Gedeeltelijk boerkaverbod

16-06-2018 14:22 2295 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat het allemaal al in kannen en kruiken zat. Gisteren las ik dat het verbod niet geld op straat, wel oa in het openbaar vervoer.

Wat vinden jullie?



2006:In een artikel uit de Volkskrant van 18 nov. 2006 stond: Islamitische vrouwen mogen zich binnenkort niet meer in boerka op straat vertonen.

2016:In een artikel van NRC van 29 nov. 2016 stond: Het verbod geldt niet op straat [/color]
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/11/29/tw ... d-a1534154

2017:VVD wil algeheel verbod voor boerka doorzetten Een verbod op het dragen van boerka’s moet volgens VVD overal gaan gelden. Dus niet alleen in overheidsgebouwen, in de zorg, op scholen en in het openbaar vervoer: nee, overal in het openbaar.
https://www.metronieuws.nl/nieuws/binne ... doorzetten


2018: Er wordt al lang over gepraat en gesteggeld, maar nu lijkt een gedeeltelijk verbod op gezichtsbedekkende kleding er toch te komen in Nederland. Dat betekent dat het dragen van een boerka in het openbaar vervoer, de zorg, op scholen en in overheidsgebouwen verboden is.
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... erkaverbod
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
woesjje schreef:
20-09-2019 13:19
Waarom doe jij zo vervelend? Ik vind deze opmerking zo onnodig.
En ik vind dat onprettige gevoel over een moslima die op een poli werkt onnodig. Om niet te zeggen kinderachtig.
Een minder aardige hoofddoekdraagster in een ziekenhuis! 'T is toch wat!

Loop eens met me mee in het grote Rottetdamse ziekenhuis waar ik werk.
Pure confrontatietherapie voor hen die een naar gevoel krijgen bij moslims.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
20-09-2019 16:09
En ik vind dat onprettige gevoel over een moslima die op een poli werkt onnodig. Om niet te zeggen kinderachtig.
Een minder aardige hoofddoekdraagster in een ziekenhuis! 'T is toch wat!

Loop eens met me mee in het grote Rottetdamse ziekenhuis waar ik werk.
Pure confrontatietherapie voor hen die een naar gevoel krijgen bij moslims.

Lees even goed. Ik schreef niet dat ik een naar gevoel krijg bij moslims. Ik heb met moslima's samengewerkt. Als collega's helemaal niets mis mee.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
20-09-2019 15:20
Oooo je slaat een handje voor je gezicht bij mijn woorden. Kun je nagaan hoe gevoelig je bent.

Ik vind dat politie én ook verzorgend/personeel, hulpverleners, zelfs vrijwilligers van het Rode kruis, neutraal horen te zijn.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
20-09-2019 16:40
Lees even goed. Ik schreef niet dat ik een naar gevoel krijg bij moslims. Ik heb met moslima's samengewerkt. Als collega's helemaal niets mis mee.
Dan had je niet moeten vermelden dat de hooghartige polimedewerkster een hoofddoek droeg. Dat deed niet ter zake. Ze was onaardig.
Dat kan, hoofddoek of geen hoofddoek.
missie_m schreef:
19-09-2019 23:40
Ik heb even een beetje gegoogled, en zag grote letters:

"Canada::Verbod hoofddoek en andere religieuze symbolen in Quebec" . De Canadese provincie Quebec heeft met 'Bill 21' religieuze symbolen verbannen voor alle ambtenaren die in contact staan met publiek , inclusief docenten en buschauffeurs. Ook hoofddoeken vallen onder religieuze symbolen

De Canadese premier Trudeau is tegenstander van die wet. Hij vind dat de regering van Quebec het recht niet heeft om mensen te vertellen hoe ze zich moeten kleden. Dat doet Quebec ook niet, ze zeggen alleen dat de religieuze hoofddoek niet mag.
Wat is je bron?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in Canada (Montréal, Ottawa, Vancouver, Toronto, en andere grote steden) sowieso nog maar zelden een vrouw gezien die een hoofddoek droeg op straat, laat staan in winkels of achter het loket van postkantoren en andere instellingen. Laat staan vrouwen in Oosterse gewaden e.d. of in burka's. Ik ben net terug van een paar weken Canada en het aantal vrouwen dat ik met een hoofdbedekking heb gezien, is op 4 vingers te tellen, en dan nog lopen die vrouwen in moderne Westerse kledij rond met hooguit een kleurige shawl om het hoofd.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
20-09-2019 18:47
Ik heb in Canada (Montréal, Ottawa, Vancouver, Toronto, en andere grote steden) sowieso nog maar zelden een vrouw gezien die een hoofddoek droeg op straat, laat staan in winkels of achter het loket van postkantoren en andere instellingen. Laat staan vrouwen in Oosterse gewaden e.d. of in burka's. Ik ben net terug van een paar weken Canada en het aantal vrouwen dat ik met een hoofdbedekking heb gezien, is op 4 vingers te tellen, en dan nog lopen die vrouwen in moderne Westerse kledij rond met hooguit een kleurige shawl om het hoofd.
Waarom zeg je dan eerst dat je er geen een hebt gezien?
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
20-09-2019 18:47
Ik heb in Canada (Montréal, Ottawa, Vancouver, Toronto, en andere grote steden) sowieso nog maar zelden een vrouw gezien die een hoofddoek droeg op straat, laat staan in winkels of achter het loket van postkantoren en andere instellingen. Laat staan vrouwen in Oosterse gewaden e.d. of in burka's. Ik ben net terug van een paar weken Canada en het aantal vrouwen dat ik met een hoofdbedekking heb gezien, is op 4 vingers te tellen, en dan nog lopen die vrouwen in moderne Westerse kledij rond met hooguit een kleurige shawl om het hoofd.

ook geen Sikh agenten met een tulband gezien?
en google voor de gein maar eens op de Canadese minister van defensie.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
20-09-2019 16:43
Dan had je niet moeten vermelden dat de hooghartige polimedewerkster een hoofddoek droeg. Dat deed niet ter zake. Ze was onaardig.
Dat kan, hoofddoek of geen hoofddoek.

Daar heb je helemaal gelijk in, maar deze houding was verre van professioneel. Als men een hork wil zijn, moet men solliciteren in een horkenbedrijf.

Er was ook geen sprake van stress of hoge werkdruk. Het kan zijn dat ze vaker commentaar krijgt op haar hoofddoek boven het witte uniform, en dat ze daarom bij voorbaat zo kil en afstandelijk reageerde, maar dát gevoel had ik niet. Ze mag in haar eigen tijd van mij die hoofddoek dragen, maar wat is de meerwaarde daarvan op de werkvloer? Is het provoceren? Maakt ze zich zelf wijs dan een beter mens te zijn? Bij mensen die chemo hebben gehad vind ik de hoofddoek een goed idee omdat ze dan geen pruik hoeven dragen als ze dat liever niet willen.

Zoals ik al schreef heb ik ook de andere kant gezien, Vrouwen mét hoofddoek die weigerden geholpen te worden door hulpverleenster zonder hoofddoek. Daarom vind ik die hoofddoek een soort onderscheid maken. Discriminerend.

En eerlijk gezegd vind ik dat een agente neutraal moet zijn. Net zoals een hulpverleenster. Voor mij is een moslima gelijk als alle andere vrouwen. Maar ik denk dat een moslima niet vergeleken wil worden met alle andere vrouwen en vooral niet met westerse vrouwen. Die hoofddoek is een manier om zich te onderscheiden van de westerse vrouw (lees de kledingvoorschriften van de islam).
missie_m wijzigde dit bericht op 21-09-2019 01:18
1.80% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
20-09-2019 21:15
ook geen Sikh agenten met een tulband gezien?
en google voor de gein maar eens op de Canadese minister van defensie.
Ze zijn er heus wel, maar sporadisch. Echt niet zo dat je, zoals hier in Nederland, wijken vol mensen hebt die uitsluitend met hoofddoeken op en in andere Oosterse gewaden gehuld rondlopen. Ik ben net terug uit Ottawa en de keren dat ik een moslimvrouw met een hoofddoek heb gezien, kan je op één hand tellen en nee, ik ben niet alleen toeristische trekpleisters gaan bekijken (want die ken ik al als mijn broekzak, was mijn derde keer daar), ik heb de hele stad doorgezworven, in alle woonwijken rondgelopen, om mijn vrienden aldaar te bezoeken onder meer. Maar in geen enkele woonwijk is de voertaal op straat iets anders dan Engels, en nergens zie je massaal vrouwen in islamitische dracht rondlopen. Zoals gezegd, heel sporadisch zie je een vrouw een hoofddoek dragen. En ja, ik was dus in de hoofdstad van Canada waar ook alle ministeries gevestigd zijn.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Maar wat is je punt?
pejeka schreef:
21-09-2019 01:13
Echt niet zo dat je, zoals hier in Nederland, wijken vol mensen hebt die uitsluitend met hoofddoeken op en in andere Oosterse gewaden gehuld rondlopen.

Er zijn in Nederland geen wijken waar uitsluitend mensen met hoofddoeken en/of gewaden rondlopen. Die zijn er gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
Canada selecteert de migranten.
ze zoeken heel zorgvuldig uit wie er het land in mag.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
20-09-2019 23:13
Daar heb je helemaal gelijk in, maar deze houding was verre van professioneel. Als men een hork wil zijn, moet men solliciteren in een horkenbedrijf.

Er was ook geen sprake van stress of hoge werkdruk. Het kan zijn dat ze vaker commentaar krijgt op haar hoofddoek boven het witte uniform, en dat ze daarom bij voorbaat zo kil en afstandelijk reageerde, maar dát gevoel had ik niet. Ze mag in haar eigen tijd van mij die hoofddoek dragen, maar wat is de meerwaarde daarvan op de werkvloer? Is het provoceren? Maakt ze zich zelf wijs dan een beter mens te zijn? Bij mensen die chemo hebben gehad vind ik de hoofddoek een goed idee omdat ze dan geen pruik hoeven dragen als ze dat liever niet willen.

Zoals ik al schreef heb ik ook de andere kant gezien, Vrouwen mét hoofddoek die weigerden geholpen te worden door hulpverleenster zonder hoofddoek. Daarom vind ik die hoofddoek een soort onderscheid maken. Discriminerend.

En eerlijk gezegd vind ik dat een agente neutraal moet zijn. Net zoals een hulpverleenster. Voor mij is een moslima gelijk als alle andere vrouwen. Maar ik denk dat een moslima niet vergeleken wil worden met alle andere vrouwen en vooral niet met westerse vrouwen. Die hoofddoek is een manier om zich te onderscheiden van de westerse vrouw (lees de kledingvoorschriften van de islam).
Weet je wat ik mij nou serieus afvraag, bij thuiszorg werken regelmatig mannen als uitzendkracht. De vrouwelijke zorgvragers vinden het niet prettig door man te worden geholpen met douchen maar helaas. Zou een moslima ook in haar eigen huis door een man worden gewassen. Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
20-09-2019 23:13
Daar heb je helemaal gelijk in, maar deze houding was verre van professioneel. Als men een hork wil zijn, moet men solliciteren in een horkenbedrijf.

Er was ook geen sprake van stress of hoge werkdruk. Het kan zijn dat ze vaker commentaar krijgt op haar hoofddoek boven het witte uniform, en dat ze daarom bij voorbaat zo kil en afstandelijk reageerde, maar dát gevoel had ik niet. Ze mag in haar eigen tijd van mij die hoofddoek dragen, maar wat is de meerwaarde daarvan op de werkvloer? Is het provoceren? Maakt ze zich zelf wijs dan een beter mens te zijn? Bij mensen die chemo hebben gehad vind ik de hoofddoek een goed idee omdat ze dan geen pruik hoeven dragen als ze dat liever niet willen.

Zoals ik al schreef heb ik ook de andere kant gezien, Vrouwen mét hoofddoek die weigerden geholpen te worden door hulpverleenster zonder hoofddoek. Daarom vind ik die hoofddoek een soort onderscheid maken. Discriminerend.

En eerlijk gezegd vind ik dat een agente neutraal moet zijn. Net zoals een hulpverleenster. Voor mij is een moslima gelijk als alle andere vrouwen. Maar ik denk dat een moslima niet vergeleken wil worden met alle andere vrouwen en vooral niet met westerse vrouwen. Die hoofddoek is een manier om zich te onderscheiden van de westerse vrouw (lees de kledingvoorschriften van de islam).
Ik vind het bijzonder dat je het dragen van een hoofddoek als provocatie ziet. Je voelt je dus al gauw geprovoceerd dan wel bedreigd op momenten dat je met een hoofddoek “geconfronteerd” wordt? Lastig voor je.
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
21-09-2019 11:34
Er zijn in Nederland geen wijken waar uitsluitend mensen met hoofddoeken en/of gewaden rondlopen. Die zijn er gewoon niet.
nee dat klopt. Dat is ook overdreven. Het gaat om 99% en geen 100.
Poppy_del_Rio schreef:
21-09-2019 11:34
Er zijn in Nederland geen wijken waar uitsluitend mensen met hoofddoeken en/of gewaden rondlopen. Die zijn er gewoon niet.
O nee? Ken jij de wijk Zuilen in Utrecht? Daar zie je meer hoofddoekjes lopen dan zonder.
Wageningen1985 schreef:
21-09-2019 12:27
O nee? Ken jij de wijk Zuilen in Utrecht? Daar zie je meer hoofddoekjes lopen dan zonder.

Ja, ik loop enkele keren per week door een dergelijke wijk. Maar ook daar lopen niet uitsluitend mensen rond met hoofddoeken of gewaden, zoals Pejeka beweert.
woesjje schreef:
21-09-2019 12:08
nee dat klopt. Dat is ook overdreven. Het gaat om 99% en geen 100.

Ook dat is onzin en feitenvrij discussiëren. Gewoon maar wat roepen omdat het kan.
Alle reacties Link kopieren
woesjje schreef:
21-09-2019 12:08
nee dat klopt. Dat is ook overdreven. Het gaat om 99% en geen 100.
Je overdrijft enorm.
Ik woon in Charlois in Rotterdam-Zuid (need I say more...). 2 moskees.
En toch ècht niet bijna uitsluitend moslims op straat.
Poppy_del_Rio schreef:
21-09-2019 13:12
Ja, ik loop enkele keren per week door een dergelijke wijk. Maar ook daar lopen niet uitsluitend mensen rond met hoofddoeken of gewaden, zoals Pejeka beweert.
Nou dan heb jij een andere constatering, het lijkt daar Nederland niet meer.
Wageningen1985 schreef:
21-09-2019 13:17
Nou dan heb jij een andere constatering, het lijkt daar Nederland niet meer.
Ik zeg alleen dat mensen echt een bril moeten aanschaffen als ze in die wijken alleen maar mensen met een hoofddoek of gewaad zien rondlopen. Want dat is simpelweg niet waar.

Ik ben trouwens benieuwd wanneer een wijk voor jou wel Nederlands lijkt. Wat zijn de criteria voor een Nederlands ogende wijk?
Alle reacties Link kopieren
Turtlerain schreef:
21-09-2019 12:07
Ik vind het bijzonder dat je het dragen van een hoofddoek als provocatie ziet. Je voelt je dus al gauw geprovoceerd dan wel bedreigd op momenten dat je met een hoofddoek “geconfronteerd” wordt? Lastig voor je.

Zoals ik al meerdere keren heb geschreven heb ik ook de kant gezien dat vrouwen met hoofddoek weigerden geholpen te worden door een hulpverleenster-zonder-hoofddoek vanwege dat ze geen hoofddoek droeg, of omdat ze ongelovige of christen was.

Als een hulpverleenster-met-hoofddoek zo'n kil en afstandig gedrag vertoond tijdens haar beroepsmatig handelen, dat men aan haar houding merkt dat ze 'de ongelovige' alleen helpt omdat dit van haar verlangt word, maar anders zou ze het liever niet doen, dan is dat onprofessioneel en zeer kwalijk.

Dat vind ik niet lastig, maar dat vind ik gewoon lelijk-gedrag.
LOEP ME MAAR aub.
Poppy_del_Rio schreef:
21-09-2019 13:28
Ik zeg alleen dat mensen echt een bril moeten aanschaffen als ze in die wijken alleen maar mensen met een hoofddoek of gewaad zien rondlopen. Want dat is simpelweg niet waar.

Ik ben trouwens benieuwd wanneer een wijk voor jou wel Nederlands lijkt. Wat zijn de criteria voor een Nederlands ogende wijk?
Nou als er 90% van de mensen met een hoofddoekje loopt, dan vind ik dat zeer overheersend, en dat is in een wijk als Zuilen eenmaal zo. In Nederland leven wij naar mijn mening onder de joods-christelijke waarde en normen, daar hoort de Islam niet bij omdat deze hele andere waarde en normen hebben, ik vind Nederland niet meer Nederland omdat de Islam hier steeds meer gaat overheersen en steeds meer mensen de andere kant opkijken, vooral linkse mensen denken dat het allemaal wel meevalt, die zou ik over een jaar of 50 nog wel een keer willen spreken.
Alle reacties Link kopieren
woesjje schreef:
21-09-2019 12:08
nee dat klopt. Dat is ook overdreven. Het gaat om 99% en geen 100.
Poppy_del_Rio schreef:
21-09-2019 13:13
Ook dat is onzin en feitenvrij discussiëren. Gewoon maar wat roepen omdat het kan.

Bekijk in onderstaand nieuwsbericht de onderste foto en tel de doekjes. Voor een normale demonstratie zie je ze niet stil blijven staan, voor deze demonstratie komen ze bij elkaar op de stoep en blijven ze staan en misschien wel 'bewonderen'.

De dag waarop de Schilderswijk zwart vlagde https://nos.nl/l/t/2010508 via @NOS

https://youtu.be/TsnElWQ1FRE Schilderswijk: kalifaat of paradijs (1 jaar later)
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven