geluidsoverlast wat te doen????radeloos word ik er van

15-06-2007 12:01 465 berichten
Alle reacties Link kopieren
geluidsoverlast....

ik weet er alles van ik zit nu in een flatje(tijdelijk) uit de jaren 60 volgens mij deden ze toen nog niet aan geluidsisolatie want ik hoor echt alles

soms is het wel lachen als ik de bovenbuurvrouw hoor kreunen als ze ligt te ..... met de bovenbuurman of je hoort ze plassen of zo

maar meestal erger ik me dood aan de muziek die ze onder en naast me draaien van die lekkere bonkmuziek en dat vaak 2/ 3 uur of midden in de nacht om 5 uur of zo

woningbouw doet er niets aan en als je de politie belt moet je 50 min wachten of zo terwijl de politie 3 straten verder zit als ze al komen

want die vent onder ons die weet dat we bellen en draait dus 40 min muziek zodat het stil is als de politie komt.(zo lijkt het als of wij het verzinnen)

aanspreken op gedrag heb ik wel eens gedaan onder ons maar die lachte me in mijn gezicht uit(hijs is drugsgebruiker)

en zegt dat ik het moet accepteren  en dat iedereeen dat doet(tuuurlijk daarom komt de politie zo vaak bij hem langs)

ik moet hier nog 9 maanden(huis in aanbouw) zitten maar dat lijkt een eeuwigheid

we hebbben alles al gedaan ,woningbouw politie ingeschakkeld hem aangesproken, negeren, stampen en terug bonken ...advocaat advies gevraagt en zelfs huur niet meer willen betalen en dit aan uit handen geven aan advocaat(wij kennen er namelijk een)

zelfs parteculier huren (dit kan alleen 12 maanden of meer) ik ben zelfs zo wanhopig geweest dat ik nog liever 10 maanden bij mij broer op zolder zit dan hier blijven wonen

terwijl ik dit schrijf heb ik een koptelefoon op om de irri muziek te horen en slaap snachts met dopjes in mijn oren

ook fijn ik werk in de zorg en werk wel eens nachten, kom ik thuis in de herrie.....ik moet dan naar mijn schoonouders om te kunnen slapen

is toch niet normaal!!!!!:@

mijn vriend wordt lichamelijk ziek van de onrust(hardklopping en paniekaanvallen) en ik word alleen maar superkwaad en wil de gast echt op zijn bek timmeren(als ik een man was geweest dan had hij ze echt gehad)

ook gebruik ik rustgevende natuurlijke middelen om mij tot rust te brengen

en ik val als een tierelier af, geen rust in mijn kont en wil vaak weg.:(

de woningbouw heeft genoeg redenen om hem er uit te zetten

belastingschuld,huurachterstand en wangedrag plus een dikke politierapport

en dan nog niets..... hoever kan je gaan hier in nederland voor dat je wordt verwijdert uit je flat/huis

iemand nog een idee wat we kunnen doen......?????

xxxxxx
Mja het gaat wel. Al schoot ik gisteren weereens een paar cm de lucht in omdat er met een deur werd gegooid. Maar ja, dat 'hoort erbij'. Heb toen ik mijn vriend aan de telefoon had maar een soort deadline gesteld (binnen een half jaar zou dat zijn) en daar was hij het helemaal mee eens.
deadline van wat

vandaag krijgen we na een *** jaar de sleutel!!!
Van serieus naar een huisje gaan kijken.

Yes! Gefeliciteerd!
we hebben de sleutel eindelijk gehad!!!

de inspectie leverde 28 fouten op van missende deur-stopkontact tot krasjes in het raam.(dit is een normaal aantal)

vandaag komen de keuken afleveren, dus de inspectie moet nog komen daarvan

ook het laminaat komt al binnen de vloer is droger dan verwacht

xxx
Mooi!
Gefeliciteerd met je nieuwe huisje!!!

Even terugkomend op mijn vorige opmerking over waarschuwen van de volgende bewoner. Heb je een huurwoning? Vraag dan de verhuurder om contact met de mogelijke nieuwe huurder, onder het mom van vloerbedekking overnem ofzo. Kun je ze direct waarschuwen. Zulke buren wens je toch niemand toe?
haai kom me even aansluiten bij de ergernissen.

Ik woon in een hoekhuis en heb dus maar aan 1 kant buren. Prima mensen alleen... IEDERE nacht huilt hun kindje van 2.5jr

Tja moet je daar aan doen, niets. Kindjes huilen, soms veel soms niet. Dit kindje huilt vrolijk iedere nacht.

Ze nemen hem dan wel eens op hun slaapkamer die tegen onze slaapkamer aanligt nou uhh dan is verder slapen geen mogelijkheid hoor.

Ik heb ooit heel voorzichtig wel eens gezegd dat ik het kindje kan horen en dan met name als hij op hun slaapkamer is.

Veel meer kan ik er niet aan doen vind ik. Ik bedoel ja je mag als ouders natuurlijk helemaal zelf weten waar je je kind gaat troosten. En dat het kindje huilt ja nou ja daar zijn ze zelf ook niet erg blij mee denk ik.

Nog een jaartje, dan gaan we verhuizen naar ons nieuwe huis (zonder buren) en dat hou ik makkelijk vol hoor. Maar toch, tis wel wat veel om iedere nacht wel 1 of 2 keer even wakker te worden van gehuil.
queenfan25 lekker hoor dat je van al het gedoe af bent.

Het was bij jullie wel heel erg.

Dan maar liever een huilende peuter ;-)
dit was onze laatste weekend in deze flat, donderdag gaan we er al slapen als alles naar wens verloopt.

de vloer beginnen ze vandaag al mee om te leggen dus 4 dagen dat moet wel lukken met 4 mannen.

woensdag krijgen we de inspectie hier in de flat dan vertellen ze wat we nog moeten veranderen voor de volgende bewoners.

xxx
hehehe zeg maar dat ze er een geluidsdichte soundstudio van moeten maken ;-)
Nou het is weer zover, het is eigenlijk de hele week al zover geweest (behalve dan in het weekend want dan ben ik godzijdank niet hier!!!). Maar nu lijkt het wel een complete volksverhuizing!! Hoewel hij eigenlijk al vanaf voor de Kerst, nadat hij thuis is gekomen uit de bak of de psychiatrische inrichting -das nog niet helemaal duidelijk-, al bezig is met meubels schuiven, met deuren slaan en dingen op de grond gooien...

Hij heeft nu hulp gekregen van zijn zus die zich al net zo luidruchtig gedraagt (echt keihard praten, misschien is ze wel doof?). Straks trekt ze bij hem in? Zijn ze nu samen bezig haar spullen binnen te sjouwen en hebben ze een bed gekocht en gaan ze samen kindjes maken, zoals ze zelf ook verwekt zijn: achterlijke boeren inteelt!!!!!

Sorry....Ik ga te ver.....ik wil niemand die hier leest kwetsen of beledigen maar ik zit ff aan m'n kookpunt!!!!

Nee deze herrie is niet met de televisie of met de radio op normaal volume te overbruggen (ik heb nu ook geheel tegen mijn normale doen in de radio behoorlijk hard aan staan)

De truuk met de bezemsteel heb ik ook al geprobeerd maar dat heeft geen enkel effect. Zelfs de stuiterbal waar de poes mee speelt tegen het plafond keilen heeft geen zin.

Heb al eens geprobeerd bij hem aan te bellen maar zijn bel doet het niet (lekker makkelijk).

Het enige wat ik kan hopen is dat hij daadwerkelijk gaat verhuizen en deze herrie veroorzaakt wordt doordat hij zijn boeltje aan het pakken is!!!!! Maar dat zal wel teveel gevraagd zijn...

Nu ga ik Grey's Anatomy kijken...toch nog iets leuks deze avond.

Wordt vervolgd vrees ik...
gisteren de inspectie gehad, alles was goed we hoeven alleen tapijt er uit te halen, spijkers uit de muur en een beetje poetsen meer is niet nodig :)

vrijdag gaan we over zoals het er nu voor staat tenminste

we zijn namelijk bijna klaar met het huisje alleen de hal nog afwerken en poetsen en dan kunnen we beginnen :)

@koosjekoosje:

huur jij die flat via de woningbouw???? dien dan klachten tegen hem in,misschien luisteren hun dan wel naar jou (bij ons niet helaas)

ook kan je hem een brief sturen over deze kwestie...tips van wat meer te doen staan in begin van deze topic

geschreven door deze ervaringsdeskundige in kwestie.

hopelijk heb je daar wat aan
Nee hoor woningcoörporatie interesseert het niet zo veel....

Brief naar hemzelf sturen heb ik ook al overwogen maar hij kan amper lezen en schrijven !!!!

Ik heb al geprobeerd om gesprekken met hem aan te gaan en hij lijkt best van goede wil maar dat is ie dan ook weer best snel vergeten.

Hij begrijpt gewoon echt niet dat mensen er last van hebben als je met je klompen aan door je bovenwoninkje loopt te stampen en dat je een hond regelmatig moet uitlaten.

Ik ben er nu ook achter dat hij niet meer werkt, ik kon alleen niet opmaken of het voor goed is of maar tijdelijk....

Hij spoort gewoon echt niet helemaal...

groetjes koosje
Haha, ik wist van mijn bovenb al dat er niet (of in ieder geval niet vaak) gewerkt wordt, ik begin een van de naastwonende buren nu ook te verdenken. Die heeft iig deze week behoorlijk het heen-en-weer.

Ik denk dat het in dit geweldige complex handiger is je af te vragen wie er wel werkt i.p.v. wie er mogelijk niet werkt. Ik weet van een bewoner aan dezelfde gang vrij zeker dat er ook niet gewerkt wordt. Misschien maar beter ook, wat een figuur. Ik bedoel dit niet lullig naar niet-werkenden in het algemeen hoor, het zegt gewoon wat over deze woonomgeving.
we zijn helemaal over, terwijl ik de stuk typ hoor ik de computer gewoon brommen :)

we hebben gisteren als een roos geslapen, ik had er gewoon hoofdpijn van zo vast.

ik hou deze topic nog in de gaten maar kan niet veel meer typen :)

:)

xx
Gefeliciteerd!
zo we hebben nu al een weekje erg goed geslapen,we zijn bijna helemaal klaar met shoppen(we hebben bijna alles nieuw gekocht)

de flat is gestript op het tapijt na, dat gaan we morgen doen met veel geweld :)

hoe is het bij jullie dames???
Lekker joh! Hier gaat alles z'n gangetje. Ik blijf me verbazen over de eigenaardigheden van mensen die hier wonen/rondlopen. Gisteren wilde iemand die op bezoek (niet bij mij) kwam haar fiets in het trappenhuis neerzetten. Ik heb me moeten inhouden, wilde zeggen: "joh, ik denk dat je fiets buiten -tussen andere fietsen- veiliger staat dan hier binnen. Ik weet niet of je gezien hebt wat voor gladiolen hier wonen?"
Hoi!!

Ja hier is het ook (verdacht) rustig... Behalve een blaffende hond maar die kan er ook niks aan doen.

Groetjes
Haha dat was lachen!!!!!

Vannacht kwam meneer om een uurtje of half drie binnnen vallen, goed stuk in de kraag uiteraard. Natuurlijk werd ik er wakker van met zoveel lawaai ging het weer gepaard.

Vanmorgen om half 9 begon er een andere buurman gigantisch te boren en te hameren.....

Nog geen 5 minuten later hoorde ik hem van boven zijn bed uit komen hoestend en proestend, (met een gigantische kater waarschijnlijk)

Ik moest echt zo ontzettend hard lachen!!!!

O wat een heerlijk begin van de dag!
even up-en anders had ik de topic net zo goed kunnen sluiten als het niet meer wordt gebruikt :)
vandaag is de nieuwe huurder komen kijken (een oudere chinees die geen woord nl praat)

hij neemt de lamellen en spotjes over.

zelf zijn we nog steeds in conclaaf met de woningbouw want een deel van de tapijt ligt zo muurvast dat we met zelfs water en zout het nog niet kunnen verwijderen nu willen ze ons meer dan 300 euro laten betalen om het te laten verwijderen.

dat geintje gaat dus niet door he!! eerst een *** jaar en dan ons nog een rekening sturen dacht het niet!!

we moeten nog eenmaal een officiele klacht sturen naar die mevrouw die bij de inspectie aanwezig was.

met ons relaas wat we aan klachten hebben ingedient en wat voor geluidsoverlast het was.

ze gaat dan kijken wat ze meer voor ons kan betekenen

ik zeg nu voor altijd voor mij geen TIWOS (woningbouwstichting die dit ons flatje aansmeerde) meer bah!!!
Hoi qeeunfan,

Da's mooi balen zeg van dat tapijt en vooral de rekening die zo'n woningbouwvereniging dan presenteert!!!

Zijn ze trouwens goed in, de boel mooier voorspiegelen dan het in werkelijkheid is.... Daar heb ik me ook echt behoorlijk in vergist.

Ik wil hier echt het liefst zo snel mogelijk weg. Tis weer bal boven.

Sterkte met de afhandeling van alle klachten.

Groetjes Koosje
Sterkte allemaal met die kutburen enzo.
Goedemorgen!

Het ochtendconcert rochelen, kotsen en hoesten is weer begonnen... \\:-)//

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven