranthouder.
Het volk laten denken dat hij alleen met zijn gezin zijn verjaardag heeft gevierd, terwijl zijn moeder gewoon op bezoek is geweest.
Ik heb mijn moeder van 83 alweer 2 maanden niet gezien en daarvoor vanaf maart mss 3x.
Prima als zij zich allerlei privileges mogen gunnen: wees er dan open over, dat de elite een status aparte heeft.
Maar verwacht dan ook geen funding meer vanuit het volk.

Het is gewoon schijt aan Jan met de pet hebben.
Belachelijk dat jij je 83 jarige moeder weer 2 maanden niet ziet. Waarom??
Laat je haar in eenzaamheid zitten, dat noem ik pas belachelijk.
Och ja, als we maar weer iemand anders (lees: Mark Rutte) de schuld kunnen geven. Ik zou als ik Rutte was lekker met pensioen gaan volgend jaar.
smulrol schreef:
18-10-2020 12:54
Ik heb er echt geen moment van wakker gelegen van wat WA doet.
En ook niet van kerk in biblebelt en ook niet van moskeeën en ook niet van 6000 man per dag in een pretpark.
En dit.
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
18-10-2020 13:00
Prima dat je je daar niet druk om maakt, maar als onze PM oproept om binnen te blijven en niet de randen van de grenzen op te zoeken, dan kan hij niet met droge ogen WA wel lekker op vakantie laten gaan.
Overigens was WA deze zomer ook al 2 maanden op vakantie, dus dat hij er nodig tussenuit moest kan ik me niet voorstellen.

Lig je er ook niet meer wakker van als jouw ziekenhuisbed bezet is door iemand in de biblebelt die weigerde zich aan de regels te houden en Corona heeft opgelopen?
Dat jouw operatie van je pijnlijke knieën niet doorgaat omdat de ziekenhuizen de gewone zorg aan het afschalen zijn omdat ze ruimte moeten houden voor Corona patiënten?

Mensen raken banen kwijt, ondernemers gaan failliet. Als we met z'n allen beer pas op de plaats gemaakt hadden, dan waren we er wellicht uit geweest.
Jij mag ook hoor. Geen hond die je tegenhoudt.
Alle reacties Link kopieren
PikkuMyy schreef:
18-10-2020 15:06
Och ja, als we maar weer iemand anders (lees: Mark Rutte) de schuld kunnen geven. Ik zou als ik Rutte was lekker met pensioen gaan volgend jaar.
Nou inderdaad. Misschien heeft die dat ook al wel besloten en dacht ie: ik vang deze klap ook nog wel even op.
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
18-10-2020 15:02
Belachelijk dat jij je 83 jarige moeder weer 2 maanden niet ziet. Waarom??
Laat je haar in eenzaamheid zitten, dat noem ik pas belachelijk.
Ja ik ook wel.
Waarom ga je niet??
Alle reacties Link kopieren
Steranijs78 schreef:
18-10-2020 14:59
Really??😂
Hij legt het hele land maatregelen op en zoek niet het randje op en bla bla, maar hij was even vergeten dat de koning dat wel doet.
Right.

Boeit mij niet dat mensen reizen naar geel gebied en van mij hadden ze lekker naar hun huis moeten gaan in hun vliegtuigje, maar ga niet zeggen dat je per ongeluk een verkeerde inschatting heb gemaakt. Bullshit
En als Rutte nou wel tegen WA heeft gezegd dat deze reis gezien de huidige maatregelen geen goede beslissing was?
En als WA dan zegt dat het een privéreis is waar verder niemand iets mee te maken heeft?
Het zou zomaar zo gegaan kunnen zijn. Verder vind ik het opvallend dat het vertrek zo stiekem is gegaan en zelfs De Jonge er niets vanaf wist. De hele familie en bemanning zijn zelfs in de hangar in dat vliegtuig gestapt! Ik kan me dus niet aan de indruk onttrekken dat WA wel degelijk in de gaten had dat het niet handig zou zijn maar dat hij dacht dat niemand het zou merken.
Maar het journaille was hem te slim af en kennelijk is er van binnenuit iets gelekt waardoor die Menno Swart het regeringstoestel in de gaten ging houden.
Ik vind zijn reactie tekenend namelijk dat hij terug komt vanwege de ophef in de media.
En nu mag Rutte het boetekleed aantrekken. Staatsrechtelijk klopt het maar WA valt voor mij van zijn voetstuk.
WA zou er goed aan hebben gedaan vandaag zelf met een uitleg te komen en toe te geven dat hij zelf een fout heeft gemaakt en daarvoor zijn excuses aanbiedt.
Wassen neus. Politiek. Corona. De verontwaardiging op dit forum. Stelletje clowns.
RikM schreef:
18-10-2020 12:56
Laten we er anders een heel groot punt van maken. Want het is niet zo dat er momenteel andere belangrijke dingen spelen in ons leven of zo.

:proud:
WA heeft er alleen spijt van dat zijn reisje zo verkeerd is gevallen bij het volk, niet over dat hij een verkeerde inschatting heeft gemaakt. Dat is een beetje dom.
bisto schreef:
18-10-2020 15:24
En als Rutte nou wel tegen WA heeft gezegd dat deze reis gezien de huidige maatregelen geen goede beslissing was?
En als WA dan zegt dat het een privéreis is waar verder niemand iets mee te maken heeft?
Het zou zomaar zo gegaan kunnen zijn. Verder vind ik het opvallend dat het vertrek zo stiekem is gegaan en zelfs De Jonge er niets vanaf wist. De hele familie en bemanning zijn zelfs in de hangar in dat vliegtuig gestapt! Ik kan me dus niet aan de indruk onttrekken dat WA wel degelijk in de gaten had dat het niet handig zou zijn maar dat hij dacht dat niemand het zou merken.
Maar het journaille was hem te slim af en kennelijk is er van binnenuit iets gelekt waardoor die Menno Swart het regeringstoestel in de gaten ging houden.
Ik vind zijn reactie tekenend namelijk dat hij terug komt vanwege de ophef in de media.
En nu mag Rutte het boetekleed aantrekken. Staatsrechtelijk klopt het maar WA valt voor mij van zijn voetstuk.
WA zou er goed aan hebben gedaan vandaag zelf met een uitleg te komen en toe te geven dat hij zelf een fout heeft gemaakt en daarvoor zijn excuses aanbiedt.

Het zou mij niet verbazen als hij niets tegen Rutte heeft gezegd.
Maar dat kan Rutte moeilijk zeggen natuurlijk.
Leuk dat Rutte de schuld krijgt, maar werkelijk overal zijn er politici cs die zich niet volledig aan de maatregelen houden.

Het komt alleen in niemand op dat er dan wellicht iets mis is met de maatregelen.

De koning gaat van een paleis in onveilig gebied naar een paleis in veel minder onveilig gebied.

Waarschijnlijk niet met Ryanair.

Laat die arme man.
Alle reacties Link kopieren
-Rosings- schreef:
18-10-2020 12:58
En Mark Rutte heeft wel meer aan z'n hoofd. Zou absoluut niet in z'n schoenen willen staan. En daarnaast: met een privévliegtuig naar een privé villa, da's best corona veilig te doen. Getuigd van moment van gebrek aan empathie en besef wat er speelt bij het volk van de koning, dat wel. Dus goed dat terug zijn gekomen en dat hebben erkent
Ik zou niet terug zijn gekomen als ik WA was, ben jij betoeterd, nu zitten W&A thuis met 3 chagrijnige pubermeiden, en de kritiek vanuit het volk krijgen ze toch wel. En trouwens de Koning is onschendbaar dus who cares????
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Het is heel simpel: de enige functie en taakomschrijving van de koning is verbinding en representatie.

Als er een flat instort of een dijk doorbreekt dan boeit het niet of Piet de Vries uit Scheemda de slachtoffers komt troosten of een ernstig gezicht komt trekken; maar van de koning vindt het volk (althans een deel ervan) dat wél belangrijk.
We betalen dus miljoenen voor een koningshuis om bij rampen namens het volk hun leed te betuigen, en verder om wat feestjes en ceremoniën op te leuken. Ik benijd die man zijn baan en positie niet, maar dat is wat het is.

Binnen die taakomschrijving hoort dus ook dat je het volk het goede voorbeeld geeft en laat zien dat je enige solidariteit betoont tijdens een crisissituatie. Dat mag vanuit een paleis en met een hoop personeel, maar je blijft op je plek als het volk dat ook geacht wordt te doen.

Ook al zou het voor WA volkomen veilig zijn om nu op vakantie te gaan naar zijn vakantiehuis, het past gewoon niet bij wat zijn functie is.
Alle reacties Link kopieren
bisto schreef:
18-10-2020 15:24
En als Rutte nou wel tegen WA heeft gezegd dat deze reis gezien de huidige maatregelen geen goede beslissing was?
En als WA dan zegt dat het een privéreis is waar verder niemand iets mee te maken heeft?
Het zou zomaar zo gegaan kunnen zijn. Verder vind ik het opvallend dat het vertrek zo stiekem is gegaan en zelfs De Jonge er niets vanaf wist. De hele familie en bemanning zijn zelfs in de hangar in dat vliegtuig gestapt! Ik kan me dus niet aan de indruk onttrekken dat WA wel degelijk in de gaten had dat het niet handig zou zijn maar dat hij dacht dat niemand het zou merken.
Maar het journaille was hem te slim af en kennelijk is er van binnenuit iets gelekt waardoor die Menno Swart het regeringstoestel in de gaten ging houden.
Ik vind zijn reactie tekenend namelijk dat hij terug komt vanwege de ophef in de media.
En nu mag Rutte het boetekleed aantrekken. Staatsrechtelijk klopt het maar WA valt voor mij van zijn voetstuk.

WA zou er goed aan hebben gedaan vandaag zelf met een uitleg te komen en toe te geven dat hij zelf een fout heeft gemaakt en daarvoor zijn excuses aanbiedt.
Helemaal mee eens. Onder het mom WA is onschendbaar en de ministers zijn verantwoordelijk ex art. 55 grondwet, mag Rutte nu uitleg geven en het boetekleed aantrekken. Het het gaat mij vooral om de signaal functie die van die soort gedrag van de Koning uitgaat - die WA kan ik niet meer serieus nemen...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Fluithaas schreef:
18-10-2020 16:11
Het is heel simpel: de enige functie en taakomschrijving van de koning is verbinding en representatie.

Als er een flat instort of een dijk doorbreekt dan boeit het niet of Piet de Vries uit Scheemda de slachtoffers komt troosten of een ernstig gezicht komt trekken; maar van de koning vindt het volk (althans een deel ervan) dat wél belangrijk.
We betalen dus miljoenen voor een koningshuis om bij rampen namens het volk hun leed te betuigen, en verder om wat feestjes en ceremoniën op te leuken. Ik benijd die man zijn baan en positie niet, maar dat is wat het is.

Binnen die taakomschrijving hoort dus ook dat je het volk het goede voorbeeld geeft en laat zien dat je enige solidariteit betoont tijdens een crisissituatie. Dat mag vanuit een paleis en met een hoop personeel, maar je blijft op je plek als het volk dat ook geacht wordt te doen.

Ook al zou het voor WA volkomen veilig zijn om nu op vakantie te gaan naar zijn vakantiehuis, het past gewoon niet bij wat zijn functie is.
Wow, goed beschreven. En zo is het ook. Ik vind het echt kwalijk dat hij de de boodschap van het kabinet ondermijnd met zijn reisje. Ik 5 minuten geleden een appje van mijn broer die zich tegen heug en meug aan de maatregelen houdt. Hij schreef dat hij vanaf nu echt klaar is met de maatregelen en weer 'normaal' gaat doen. Zie je wel, t zijn allemaal hypocriete leugenaars daar op t pluche. Nu zijn broer en ik het over heel zaken volledig oneens, maar nu wist ik even niet meer hoe ik moest reageren. Dat ga ik zo wel doen natuurlijk.

Tijd om dat hele koningshuis op te doeken wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
bisto schreef:
18-10-2020 15:24
En als Rutte nou wel tegen WA heeft gezegd dat deze reis gezien de huidige maatregelen geen goede beslissing was?
En als WA dan zegt dat het een privéreis is waar verder niemand iets mee te maken heeft?
Het zou zomaar zo gegaan kunnen zijn. Verder vind ik het opvallend dat het vertrek zo stiekem is gegaan en zelfs De Jonge er niets vanaf wist. De hele familie en bemanning zijn zelfs in de hangar in dat vliegtuig gestapt! Ik kan me dus niet aan de indruk onttrekken dat WA wel degelijk in de gaten had dat het niet handig zou zijn maar dat hij dacht dat niemand het zou merken.
Maar het journaille was hem te slim af en kennelijk is er van binnenuit iets gelekt waardoor die Menno Swart het regeringstoestel in de gaten ging houden.
Ik vind zijn reactie tekenend namelijk dat hij terug komt vanwege de ophef in de media.
En nu mag Rutte het boetekleed aantrekken. Staatsrechtelijk klopt het maar WA valt voor mij van zijn voetstuk.
WA zou er goed aan hebben gedaan vandaag zelf met een uitleg te komen en toe te geven dat hij zelf een fout heeft gemaakt en daarvoor zijn excuses aanbiedt.
Haha, ik zie ze al lopen W&M en de meisjes, sluipend de auto in, sluipend het regeringstoestel in, en tijdens het taxiee riepen de prinsesjes Griekenland here we come...oooh ik duik straks gelijk het zwembad in, maar neen hoor, binnen 24u zaten ze weer op het vliegtuig, al mokkend😊
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
18-10-2020 16:24
Haha, ik zie ze al lopen W&M en de meisjes, sluipend de auto in, sluipend het regeringstoestel in, en tijdens het taxiee riepen de prinsesjes Griekenland here we come...oooh ik duik straks gelijk het zwembad in, maar neen hoor, binnen 24u zaten ze weer op het vliegtuig, al mokkend😊
Afbeelding

Wel zo toepasselijk ;-)
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
WA doet gewoon een Grapperhausje en alles is vergeven en vergeten :-D
Alle reacties Link kopieren
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
18-10-2020 13:25
En hier neem ik echt aanstoot aan: lekker voor al die mensen die een ziekte of aandoening hebben (volkomen buiten hun schuld om).
God zei dank sta ik niet op een wachtlijst en ook niemand in mijn omgeving. Maar heb wel kennissen die in een chemotraject zitten voor borstkanker en nu bij elke chemokuur die ze in het zkh moeten ondergaan, bang zijn daar Corona op te lopen. Maar ik zal vragen ze kritisch naar hun gedrag te kijken.
Dichtbij ex-corona patiënten die doodsbang zijn weer een 2e keer die ellende op te lopen.
En daarom dus al 2 maanden weer thuiszitten en binnen blijven en niemand willen zien.
Gaat het lekker met die emotionele chantage? Als iedereen zich braaf aan de adviezen hadden gehouden kon iedereen incl WA probleemloos op vakantie terwijl de zorg door gaat. Daar zullen weinig mensen tussen zitten die geen enkel 70+ familielid heeft of niemand kennen die reguliere zorg nodig heeft
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
18-10-2020 13:25
En hier neem ik echt aanstoot aan: lekker voor al die mensen die een ziekte of aandoening hebben (volkomen buiten hun schuld om).
God zei dank sta ik niet op een wachtlijst en ook niemand in mijn omgeving. Maar heb wel kennissen die in een chemotraject zitten voor borstkanker en nu bij elke chemokuur die ze in het zkh moeten ondergaan, bang zijn daar Corona op te lopen. Maar ik zal vragen ze kritisch naar hun gedrag te kijken.
Dichtbij ex-corona patiënten die doodsbang zijn weer een 2e keer die ellende op te lopen.
En daarom dus al 2 maanden weer thuiszitten en binnen blijven en niemand willen zien.
God zei dank? Tegen wie?
Kroonprinses schreef:
18-10-2020 15:24
Wassen neus. Politiek. Corona. De verontwaardiging op dit forum. Stelletje clowns.
Exact
Alle reacties Link kopieren
Kroonprinses schreef:
18-10-2020 15:24
Wassen neus. Politiek. Corona. De verontwaardiging op dit forum. Stelletje clowns.
De verontwaardiging hier komt ook voort uit het feit dat je aan het staatshoofd toch hogere eisen mag stellen vanuit zijn voorbeeldfunctie. Als het dringende advies is om niet te reizen...dan is dit, code geel of niet, gewoon niet handig vanuit die positie.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Fluithaas schreef:
18-10-2020 16:11
Het is heel simpel: de enige functie en taakomschrijving van de koning is verbinding en representatie.

Als er een flat instort of een dijk doorbreekt dan boeit het niet of Piet de Vries uit Scheemda de slachtoffers komt troosten of een ernstig gezicht komt trekken; maar van de koning vindt het volk (althans een deel ervan) dat wél belangrijk.
We betalen dus miljoenen voor een koningshuis om bij rampen namens het volk hun leed te betuigen, en verder om wat feestjes en ceremoniën op te leuken. Ik benijd die man zijn baan en positie niet, maar dat is wat het is.

Binnen die taakomschrijving hoort dus ook dat je het volk het goede voorbeeld geeft en laat zien dat je enige solidariteit betoont tijdens een crisissituatie. Dat mag vanuit een paleis en met een hoop personeel, maar je blijft op je plek als het volk dat ook geacht wordt te doen.

Ook al zou het voor WA volkomen veilig zijn om nu op vakantie te gaan naar zijn vakantiehuis, het past gewoon niet bij wat zijn functie is.

Goed gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Besturen is kennelijk alleen maar een technische aangelegenheid.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven