Formatie is begonnen

24-11-2023 17:12 1590 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Verkiezingen achter de rug en de formatie is begonnen.
Gom van Strien van PVV is de verkenner.
De eerste verrassing is al binnen van de VVD die niet in een kabinet willen maar wel willen gedogen.
Daar zijn Wilders, Omzicht en van der Plas niet zo blij mee.

Kan ik me wel wat bij voorstellen maar ik snap de VVD ook wel.
Kortom spannende tijden.
Ik ben in ieder benieuwd hoe dit gaat lopen.
Jullie ook?
Alle reacties Link kopieren Quote
nicole123 schreef:
19-02-2024 20:04
De vraag is dan wel wie al die lege zetels van de PVV op moeten gaan vullen... ;-D

https://chrisklomp.nl/plannen-pvv-wilde ... in-de-cel/
Het ergste is nog dat het waar is. Nee, het ergste is dat er mensen zijn die hierop stemmen en dan denken dat ze goed bezig zijn met het "bestrijden wat er gaande is in het land". Terwijl ze intussen criminelen naar de bovenwereld promoveren.
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
Lemoemie schreef:
21-02-2024 18:43
Tis te proberen toch? Het kopje thee werkt ook niet
En beginnen we dan hier?
https://chrisklomp.nl/plannen-pvv-wilde ... in-de-cel/

En doel je met ‘kopje thee’ nou op het uit de context trekken van hoe Cohen zijn burgemeesterschap van Amsterdam meer dan 10 jaar geleden uitvoerde, of op iets anders? Het bruggenbouwen en elkaar leren kennen en begrijpen, waar Cohen met dat kopje thee op doelde, is volgens mij in deze gepolariseerde tijd juist enorm nodig.

En als ‘het kopje thee’ (wat je daar dan ook maar mee bedoelt) niet werkt, is het dan niet handig om bij deskundigen te rade gaan over wat wel werkt, in plaats van in het wilde weg te roepen dat openbare dwangarbeid in boevenpakken ze wel zal leren?
Alle reacties Link kopieren Quote
Champoo schreef:
21-02-2024 19:04
Wat is er in dit land gaande dan? Volgens mij zijn de criminaliteitscijfers in decennia zo laag niet geweest en één van de laagste van de wereld. Maar ja, de onderbuik wil ook wat.
Je kan natuurlijk wegkijken van alles wat hier mis gaat. Vind ik prima hoor je doet maar.
Maar goed het gaat over de formatie, vrees alleen straks weer naar de stembus te moeten.
Hoewel dat misschien sommige partijen goed uitkomt. Groeien zonder dat je er zelf veel voor hoeft te doen 😉
Alle reacties Link kopieren Quote
Het punt is dat de PVV in de peilingen vooral de VVD en NSC leegvreet. Dus dat maakt een coalitie vormen over rechts niet bepaald makkelijker. En het zijn natuurlijk maar virtuele zetels.
The impossible just takes a little longer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lemoemie schreef:
23-02-2024 18:47
Je kan natuurlijk wegkijken van alles wat hier mis gaat. Vind ik prima hoor je doet maar.
Maar goed het gaat over de formatie, vrees alleen straks weer naar de stembus te moeten.
Hoewel dat misschien sommige partijen goed uitkomt. Groeien zonder dat je er zelf veel voor hoeft te doen 😉


Maar nogmaals: wát gaat er allemaal mis dan??
Alle reacties Link kopieren Quote
Avena schreef:
23-02-2024 21:34
Het punt is dat de PVV in de peilingen vooral de VVD en NSC leegvreet. Dus dat maakt een coalitie vormen over rechts niet bepaald makkelijker. En het zijn natuurlijk maar virtuele zetels.
Inderdaad. Met die virtuele Tweede Kamerzetels is FvD ooit ook heel groot geweest. Baudet riep een paar jaar geleden nog dat hij premier wilde worden. Nu heeft hij 3 zetels en meer dan 8 heeft hij er nooit gehad. En BBB idem. Een jaar geleden enorm groot in de peilingen en bij de Provinciale Staten, nu hebben ze toch echt maar 7 zetels. Het kan verkeren en virtuele zetels zeggen niets met de enorme hoeveelheid kiezers die niet op een vaste partij stemt.

En alsof na nieuwe verkiezingen VVD en NSC wél opeens zouden staan te springen om met de PVV samen te regeren. Of denkt de PVV aanhang soms ze de absolute meerderheid zullen krijgen? Of dat als ze 50 zetels zouden krijgen dat dat staat voor HET volk en DE kiezer en dat die andere 100 zetels (blijkbaar niet HET volk, wat dan wel vraag ik me af?) zich daar dan naar moeten schikken? Als je op de peilingen afgaat dan zouden als er nu verkiezingen zijn er trouwens ook zetels van VVD en NSC naar CDA, PvdA/GL, Volt, PvdD en D66 gaan, dus regeren met de PVV wordt juist minder plausibel, want deze partijen willen dat nóg minder graag dan VVD en NSC. Dan is een veel-partijen middenkabinet logischer.

Nu al gaan roepen over nieuwe verkiezingen is sowieso nogal vreemd, nog maar 2 maanden na de verkiezingen, terwijl het nog nooit is voorgekomen dat er nieuwe verkiezingen kwamen. Al helemaal als degene die de kartrekker voor een nieuw kabinet daarmee gaat dreigen, want lekker veel vertrouwen heeft hij in zijn eigen kunnen om een kabinet te smeden dan.
nicole123 wijzigde dit bericht op 23-02-2024 23:06
11.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Lemoemie schreef:
23-02-2024 18:47
Je kan natuurlijk wegkijken van alles wat hier mis gaat.
Je ontwijkt de vraag door dit voor een tweede keer te poneren, zonder verdere inhoud. Waarvan kijkt Champoo weg dan? Ik ben het lang niet altijd met haar eens, maar wegkijken zie ik niet in haar inhoudelijke argumentatie. Volgens mij is ze juist behoorlijk van de feiten.
Alle reacties Link kopieren Quote
katkaatje schreef:
23-02-2024 22:07
Maar nogmaals: wát gaat er allemaal mis dan??
In iedere samenleving gaat wel een en ander mis. In Nederland valt het vergeleken met andere landen en met vroegere tijden nog wel mee. Zaken als moord, mishandeling en vernieling zijn de laatste decennia afgenomen. Juist in landen met idioot hoge straffen zijn deze problemen in de regel groter. De oplossingen die Wilders aandraagt zouden deze problemen juist verergeren.


Wel is de illegale productie, import en doorvoer van drugs een groot probleem. Maar ook hier werkt strenger straffen nier
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren Quote
oudebaas schreef:
23-02-2024 23:27
In iedere samenleving gaat wel een en ander mis. In Nederland valt het vergeleken met andere landen en met vroegere tijden nog wel mee. Zaken als moord, mishandeling en vernieling zijn de laatste decennia afgenomen. Juist in landen met idioot hoge straffen zijn deze problemen in de regel groter. De oplossingen die Wilders aandraagt zouden deze problemen juist verergeren.


Wel is de illegale productie, import en doorvoer van drugs een groot probleem. Maar ook hier werkt strenger straffen nier

Daarom zou ik ook pleiten voor legaliseren van (Nederlandse) drugs. In Duitsland gaat met nu wiet legaliseren. Onder voorwaarden natuurlijk maar wel een goed begin.

In Nederland kan dat ook, samen met MDMA/XTC bijvoorbeeld, wat in Nederland gemaakt wordt.

Verminderd een stuk criminaliteit (niet alles want vgm gaat de meeste criminaliteit om in de buitenlandse drugs) en overlast van drugsafval.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... juist-niet

https://www.parool.nl/nederland/cpb-nie ... b3ad21684/

Ik denk dat we ons meer zorgen mieten maken om de financiën de komende tijd dan oplopende criminaliteit.

Ga er maar aanstaan als nieuw kabinet. In welke kosten kun je snijden en wie/waar ga je extra belasting heffen?

Ik kreeg afgelopen week de WOZ beschikking weer binnen. Die blijft ook maar stijgen en stijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
24-02-2024 08:05
Daarom zou ik ook pleiten voor legaliseren van (Nederlandse) drugs. In Duitsland gaat met nu wiet legaliseren. Onder voorwaarden natuurlijk maar wel een goed begin.

In Nederland kan dat ook, samen met MDMA/XTC bijvoorbeeld, wat in Nederland gemaakt wordt.

Verminderd een stuk criminaliteit (niet alles want vgm gaat de meeste criminaliteit om in de buitenlandse drugs) en overlast van drugsafval.
Het probleem is ook dat veel van de (in de PVV-bolwerken in Brabant) geproduceerde synthetische drugs voor de export bestemd is. Legaliseren in Nederland zal de illegale productie niet stoppen zolang de importlanden het niet legaliseren.
Ik ben vóór legalisering, maar ik denk niet dat daarmee de georganiseerde criminaliteit significant zal verminderen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren Quote
oudebaas schreef:
24-02-2024 08:14
Het probleem is ook dat veel van de (in de PVV-bolwerken in Brabant) geproduceerde synthetische drugs voor de export bestemd is. Legaliseren in Nederland zal de illegale productie niet stoppen zolang de importlanden het niet legaliseren.
Ik ben vóór legalisering, maar ik denk niet dat daarmee de georganiseerde criminaliteit significant zal verminderen.

Niet wanneer Nederland het enige land is nee. Dan zou dat wereldwijd moeten gebeuren maar dat is echt een utopie.
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
24-02-2024 08:09
https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... juist-niet

https://www.parool.nl/nederland/cpb-nie ... b3ad21684/

Ik denk dat we ons meer zorgen mieten maken om de financiën de komende tijd dan oplopende criminaliteit.

Ga er maar aanstaan als nieuw kabinet. In welke kosten kun je snijden en wie/waar ga je extra belasting heffen?

Ik kreeg afgelopen week de WOZ beschikking weer binnen. Die blijft ook maar stijgen en stijgen.
Voor jou als ondernemer is het wellicht anders, maar voor de gemiddelde Nederlander is het niet (meer) zo dat alles maar stijgt en stijgt. De WOZ wel ja, want de huizenprijzen zijn de laatste jaren enorm gestegen (en de WOZ ijlt daarbij ook altijd nog na). Maar qua totale koopkracht gaat bijna iedereen erop vooruit in 2024.

Waar in mijn ogen wel wat te bezuinigen valt:
- KGB weer terug zoals het was, voor mensen die 3x modaal verdienen is het echt niet nodig en de enorme bedragen van nu ook niet
- kinderbijslag inkomensafhankelijk en voor het 2e, 3e etc kind steeds minder ipv steeds meer
- HRA (stapsgewijs per jaar) afbouwen voor heel dure huizen. HRA behouden voor alleen het bedrag tot €500.000, daarboven alles zelf betalen. HRA is bedoeld om eigen huizenbezit te bevorderen, niet om met belastinggeld villa's het meest te subsidiëren
- belasting-ontwijk constructies aanpakken, bijv brievenbusfirma's, BVs waar particulieren enkel geld stallen, geld wegsluizen naar het buitenland, etc.
- passief vermogen sterker belasten, arbeid minder. Uitzondering voor mensen die dat passieve vermogen als pensioenpot hebben.
- subsidie op fossiele brandstof afbouwen. Mochten daardoor bijv sommige kassen niet meer rendabel zijn: het zij zo, waarom iets niet rendabels met gemeenschapsgeld in de lucht blijven houden? Bijkomend voordeel van minder kassen is meer ruimte voor bijv woningbouw en/of natuur en minder arbeidsmigranten.
Alle reacties Link kopieren Quote
nicole123 schreef:
24-02-2024 11:01
Voor jou als ondernemer is het wellicht anders, maar voor de gemiddelde Nederlander is het niet (meer) zo dat alles maar stijgt en stijgt. De WOZ wel ja, want de huizenprijzen zijn de laatste jaren enorm gestegen (en de WOZ ijlt daarbij ook altijd nog na). Maar qua totale koopkracht gaat bijna iedereen erop vooruit in 2024.

Waar in mijn ogen wel wat te bezuinigen valt:
- KGB weer terug zoals het was, voor mensen die 3x modaal verdienen is het echt niet nodig en de enorme bedragen van nu ook niet
- kinderbijslag inkomensafhankelijk en voor het 2e, 3e etc kind steeds minder ipv steeds meer
- HRA (stapsgewijs per jaar) afbouwen voor heel dure huizen. HRA behouden voor alleen het bedrag tot €500.000, daarboven alles zelf betalen. HRA is bedoeld om eigen huizenbezit te bevorderen, niet om met belastinggeld villa's het meest te subsidiëren
- belasting-ontwijk constructies aanpakken, bijv brievenbusfirma's, BVs waar particulieren enkel geld stallen, geld wegsluizen naar het buitenland, etc.
- passief vermogen sterker belasten, arbeid minder. Uitzondering voor mensen die dat passieve vermogen als pensioenpot hebben.
- subsidie op fossiele brandstof afbouwen. Mochten daardoor bijv sommige kassen niet meer rendabel zijn: het zij zo, waarom iets niet rendabels met gemeenschapsgeld in de lucht blijven houden? Bijkomend voordeel van minder kassen is meer ruimte voor bijv woningbouw en/of natuur en minder arbeidsmigranten.
Ik hoor dan niet tot de gemiddelde Nederlander.
Zag zorgpremie stijgen met 2x 12,50
Gemeenteheffingen, reinigingsrechten flink opgeslagen
En straks 5,8 % huurverhoging over een huur van bijna 900 euro per maand.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lemoemie schreef:
24-02-2024 11:25
Ik hoor dan niet tot de gemiddelde Nederlander.
Zag zorgpremie stijgen met 2x 12,50
Gemeenteheffingen, reinigingsrechten flink opgeslagen
En straks 5,8 % huurverhoging over een huur van bijna 900 euro per maand.
Dat kan, er zijn uitzonderingen. Heb je kinderen, werk je in loondienst? Zo niet, dan ga je er minder op vooruit dan als je dat wel hebt.

Wat jij noemt is natuurlijk wel maar een deel van het plaatje, voor je koopkracht moet je naar alles bij elkaar kijken. Als de gemeenteheffing met 3% stijgt maar je loon met 5% ga je nog altijd omhoog.

Wat bezuinigingen kunnen ze in mijn ogen vooral kijken naar de groepen die er nu flink op vooruit gegaan zijn maar dat eigenlijk niet nodig hebben, zoals gezinnen die 2-3x modaal verdienen en 2 of meer kinderen hebben, die opeens honderden euro's per maand extra aan KGB krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
nicole123 schreef:
24-02-2024 11:01
Voor jou als ondernemer is het wellicht anders, maar voor de gemiddelde Nederlander is het niet (meer) zo dat alles maar stijgt en stijgt. De WOZ wel ja, want de huizenprijzen zijn de laatste jaren enorm gestegen (en de WOZ ijlt daarbij ook altijd nog na). Maar qua totale koopkracht gaat bijna iedereen erop vooruit in 2024.

Waar in mijn ogen wel wat te bezuinigen valt:
- KGB weer terug zoals het was, voor mensen die 3x modaal verdienen is het echt niet nodig en de enorme bedragen van nu ook niet
- kinderbijslag inkomensafhankelijk en voor het 2e, 3e etc kind steeds minder ipv steeds meer
- HRA (stapsgewijs per jaar) afbouwen voor heel dure huizen. HRA behouden voor alleen het bedrag tot €500.000, daarboven alles zelf betalen. HRA is bedoeld om eigen huizenbezit te bevorderen, niet om met belastinggeld villa's het meest te subsidiëren
- belasting-ontwijk constructies aanpakken, bijv brievenbusfirma's, BVs waar particulieren enkel geld stallen, geld wegsluizen naar het buitenland, etc.
- passief vermogen sterker belasten, arbeid minder. Uitzondering voor mensen die dat passieve vermogen als pensioenpot hebben.
- subsidie op fossiele brandstof afbouwen. Mochten daardoor bijv sommige kassen niet meer rendabel zijn: het zij zo, waarom iets niet rendabels met gemeenschapsgeld in de lucht blijven houden? Bijkomend voordeel van minder kassen is meer ruimte voor bijv woningbouw en/of natuur en minder arbeidsmigranten.
Geheel mee eens.
Ik kan heel Nederland inmiddels horen zuchten.
Alle reacties Link kopieren Quote
nicole123 schreef:
24-02-2024 11:01
Voor jou als ondernemer is het wellicht anders, maar voor de gemiddelde Nederlander is het niet (meer) zo dat alles maar stijgt en stijgt. De WOZ wel ja, want de huizenprijzen zijn de laatste jaren enorm gestegen (en de WOZ ijlt daarbij ook altijd nog na). Maar qua totale koopkracht gaat bijna iedereen erop vooruit in 2024.

Waar in mijn ogen wel wat te bezuinigen valt:
- KGB weer terug zoals het was, voor mensen die 3x modaal verdienen is het echt niet nodig en de enorme bedragen van nu ook niet
- kinderbijslag inkomensafhankelijk en voor het 2e, 3e etc kind steeds minder ipv steeds meer
- HRA (stapsgewijs per jaar) afbouwen voor heel dure huizen. HRA behouden voor alleen het bedrag tot €500.000, daarboven alles zelf betalen. HRA is bedoeld om eigen huizenbezit te bevorderen, niet om met belastinggeld villa's het meest te subsidiëren
- belasting-ontwijk constructies aanpakken, bijv brievenbusfirma's, BVs waar particulieren enkel geld stallen, geld wegsluizen naar het buitenland, etc.
- passief vermogen sterker belasten, arbeid minder. Uitzondering voor mensen die dat passieve vermogen als pensioenpot hebben.
- subsidie op fossiele brandstof afbouwen. Mochten daardoor bijv sommige kassen niet meer rendabel zijn: het zij zo, waarom iets niet rendabels met gemeenschapsgeld in de lucht blijven houden? Bijkomend voordeel van minder kassen is meer ruimte voor bijv woningbouw en/of natuur en minder arbeidsmigranten.

Eens. Dat zouden al mooie maatregelen zijn.

Goed het gaat ook niet om het aankomende jaar maar de daaropvolgende jaren. Dat er meer bezuinigd moet worden en meer belastingen heffen.
Alle reacties Link kopieren Quote
nicole123 schreef:
24-02-2024 12:39
Dat kan, er zijn uitzonderingen. Heb je kinderen, werk je in loondienst? Zo niet, dan ga je er minder op vooruit dan als je dat wel hebt.

Wat jij noemt is natuurlijk wel maar een deel van het plaatje, voor je koopkracht moet je naar alles bij elkaar kijken. Als de gemeenteheffing met 3% stijgt maar je loon met 5% ga je nog altijd omhoog.

Wat bezuinigingen kunnen ze in mijn ogen vooral kijken naar de groepen die er nu flink op vooruit gegaan zijn maar dat eigenlijk niet nodig hebben, zoals gezinnen die 2-3x modaal verdienen en 2 of meer kinderen hebben, die opeens honderden euro's per maand extra aan KGB krijgen.
Werk in loondienst, geen kinderen.
Verwacht dit jaar na de flinke huurverhoging van bijna 50 euro per maand echt wel in totaal 100 euro per maand minder te besteden hebben.
Voor ons best serieus geld.
Wij hebben altijd gespaard ivm pensioengat partner maar dit zijn wij nu langzaamaan aan het opeten.


Verder 100% met je eens dat KGB voor 3 dubbel modaal niet nodig is.
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
24-02-2024 08:09
https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... juist-niet

https://www.parool.nl/nederland/cpb-nie ... b3ad21684/

Ik denk dat we ons meer zorgen mieten maken om de financiën de komende tijd dan oplopende criminaliteit.

Ga er maar aanstaan als nieuw kabinet. In welke kosten kun je snijden en wie/waar ga je extra belasting heffen?

Ik kreeg afgelopen week de WOZ beschikking weer binnen. Die blijft ook maar stijgen en stijgen.

Dat betekent dan dus dat je huis meer waard is geworden.

Hét grote probleem de komende jaren in Nederland wordt vergrijzing (los van de wereldwijde klimaatcrisis). Je hoort er bijna geen politicus over, maar dat gaat heel bepalend worden voor de economie, de zorg, de arbeidsmarkt, de woningbouw...
The impossible just takes a little longer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Avena schreef:
24-02-2024 21:38
Dat betekent dan dus dat je huis meer waard is geworden.

Hét grote probleem de komende jaren in Nederland wordt vergrijzing (los van de wereldwijde klimaatcrisis). Je hoort er bijna geen politicus over, maar dat gaat heel bepalend worden voor de economie, de zorg, de arbeidsmarkt, de woningbouw...
En die vergrijzing is niet onverwacht. Al 50 jaar geleden zag men het aankomen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren Quote
oudebaas schreef:
24-02-2024 22:54
En die vergrijzing is niet onverwacht. Al 50 jaar geleden zag men het aankomen.

Yup, net als klimaatverandering, het stikstofprobleem, het Gronings gas... Maar ja, het probleem moet altijd eerst acuut worden, anders krijg je er politiek de handen niet voor op elkaar...
The impossible just takes a little longer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo, verkenner nr 3 is vandaag dan echt aan de slag met (maar weer) een rondje fractievoorzitters. Ik verwacht dat Putters een stuk geschikter is dan Plasterk, maar het blijft voorlopig een groot raadsel hoe uit deze patstelling ooit een kabinet moet voortkomen.

En Wilders heeft maar weer een plas water bij de wijn gedaan met zijn Oekraïnedraai. Je vraagt je zo langzamerhand af wat er nog over is van dat verkiezingsprogramma.
The impossible just takes a little longer.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.ad.nl/politiek/kabinet-wil- ... ~a83331c1/

Ik weet even niet in welk topic maar dit vind ik dus een bizarre wijziging.
Er is al de mogelijkheid om ouder uit wie kind geboren is op te nemen in het bevolkingsregister, maar nu gaat die aanpassing voor iedereen gelden.

Ik ben absoluut voor inclusiviteit maar met deze wijziging sla je weer heel veel mensen over die wel waarde hechten aan de term moeder. Volgens mij zelfs een ruime meerderheid. Ik vind dat SGP gelijk heeft hierin.
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
04-03-2024 08:15
https://www.ad.nl/politiek/kabinet-wil- ... ~a83331c1/

Ik weet even niet in welk topic maar dit vind ik dus een bizarre wijziging.
Er is al de mogelijkheid om ouder uit wie kind geboren is op te nemen in het bevolkingsregister, maar nu gaat die aanpassing voor iedereen gelden.

Ik ben absoluut voor inclusiviteit maar met deze wijziging sla je weer heel veel mensen over die wel waarde hechten aan de term moeder. Volgens mij zelfs een ruime meerderheid. Ik vind dat SGP gelijk heeft hierin.
Knettergek! Ideologisch gedram. Wat een idioterie, het lijkt in NL steeds erger te worden. Eens met SGP.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het niet zo nodig, al weet ik niet of er in bepaalde uitzonderingsgevallen misschien mensen wel tegen heel concrete problemen aanliepen waardoor dit toch wel nodig of nuttig is. Ik ken het verhaal erachter niet, dus dan ben ik voorzichtig met mijn oordeel. Al denk ik dat er belangrijker dingen zijn waar ze hun energie aan kunnen spenderen momenteel.

Er vreselijk tegen gaan ageren vind ik nog minder nodig. Wat voor last heb je er in vredesnaam van? Het is niet dat kinderen hun ouder geen ‘moeder’ of ‘vader’ meer mogen noemen ofzo hè. Als er geen nieuwsbericht over was geweest dan had je het niet eens gemerkt, zoals heel veel dingen die besloten worden en geen invloed hebben op je dagelijks leven. Dus ik zou zeggen: er zijn 1001 belangrijker zaken om je druk over te maken en je prioriteiten bij te leggen, ik snap die enorme emoties die bij de tegenstanders komen kijken helemaal niet. Waar ben je bang voor dan, een hellend vlak? Dat je straks ook transgender moet worden ofzo? Dat de SGP er moeite mee heeft dat niet iedereen hetero is en dat daar openlijk rekening mee wordt gehouden daar kan ik inkomen, want voor hen is heteroseksualiteit een bijbels gebod. Maar buiten de reformatorische hoek vind ik het nogal spijkers op laag water zoeken om hier een drama van te maken.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven