Excuus van Rutte

18-10-2020 12:51 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
De koning ging op vakantie en keerde na alle commotie een dag later terug.
Rutte heeft vandaag in een brief naar de 2e kamer geschreven:

Premier Mark Rutte heeft te laat beseft dat de vakantie van de koning en zijn gezin naar Griekenland ‘niet langer te rijmen was met de oplopende besmettingen en de aangescherpte maatregelen’. Zeker na de persconferentie van dinsdag 13 oktober had hij zich daarvan bewust moeten zijn, zegt Rutte in een brief die vanochtend aan de Tweede Kamer is gestuurd.

Net als de koning is Rutte zijn feeling met het volk kwijt. De bruiloft van Grapperhaus was ook gewoon okee, maar de rest van NL moet zich aan regels houden. Heel apart dat na dat debacle alle boetes opeens lager uitvallen en het strafblad weg is.

Nu is Rutte echt compleet ongeloofwaardig geworden.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
18-10-2020 15:02
Belachelijk dat jij je 83 jarige moeder weer 2 maanden niet ziet. Waarom??
Laat je haar in eenzaamheid zitten, dat noem ik pas belachelijk.
Ik laat haar niet alleen, ze wil me zelf niet live zien en ook niemand anders. Omdat ze dus bang is ziek te worden.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
18-10-2020 13:15
En dat eten wat je op je vakantie adres eet, met het toiletpapier waar je je kont mee afveegt, vliegt magisch bij je vakantie adres naarbinnen?
WA zal niet zelf zijn boodschapjes doen, maar als jan met de pet in de super komt in het buitenland, daar toch toevallig Corona oploopt, waar neemt het dan mee terug naartoe?
Of als Jan met de pet per ongeluk toch stiekum Corona heeft, zonder verschijnselen, waar neemt hij het dan mee naartoe? Precies, naar zijn vakantie adresje waar hij eerst ff zijn krat boer en wijntjes met toiletpapier oppikt in de plaatselijke super. Met alle risico's van verspreiding.

Als je hier blijft, kan je hier ziek worden, maar je houdt het wel hier.
Ach toch. En die Corona kan Jan met de pet alleen in buitenlandse supermarkten oplopen?
En precies WA hoeft die boodschappen niet te doen en kan daardoor prima in zijn huisje blijven. Dus feitelijk is er niets aan de hand.

Behalve dan dat het voor Jan met de pet erg sneu is dat hij dat allemaal niet kan. En dat dat nu qua timing misschien niet zo handig is van WA.

Het allergrootste slachtoffer in deze is inderdaad Rutte. Wat een hondenbaan heeft die man.

En verder inderdaad: Gelukkig is dit op dit moment ons allergrootste probleem.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
18-10-2020 13:25
Jawel hij moet zich wel aan de wet houden. Maar dat van het niet reizen en niet meer dan drie mensen thuis op visite staat niet in de wet hoor.
En bovendien zijn werknemers geen visite. Staat nergens dat je niet met meer dan 3 collega’s tegelijk mag werken.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
BuzzieBee schreef:
18-10-2020 13:37
“ Sinds 1848 staat in de Grondwet dat de Koning onschendbaar is en dat de ministers verantwoordelijk zijn. Dit wil zeggen dat de ministers verantwoording moeten afleggen aan het parlement over het beleid van de regering. De ministers zijn ook politiek verantwoordelijk voor de uitspraken en het handelen van de Koning.”
En dat is dus wat Rutte nu doet. Hij geeft invulling aan zijn ministeriële verantwoordelijkheid.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de aandacht voor een vakantie naar een geel gebied zwaar overdreven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Lelietje-van-Dalen schreef:
18-10-2020 19:30

Het allergrootste slachtoffer in deze is inderdaad Rutte. Wat een hondenbaan heeft die man.
Idd
Hij is enorm grijs aan het worden zag ik net
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... delijkheid
Jammer dat ze nu hun vakantie mislopen. Ik snap echt niet dat mensen daar zo moeilijk over doen.

Kijk, dat skiën straks, dat gaat nog wel een dingetje worden. Maar Griekenland, hun eigen huisje?
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk heeft WA het er wel met Rutte over gehad (want die gaf vandaag aan dat het opnieuw overwogen had moeten worden), maar 2-3 weken geleden en heeft Rutte toen ingeschat dat het kon. Voor hem dus afgehandeld, klaar. En ik kan me goed voorstellen dat de beste man met alle nieuwe ontwikkelingen mbt. Corona helemaal niet meer aan die vakantie gedacht heeft, die hij een paar weken terug met WA besproken heeft.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Op zich zal het risico van besmetting niet heel groot zijn (eigen auto, privé-vliegtuig) al weten we niet met wie zijn personeel in Griekenland contact heeft.

Maar als de regering het volk wil overtuigen dat de maatregelen belangrijk zijn (en dat ze dus niet naar sportclub of café mogen, en ook geen feestjes thuis mogen organiseren) moet hij het goede voorbeeld geven.

En dan helpt het niet als de koning het verkeerde voorbeeld geeft.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren
MevrouwJack schreef:
18-10-2020 12:57
Ik heb sterk het vermoeden dat Rutte dit zegt om het Koninklijk Huis een beetje uit de wind te houden. Aanname natuurlijk en ik ben niet per se fan van Rutte, maar ik schat hem hoger in dan de koning wat 'feeling hebben met het volk' betreft.
Dit.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Voor iedereen die medelijden heeft met Rutte, en het wel begrijpt dat WA op vakantie ging, want hij loopt toch geen risico...

Ik denk dat het gepaster is om medelijden te hebben met een ieder die zijn toko failliet ziet gaan, of die noodgedwongen thuis moet zitten en zzp'er is, of met alleenstaande ouders die zich een slag in de rondte moeten werken om rond te komen en nu geen opdrachten hebben en tijdens de eerste golf ook nog moesten ploeteren met kinderen thuis, of met die oudere die al maanden geen familie ziet.

Natuurlijk KAN WA op vakantie, natuurlijk moet Rutte nu hard werken, maar kom op. Die mensen redden het wel hoor, ook als ze besluiten dat WA een keertje niet zijn vliegtuig instapt, puur omdat het not done is in deze tijd. En die arme Rutte krijgt grijze haren? Kom op zeg, doe even normaal.
schorpioentje28 schreef:
18-10-2020 20:57
Waarschijnlijk heeft WA het er wel met Rutte over gehad (want die gaf vandaag aan dat het opnieuw overwogen had moeten worden), maar 2-3 weken geleden en heeft Rutte toen ingeschat dat het kon. Voor hem dus afgehandeld, klaar. En ik kan me goed voorstellen dat de beste man met alle nieuwe ontwikkelingen mbt. Corona helemaal niet meer aan die vakantie gedacht heeft, die hij een paar weken terug met WA besproken heeft.
Als 'de beste man' niet meer aan die vakantie heeft gedacht door de drukte, dan is dat erg onprofessioneel van hem, maar bovenal is dat zeer onwaarschijnlijk.
Lelietje-van-Dalen schreef:
18-10-2020 19:30
Ach toch. En die Corona kan Jan met de pet alleen in buitenlandse supermarkten oplopen?
En precies WA hoeft die boodschappen niet te doen en kan daardoor prima in zijn huisje blijven. Dus feitelijk is er niets aan de hand.

Behalve dan dat het voor Jan met de pet erg sneu is dat hij dat allemaal niet kan. En dat dat nu qua timing misschien niet zo handig is van WA.

Het allergrootste slachtoffer in deze is inderdaad Rutte. Wat een hondenbaan heeft die man.

En verder inderdaad: Gelukkig is dit op dit moment ons allergrootste probleem.
Echt perplex door dit zinnetje. Ik denk dat zelfs Rutte en WA zichzelf even op het hoofd zouden krabben als ze dit zouden lezen. Rutte zou waarschijnlijk ook iets zeggen als: "Lieve mensen, begrijp goed dat ik geen slachtoffer ben, maar al die mensen die geen werk meer hebben, hun familie niet kunnen zien, dure vakanties hebben betaald en hun geld kwijt zijn terwijl ze al niet veel geld hebben, etc.".
En nee, ik ben niet van de VVD en/of het Koningshuis, maar ik denk wel dat Rutte nog enige realiteitszin heeft.
Alle reacties Link kopieren
JackyBee schreef:
19-10-2020 10:43
Als 'de beste man' niet meer aan die vakantie heeft gedacht door de drukte, dan is dat erg onprofessioneel van hem, maar bovenal is dat zeer onwaarschijnlijk.
Dat is helemaal niet onprofessioneel wat mij betreft. Rutte heeft veel meer aan zijn hoofd, veel belangrijker dan een vakantie ook
Alle reacties Link kopieren
JackyBee schreef:
19-10-2020 10:58
Echt perplex door dit zinnetje. Ik denk dat zelfs Rutte en WA zichzelf even op het hoofd zouden krabben als ze dit zouden lezen. Rutte zou waarschijnlijk ook iets zeggen als: "Lieve mensen, begrijp goed dat ik geen slachtoffer ben, maar al die mensen die geen werk meer hebben, hun familie niet kunnen zien, dure vakanties hebben betaald en hun geld kwijt zijn terwijl ze al niet veel geld hebben, etc.".
En nee, ik ben niet van de VVD en/of het Koningshuis, maar ik denk wel dat Rutte nog enige realiteitszin heeft.
Je denkt toch niet dat ze bedoelt dat Rutte het grootste slachtoffer is in deze crisis? Alleen even in dit incidentje met WA. Ik denk dat niemand eraan twijfelt dat al die mensen die je opnoemt de echte slachtoffers zijn. Helaas zal het wel of niet op vakantie gaan van WA daar dan weer niets aan veranderen.
Alle reacties Link kopieren
JackyBee schreef:
19-10-2020 10:35
Voor iedereen die medelijden heeft met Rutte, en het wel begrijpt dat WA op vakantie ging, want hij loopt toch geen risico...

Ik denk dat het gepaster is om medelijden te hebben met een ieder die zijn toko failliet ziet gaan, of die noodgedwongen thuis moet zitten en zzp'er is, of met alleenstaande ouders die zich een slag in de rondte moeten werken om rond te komen en nu geen opdrachten hebben en tijdens de eerste golf ook nog moesten ploeteren met kinderen thuis, of met die oudere die al maanden geen familie ziet.

Veel mensen zijn in staat tot medeleven met meerdere mensen tegelijk. Het is geen potje wat op kan hoor.
Tjezus, wat vals
smulrol schreef:
19-10-2020 11:58
Dat is helemaal niet onprofessioneel wat mij betreft. Rutte heeft veel meer aan zijn hoofd, veel belangrijker dan een vakantie ook
Politiek gezien is deze specifieke vakantie heel erg belangrijk. Politiek draait niet alleen om feiten, maar voor een groot deel ook om beeldvorming, draagvlak, symboliek. Bovendien heeft Rutte veel aan zijn hoofd, maar is hij gelukkig ook in de positie dat hij niet alles zelf hoeft te onthouden. Daar heeft hij én mensen voor en, net zoals elke professional, elektronische hulpmiddelen.

Feitelijk draagt zo'n actie van WA misschien niet bij aan de crisis, in de zin dat het risico niet groter wordt, maar symbolisch is het heel onhandig en heeft het mogelijk invloed op de bereidwilligheid van het volk om zich te conformeren aan het beleid.

AL met al een belangrijke kwestie.
BuzzieBee schreef:
18-10-2020 13:37
“ Sinds 1848 staat in de Grondwet dat de Koning onschendbaar is en dat de ministers verantwoordelijk zijn. Dit wil zeggen dat de ministers verantwoording moeten afleggen aan het parlement over het beleid van de regering. De ministers zijn ook politiek verantwoordelijk voor de uitspraken en het handelen van de Koning.”
Maar de koning staat niet boven de wet. Dat is bij absolute vorsten wel het geval, maar sinds 1848 (in Nederland) nu juist niet meer.
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
19-10-2020 15:38
Maar de koning staat niet boven de wet. Dat is bij absolute vorsten wel het geval, maar sinds 1848 (in Nederland) nu juist niet meer.
Zie de post daaronder. Ja, theoretisch moet hij zich aan de wet houden, echter is er geen enkel orgaan in Nederland die hem kan veroordelen. Ofwel, hij kan nooit bestraft worden. En dus us het een beetje een nutteloos iets.
BuzzieBee schreef:
19-10-2020 16:26
Zie de post daaronder. Ja, theoretisch moet hij zich aan de wet houden, echter is er geen enkel orgaan in Nederland die hem kan veroordelen. Ofwel, hij kan nooit bestraft worden. En dus us het een beetje een nutteloos iets.
Dat klopt dus niet helemaal. Een koning kan ‘afgezet’ (zo wordt het officieel niet genoemd) worden, waarna hij vervolgd zou kunnen worden. Maar dat zal voor een onhandige vakantie niet snel gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Volgens de website kan hij niet worden afgezet

“ De Koning vormt samen met de ministers de regering. Sinds 1848 staat in de Grondwet dat de Koning onschendbaar is, en dat de ministers verantwoordelijk zijn. De Koning kan dan ook niet gedwongen worden af te treden naar aanleiding van een politieke handeling; een minister wel.
De onschendbaarheid van de Koning komt ook tot uiting in het zogenaamde contraseign. Elke wet die door het parlement is aangenomen, moet niet alleen door de Koning, maar ook door een minister zijn ondertekend. De Koning verleent zo zijn gezag aan de wet, terwijl aan de andere kant de verantwoordelijkheid van de minister tot uitdrukking komt.”
Alle reacties Link kopieren
Ach jongens...kom op nou. Afzetten/vervolgen vanwege vakantie naar geel gebied?
smulrol schreef:
19-10-2020 17:54
Ach jongens...kom op nou. Afzetten/vervolgen vanwege vakantie naar geel gebied?
Ach meid. Dat zeg ik toch ook, dat dat niet zal gebeuren agv deze vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
18-10-2020 13:11
Rutte zou gewoon moeten zeggen: Ik heb het WA afgeraden als dat de waarheid is.
Maar voor Ferd heeft hij ook zitten draaikonten.




De MP mag niets zeggen over wat hij met de koning bespreekt maar is wel (politiek) verantwoordelijk.
Rutte zit in een spagaat dus.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
18-10-2020 12:54
Ik heb er echt geen moment van wakker gelegen van wat WA doet.
En ook niet van kerk in biblebelt en ook niet van moskeeën en ook niet van 6000 man per dag in een pretpark.
Precies.

Ik lag ook niet wakker van de protesten in het buitenland: Polen, Frankrijk, Amsterdam (B L M), Washington DC enz
Is overal te vinden op internet.

Hoe duidelijk wil je het hebben?
Er horen niets van en uitbraak van Grapperhause zijn bruiloft.
Ook geen uitbraak bij bovengenoemde protesten.

Rutte is een talent in liegen (we krijgen nog 1000 euro)
Natuurlijk heeft hij het verkeerd ingeschat... :idee:
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven