Gedeeltelijk boerkaverbod

16-06-2018 14:22 2295 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat het allemaal al in kannen en kruiken zat. Gisteren las ik dat het verbod niet geld op straat, wel oa in het openbaar vervoer.

Wat vinden jullie?



2006:In een artikel uit de Volkskrant van 18 nov. 2006 stond: Islamitische vrouwen mogen zich binnenkort niet meer in boerka op straat vertonen.

2016:In een artikel van NRC van 29 nov. 2016 stond: Het verbod geldt niet op straat [/color]
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/11/29/tw ... d-a1534154

2017:VVD wil algeheel verbod voor boerka doorzetten Een verbod op het dragen van boerka’s moet volgens VVD overal gaan gelden. Dus niet alleen in overheidsgebouwen, in de zorg, op scholen en in het openbaar vervoer: nee, overal in het openbaar.
https://www.metronieuws.nl/nieuws/binne ... doorzetten


2018: Er wordt al lang over gepraat en gesteggeld, maar nu lijkt een gedeeltelijk verbod op gezichtsbedekkende kleding er toch te komen in Nederland. Dat betekent dat het dragen van een boerka in het openbaar vervoer, de zorg, op scholen en in overheidsgebouwen verboden is.
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... erkaverbod
LOEP ME MAAR aub.
vivaratje schreef:
10-09-2019 22:55
Leuk he deze mensen in NL, waarom gaan ze niet in een land wonen waar deze gedachtegoed normaal is. Ze hebben hier toch niks te zoeken?

Jawel hoor: bekeren.
Alle reacties Link kopieren
vivaratje schreef:
10-09-2019 22:55
Leuk he deze mensen in NL, waarom gaan ze niet in een land wonen waar deze gedachtegoed normaal is. Ze hebben hier toch niks te zoeken?
In de uitzending werd toch ook aangegeven dat de kinderen werden gestimuleerd om zich in goede landen te vestigen?

Hiejra, o.i.d. werd dat genoemd.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
10-09-2019 23:03
Jawel hoor: bekeren.
Nou dan zijn ze in een verkeerd land :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
10-09-2019 23:03
In de uitzending werd toch ook aangegeven dat de kinderen werden gestimuleerd om zich in goede landen te vestigen?

Hiejra, o.i.d. werd dat genoemd.

Dus moslims willen de wereld overnemen? Dacht altijd dat die gedachte een hoog alu-hoedje gehalte had maar is dus waar?
vivaratje schreef:
10-09-2019 23:19
Dus moslims willen de wereld overnemen? Dacht altijd dat die gedachte een hoog alu-hoedje gehalte had maar is dus waar?

Historisch gezien hebben ze nogal wat expansiedrift hoor. Geen moslim die dat ontkent.

Trouw heeft vaak degelijke achtergrondstukken, hierover ook: https://www.trouw.nl/nieuws/de-feiten-o ... ~be1f4a0d/
anoniem_318965 wijzigde dit bericht op 10-09-2019 23:26
20.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
*TanteSjaan* schreef:
10-09-2019 21:10
Die ouders zijn er heilig van overtuigd dat ze hun kinderen de beste opvoeding geven. Geen gesprek mee te voeren als je zelf geen salafist bent.

Doorgaans herken je ze vrij snel:
- Vrouwen in gewaden (donker) en hoofddoek diep over het voorhoofd.

- Mannen met baarden al dan niet in djelabbah.
- Jonge meisjes (kleuters) met hoofddoek op.

Ga daar maar eens mee in discussie. Je krijgt van alles naar je hoofd.

Dit dus.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
10-09-2019 19:19
Het 'mooiste' van dit alles vind ik nog wel dat men 'geschokt' zegt te zijn. :facepalm: :facepalm: :facepalm:


NOS: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/230115 ... holen.html

Kinderen op salafistische moskeescholen leren dat mensen met een ander geloof of levensovertuiging de doodstraf verdienen. Ook leren zij zich af te keren van de Nederlandse samenleving en de beginselen van gelijkheid en vrijheid.


...Kinderen krijgen hierbij invuloefeningen en multiple choice vragen. Ze moeten bijvoorbeeld kiezen welke straf de juiste is: a. zweepslagen, b. stenigen, c. doden met een zwaard.

Maar goed; degene die het salafisme een onschuldige hobby vonden zijn 'm allang weer gesmeerd. Zo gaat dat.

We weten het natuurlijk allang maar niet dat het zó verontrustend erg is.

Ik weet dat een jaar of twee geleden vrouwelijke asielzoekers-met-hoofddoek weigerden geholpen te worden door vrouwelijke hulpverleners zonder hoofddoek. Dat vond ik zó genant, discriminatie en getuigen van ingebeelde hoogmoedswaanzin. Maar oei als je iets durft te zeggen over de extremistische salafistisch boerka want dan ben je een racist.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Naja de regering gaat gewoon verder met neuspeuteren
Alle reacties Link kopieren
vivaratje schreef:
10-09-2019 23:41
Naja de regering gaat gewoon verder met neuspeuteren

Ik las vanavond dan toch dat Den Haag geschokt is door de onthullingen salafistisch onderwijs.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig dat Nieuwsuur en NRC onderzoek hebben gedaan naar een vijftigtal van zulke radicaal islamitische moskeescholen in ons land..
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
10-09-2019 23:50
Gelukkig dat Nieuwsuur en NRC onderzoek hebben gedaan naar een vijftigtal van zulke radicaal islamitische moskeescholen in ons land..
Is gewoon eng deze mensen. Ze willen graag naar een moslimland, dus ik zeg ga maar gauw
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
10-09-2019 23:47
Ik las vanavond dan toch dat Den Haag geschokt is door de onthullingen salafistisch onderwijs.


De regering is ook al jaaaaaaaaren geschokt over de aardbevingsschades in Groningen. Dat zegt dus niet veel.

Drie maanden na onze laatste melding is er nog steeds niemand geweest om de schade te bekijken en tempo-tempo af te handelen...

Deze documentaire schetst een beeld.

https://www.npostart.nl/2doc-de-stille- ... ON_1270133

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
10-09-2019 23:47
Ik las vanavond dan toch dat Den Haag geschokt is door de onthullingen salafistisch onderwijs.
Is ook heel schokkend natuurlijk om te vernemen dat salafistische moskeescholen de kinderen salafistische beginselen bijbrengen.
Dat verwacht toch helemaal niemand. ;-D
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
vivaratje schreef:
10-09-2019 23:41
Naja de regering gaat gewoon verder met neuspeuteren
Uiteraard want Wilders en Baudet in de kaart spelen dat moeten we niet willen met z'n allen.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
AIVD: ‘Onderschat vrouwelijke jihadisten niet’ https://tinyurl.com/ycolvt6c

.....................
Maar de vrouwen vormen niet alleen een gevaar door hun deelname aan aanslagen. Ook op andere vlakken weet IS ze goed in te zetten: zo spelen ze een grote rol bij de rekrutering van leden, het produceren en verspreiden van jihadistische propaganda, en bij het inzamelen van geld voor de gewapende strijd. Wat ze ook gevaarlijk maakt, is dat ze hun kinderen indoctrineren met terroristisch gedachtegoed.
..........
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zijn het niet de boerkadraagsters die problemen hebben als ze op straat lopen:

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/09/10/st ... n-a3972872
Fizz, ik had dat artikel vanochtend al in het NRC gelezen. Er zijn ook wel eens topics over geweest op dit forum.

In ieder geval zal dit artikel voor een hoop vrouwen herkenbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
*TanteSjaan* schreef:
11-09-2019 14:51
Fizz, ik had dat artikel vanochtend al in het NRC gelezen. Er zijn ook wel eens topics over geweest op dit forum.

In ieder geval zal dit artikel voor een hoop vrouwen herkenbaar zijn.
Klopt dat er weleens topics over zijn en dan zijn er altijd weer forummers die beweren dat het allemaal wel meevalt en dat ze er nooit last van hebben en ‘s avonds laat prima alleen over straat kunnen. Verbazingwekkend vind ik dat, want het gaat allang niet meer om incidenten en is het een structureel probleem geworden.
Fizz schreef:
11-09-2019 14:47
Volgens mij zijn het niet de boerkadraagsters die problemen hebben als ze op straat lopen:

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/09/10/st ... n-a3972872
Wat heeft dit met het boerkaverbod te maken?
Alle reacties Link kopieren
Letsgetlosttonight schreef:
12-09-2019 18:31
Wat heeft dit met het boerkaverbod te maken?
Heb je het artikel eigenlijk wel gelezen?
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
12-09-2019 20:05
Heb je het artikel eigenlijk wel gelezen?

je kunt ook antwoord geven op de vraag.
Doe ik het voor je: het heeft er niets mee te maken.
Je wilt het hier alleen weer eens over hebben.
Het is ernstig genoeg maar het heeft niets met deze wet te maken.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
12-09-2019 21:20
je kunt ook antwoord geven op de vraag.
Doe ik het voor je: het heeft er niets mee te maken.
Je wilt het hier alleen weer eens over hebben.
Het is ernstig genoeg maar het heeft niets met deze wet te maken.
Ik wacht nog steeds op jouw antwoorden op een aantal vragen van mij, dus wat dat betreft heb je weinig reden tot klagen.

Het artikel laat zien dat boerkadraagsters en moslims die tegen het boerkaverbod zijn zich weer eens graag in de slachtofferrol storten. Alsof er boerkabuddies nodig zijn voor boerkadraagsters. Aan de andere kant worden talloze niet-moslimvrouwen en -meisjes dagelijks lastig gevallen door met name spuugirritante moslimjongens en -mannen. Als je als niet-moslima dus geen boerka of hoofddoek draagt, ben je loslopend wild. Vanuit die situatie zou wat mij betreft de hoofddoek op scholen en in ambtelijke functies verboden mogen worden.
fizz wijzigde dit bericht op 12-09-2019 22:17
0.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
erger dan het dragen van een boerka is denk ik toch het salafisme waarin les gegeven wordt op scholen. Dat zulke extreme gedachtes verspreid mogen worden.

Zou de grens van vrijheid van meningsuiting niet moeten eindigen waar haat en oorlog verspreid wordt?
iones schreef:
12-09-2019 22:16
erger dan het dragen van een boerka is denk ik toch het salafisme waarin les gegeven wordt op scholen. Dat zulke extreme gedachtes verspreid mogen worden.

Zou de grens van vrijheid van meningsuiting niet moeten eindigen waar haat en oorlog verspreid wordt?

Ja.
Fizz schreef:
12-09-2019 21:54
Het artikel laat zien dat boerkadraagsters en moslims die tegen het boerkaverbod zijn zich weer eens graag in de slachtofferrol storten. Alsof er boerkabuddies nodig zijn voor boerkadraagsters. Aan de andere kant worden talloze niet-moslimvrouwen en -meisjes dagelijks lastig gevallen door met name spuugirritante moslimjongens en -mannen. Als je als niet-moslima dus geen boerka of hoofddoek draagt, ben je loslopend wild. Vanuit die situatie zou wat mij betreft de hoofddoek op scholen en in ambtelijke functies verboden mogen worden.
Er staat in dat artikel niet dat het om moslimjongens en -mannen gaat? Tuurlijk, dan ga jij nu weer zeggen 'maar het gaat vast om mannen met Noord-Afrikaans uiterlijk'. Maar ik ben zelf vrouw en wordt meer lastiggevallen door Nederlandse mannen dan door buitenlandse. En jij bent een man dus...

Maar nogmaals, het gaat dus nog steeds niet over het boerkaverbod. Je wilt gewoon even lekker bashen op 'moslimjongens en -mannen'. Koop een dagboek man.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven