Falend uitzetbeleid (asielzoekers)

27-09-2018 19:27 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na tijdelijke pieken van dit vraagstuk op dit forum gedurende de “week van Howick en Lili” bleek dat naast een algemeen vluchtelingentopic en geen specifiek topic te bestaan over puur het falende uitzettingsbeleid.

Vandaar dit topic, voor en tegenstanders nodig ik graag uit hier “los te branden”. Zou fijn zijn als ontopic gebleven werd, zonder de “of topic” geheel de mond te willen snoeren.

Waarom vinden “wij” het uitzettingsbeleid falen? Aan elke (ingenomen) standpunt zitten natuurlijk minstens twee kanten....

Als een extra toevoeging aan dit Topic veel toevoegt en GEEN stemmingsmakerij is, stuur dan pb en dan voeg ik het “hier” toen.

Ik vind het uitzettingsbeleid falen omdat.....

Uitzettingsbeleid faalt

Totaal aantal stemmen: 71

Wel (82%)
Niet (10%)
Geen mening (3%)
Anders... (6%)
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
Caitriona* schreef:
08-10-2018 22:11
Susanna en Dianna uit Gilze, bedoel je?
Ook uit Armenië.

Niets meer van gehoord.
Geen item op het Jeugdjournaal.
Geen mening van Peter R. de Vries, Jesse Klaver en Erik Scherder.
Geen interview met prinses Laurentien.

Ja, dat vind ik zo raar, alles lijkt stilte voor de storm
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Die kinderen krijgen nu allemaal pardon.
Ze kunnen niet anders door howick en Lily
Alle reacties Link kopieren
Dit vind ik een heel erg belangrijk onderwerp. Dat bijvoorbeeld kinderen van rond de 10 à 12 jaar het land worden uitgezet, en waarom? Dat kunnen de politici niet sterk beargumenteren omdat er niks logisch aan is. Ik vind gewoon niet dat mensen zomaar het kand kunnen worden uit gezet.
Alle reacties Link kopieren
Stil toch? Schreeuwertje Pechtold is weg, dus doorpakken!
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Edit: laat maar, kansloos
Alle reacties Link kopieren
SNUFFERBB schreef:
11-10-2018 12:54
Dit vind ik een heel erg belangrijk onderwerp. Dat bijvoorbeeld kinderen van rond de 10 à 12 jaar het land worden uitgezet, en waarom? Dat kunnen de politici niet sterk beargumenteren omdat er niks logisch aan is. Ik vind gewoon niet dat mensen zomaar het kand kunnen worden uit gezet.
Nee, precies! Ze worden het land al uitgezet zonder dat ze iets hebben gedaan. Ik heb het idee dat politici alleen maar negatieve aspecten beargumenteerd en naar de positieve aspecten wordt niet eens gekeken.
Alle reacties Link kopieren
Kinola schreef:
11-10-2018 16:25
Nee, precies! Ze worden het land al uitgezet zonder dat ze iets hebben gedaan. Ik heb het idee dat politici alleen maar negatieve aspecten beargumenteerd en naar de positieve aspecten wordt niet eens gekeken.
Ja, want zijn er volgens de politici wel positieve aspecten? Het lijkt wel alsof als ze in het nieuws komen ze mogen blijven, omdat dan mensen vanuit heel Nederland er een mening over hebben of zich er mee bemoeien. Maar ieder persoon heeft recht om te blijven in Nederland, ongeacht hoe erg de situatie is, toch?
Alle reacties Link kopieren
SNUFFERBB schreef:
11-10-2018 16:45
Ja, want zijn er volgens de politici wel positieve aspecten? Het lijkt wel alsof als ze in het nieuws komen ze mogen blijven, omdat dan mensen vanuit heel Nederland er een mening over hebben of zich er mee bemoeien. Maar ieder persoon heeft recht om te blijven in Nederland, ongeacht hoe erg de situatie is, toch?
Ja precies. Als ons het zelf overkomt, wij hebben oorlog in het land, we vluchten naar een ander land, en worden vervolgens het land weer uitgezet, omdat we hier niet thuishoren?! Nou, dat vinden wij toch ook niet fijn en dit is toch het eerste wat je wil voorkomen?
Alle reacties Link kopieren
Kinola schreef:
11-10-2018 16:53
Ja precies. Als ons het zelf overkomt, wij hebben oorlog in het land, we vluchten naar een ander land, en worden vervolgens het land weer uitgezet, omdat we hier niet thuishoren?! Nou, dat vinden wij toch ook niet fijn en dit is toch het eerste wat je wil voorkomen?
Mensen vluchtten toch niets voor niets uit dat land, het is daar niet veilig en daarom zoeken ze een veilige plek op, en niet om vervolgens weer dat land uitgestuurd te worden voor een reden die niet eens goed beargumenteerd kan worden door politici. Veel meningen, maar van diegene die beslist of de persoon of personen mogen blijven, om die mening draait het. Oneerlijk eigenlijk toch?
Alle reacties Link kopieren
SNUFFERBB schreef:
11-10-2018 17:07
Mensen vluchtten toch niets voor niets uit dat land, het is daar niet veilig en daarom zoeken ze een veilige plek op, en niet om vervolgens weer dat land uitgestuurd te worden voor een reden die niet eens goed beargumenteerd kan worden door politici. Veel meningen, maar van diegene die beslist of de persoon of personen mogen blijven, om die mening draait het. Oneerlijk eigenlijk toch?
Heel oneerlijk inderdaad. Het gaat ook echt om die reden die niet normaal beargumenteerd kan worden. Hebben politici zelf niet in de gaten hoe dat voelt en wat de gevolgen daar van zijn?
Alle reacties Link kopieren
thedutchwiseguy schreef:
09-10-2018 07:13
Ja, dat vind ik zo raar, alles lijkt stilte voor de storm
Ja inderdaad, eerst heel gedoe over ze en later is het weer goed en je hoort er niks meer van. Zo raar zeg.
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
27-09-2018 20:39
Geen asielzoekers binnen laten, dan heb je ook dat incidentele) uitzetgedoe niet
Nederland is met bijna 18 miljoen mensen op elkaar gepropt al vol genoeg

En daarnaast kunnen we de armoede, het religieus fundamentalisme en de criminaliteit niet gebruiken hier
Hoi, maar als je er zelf mee zit, als het zo onveilig is in je land, wil je toch ook naar een ander land kunnen en er onderdak hebben?
Alle reacties Link kopieren
Kinola schreef:
11-10-2018 17:12
Heel oneerlijk inderdaad. Het gaat ook echt om die reden die niet normaal beargumenteerd kan worden. Hebben politici zelf niet in de gaten hoe dat voelt en wat de gevolgen daar van zijn?
En dat gedeelte waar we het nu over hebben, is nooit in het nieuws wat wel eens zou moeten, zodat het niet alleem bij ons binnenkomt, maar bij heel veel mensen en er wat aan wordt gedaan.
Alle reacties Link kopieren
SNUFFERBB schreef:
11-10-2018 17:28
En dat gedeelte waar we het nu over hebben, is nooit in het nieuws wat wel eens zou moeten, zodat het niet alleem bij ons binnenkomt, maar bij heel veel mensen en er wat aan wordt gedaan.
Ja, precies dat , hier wordt dus altijd om heen gepraat. Ze moeten zelf een keer voelen wat de asielzoekers mee hebben gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Kinola schreef:
11-10-2018 17:40
Ja, precies dat , hier wordt dus altijd om heen gepraat. Ze moeten zelf een keer voelen wat de asielzoekers mee hebben gemaakt.
En dat is iets wat de buitenwereld moet weten en waar aandacht aan geschonken moet worden.
Alle reacties Link kopieren
SNUFFERBB schreef:
11-10-2018 17:51
En dat is iets wat de buitenwereld moet weten en waar aandacht aan geschonken moet worden.
Nou precies, ik heb veel respect aan de mensen die de asielzoekers helpen en de goede hulp bieden!
Alle reacties Link kopieren
Kinola schreef:
11-10-2018 17:54
Nou precies, ik heb veel respect aan de mensen die de asielzoekers helpen en de goede hulp bieden!
Ja, want ook met hulp van die mensen, kunnen mensen veilig leven en een veilig leven krijgen.
Alle reacties Link kopieren
SNUFFERBB schreef:
11-10-2018 18:01
Ja, want ook met hulp van die mensen, kunnen mensen veilig leven en een veilig leven krijgen.
Ja precies, zonder de asielzoekers en vluchtelingen zijn er ook geen verschillende culturen in een land.
Alle reacties Link kopieren
SNUFFERBB schreef:
11-10-2018 12:54
Dit vind ik een heel erg belangrijk onderwerp. Dat bijvoorbeeld kinderen van rond de 10 à 12 jaar het land worden uitgezet, en waarom? Dat kunnen de politici niet sterk beargumenteren omdat er niks logisch aan is. Ik vind gewoon niet dat mensen zomaar het kand kunnen worden uit gezet.

Waarom niet?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Kinola schreef:
11-10-2018 16:25
Nee, precies! Ze worden het land al uitgezet zonder dat ze iets hebben gedaan. Ik heb het idee dat politici alleen maar negatieve aspecten beargumenteerd en naar de positieve aspecten wordt niet eens gekeken.
Zo werkt dat niet.

Nederland geeft om een X aantal redenen asiel.
Dat wordt getoetst door de IND en als je het met die beslissing niet eens bent kan je naar de rechter.

Wat jij schets "niets gedaan hebben" is geen asielgrond.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Lezen jullie het nieuws niet en kom je nooit buiten? Het moet zalig zijn om zo naief in het leven te staan. Echt aanwinsten hoor, al die mensen hier die Nederland zo gaaf vinden.
Alle reacties Link kopieren
Kinola schreef:
11-10-2018 16:53
Ja precies. Als ons het zelf overkomt, wij hebben oorlog in het land, we vluchten naar een ander land, en worden vervolgens het land weer uitgezet, omdat we hier niet thuishoren?! Nou, dat vinden wij toch ook niet fijn en dit is toch het eerste wat je wil voorkomen?
In Armenië daar komen deze kinderen vandaan is geen oorlog.
Misschien je wat beter inlezen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Kinola schreef:
11-10-2018 17:15
Hoi, maar als je er zelf mee zit, als het zo onveilig is in je land, wil je toch ook naar een ander land kunnen en er onderdak hebben?

Mensen op de vlucht voor oorlog & geweld geeft Nederland ook asiel.

Zoveel zelfs dat er wachtlijsten zijn met mensen die op een woning wachten.

In de Nederlandse asielzoekerscentra zitten 6500 vluchtelingen met een verblijfsvergunning, de zogenoemde statushouders, te wachten op een woning.

Dat is bijna een derde van het totaal aantal van 22.000 personen dat momenteel in de azc’s verblijft, stelt het Centraal Orgaan opvang
Asielzoekers (COA)
https://www.lc.nl/friesland/Een-op-drie ... 43750.html
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
*Toos* schreef:
11-10-2018 22:04
Lezen jullie het nieuws niet en kom je nooit buiten? Het moet zalig zijn om zo naief in het leven te staan. Echt aanwinsten hoor, al die mensen hier die Nederland zo gaaf vinden.

Tegen wie heb jij het eigenlijk?
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
De overheid houdt op dit moment per week bij hoeveel asielzoekers ons land binnenkomen. Ik zou graag zien dat er ook statistieken komen hoeveel asielzoekers ons land verlaten.

Sowieso denk ik dat het handig is om alle Syriërs, Irakezen, Afghanen en Pakistanen (uitgezonderd de risicocategorieën) terug te sturen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven