Gender neutraal

27-07-2017 16:20 2409 berichten
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.

Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?

En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
SweetChili schreef:
29-09-2017 22:24
Het is de afgelopen twintig jaar juist steeds meer gescheiden geworden. Nogmaals: loop voor de grap eens binnen bij een Intertoys, of een Bart Smit. Ik bedenk dit echt niet zelf.
Ik ben daar blij om dat er verschil is anders is iedereen t zelfde en lopen we straks in allemaal de zelfde pakjes omdat alles zo gender neutraal moet zijn.
anoniem23081410 schreef:
29-09-2017 22:28
Ik hang die borden daar niet op en mij zal t een zorg zijn het ligt niet aan mij te beslissen deze weg te halen. Dan kan je jezelf druk maken maar speelt t voor kinderen lekkerder als er geen borden boven staan? En ik persoonlijk vind t stom als je je daar druk om maak net zoals sommige t stom vinden dat ze er wel hangen. Maar daarom ga ik mijn mening niet aanpassen aan degene die zich er druk om maken dan zou je mensen zoals ik juist in een hokje stoppen en geen eigen mening laten hebben.
Maar wat is jouw mening nou dan?
Ik maak me er buiten dit topic niet zo druk om trouwens hoor ;-). Ben hier gewoon aan het discussieren want ik vind het onderwerp wel interessant.
Maargoed, ik hang die borden ook niet op en haal ze er ook niet af. Jij ook niet, dat snap ik.
Maar jij maakt je in dit topic wel behoorlijk druk, dus blijkbaar heb je wel een mening. Vooral een andere dan ik lijkt het. Jij gaat je mening er niet op aanpassen. Maar waarom zouden de borden nou niet gewoon weg mogen van jou? Ik snap dat je er niet voor op de barricaden gaat. Ik in real life ook niet hoor. Maar waarom blijf je discussieeren? Blijkbaar vind je het belangrijk om maar krampachtig vast te houden dat dingen niet moeten veranderen.
zeefietser1 schreef:
29-09-2017 22:22
Geen flauw idee of dat kinderen aangepraat wordt. Eerste keer dat ik schoenen, kleren etc van mijn zus/moeder aantrok was toch echt niet hun idee. Maar kinderen in dit geval meisjes verbieden een rok aan te doen is toch een soort van, ontken maar dat meisjes meisje kunnen zijn en er beter uit kunnen zien als jongen want dat is veiliger ofzo.

En ja ik ben onzeker, online maakt het mij niks uit, ik tik dit nu gekleed in een rokje, nepborsten, hakken, panty, make up, yihaw ik ben travestiet. Maar om zo naar buiten te gaan, ik wil wel maar durf niet meestal. Soms ook weer wel.

Oh enne waar dit topic dus mee begon. Als je mij zo

Afbeelding

tegen komt. Mag ik dan naar het damestoilet.
Ik snap dat je onzeker bent omdat sommige mensen raar of hard kunnen reageren! Je zou zeker niet opvallen op een dames wc als man.
anoniem23081410 schreef:
29-09-2017 22:31
Ik ben daar blij om dat er verschil is anders is iedereen t zelfde en lopen we straks in allemaal de zelfde pakjes omdat alles zo gender neutraal moet zijn.
Want dan heeft iedereen opeens dezelfde smaak?
anoniem23081410 schreef:
29-09-2017 22:31
Ik ben daar blij om dat er verschil is anders is iedereen t zelfde en lopen we straks in allemaal de zelfde pakjes omdat alles zo gender neutraal moet zijn.
Nee juist niet. Het wordt steeds meer eenheidsworst. Jongens allemaal in het blauw/grijs/groen met hun jongensdingen bezig. Meisjes in het roze/paars met hun meisjesdingen bezig.

Wij als volwassenen bepalen wat een kind leuk moet vinden op basis van zijn/haar geslacht.

Juist als je kinderen echt vrij laat, zonder toch overal te laten blijken dat ze een grens overgaan, zal de variatie toenemen.

Mensen zijn van nature veel meer veelzijdig dan wat nu wordt voorgespiegeld.
aaaanne schreef:
29-09-2017 22:36
Maar wat is jouw mening nou dan?
Ik maak me er buiten dit topic niet zo druk om trouwens hoor ;-). Ben hier gewoon aan het discussieren want ik vind het onderwerp wel interessant.
Maargoed, ik hang die borden ook niet op en haal ze er ook niet af. Jij ook niet, dat snap ik.
Maar jij maakt je in dit topic wel behoorlijk druk, dus blijkbaar heb je wel een mening. Vooral een andere dan ik lijkt het. Jij gaat je mening er niet op aanpassen. Maar waarom zouden de borden nou niet gewoon weg mogen van jou? Ik snap dat je er niet voor op de barricaden gaat. Ik in real life ook niet hoor. Maar waarom blijf je discussieeren? Blijkbaar vind je het belangrijk om maar krampachtig vast te houden dat dingen niet moeten veranderen.
Dan kunnen we elkaar een handje geven wat dat betreft.
anoniem23081410 schreef:
29-09-2017 22:28
Ik hang die borden daar niet op en mij zal t een zorg zijn het ligt niet aan mij te beslissen deze weg te halen. Dan kan je jezelf druk maken maar speelt t voor kinderen lekkerder als er geen borden boven staan? En ik persoonlijk vind t stom als je je daar druk om maak net zoals sommige t stom vinden dat ze er wel hangen. Maar daarom ga ik mijn mening niet aanpassen aan degene die zich er druk om maken dan zou je mensen zoals ik juist in een hokje stoppen en geen eigen mening laten hebben.
Jahaa, zoals al heel vaak gezegd, door mij, Chili, mw Jagersma: voor sommige kinderen is het echt lastig als er een ander gender boven hun speelgoed hangt, of een ander gender label in hun kleren zit, en ze moeten verdedigen, of het gevoel hebben dat ze moeten verdedigen dat ze er mee mogen spelen, of het aan mogen.
Ja, dit maakt uit voor sommige kinderen.
Daarom mag het bord toch best weg?
Of is dat verwarrend, en moet het bord daarom bijven, ookal hebben sommige kinderen daar dus last van?
anoniem23081410 schreef:
29-09-2017 22:39
Dan kunnen we elkaar een handje geven wat dat betreft.
Laten we dat maar eens doen :cheers:
Weet je wat het ook is. Vaak is de ene kant van de winkel voor meisjes en de andere kant voor jongens. Kinderen denken simpelweg: ik ben een meisje dus ik ga naar de kant voor meisjes.

Vervolgens zullen ze vast iets leuks vinden, maar de helft van het speelgoed, waarvan sommige items misschien nog wel aantrekkelijker zijn, ontgaat hen. Alleen maar omdat ze een meisje, dan wel jongetje zijn.

Ik vind dat zo zonde. Dan moet je dus net een broer of zus van de andere sekse in huis hebben om toch met dat technische lego in aanraking te komen, wat je na ermee te spelen ineens supertof vindt, waardoor je weer meer interesse krijgt wanneer de wekker stuk is, waardoor je daar weer mee gaat klooien, etc. etc.
Alle reacties Link kopieren
H&M begint het te begrijpen (althans, deze foto. Je moet er wel voor naar "jongens maat 98-128" en in de winkel hangt het ook alleen op de jongensafdeling) . Ik denk dat het hartstikke goed is dat borden verdwijnen, en er meer "gelijkheid wat betreft gender komt, zeker voor kinderen die nog echt zelf keuzes maken zonder gene. Dat resulteert niet in dat we allemaal in dezelfde pakjes rondlopen, maar wel dat kinderen die van dino's houden gewoon zonder reserves (van peers, gevoel voor wat hoort of ouders) in dino truien kunnen lopen.

edit: hij pakt de foto niet, maar linkje: http://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0508583002.html
It's a boy.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
aaaanne schreef:
29-09-2017 22:15
Ik heb al duidelijk uitgelegd waarom ik vind dat die borden weg zouden moeten. Sommige kinderen spelen daardoor niet met het speelgoed dat ze leuk vinden, omdat ze zich moeten verdedigen tegenklasgenootjes die vinden dat het voor het andere geslacht is. Serieus, mijn dochter moest al verdedigen dat ze een dinosaurusboek mocht (!) lezen terwijl ze een meisje is, want, volgens het meisje klasgenoot 'dino's zijn voor jongens hoor'.

Raar verhaal.............

Ik heb 2 dochters die allebei op verschillende basisscholen hebben gezeten.
Er is geen jongens / meisjes speelgoed of een jongens / meisjes boekenkast.

Net als de gymlessen gewoon alles door elkaar heen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
zeefietser1 schreef:
29-09-2017 22:22
Geen flauw idee of dat kinderen aangepraat wordt. Eerste keer dat ik schoenen, kleren etc van mijn zus/moeder aantrok was toch echt niet hun idee. Maar kinderen in dit geval meisjes verbieden een rok aan te doen is toch een soort van, ontken maar dat meisjes meisje kunnen zijn en er beter uit kunnen zien als jongen want dat is veiliger ofzo.

En ja ik ben onzeker, online maakt het mij niks uit, ik tik dit nu gekleed in een rokje, nepborsten, hakken, panty, make up, yihaw ik ben travestiet. Maar om zo naar buiten te gaan, ik wil wel maar durf niet meestal. Soms ook weer wel.

Oh enne waar dit topic dus mee begon. Als je mij zo

Afbeelding

tegen komt. Mag ik dan naar het damestoilet.

Het zou vreemd zijn om met zo'n jurkje en hoge hakken bij het urinoir te staan klateren. Als je op het damestoilet niet staand klatert met bril omlaag dan heb ik er geen last van dat je het damestoilet gebruikt.

Dapper dat je deze foto plaatst. Mooie benen. Als jij je daar prettig bij voelt moet je dat gewoon doen. Zelf zou ik me niet prettig voelen in zo'n kort jurkje en hoge hakken .Ik ken weinig vrouwen die zo gekleed gaan. Ik voel me in een vale jeans en leuke sloebertrui meer vrouw dan in een kort jurkje.

Wel vraag ik me af of een travestiet zo gekleed gaat omdat ie zich prettig voelt in dameskleren en daarnaast gewoon getrouwd is met een vrouw, of zo gekleed gaat vanwege een genderstoornis, of dit draagt om zo intens mogelijk bij een vrouw te willen zijn.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Volgens mij zijn de meeste travestieten gwn hetero.

Wat ik wel eigenaarig vind is dat er veel transgenders bij dezelfde sekse blijven. Dus man naar vrouw is a.h.w. ineens lesbies.
Niet dat ik er zoveel ken, maar ook in wat ik zie op tv. (televisie, niet travestiet)
zeefietser1 schreef:
29-09-2017 22:22
Geen flauw idee of dat kinderen aangepraat wordt. Eerste keer dat ik schoenen, kleren etc van mijn zus/moeder aantrok was toch echt niet hun idee. Maar kinderen in dit geval meisjes verbieden een rok aan te doen is toch een soort van, ontken maar dat meisjes meisje kunnen zijn en er beter uit kunnen zien als jongen want dat is veiliger ofzo.

En ja ik ben onzeker, online maakt het mij niks uit, ik tik dit nu gekleed in een rokje, nepborsten, hakken, panty, make up, yihaw ik ben travestiet. Maar om zo naar buiten te gaan, ik wil wel maar durf niet meestal. Soms ook weer wel.

Oh enne waar dit topic dus mee begon. Als je mij zo

Afbeelding

tegen komt. Mag ik dan naar het damestoilet.
Nou wordt de foto nog eens geplaatst. ;-)

Wat mij betreft doe je maar. Alleen kun je niet verlangen dat mensen daar niet op reageren, en dat is nu net wat sommigen weigeren te begrijpen. Het is volkomen natuurlijk dat mensen reageren op personen die buiten de groep vallen, dat is duizenden jaren evolutie die je niet weggewerkt krijgt in één generatie. Wanneer men dan vanuit de overheid allerlei campagnes op poten zet of maatregelen treft om een minderheid tegemoet te komen, dan kan men zich aan een reactie verwachten want hierdoor verlangt men dat de meerderheid zijn natuurlijke reactie onderdrukt.

Wat betreft het meisje met haar dinoboek. Zou het niet logischer zijn om haar wat weerbaarder te maken tegen groepsdruk, ipv te proberen om de realiteit aan te passen?
Ik denk juist dat er echt heel veel mensen zijn die zich niet zo herkennen in die stereotypes die nu bestaan over mannen en vrouwen.

Het is ook allang duidelijk dat de verschillen tussen de groepen veel kleiner zijn dan de verschillen onderling tussen mannen en vrouwen.

Dus nee, de huidige weerstand komt niet vanuit de wil een kleine groep tegemoet te komen, maar gaat juist om een grote groep die zich niet kan vinden in hoe zij worden gerepresenteerd.
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
01-10-2017 00:20
Het zou vreemd zijn om met zo'n jurkje en hoge hakken bij het urinoir te staan klateren. Als je op het damestoilet niet staand klatert met bril omlaag dan heb ik er geen last van dat je het damestoilet gebruikt.

Dapper dat je deze foto plaatst. Mooie benen. Als jij je daar prettig bij voelt moet je dat gewoon doen. Zelf zou ik me niet prettig voelen in zo'n kort jurkje en hoge hakken .Ik ken weinig vrouwen die zo gekleed gaan. Ik voel me in een vale jeans en leuke sloebertrui meer vrouw dan in een kort jurkje.

Wel vraag ik me af of een travestiet zo gekleed gaat omdat ie zich prettig voelt in dameskleren en daarnaast gewoon getrouwd is met een vrouw, of zo gekleed gaat vanwege een genderstoornis, of dit draagt om zo intens mogelijk bij een vrouw te willen zijn.
Nee hoor als ik zo gekleed ben wordt er ook niet meer gestaan bij een urinoir/toilet. Sowieso ga ik altijd netjes zitten dit ivm mannelijke lichaamsproblematiek.
Tja een slobbertrui met een (klinkt als boyfriend jeans) zul je mij niet snel in aantreffen, voor geen van mijn beide kanten.

En het waarom, eigenlijk weet ik dat niet, ik doe het al heeeeuuuul lang, dat weet ik wel.

Dus ja genderneutrale toiletten - ja
Genderneutrale Hema - ja

Mij zal het allemaal niet helpen, maar een steentje bijdragen werkt altijd. De wereld veranderd niet snel en dat hoeft ook niet. Maar voor de jongere generatie zou het leuk zijn als het allemaal al iets makkelijker gaat.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
zeefietser1 schreef:
01-10-2017 09:11
Nee hoor als ik zo gekleed ben wordt er ook niet meer gestaan bij een urinoir/toilet. Sowieso ga ik altijd netjes zitten dit ivm mannelijke lichaamsproblematiek.
Tja een slobbertrui met een (klinkt als boyfriend jeans) zul je mij niet snel in aantreffen, voor geen van mijn beide kanten.

En het waarom, eigenlijk weet ik dat niet, ik doe het al heeeeuuuul lang, dat weet ik wel.

Dus ja genderneutrale toiletten - ja
Genderneutrale Hema - ja

Mij zal het allemaal niet helpen, maar een steentje bijdragen werkt altijd. De wereld veranderd niet snel en dat hoeft ook niet. Maar voor de jongere generatie zou het leuk zijn als het allemaal al iets makkelijker gaat.

Maar als je zo voor het genderneutrale bent, waarom dan die vrouwenkleding, waarom die BH terwijl je die niet nodig hebt?

Wil je genderneutrale toiletten omdat het voor jou alleen maar makkelijker is?

Wil je een genderneutrale-Hema zodat je een jurk van de Hema kan dragen zonder dat iemand ziet dat het een vrouwenjurk is? Voor jouw maakt het niet veel verschil lijkt me. Ik ben er niet op tegen dat iemand met een genderstoornis vrouwenkleren wil dragen....maar dan is het toch niet neutraal meer, dan kiest men toch één kant. Dat is niet neutraal.

Ik ben er dus niet op tegen dat een genderjongen een meisje wil zijn. Maar waarom moet men in de maatschappij bij voorbaat alles aanpassen zodat een kind sneller die kant op kan gaan? Niet dat daar iets mis mee hoeft te zijn maar wat ik merk is dat een genderstoornis niet voor niks stoornis heet. Kijk naar Bruce Jenner, hij voelde zich altijd al een vrouw. Op zijn zestigste word hij vrouw. Zijn huwelijk is kapot, de band met zijn vrouw is heel slecht geworden, hij valt nog steeds op vrouwen, en heeft vlug ná die ingreep overwogen om weer man te worden, en hij is eenzaam.

Moet effe weg.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Het gaat er helemaal niet om dat meisjes jongens willen worden en omgekeerd.

Het gaat erom dat meisjes een bredere smaak hebben dan roze met hartjes, poppen en glitters en dat jongens een bredere smaak hebben dan alleen maar tractoren, spaceshuttles en technisch lego.

Dat maakt je niet minder een jongen of minder een meisje. Dat jongens en meisjes zo in een bepaalde richting worden gedrukt, dat is nergens voor nodig. Lekkef iedereen laten dragen wat hij/zij prettig vindt en laten spelen met wat hij/zij leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
01-10-2017 10:44
Maar als je zo voor het genderneutrale bent, waarom dan die vrouwenkleding, waarom die BH terwijl je die niet nodig hebt?

Wil je genderneutrale toiletten omdat het voor jou alleen maar makkelijker is?

Wil je een genderneutrale-Hema zodat je een jurk van de Hema kan dragen zonder dat iemand ziet dat het een vrouwenjurk is? Voor jouw maakt het niet veel verschil lijkt me. Ik ben er niet op tegen dat iemand met een genderstoornis vrouwenkleren wil dragen....maar dan is het toch niet neutraal meer, dan kiest men toch één kant. Dat is niet neutraal.

Ik ben er dus niet op tegen dat een genderjongen een meisje wil zijn. Maar waarom moet men in de maatschappij bij voorbaat alles aanpassen zodat een kind sneller die kant op kan gaan? Niet dat daar iets mis mee hoeft te zijn maar wat ik merk is dat een genderstoornis niet voor niks stoornis heet. Kijk naar Bruce Jenner, hij voelde zich altijd al een vrouw. Op zijn zestigste word hij vrouw. Zijn huwelijk is kapot, de band met zijn vrouw is heel slecht geworden, hij valt nog steeds op vrouwen, en heeft vlug ná die ingreep overwogen om weer man te worden, en hij is eenzaam.

Moet effe weg.
Nou ja het is niet dat ik altijd zo gekleed ga, maar een leuke mix tussen mannelijk en vrouwelijk is altijd leuk. Op straat ziet men dat niet eens. Maar ja om die mix te maken moet ik alsnog naar de vrouwenafdeling.

Wat ik al zeg voor mij maakt het niet uit. Maar tussen alle jongetjes en meisjes zijn er heel veel die grijzer zijn als zodanig dan het zwart wit wat er nu allemaal is.

Oh enne ik weet dat ik absoluut niet neutraaal ben, maar ben er wel voor dat er iets meer keuzevrijheid is.
En Catlyn Jenner, nou dat is dus weer dat US systeem dat je onder de radar een beetje vrouw kunt worden em zo opeens, pop als een duivel uit een doosje vrouw bent.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
SweetChili schreef:
01-10-2017 10:50
Het gaat er helemaal niet om dat meisjes jongens willen worden en omgekeerd.

Het gaat erom dat meisjes een bredere smaak hebben dan roze met hartjes, poppen en glitters en dat jongens een bredere smaak hebben dan alleen maar tractoren, spaceshuttles en technisch lego.

Dat maakt je niet minder een jongen of minder een meisje. Dat jongens en meisjes zo in een bepaalde richting worden gedrukt, dat is nergens voor nodig. Lekkef iedereen laten dragen wat hij/zij prettig vindt en laten spelen met wat hij/zij leuk vindt.
Maar de enigen die hen in een richting drukken, zijn toch de ouders, en niet de maatschappij? Denk je nou echt dat het Bart Smit een drol kan schelen of je voor je zoon een racebaan of een poppenhuis koopt? Of dat het de C&A ook maar een syllabe interesseert of je dat roze jurkje met glitters voor je zoon of je dochter koopt?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
SweetChili schreef:
01-10-2017 10:50
Het gaat er helemaal niet om dat meisjes jongens willen worden en omgekeerd.

Het gaat erom dat meisjes een bredere smaak hebben dan roze met hartjes, poppen en glitters en dat jongens een bredere smaak hebben dan alleen maar tractoren, spaceshuttles en technisch lego.

Dat maakt je niet minder een jongen of minder een meisje. Dat jongens en meisjes zo in een bepaalde richting worden gedrukt, dat is nergens voor nodig. Lekkef iedereen laten dragen wat hij/zij prettig vindt en laten spelen met wat hij/zij leuk vindt.

Maar ik vind het nu dwingerig overkomen. In eens zijn alle kinderen misschien wel aanstaande genders met gendercrisis in spe.

Ik heb nooit hartjes glittertjes en poesjes op mijn kleertjes gehad en toch was er keuze meer dan zat te koop als je wat anders wou. Kan HEMA of de textielindustrie niet beter een voorlichtingsfolder laten drukken voor ouders en voogden over wat-te-doen als ze het niet kunnen vinden wat men zoekt? en wat er allemaal te koop is als ze niet van hartjesondergoed houden?
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
zeefietser1 schreef:
01-10-2017 11:09
Nou ja het is niet dat ik altijd zo gekleed ga, maar een leuke mix tussen mannelijk en vrouwelijk is altijd leuk. Op straat ziet men dat niet eens. Maar ja om die mix te maken moet ik alsnog naar de vrouwenafdeling.

Wat ik al zeg voor mij maakt het niet uit. Maar tussen alle jongetjes en meisjes zijn er heel veel die grijzer zijn als zodanig dan het zwart wit wat er nu allemaal is.

Oh enne ik weet dat ik absoluut niet neutraaal ben, maar ben er wel voor dat er iets meer keuzevrijheid is.
En Catlyn Jenner, nou dat is dus weer dat US systeem dat je onder de radar een beetje vrouw kunt worden em zo opeens, pop als een duivel uit een doosje vrouw bent.
Keuzevrijheid. Soms is het leven nou eenmaal zoals het is. Welke keuze maakt een vrouw die mannenkleren wil dragen maar een flinke cupmaat heeft? Ik bedoel jij draagt een bh met vulling. Welke keuze heeft zij dan?
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
01-10-2017 19:11
Keuzevrijheid. Soms is het leven nou eenmaal zoals het is. Welke keuze maakt een vrouw die mannenkleren wil dragen maar een flinke cupmaat heeft? Ik bedoel jij draagt een bh met vulling. Welke keuze heeft zij dan?
Tja als je zulkse gevoelens hebt als ik, ook als je vrouw naar man gevoelens hebt. Komt her en der met wat minder aangename afbind dingen. Ook daar geldt dat het kan en niet hoeft.
Tuurlijk is het zoals het is en daar waar vrouwen makkelijker in mannen kleren kunnen, is het voor mannen makkelijker om nep borsten te gebruiken.
fietsen varen vrouwelijk doen
Ze mogen wel iets meer hangen hoor. ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven