Falend uitzetbeleid (asielzoekers)

27-09-2018 19:27 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na tijdelijke pieken van dit vraagstuk op dit forum gedurende de “week van Howick en Lili” bleek dat naast een algemeen vluchtelingentopic en geen specifiek topic te bestaan over puur het falende uitzettingsbeleid.

Vandaar dit topic, voor en tegenstanders nodig ik graag uit hier “los te branden”. Zou fijn zijn als ontopic gebleven werd, zonder de “of topic” geheel de mond te willen snoeren.

Waarom vinden “wij” het uitzettingsbeleid falen? Aan elke (ingenomen) standpunt zitten natuurlijk minstens twee kanten....

Als een extra toevoeging aan dit Topic veel toevoegt en GEEN stemmingsmakerij is, stuur dan pb en dan voeg ik het “hier” toen.

Ik vind het uitzettingsbeleid falen omdat.....

Uitzettingsbeleid faalt

Totaal aantal stemmen: 71

Wel (82%)
Niet (10%)
Geen mening (3%)
Anders... (6%)
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Eens Bombus, maar dat gaat nooit gebeuren. Wat ze hier te zoeken hebben? Geen idee.
SNUFFERBB schreef:
11-10-2018 12:54
Dit vind ik een heel erg belangrijk onderwerp. Dat bijvoorbeeld kinderen van rond de 10 à 12 jaar het land worden uitgezet, en waarom? Dat kunnen de politici niet sterk beargumenteren omdat er niks logisch aan is. Ik vind gewoon niet dat mensen zomaar het land kunnen worden uit gezet.
Kinderen van diplomaten en militairen verhuizen ook van land naar land.
De kinderen van Amerikaanse militairen hebben echt geen PTSS opgelopen, omdat ze 'geworteld' zijn in Duitsland.
Die gaan gewoon terug naar de VS.

Een middelbare school-vriend van me had zijn kinderjaren in Afrika doorgebracht.
Hij heeft nooit in Zimbabwe geroeptoeterd dat hij het ´recht´ had om daar te blijven.

Het gebeurt zooo vaak dat kinderen verhuizen van het ene land naar het andere land.
Maar bij gelukszoekers is het opeens zieeeelig dat ze moeten verhuizen naar hun veilige thuisland.
Yep, meten met twee maten.

Ik ben als kind ook in meerdere landen opgegroeid door het werk van mijn ouders. Het ene land was fijner dan het andere land, maar dat neemt niet weg dat ik een prima jeugd heb gehad. Ook vond niemand het zielig toen ik op mijn tiende voor het eerst naar het buitenland verhuisde. Tof juist! Nieuwe ervaringen en goed voor het verbreden van de horizon.

Gaat het om die migrantenkinderen dan zijn ze ineens geworteld en moeten we ze een migratie niet aan willen doen. As if. Zo zielig zijn ze niet.
Alle reacties Link kopieren
Bombus-Sylvarum schreef:
12-10-2018 14:21
De overheid houdt op dit moment per week bij hoeveel asielzoekers ons land binnenkomen. Ik zou graag zien dat er ook statistieken komen hoeveel asielzoekers ons land verlaten.

Sowieso denk ik dat het handig is om alle Syriërs, Irakezen, Afghanen en Pakistanen (uitgezonderd de risicocategorieën) terug te sturen.

+1
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Kinola schreef:
11-10-2018 18:03
Ja precies, zonder de asielzoekers en vluchtelingen zijn er ook geen verschillende culturen in een land.
Huh, je hebt toch ook mensen die 'gewoon' emigreren/immigreren? En ik heb ook een andere cultuur dan Friezen (dat blijkt maar weer eens). Als je je land 'op slot doet', betekent niet dat er geen verschillende culturen zijn.
hollebollegijs schreef:
29-09-2018 15:22
Immigratie is ons door de strot geduwd, eerst door de VVD (goedkope arbeidskrachten) daarna gezinshereniging en vluchtelingenverdragen die ten uitvoer werden gebracht (CDA / PVDA / D'66 / VVD)

Ik heb er niet om gevraagd om asielzwendellaars als de Howicks en lilly's (lees Armeniërs) of 50.000 Syriërs.
Tja ik heb ook niet om racisten gevraagd maar toch zijn ze er. :hihi:
kopjechino schreef:
13-10-2018 11:25
Tja ik heb ook niet om racisten gevraagd maar toch zijn ze er. :hihi:
En bammm, discussie weer dood.
Ik mis de nazi-vergelijking nog. :popcorn:

Racist is zo'n niksig woord.
*Toos* schreef:
12-10-2018 15:10
Yep, meten met twee maten.

Ik ben als kind ook in meerdere landen opgegroeid door het werk van mijn ouders. Het ene land was fijner dan het andere land, maar dat neemt niet weg dat ik een prima jeugd heb gehad. Ook vond niemand het zielig toen ik op mijn tiende voor het eerst naar het buitenland verhuisde. Tof juist! Nieuwe ervaringen en goed voor het verbreden van de horizon.

Gaat het om die migrantenkinderen dan zijn ze ineens geworteld en moeten we ze een migratie niet aan willen doen. As if. Zo zielig zijn ze niet.
Eens.
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
13-10-2018 11:25
Tja ik heb ook niet om racisten gevraagd maar toch zijn ze er. :hihi:

Jaaaaaaaaa en maar goed ook want zonder een gezond portie xenofoob stemgedrag hadden we nog veel meer Howick 's en Lily 's 😀
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
2Italy2 schreef:
13-10-2018 11:41
En bammm, discussie weer dood.
Ik mis de nazi-vergelijking nog. :popcorn:

Racist is zo'n niksig woord.
Pffff ja en ze denken nog dat ze je er mee raken ook.

Nazi, fascist, racist het zijn eretitels geworden.

In de jaren 80 was het een scheldwoord maar het is zo vaak gebruikt dat niemand er meer wakker van ligt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b970a3aa/

Gekker moet het niet worden.
Omdat de IND tijdens een kerkdienst niet mag arresteren willen ze een continue - kerkdienst organiseren.

De oplossing is heel simpel, lekker laten gaan.
Het slokt geld en energie op.

Over een jaar zijn ze uitgeput.
De asielzoekers omdat ze de kerk niet uit kunnen en de kerk omdat het veel tijd en energie kost.

Na een jaar in een kerk snakken ze naar een enkele reis Armenië.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Deze dames hebben natuurlijk gewoon gelijk:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2696223 ... m-wijzigen

Compleet gestoord dat een Pakistaan hier 9x kan trouwen met een vrouw die hij telkens weer uit het buitenland haalt en dat al die vrouwen in een blijf-van-mijn- lijftehuis terecht komen. Ik begrijp niet dat er niet meer geluisterd wordt naar vrouwen zoals Shirin Musa. Het lijkt wel of zij een roepende in de woestijn is.
hollebollegijs schreef:
18-10-2018 08:14
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b970a3aa/

Gekker moet het niet worden.
Omdat de IND tijdens een kerkdienst niet mag arresteren willen ze een continue - kerkdienst organiseren.

De oplossing is heel simpel, lekker laten gaan.
Het slokt geld en energie op.

Over een jaar zijn ze uitgeput.
De asielzoekers omdat ze de kerk niet uit kunnen en de kerk omdat het veel tijd en energie kost.

Na een jaar in een kerk snakken ze naar een enkele reis Armenië.
25 Kerkbesturen willen met de coalitiepartijen om tafel voor een ruimer kinderpardon. Zucht....
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
18-10-2018 10:14
Deze dames hebben natuurlijk gewoon gelijk:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2696223 ... m-wijzigen

Compleet gestoord dat een Pakistaan hier 9x kan trouwen met een vrouw die hij telkens weer uit het buitenland haalt en dat al die vrouwen in een blijf-van-mijn- lijftehuis terecht komen. Ik begrijp niet dat er niet meer geluisterd wordt naar vrouwen zoals Shirin Musa. Het lijkt wel of zij een roepende in de woestijn is.

Ach het moet eerst verder uit de hand lopen.
Kwestie van tijd.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik had net een link geplaatst over Shirin Musa en lees net dit:

https://www.geenstijl.nl/5144427/fuck-het-om/

Wat zitten er tegenwoordig voor mensen bij het OM? Wat wordt Nederland voor een eng land als wij kritische mensen steeds vaker de mond gaan snoeren?
Alle reacties Link kopieren
Er kan veel te lang door-geprocedeerd worden.
En daarvan komen schrijnende gevallen, kinderen die inmiddels geworteld zijn bijvoorbeeld.
Er moet iets gedaan worden aan het jarenlang kunnen procederen, kortere asielprocedures!
mammavanmeisje schreef:
18-10-2018 16:42
Er kan veel te lang door-geprocedeerd worden.
En daarvan komen schrijnende gevallen, kinderen die inmiddels geworteld zijn bijvoorbeeld.
Er moet iets gedaan worden aan het jarenlang kunnen procederen, kortere asielprocedures!
Asielzoekers krijgen al vrij snel te horen of ze mogen blijven of niet. Vervolgens gaan ze zelf eindeloos in beroep en starten telkens nieuwe procedures op. Ze weten zelf dondersgoed dat ze geen recht op asiel hebben, maar blijven het proberen. Geworteld zijn van kinderen is gewoon een nieuw excuus om uitzetting te traineren.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
18-10-2018 18:31
Asielzoekers krijgen al vrij snel te horen of ze mogen blijven of niet. Vervolgens gaan ze zelf eindeloos in beroep en starten telkens nieuwe procedures op. Ze weten zelf dondersgoed dat ze geen recht op asiel hebben, maar blijven het proberen. Geworteld zijn van kinderen is gewoon een nieuw excuus om uitzetting te traineren.
Juist, het is hun recht om in beroep te gaan. Omdat dat mag. En dat het zolang duurt, dat mag ook en dat ligt aan de overheid.
Het mag sowieso 2,5 jaar duren.
Vaak wordt dit echter nog langer door een gebrek aan menskracht bij de IND en rechtbanken.
Het ligt niet aan de asielzoeker, maar aan de gebrekkige besliscapaciteit van de overheid.
anoniem_204651 wijzigde dit bericht op 18-10-2018 18:40
1.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
mammavanmeisje schreef:
18-10-2018 18:37
Juist, het is hun recht om in beroep te gaan. Omdat dat mag. En dat het zolang duurt, dat mag ook en dat ligt aan de overheid.
Het mag sowieso 2,5 jaar duren.
Vaak wordt dit echter nog langer door een gebrek aan menskracht bij de IND en rechtbanken.
Het ligt niet aan de asielzoeker, maar aan de gebrekkige besliscapaciteit van de overheid.
De Armeense asielzoekers duiken ook vaak onder, gebruiken valse namen etc.

Dan moet alles weer overnieuw beginnen.

Daarbij is Nederland heel netjes en zet geen zwangere vrouwen uit ( na zoveel maanden) en ook geen vrouwen met baby's en wat zie je.

Uitgeprocedeerd = zwanger

Het is echt niet alleen een traag werkende overheid hoor.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
mammavanmeisje schreef:
18-10-2018 18:37
Juist, het is hun recht om in beroep te gaan. Omdat dat mag. En dat het zolang duurt, dat mag ook en dat ligt aan de overheid.
Het mag sowieso 2,5 jaar duren.
Vaak wordt dit echter nog langer door een gebrek aan menskracht bij de IND en rechtbanken.
Het ligt niet aan de asielzoeker, maar aan de gebrekkige besliscapaciteit van de overheid.
Wat ik er van begrepen heb kun je door allerlei internationale regels (waar we dus heel snel vanaf moeten) niet om al die beroepsmogelijkheden heen. We zouden wel kunnen invoeren dat asielzoekers hun beroep niet in Nederland mogen afwachten. Dan kunnen kinderen ook niet “geworteld” (wat ik overigens een onzinnig argument vind) raken. Ik vrees alleen dat er weer allerlei mensen hiertegen gaan protesteren.
Alle reacties Link kopieren
GELUKKIG staatssecretaris laat dit vanmiddag weten:
’Volhardende asielzoekers niet belonen’
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2713495 ... et-belonen

Weekje verplichte rust gaf tijd om eens lekker in te lezen en reacties voor te bereiden, maar eerst dit nieuws.

Gaat het hopelijk toch nog een redelijk 2018 worden. Ik las ook dat de lopende band kerkdienst GEEN reden is om weer “gedwongen” over zijn hart te strijken.
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
thedutchwiseguy schreef:
22-10-2018 17:07
Gaat het hopelijk toch nog een redelijk 2018 worden.
Hoeveel gaat jouw leven er op vooruit wanneer die 400 kinderen het land uit worden gegooid?
Alle reacties Link kopieren
mammavanmeisje schreef:
18-10-2018 16:42
Er kan veel te lang door-geprocedeerd worden.
En daarvan komen schrijnende gevallen, kinderen die inmiddels geworteld zijn bijvoorbeeld.
Er moet iets gedaan worden aan het jarenlang kunnen procederen, kortere asielprocedures!

Daar gaat het natuurlijk om, procedures lopen te lang uit! Harbers heeft weer beloofd deze procedure drastisch aan te pakken én de komende en lopende zaken in principe niet “automatisch” zelfde slappe houding te kiezen als bij Howick/Lilly.

Waarschijnlijk omdat de verkiezingen eraan komen, :jump:
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
LizPair schreef:
22-10-2018 17:16
Hoeveel gaat jouw leven er op vooruit wanneer die 400 kinderen het land uit worden gegooid?

Geen idee, zal het na oud en nieuw melden! Maar even serieus, ik houd van afspraak afspraak, nee nee, ja ja etc. Kun je mij natuurlijk kwalijk nemen, maar net als bij dat “gewiste” topic, de uitslag maakt mij eigenlijk regelmatig niets uit. Maar ik geloof in democratie en 50+1 % is de meerderheid. Geen emotionele vervuiling van discussies tenzij het emotioneel onderwerp betreft en “daar” komen de/vele problemen van omdat daar mensen natuurlijk onderling enorm in verschillen.

Dus antwoord op jouw vraag: ik weet “dat” niet, ik weet enkel dat ik dan wel erg tevreden ben omdat “de overheid” zich eindelijk eens aan de afgesproken en geldende procedures heeft gehouden. Jij denkt dan enkel waarschijnlijk in “kinderen” en ik denk dan niet in eerste instantie aan kinderen maar aan “ze zijn getoetst en hebben onvoldoende redenen om in NL te mogen blijven”. Puur procedureel.

De overheid loopt na de chantage van de CU en D’66 bij H&L “gedoe” bij mij nu ver achter qua waardering. Om te voorkomen dat ik steeds rechtser zou gaan stemmen moeten ze gewoon de geldende wetgeving handhaven. Dat zal voor vele Nederlanders gelden. :jump:
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven