Failliet ideologische partijen en tegenmacht.

21-10-2021 23:18 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er wordt veel gesproken over euthanasie, voltooid leven en orgaandonatie alsof het niks is.
Wat kan de reden zijn dat partijen zoal GroenLinks, PvdA,D66 en VVD dit zo graag willen en hierdoor het fascisme lijken wit te wassen op een manier waar Ayn Rand in het verre verleden zo bang voor was.
Aan de andere kant lijk dit forum wel een verlengstuk van bovengenoemde partijen.
Daar staat tegenover dat partijen als een FVD en PVV wel sympathie lijken te hebben onder sommige forummers, maar vormen deze partijen in werkelijkheid niet een homeopathische verdunning van partijen die er al waren zoals CD, CP´86 en Volksunie?
Een politicus die wel een goede weg lijkt in te slaan is deze https://www.adformatie.nl/pr/pieter-omt ... tamsnijder
, maar op dit cultureel erfgoed lees je daar weinig over.
Politiek is natuurlijk meer dan dat, maar een debat tussen kamerlid Omtzigt en premier Rutte zie ik nog steeds zitten.
Het zal wel weer 4 jaren duren vrees ik echter.
Waarvan akte.
Alle reacties Link kopieren
Rommelig topic. Het gaat alle kanten uit. Wat is je punt?
Alle reacties Link kopieren
Ik zie je 1e zin, ik zie je laatste zin en ik mis de logica ertussen...
Op díé fiets!
Alle reacties Link kopieren
Is dit een promotietopic voor Pieter Omtzigt? De Omtzigt die met een nep-getuige aan kwam zetten in de nasleep van de ramp met de MH17? Daar had 'ie toch beter eerst een communicatieadviseur naar kunnen laten kijken.
En zo niet dan snap ik je openingspost niet.
Alle reacties Link kopieren
En in een debat wordt Omtzigt natuurlijk weggeblazen door Rutte.
Alle reacties Link kopieren
Ik volg het ff niet, sorry.
Alle reacties Link kopieren
Wat is nou precies je vraag ?

Je vindt het raar dat er over die onderwerpen gepraat wordt ?
Alle reacties Link kopieren
Ok. Jij komt even de domme VIVA-gansjes verlichten?
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Tjonge…

Afbeelding
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ayn Rand? Als in ‘laissez faire kapitalisme’ en ‘objectivisme’ Ayn Rand?

De logica ontgaat mij volledig ben ik bang.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Pilletjes niet ingenomen?
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
LaFolie schreef:
21-10-2021 23:46
Ok. Jij komt even de domme VIVA-gansjes verlichten?
Zo te zien is het voor de domme VIVA-gansjes toch nog een beetje te moeilijk.

TO, interessant topic, hoewel ik er iets anders over denk.

De combi Ayn Rand en Omtzigt vind ik wel een boeiend uitgangspunt.

:roll:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Fascisme?
Alle reacties Link kopieren
Je lijkt verbanden te zien die ik niet zie. Als je je stellingen niet terdege onderzoekt voordat je ze voor bewezen aanneemt word je gestrest en ongelukkig.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Er wordt veel gesproken over euthanasie, voltooid leven en orgaandonatie alsof het niks is.

Wat heeft orgaandonatie met euthanasie en voltooid leven te maken?
En ‘alsof het niks is’? Je denkt dat je naar de dokter kan gaan, zeggen ‘hé dok, ik vind mijn leven wel voltooid. Kunnen we donderdagmiddag effe een afspraak maken voor euthanasie?’ :sarcastic:

Maar van de rest snappen de Viva-gansjes ook niks van je geraaskal, dus het zal wel aan jou liggen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Heel vaag dit. @(

Beste Goedzo, misschien je openings post even herschrijven & verduidelijken? Dit gaat enkele reacties opleveren in de trant van 'huh? Waar gaat dit over?'
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
22-10-2021 05:50
Zo te zien is het voor de domme VIVA-gansjes toch nog een beetje te moeilijk.

TO, interessant topic, hoewel ik er iets anders over denk.

De combi Ayn Rand en Omtzigt vind ik wel een boeiend uitgangspunt.

:roll:
Ayn Rand ‘egoisme is een deugd’ en Pieter Omtzigt. Dat lijkt me een contradictie.

En TO, waarom zou Omtzigt pas over 4 jaar met Rutte in debat kunnen? Hij zit toch gewoon in de kamer?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
jeetje
Er wordt veel gesproken over euthanasie, voltooid leven en orgaandonatie alsof het niks is.
Dat heb ik nou nog nooit gemerkt. Wat je mening ook is, ik hoor hier zelden mensen lichtzinnig over praten.
Alle reacties Link kopieren
cleo schreef:
22-10-2021 09:24
Dat heb ik nou nog nooit gemerkt. Wat je mening ook is, ik hoor hier zelden mensen lichtzinnig over praten.
Haha ja dit.
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
22-10-2021 07:36
Ayn Rand ‘egoisme is een deugd’ en Pieter Omtzigt. Dat lijkt me een contradictie.

En TO, waarom zou Omtzigt pas over 4 jaar met Rutte in debat kunnen? Hij zit toch gewoon in de kamer?
Ayn Rand was een schrijfster die de aandacht trok met haar boeken die een filosofie beschreef van een kapitalistische utopie.
Ik ben echter geen aanhanger van het libertarisme, maar ik erken wel goede schrijfsters en schrijvers . Zij is er 1 van.
1 van haar uitspraken is deze “Het enige gevaar voor een gemengde economie zijn die waarden, deugden of ideeën,
die voor geen enkel compromis vatbaar zijn. Haar enige bedreiging is een persoon,
groep of beweging, die een onbuigzaam standpunt inneemt. Haar enige echte vijand
is de integriteit.
Het zal wel duidelijk zijn wie er bij een dergelijk spel altijd de winnaars zijn en wie
altijd de verliezers.“
Kamerlid Omtzigt heeft natuurlijk niets te maken met schrijfster Ayn Rand te maken , maar heeft wel de moed om een bestuurlijke cultuur te repareren en daar waar nodig te veranderen.
In mijn mening is dat wat er moet gebeuren en niet het mogelijk maken van bijvoorbeeld een voltooid leven en orgaandonatie.
Alle reacties Link kopieren
Er wordt veel gesproken over euthanasie, voltooid leven en orgaandonatie alsof het niks is.

Dat is ook een compleet non issue. Wil je het niet, dan doe je het niet, als jij uitzichtloos wil lijden omdat je god je ziek heeft gemaakt en je vindt dat je die straf verdiend hebt en uit moet zitten, dan mag dat gewoon.

Er zijn echter ook mensen die dat toch minder hebben, en graag het recht willen hebben hun eigen leven te beëindigen. Dat dat nog steeds een probleem is, is natuurlijk compleet achterlijk.
Alle reacties Link kopieren
goedzo schreef:
22-10-2021 21:53
Ayn Rand was een schrijfster die de aandacht trok met haar boeken die een filosofie beschreef van een kapitalistische utopie.
Ik ben echter geen aanhanger van het libertarisme, maar ik erken wel goede schrijfsters en schrijvers . Zij is er 1 van.
1 van haar uitspraken is deze “Het enige gevaar voor een gemengde economie zijn die waarden, deugden of ideeën,
die voor geen enkel compromis vatbaar zijn. Haar enige bedreiging is een persoon,
groep of beweging, die een onbuigzaam standpunt inneemt. Haar enige echte vijand
is de integriteit.
Het zal wel duidelijk zijn wie er bij een dergelijk spel altijd de winnaars zijn en wie
altijd de verliezers.“
Kamerlid Omtzigt heeft natuurlijk niets te maken met schrijfster Ayn Rand te maken , maar heeft wel de moed om een bestuurlijke cultuur te repareren en daar waar nodig te veranderen.
In mijn mening is dat wat er moet gebeuren en niet het mogelijk maken van bijvoorbeeld een voltooid leven en orgaandonatie.
Je hoeft mij niet uit te leggen wie Ayn Rand is. Ik snap alleen niet wat zij met jouw standpunten te maken heeft. Zij was tegen democratie, vond egoisme een deugd, altruïsme zou ontvangers maar lui maken: dhr Omtzigt staat voor het tegenovergestelde zo ongeveer.

En wat vind je van abortus? Daar was jouw geliefde Ayn een voorstander van.

En wat is jouw standpunt eigenlijk omtrent voltooid leven en orgaandonatie? Wat staat je tegen hoe het nu geregeld is en hoe zou je het anders willen zien?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Goedzo
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven