Hartelijk (?) welkom 3

02-10-2015 09:53 538 berichten
Hier discussiëren we verder over de vluchtelingencrisis.

Of de vluchtelingen hartelijk welkom zijn, daarover verschillen de meningen. En we zijn het zelfs niet eens over wie nu een echte vluchteling is, of wat veilige landen zijn. En de media nemen ons allemaal in de maling met hun gekleurde meningen en plaatjes.

Hier is in ieder geval iedereen welkom om mee te praten.

Deel 2 Hartelijk welkom
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 oktober 2015 @ 21:10:

[...]

Zeuren is geen criterum om te bepalen of iemand een echte vluchteling is.

Zeuren is wel erg Nederlands. Je zou kunnen zeggen dat de inburgering nu al geslaagd isJe laat door dat zeuren wel blijken dat veiligheid niet je grootste prioriteit is. Dat geeft natuurlijk wel te denken.
quote:Ariellle schreef op 02 oktober 2015 @ 21:14:

[...]

Dat was en is al zo, al kwam Ayaan Hirsi Ali of hoe ze eigenlijk ook mag heten, daar gewoon mee weg. Overigens naar haar eigen zeggen een economische vluchteling, dat terzijde.

Hoogste tijd dat daar verandering in komt.

Vals paspoort of papieren zogenaamd kwijt dikke doei en de mazzel hun mobiel raken ze tenslotte onderweg ook niet kwijt..
quote:Amaqanda schreef op 02 oktober 2015 @ 21:09:

Ik zou er ook niet blij van worden als ik op een zaal met tientallen anderen moet slapen...

Blij dat ik uit de oorlog vandaan ben: ja.

Dankbaar voor een dak en eten: ja.

Maar op mijn blote knietjes danken echt niet, helemaal niet als bij de 'voordeur' de mensen staan te protesteren en zeggen dat ik eigenlijk maar op moet rotten.

En als ze me dan met een camera op mijn kop gericht vragen of ik nog iets te wensen heb, nou dan zou ik waarschijnlijk ook wel lekker versgeperst sinaasappelsap willen of iets dergelijks.In de crisisopvang mogen ze max. 4 dagen blijven, bij gebrek aan doorstroom gaan ze dan vaak naar een andere crisisopvang voor nog weer 4 dagen. Dus het is nogal een gezeul met deze mensen die vaak al veel hebben moeten doorstaan. Tja dan zullen ze niet allemaal braaf dank je wel zingen met tranen in de ogen en lachen naar de camera.
quote:Pientjexxxx schreef op 02 oktober 2015 @ 21:15:

[...]

Je laat door dat zeuren wel blijken dat veiligheid niet je grootste prioriteit is. Dat geeft natuurlijk wel te denken.zei ik wat over veiligheid?
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 oktober 2015 @ 21:17:

[...]

zei ik wat over veiligheid?Je zei iets over zeuren.
quote:Pientjexxxx schreef op 02 oktober 2015 @ 21:15:

[...]

Je laat door dat zeuren wel blijken dat veiligheid niet je grootste prioriteit is. Dat geeft natuurlijk wel te denken.O je bedoelt dat mensen die zeuren niet onveilig zijn. Dat klopt, ze zijn nu in nederland. Of ze niet zeuren in andere situaties weet ik niet. ik ben daar niet bij. Jij wel?
Op de site van COA staat welke opvanglokaties er zijn en geopend worden, hoe lang mensen daar blijven en waar ze dan naar toe gaan. Mensen worden van hort naar her gesleept. Is op zich begrijpelijk dat gezien de toeloop dat misschien niet anders kan, maar lijkt mij voor mensen vreselijk.
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 oktober 2015 @ 21:18:

[...]

O je bedoelt dat mensen die zeuren niet onveilig zijn. Dat klopt, ze zijn nu in nederland. Of ze niet zeuren in andere situaties weet ik niet. ik ben daar niet bij. Jij wel?Veilig waren ze ook al in de overige landen die ze eerst gepasseerd zijn voor ze hier kwamen.
quote:Ariellle schreef op 02 oktober 2015 @ 21:19:

Op de site van COA staat welke opvanglokaties er zijn en geopend worden, hoe lang mensen daar blijven en waar ze dan naar toe gaan. Mensen worden van hort naar her gesleept. Is op zich begrijpelijk dat gezien de toeloop dat misschien niet anders kan, maar lijkt mij voor mensen vreselijk.Ja dus niet alles en iedereen maar massaal binnen laten komen..
quote:rosemetijs schreef op 02 oktober 2015 @ 21:20:

[...]

Veilig waren ze ook al in de overige landen die ze eerst gepasseerd zijn voor ze hier kwamen.Ja? dus mogen ze niet doorreizen?
Alle reacties Link kopieren
Tijd voor een leuk plaatje:

De sporthal in Elst staat ook klaar. Gezellig ingericht. Gelukkig is het maar voor drie dagen.

ik vind het eigenlijk best raar dat we hier niet iets beters kunnen regelen. Een paar Van der Valk hotels of zo.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Op de site van COA staat welke opvanglokaties er zijn en geopend worden, hoe lang mensen daar blijven en waar ze dan naar toe gaan. Mensen worden van hort naar her gesleept. Is op zich begrijpelijk dat gezien de toeloop dat misschien niet anders kan, maar lijkt mij voor mensen vreselijk.Als ze echt allemaal zo hoog opgeleid zijn dan kunnen ze ook wel begrijpen dat er niet ineens zoveel opvanglocaties klaar staan. Ze hadden ook in een ander land kunnen blijven waar het minder druk is, zoals Frankrijk.

Op de site van COA staat welke opvanglokaties er zijn en geopend worden, hoe lang mensen daar blijven en waar ze dan naar toe gaan. Mensen worden van hort naar her gesleept. Is op zich begrijpelijk dat gezien de toeloop dat misschien niet anders kan, maar lijkt mij voor mensen vreselijk.Klopt.
quote:rosemetijs schreef op 02 oktober 2015 @ 21:21:

[...]

Ja dus niet alles en iedereen maar massaal binnen laten komen..Wat is massaal?
quote:rosemetijs schreef op 02 oktober 2015 @ 21:21:

[...]

Ja dus niet alles en iedereen maar massaal binnen laten komen..Denk dat iedereen het daar mee eens is, zelfs op dit forum.
quote:Pientjexxxx schreef op 02 oktober 2015 @ 21:22:

[...]

Als ze echt allemaal zo hoog opgeleid zijn dan kunnen ze ook wel begrijpen dat er niet ineens zoveel opvanglocaties klaar staan. Ze hadden ook in een ander land kunnen blijven waar het minder druk is, zoals Frankrijk.had gekund maar gebeurt niet, ze zijn nu hier. deal with it
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 oktober 2015 @ 21:10:

[...]

Zeuren is geen criterum om te bepalen of iemand een echte vluchteling is.

Zeuren is wel erg Nederlands. Je zou kunnen zeggen dat de inburgering nu al geslaagd isStel dat jij moet vluchten naar België, zeur je dan ook als je 's avonds alleen friet krijgt en een bed? Dan ben je blij dat je iets in je maag hebt en dat je niet met een lege maag in de open lucht hoeft te gaan slapen.
verba volant, scripta manent.
quote:Ariellle schreef op 02 oktober 2015 @ 21:23:

[...]

Denk dat iedereen het daar mee eens is, zelfs op dit forum.Klopt, zo zit de wet ook in elkaar.
quote:Pientjexxxx schreef op 02 oktober 2015 @ 21:22:

[...]

Als ze echt allemaal zo hoog opgeleid zijn dan kunnen ze ook wel begrijpen dat er niet ineens zoveel opvanglocaties klaar staan. Ze hadden ook in een ander land kunnen blijven waar het minder druk is, zoals Frankrijk.Frankrijk bijvoorbeeld ja..
quote:Amaqanda schreef op 02 oktober 2015 @ 21:23:

[...]

Wat is massaal?Dat staat in alle kranten.
verba volant, scripta manent.
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 oktober 2015 @ 21:22:

[...]

Ja? dus mogen ze niet doorreizen?Volgens de afspraken niet nee.
quote:rosemetijs schreef op 02 oktober 2015 @ 21:24:

[...]

Frankrijk bijvoorbeeld ja..Zolang het maar niet hier is zeker?
quote:MarianneDavids schreef op 02 oktober 2015 @ 21:25:

[...]

Dat staat in alle kranten.Ah, dus omdat een krant een subjectief woord gebruikt is het zo?
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 oktober 2015 @ 21:24:

[...]

had gekund maar gebeurt niet, ze zijn nu hier. deal with itEn ze blijven komen dus dat moet wat mij betreft zo snel mogelijk een halt toegeroepen worden te beginnen al in de opvangkampen vanwaar ze vertrekken..
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 oktober 2015 @ 21:24:

[...]

had gekund maar gebeurt niet, ze zijn nu hier. deal with itDaarom moeten we paal en perk aan de instroom stellen. Ook moet er beleid komen dat vluchtelingen terugkeren zodra hun thuisland weer veilig is. Dus inderdaad ermee dealen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven