Hartelijk welkom

10-09-2015 15:43 3046 berichten
Deel 2 van 'Wees welkom'. Deel 1

Twaalf van de twintig miljoen Syriërs hebben hun huis verlaten.

Acht van die twaalf miljoen Syriërs zijn in andere delen van het land gaan wonen.

Vier van de twaalf miljoen Syriërs zijn neergestreken in Turkije, Libanon en Jordanië.

Ongeveer 250.000 Syriërs zijn in Europa beland.

Het filmpje van Rosling is een paar maanden oud: intussen zijn er (volgens de laatste telling in juli) nog eens 100.000 Syriërs in Europa gearriveerd. Hier vind je de laatste cijfers van de UNCHR over de Syrische vluchtelingen.

2. Zo’n 350.000 Syrische vluchtelingen dus. Is dat veel of weinig?

De Hongaarse premier Viktor Orbán waarschuwde onlangs dat Europeanen een minderheid op hun eigen continent worden. Maar in dit tempo kan dat nog eeuwen duren. Ten opzichte van de totale Europese bevolking - ongeveer Voor deze berekening is deze lijst van bevolkingsaantallen gebruikt (min Turkije en Rusland). 630 miljoen inwoners - vormen de Syrische vluchtelingen namelijk een kleine groep: zo’n 0,05 procent. Er wonen ongeveer evenveel mensen in de stad Utrecht. volledig artikel: https://decorrespondent.n ... ndebat/247360256-2c9daf42

De bedoeling is en blijft een positief geluid temidden van angst voor verandering en anderen, het vorige topic bleef relatief respectvol, afgezien van een paar fanatiekelingen, laten we dat hier zo houden.
Alle reacties Link kopieren
Voetballen of tekeningen brengen is natuurlijk heel iets anders dan tijdens je wekelijkse 'Nieuwskring' een ervaringsverhaal te laten vertellen waarna je het hierover kan hebben met de klas.
Asielzoekers klagen over voedsel in opvangcentrum

25/09/15 - 19u19 Bron: VTM NIEUWS

In Sijsele hebben vluchtelingen geprotesteerd tegen het eentonige voedsel dat ze voorgeschoteld krijgen in het asielcentrum. Ze klagen over een gebrek aan fruit, salades en eieren, en willen ook meer Arabische maaltijden. Dat vernam VTM NIEUWS van het Rode Kruis.

De asielzoekers voerden actie met borden waarop 'We want better food' en 'Food bad' zou hebben gestaan. Vervolgens mocht een delegatie gaan overleggen met de leiding van het centrum, waarna een compromis uit de bus kwam.

"Er komen extra fruit en salades", zegt An Luyten van het Rode Kruis aan VTM Nieuws. Arabische maaltijden krijgen de asielzoekers niet omdat dat andere vluchtelingen tegen de borst zou stuiten
quote:yette schreef op 29 september 2015 @ 10:55:

Voetballen of tekeningen brengen is natuurlijk heel iets anders dan tijdens je wekelijkse 'Nieuwskring' een ervaringsverhaal te laten vertellen waarna je het hierover kan hebben met de klas.

Er is meer te doen dan tekeningen brengen hoor heb ik hier op een info avond begrepen van iemand van het COA.

Mensen met kinderen werden zelfs uitgenodigd om naar zo'n opvang te komen en met vluchtelingen te praten etc..

Ervaringsverhalen kun je daar dus ook prima aanhoren en het er later thuis met je gezin over hebben.
Wij mogen zeggen dat uitkeringen te laag zijn, gemeentes een zooitje maken van de jeugdhulpverlening en dat we vinden dat de overheid meer of juist minder geld voor asielzoekers uit moet trekken. Asielzoekers mogen zeggen dat ze meer fruit willen.

We leven in een vrij land. Als je vindt dat anderen hun mening niet mogen uiten, ondermijn je de vrijheid van meningsuiting.
quote:rosemetijs schreef op 29 september 2015 @ 11:00:

[...]

Er is meer te doen dan tekeningen brengen hoor heb ik hier op een info avond begrepen van iemand van het COA.

Mensen met kinderen werden zelfs uitgenodigd om naar zo'n opvang te komen en met vluchtelingen te praten etc..

Ervaringsverhalen kun je daar dus ook prima aanhoren en het er later thuis met je gezin over hebben.Ik wil graag dat mijn kinderen zelf een mening kunnen vormen. Hier thuis kan ik ze alleen vertellen wat ik vind en hoe eng ik bepaalde zaken vind. Ze horen dan een gekleurd verhaal. In een discussie op school zullen ze veel meer standpunten horen.
quote:rexy schreef op 29 september 2015 @ 10:57:

Asielzoekers klagen over voedsel in opvangcentrum

25/09/15 - 19u19 Bron: VTM NIEUWS

In Sijsele hebben vluchtelingen geprotesteerd tegen het eentonige voedsel dat ze voorgeschoteld krijgen in het asielcentrum. Ze klagen over een gebrek aan fruit, salades en eieren, en willen ook meer Arabische maaltijden. Dat vernam VTM NIEUWS van het Rode Kruis.

De asielzoekers voerden actie met borden waarop 'We want better food' en 'Food bad' zou hebben gestaan. Vervolgens mocht een delegatie gaan overleggen met de leiding van het centrum, waarna een compromis uit de bus kwam.

"Er komen extra fruit en salades", zegt An Luyten van het Rode Kruis aan VTM Nieuws. Arabische maaltijden krijgen de asielzoekers niet omdat dat andere vluchtelingen tegen de borst zou stuitenZet maar een stel fornuizen neer, dan kunnen ze zelf hun eten klaarmaken. Er zijn meer dan genoeg halal producten verkrijgbaar, tegenwoordig in iedere supermarkt.
verba volant, scripta manent.
quote:yette schreef op 29 september 2015 @ 11:09:

[...]

Ik wil graag dat mijn kinderen zelf een mening kunnen vormen. Hier thuis kan ik ze alleen vertellen wat ik vind en hoe eng ik bepaalde zaken vind. Ze horen dan een gekleurd verhaal. In een discussie op school zullen ze veel meer standpunten horen.

Je kunt het natuurlijk op school ter sprake brengen dat jij dit graag zou willen op school..

Moet er natuurlijk wel een leraar/lerares juf/meester voor de klas staan waarvan de eigen mening niet de boventoon voert.

Stel die juf/meester is zelf nogal pro vluchteling of anti vluchteling,nee ik vind beiden geen goed idee om dat aan leerlingen mee te geven..

Dat hoort niet op school thuis vind ik.
quote:yette schreef op 29 september 2015 @ 11:09:

[...]

Ik wil graag dat mijn kinderen zelf een mening kunnen vormen. Hier thuis kan ik ze alleen vertellen wat ik vind en hoe eng ik bepaalde zaken vind. Ze horen dan een gekleurd verhaal. In een discussie op school zullen ze veel meer standpunten horen.

Hier gebeurt eigenlijk het tegenovergestelde. Hoe ik ook probeer om bij mijn pubers begrip te kweken voor de nieuwkomers, zij houden hun eigen ideeën erop na. Zij zijn gevormd door hun eigen ervaringen met allochtonen.

Toen ikzelf op de middelbare school zat (heeeuuuul lang geleden :-) ) waren er weinig allochtonen met een moslim achtergrond en degenen die er wel waren, vielen niet op in de massa en gedroegen zich net als wij.

Nu zijn er grote groepen moslimjongeren op bijna iedere middelbare school in onze stad en de bevindingen van de autochtone jeugd zijn niet positief. Volgens mijn kinderen klitten ze samen in groepjes en zoeken ze ruzie: alleen als ze in de groep zijn want als je ze alleen tegenkomt, zijn het pussy's, aldus zoon.

Meerdere malen heeft hij meisjes moeten ontzetten die uitgescholden, bedreigd en betast werden door deze groepen jongens. Ook in het uitgaansleven zijn de ervaringen negatief. Veel vechtpartijen en een bedreigende sfeer.

Mijn dochter, die inmiddels afgestudeerd is, is ook vele malen uitgescholden voor 'hoer, slet, kkwijf' omdat ze weigerde om naar hen toe te komen als zij haar probeerde te lokken met 'pssst, psssst, meisje, kom es hier'.

En dit alles gewoon op school hè, waar het veilig zou moeten zijn voor iedereen.

Dus hoe ga ik deze kinderen/jong volwassenen ervan overtuigen dat het allemaal wel meevalt en dat deze nieuwe stroom moslims wél gezellig mee gaat doen in onze maatschappij?
quote:LaMujer schreef op 29 september 2015 @ 11:28:

[...]

Hier gebeurt eigenlijk het tegenovergestelde. Hoe ik ook probeer om bij mijn pubers begrip te kweken voor de nieuwkomers, zij houden hun eigen ideeën erop na. Zij zijn gevormd door hun eigen ervaringen met allochtonen.

Toen ikzelf op de middelbare school zat (heeeuuuul lang geleden :-) ) waren er weinig allochtonen met een moslim achtergrond en degenen die er wel waren, vielen niet op in de massa en gedroegen zich net als wij.

Nu zijn er grote groepen moslimjongeren op bijna iedere middelbare school in onze stad en de bevindingen van de autochtone jeugd zijn niet positief. Volgens mijn kinderen klitten ze samen in groepjes en zoeken ze ruzie: alleen als ze in de groep zijn want als je ze alleen tegenkomt, zijn het pussy's, aldus zoon.

Meerdere malen heeft hij meisjes moeten ontzetten die uitgescholden, bedreigd en betast werden door deze groepen jongens. Ook in het uitgaansleven zijn de ervaringen negatief. Veel vechtpartijen en een bedreigende sfeer.

Mijn dochter, die inmiddels afgestudeerd is, is ook vele malen uitgescholden voor 'hoer, slet, kkwijf' omdat ze weigerde om naar hen toe te komen als zij haar probeerde te lokken met 'pssst, psssst, meisje, kom es hier'.

En dit alles gewoon op school hè, waar het veilig zou moeten zijn voor iedereen.

Dus hoe ga ik deze kinderen/jong volwassenen ervan overtuigen dat het allemaal wel meevalt en dat deze nieuwe stroom moslims wél gezellig mee gaat doen in onze maatschappij?Dat lijkt me in dit gevallen trekken aan een dood paard.
quote:malu3 schreef op 29 september 2015 @ 11:31:

[...]

Dat lijkt me in dit gevallen trekken aan een dood paard.

Toch probeer ik ze ervan te overtuigen dat zij er 'iets mee moeten'. In hun toekomst moeten ze dealen met de realiteit dat de steeds groeiende groep moslims die er nogal andere ideeën op nahoudt, hier is en blijft.

Ze zijn nog niet allemaal stemgerechtigd, maar zouden ze dat wel zijn, stemmen ze PVV. Dat vind ik een verontrustende ontwikkeling. Ik snap natuurlijk ook wel dat Wilders steeds dingen roept, waar zij het volledig mee eens zijn.

Maar dat het niet zo makkelijk is om het tij te keren, zelfs niet wanneer de zeer ondemocratische en ongenuanceerde heer Wilders het hier voor het zeggen krijgt, blijft voor mij toch een aandachtspuntje wat ik hen onder de neus wrijf.
quote:LaMujer schreef op 29 september 2015 @ 11:44:

[...]

Maar dat het niet zo makkelijk is om het tij te keren, zelfs niet wanneer de zeer ondemocratische en ongenuanceerde heer Wilders het hier voor het zeggen krijgt, blijft voor mij toch een aandachtspuntje wat ik hen onder de neus wrijf.

Wie gaat deze migratiestroom dan voor ons oplossen?

Als jarenlang trouw VVD stemmer gaat mijn stem nu ook naar Wilders

De rest staat er bij, kijkt er naar en doet NIETS NIETS NIETS
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:LaMujer schreef op 29 september 2015 @ 11:44:

[...]

Toch probeer ik ze ervan te overtuigen dat zij er 'iets mee moeten'. In hun toekomst moeten ze dealen met de realiteit dat de steeds groeiende groep moslims die er nogal andere ideeën op nahoudt, hier is en blijft.

Ze zijn nog niet allemaal stemgerechtigd, maar zouden ze dat wel zijn, stemmen ze PVV. Dat vind ik een verontrustende ontwikkeling. Ik snap natuurlijk ook wel dat Wilders steeds dingen roept, waar zij het volledig mee eens zijn.

Zelf zou ik het omdraaien.

Het is een angstige ontwikkeling dat iemand als Wilders nodig is om ons wakker te houden. Hij is wel degene die het benoemt . Wilders is het gevolg van en niet de oorzaak.

We kunnen van Wilders vinden wat we willen, hij is wel de enige die het benoemt en wil er ook wat aan doen. En als dank wordt hij al jaren weggezet als de grootste NSBer of fascist. Wat hij ook nog eens moet bekopen met 24/7 zware beveiliging en dat al meer dan 10 jaar. En : Hij wordt op alle fronten tegengewerkt op een niet mis te verstane manier. Hij staat met de rug tegen de muur wat dat betreft. Hij wordt gedemoniseerd door de overheid, er is een cordon sanitaire om hem heen gelegd en toch gaat hij door.

Ook velen hier op het forum haten hem, er zijn erbij die zijn bloed wel kunnen drinken. Het lijken allemaal kleine Pechtoldjes.

Dat vind ik een zorgelijke ontwikkeling. Samen met die open grenzen.
quote:snoopylynn schreef op 29 september 2015 @ 10:19:

Vertellen ze op school ook over de rellen in de azc tussen christen en moslims?Daar hadden deze heren niks mee te maken lijkt me zo en die hoeven daar ook geen uitleg voor te geven.
quote:hollebollegijs schreef op 29 september 2015 @ 11:49:

[...]

Wie gaat deze migratiestroom dan voor ons oplossen?

Als jarenlang trouw VVD stemmer gaat mijn stem nu ook naar Wilders

De rest staat er bij, kijkt er naar en doet NIETS NIETS NIETS

Nou ja onze Halbe deed vandaag een PVV'tje

En de Open Deur-Award van 29 september 2015 gaat naar... HALVE ZIJLSTRA! Die roeptoetert in de Televaag dat asielzoekers "die zich schuldig maken aan geweld of intimidatie nooit een verblijfsvergunning mogen krijgen. (..) Zijlstra zegt te walgen van vluchtelingen die onze normen en waarden niet delen, maar er sharia-achtige opvattingen op nahouden." Huh ho wacht ff. Dat eerste deel, ja duh. Dat is al beleid sinds 1849 (!) dus wat lul je nou, Halbe? En hoe komt Zijlstra (of de Televaag) eigenlijk in één zin van -geweld- uit bij -normen en waarden-? Sowieso, waarom zou je de sharia gaan zoeken in Nederland terwijl je een vintage islamitische staat in je achtertuin hebt? En daarnaast Halve, als u geen 'shariazoekers' wil in Nederland, hoe gaat u dat dan organiseren? Bij de grens vragen aan asielzoekers of ze eigenlijk niet naar de sharia op zoek zijn? Ofdat ze bij voorkeur homosensuelen een knuffel geven of van een gebouw af pleuren? Krijgen we nu gedachtenmarechaussee? En wat zijn eigenlijk 'fundamentele Nederlandse waarden'? Zijn dat die van de SGP of van de VVD? Of gooit u dan toch maar de grenzen dicht voor niemand behalve moslims? Of wacht, al die vragen, volgens mij hebben we het gevonden. Kompt ie. U gaat helemaal niets doen! Nee! In een 1-2tje met Stas Klaas (VVD) gaat u gewoon net even doen alsof u bikkelhard bent op dit onderwerp. De campagne is begonnen en u bent goed bezig Halbe! Iedereen trapt hier in! Waterdicht plan! Totaal niet door te prikken, echt!
Het een sluit het ander niet uit LaMujer. Natuurlijk hoop ik dat mijn kinderen mijn mening zullen blijven delen. Ze zijn door ons opgevoed, hebben in het buitenland gewoond, daar op internationale scholen gezeten, zijn zelf ook een tijdje minderheid geweest. Dat is hoe ze door ons toedoen worden gevormd.

Naast ons hebben scholen ook een opvoedingstaak. Daar is het mogelijk andere culturen irl te leren kennen en over verschillende standpunten te leren discussiëren. Bij voorkeur met een docent die zich hierin als discussieleider opstelt.
quote:Sid-returns schreef op 29 september 2015 @ 12:04:

[...]

Daar hadden deze heren niks mee te maken lijkt me zo en die hoeven daar ook geen uitleg voor te geven.

Nee dat hoeven deze heren niet nee maar als school zijnde als je dan napraat over vluchtelingen dan hoort de andere kant er ook bij.

Je kunt als school natuurlijk niet verkopen dat het allemaal alleen maar zielig is en blabla zonder ook de nadelen van deze vluchtelingenstroom te vertellen..

Dat het allemaal hallelujah en kumbaya is is evengrote nonsens dan dat het allemaal slecht is..
quote:jo-elise schreef op 29 september 2015 @ 12:02:

[...]

Zelf zou ik het omdraaien.

Het is een angstige ontwikkeling dat iemand als Wilders nodig is om ons wakker te houden. Hij is wel degene die het benoemt . Wilders is het gevolg van en niet de oorzaak.

We kunnen van Wilders vinden wat we willen, hij is wel de enige die het benoemt en wil er ook wat aan doen. En als dank wordt hij al jaren weggezet als de grootste NSBer of fascist. Wat hij ook nog eens moet bekopen met 24/7 zware beveiliging en dat al meer dan 10 jaar. En : Hij wordt op alle fronten tegengewerkt op een niet mis te verstane manier. Hij staat met de rug tegen de muur wat dat betreft. Hij wordt gedemoniseerd door de overheid, er is een cordon sanitaire om hem heen gelegd en toch gaat hij door.

Ook velen hier op het forum haten hem, er zijn erbij die zijn bloed wel kunnen drinken. Het lijken allemaal kleine Pechtoldjes.

Dat vind ik een zorgelijke ontwikkeling. Samen met die open grenzen.

Ik vind het ook niet oké dat Wilders iedere keer als een stoute jongen in de hoek wordt gezet door zijn collega's in de politiek.

Zeer onverstandig bovendien. Het moet nu toch wel duidelijk zijn dat hij een grote groep van de Nederlandse bevolking vertegenwoordigt. En of je het met hem eens bent of niet, doet dan dus niet ter zake. Het is heel dom om Wilders niet serieus te nemen. Je negeert daarmee een grote groep Nederlanders die steeds pissiger en agressiever wordt. Niet slim.

Maar het is toch niet gek dat een liberaal mens als ik (ja, ik heb ook mijn leven lang VVD gestemd maar nu niet meer) het echt niet kan aanhoren als Wilders roept "Willen jullie minder Marokkanen in Almere/Rotterdam/Nederland, stem op mij!!!!". Het slaat gewoon nergens op. Mensen met een Nederlands paspoort kun je er toch niet uittiefen, alleen maar omdat ze Marokkaanse roots hebben? En de kopvoddentax, alleen het woord al, doet mijn liberale hart omkeren. Burka's vind ik geen goed idee maar een hoofddoek: lekker zelf weten. Ik vind het zonde want veel van die meiden hebben zulk prachtig haar en de gedachte achter die hoofddoek is wat mij betreft in Nederland onnodig en achterhaald, maar goed, cultuur enzo, zelf weten. Zolang van mijn dochters niet verwacht wordt dat zij ook zo'n hoofddoek dragen, zelf weten.

Verder is het algemeen bekend dat dhr. Wilders binnen zijn eigen partij wars is van enige democratische inspraak van zijn achterban. Geert regeert en doe je niet wat hij zegt, kun je oprotten.

Dat zijn rare, gevaarlijke uitspraken en gedragingen, en ik moet er niks van hebben dus ik stem niet op hem.
quote:yette schreef op 29 september 2015 @ 12:09:

Het een sluit het ander niet uit LaMujer. Natuurlijk hoop ik dat mijn kinderen mijn mening zullen blijven delen. Ze zijn door ons opgevoed, hebben in het buitenland gewoond, daar op internationale scholen gezeten, zijn zelf ook een tijdje minderheid geweest. Dat is hoe ze door ons toedoen worden gevormd.

Naast ons hebben scholen ook een opvoedingstaak. Daar is het mogelijk andere culturen irl te leren kennen en over verschillende standpunten te leren discussiëren. Bij voorkeur met een docent die zich hierin als discussieleider opstelt.

Op de basisschool lukt dat allemaal nog wel. Daar is het, over het algemeen, nog pais en vree.

Al moet ik eerlijk zeggen dat bij mijn jongste op school vorig jaar een paar jongens (ja helaas, met moslimachtergrond) geschorst zijn geweest omdat ze meisjes betast hadden. Dan hebben we het over groep 7!!!

Voor mijn dochter waren het gewoon 'een paar jongens uit groep 7' maar als zij straks naar de middelbare school gaat, kan ik er niet zoveel aan doen als het ook haar gaat opvallen dat het wangedrag meestal uit dezelfde hoek komt.

Mijn kinderen zijn, volgens de definitie uit de Van Dale, ook allochtonen. Gewoon omdat hun vader niet in Nederland geboren is. Hij is een zogenaamde economische amoureuze migrant. Dus je zou denken dat mijn kinderen er dan ook wat meer blanco in zouden staan. Helaas weten ze het onderscheid goed te maken. Ze hebben veel vriendjes/vriendinnetjes waarvan 1 van de ouders niet oorspronkelijk uit Nederland komt. Maar helaas weinig vrienden met een moslimachtergrond (wel een paar hoor). Die kinderen houden zich namelijk meestal afzijdig en mingelen niet.

Ik kan er niet zoveel aan doen, dat dat zo is.
quote:LaMujer schreef op 29 september 2015 @ 12:23:

[...]

I

Maar het is toch niet gek dat een liberaal mens als ik (ja, ik heb ook mijn leven lang VVD gestemd maar nu niet meer) het echt niet kan aanhoren als Wilders roept "Willen jullie minder Marokkanen in Almere/Rotterdam/Nederland, stem op mij!!!!". Het slaat gewoon nergens op. Mensen met een Nederlands paspoort kun je er toch niet uittiefen, alleen maar omdat ze Marokkaanse roots hebben? En de kopvoddentax, alleen het woord al, doet mijn liberale hart omkeren. Burka's vind ik geen goed idee maar een hoofddoek: lekker zelf weten. Ik vind het zonde want veel van die meiden hebben zulk prachtig haar en de gedachte achter die hoofddoek is wat mij betreft in Nederland onnodig en achterhaald, maar goed, cultuur enzo, zelf weten. Zolang van mijn dochters niet verwacht wordt dat zij ook zo'n hoofddoek dragen, zelf weten.

Verder is het algemeen bekend dat dhr. Wilders binnen zijn eigen partij wars is van enige democratische inspraak van zijn achterban. Geert regeert en doe je niet wat hij zegt, kun je oprotten.

Dat zijn rare, gevaarlijke uitspraken en gedragingen, en ik moet er niks van hebben dus ik stem niet op hem.

Het gaat toch nu om vluchtelingen! Waarschijnlijk mag een groot gedeelte ook niet blijven. Die gaan dan illegaal TOCH blijven. Dat de rest van de partijen ze binnenhaalt en ook nog durft te zeggen dat het goed is voor Nederland.....

Nog nooit op Wilders gestemd, maar nu ga ik het wel doen, gewoon om die andere partijen eens een hak te zetten.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:yette schreef op 29 september 2015 @ 11:06:

Wij mogen zeggen dat uitkeringen te laag zijn, gemeentes een zooitje maken van de jeugdhulpverlening en dat we vinden dat de overheid meer of juist minder geld voor asielzoekers uit moet trekken. Asielzoekers mogen zeggen dat ze meer fruit willen.

We leven in een vrij land. Als je vindt dat anderen hun mening niet mogen uiten, ondermijn je de vrijheid van meningsuiting.

Denk dat het niet zozeer om hun mening gaat die als storend ervaren wordt, het gaat meer om de ondankbaarheid erachter, vind het moeilijk voor te stellen dat je als je uit een land komt waar je leven gevaar loopt, je onderdrukt wordt en noem maar op dat je hier durft te gaan klagen. Al valt het eten tegen of zijn de privacy en slaapvoorzieningen niet ideaal, er wordt aan gewerkt en deze massale toestroming daar is ons land niet op berekend. Maar er worden alleen maar eisen gesteld, geen begrip getoond en de Nederlandse hulporganisaties willigen die eisen ook nog eens in.

Dat vind ik persoonlijk weerzinwekkend, vluchtelingen die zeuren over traag internet e.d en nee, ik scheer ze niet over één kam, er zijn er heus wel bij die dankbaar zijn maar een groot deel loopt alleen maar te zeuren en de ouderen in Nederland die klagen ook over het voedsel in verzorgingstehuizen en/of het gebrek aan hygiënische zorg maar daar rent de overheid niet voor hoor. Niet zo gek dat steeds meer burgers anti-vluchtelingen worden. Dan is het wel weer de politiek die hiervoor zorgt, dat interesseert mij eigenlijk helemaal niks meer. Wiens schuld het ook is, wij lijden eronder en zien onze voorzieningen kapot gaan. Dus of Europa, Amerika of welk continent/land dan ook de veroorzaker hiervan is, de burgers zitten ermee en betalen de prijs.
quote:mienietjefietje schreef op 29 september 2015 @ 12:31:

[...]

Het gaat toch nu om vluchtelingen! Waarschijnlijk mag een groot gedeelte ook niet blijven. Die gaan dan illegaal TOCH blijven. Dat de rest van de partijen ze binnenhaalt en ook nog durft te zeggen dat het goed is voor Nederland.....

Nog nooit op Wilders gestemd, maar nu ga ik het wel doen, gewoon om die andere partijen eens een hak te zetten.

Ja, het gaat nu om vluchtelingen maar de uitspraak van Wilders ging niet over vluchtelingen. Die ging over Marokkanen in het algemeen. Dat was nou juist het stuitende aan die uitspraak. En voor mij genoeg reden om juist niet op hem te stemmen.

Als de cijfers die hier zo nu en dan voorbij komen kloppen, zullen er inderdaad weinig mensen werkelijk asiel krijgen.

Het is dus wél zaak dat er een adequaat uitzettingsbeleid komt. Dat is tot nu toe niet gelukt in Nederland en dat baart mij ook zorgen. Deze illegalen krijgen geen sociale huurwoning, hulp met de taal/cultuur/werk zoeken. Dus als ze hier dan toch blijven rondhangen, komt daar geheid rottigheid van.
quote:glascola85 schreef op 29 september 2015 @ 12:46:

[...]

Denk dat het niet zozeer om hun mening gaat die als storend ervaren wordt, het gaat meer om de ondankbaarheid erachter, vind het moeilijk voor te stellen dat je als je uit een land komt waar je leven gevaar loopt, je onderdrukt wordt en noem maar op dat je hier durft te gaan klagen. Al valt het eten tegen of zijn de privacy en slaapvoorzieningen niet ideaal, er wordt aan gewerkt en deze massale toestroming daar is ons land niet op berekend. Maar er worden alleen maar eisen gesteld, geen begrip getoond en de Nederlandse hulporganisaties willigen die eisen ook nog eens in.

Dat vind ik persoonlijk weerzinwekkend, vluchtelingen die zeuren over traag internet e.d en nee, ik scheer ze niet over één kam, er zijn er heus wel bij die dankbaar zijn maar een groot deel loopt alleen maar te zeuren en de ouderen in Nederland die klagen ook over het voedsel in verzorgingstehuizen en/of het gebrek aan hygiënische zorg maar daar rent de overheid niet voor hoor. Niet zo gek dat steeds meer burgers anti-vluchtelingen worden. Dan is het wel weer de politiek die hiervoor zorgt, dat interesseert mij eigenlijk helemaal niks meer. Wiens schuld het ook is, wij lijden eronder en zien onze voorzieningen kapot gaan. Dus of Europa, Amerika of welk continent/land dan ook de veroorzaker hiervan is, de burgers zitten ermee en betalen de prijs.

In Haarlem zijn de vluchtelingen ondergebracht in de oude koepelgevangenis. Dit is uiteraard niet ideaal maar het is dan ook de noodopvang. Toch verschenen er de dag na de eerste aankomst al stukken in de krant van vluchtelingen die zeer teleurgesteld waren in de accommodatie die hen geboden werd. Ze kwamen immers al uit een gevangenis (oorlogssituatie).

Toen heb ik me ook wel even achter de oren gekrabd.

Die gevangenis is een oud maar toch best mooi gebouw en voorzien van alle faciliteiten die op dit moment nodig zijn. Bovendien staat het vlak naast het Centraal Station en de binnenstad. Natuurlijk is het niet leuk dat er tralies voor de ramen zitten maar ze zitten toch niet opgesloten? Het lijkt mij in ieder geval een stuk comfortabeler dan een sporthal of iets dergelijks. In de Koepel zijn er immers veel kleine ruimtes waar de bedden staan dus de privacy is vele malen groter dan in een sporthal.

De vluchtelingen moeten toch ook begrijpen dat we hier niet meteen met duizenden sleutels paraat staan van woningen voor ieder van hen? Maar ja, dat begrijpen ze dus niet. Of in ieder geval, lang niet allemaal.

Toch probeer ik me dan ook wel te realiseren dat de verhalen van de vluchtelingen die ontzettend blij en dankbaar zijn dat ze hier zijn en opgevangen worden, dan weer niet zo vaak in de krant staan.
quote:LaMujer schreef op 29 september 2015 @ 12:50:

[...]

Als de cijfers die hier zo nu en dan voorbij komen kloppen, zullen er inderdaad weinig mensen werkelijk asiel krijgen.

Het is dus wél zaak dat er een adequaat uitzettingsbeleid komt. Dat is tot nu toe niet gelukt in Nederland en dat baart mij ook zorgen. Deze illegalen krijgen geen sociale huurwoning, hulp met de taal/cultuur/werk zoeken. Dus als ze hier dan toch blijven rondhangen, komt daar geheid rottigheid van.Het uitzetbeleid in Nederland werkt helemaal niet.

http://www.telegraaf.nl/b ... beleid_wassen_neus__.html

CITT-voorzitter Gualthérie van Weezel: ""Effectief uitzetten schier onmogelijk.""

Rond de 15% vertrekt, voorzien van een uitzwaaipremie, vrijwillig.

De rest verdwijnt in de illegaliteit en dat is dankzij de PVDA niet strafbaar dus worden ze opgepakt is er niet veel aan de hand.

De bed, bad, brood regeling is er ook voor deze groep.

Ik schat dat er dit jaar tussen de 100.000 en 120.000 migranten naar Nederland komen.

Tussen de 50 en 70% krijgt een asielstatus dat betekend dat tussen de 30.000 en 60.000 dat niet krijgen en vermoedelijk in de illegaliteit verdwijnen.

Dit zal overigens in omringende landen niet heel anders zijn.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 29 september 2015 @ 15:37:

[...]

Het uitzetbeleid in Nederland werkt helemaal niet.

http://www.telegraaf.nl/b ... beleid_wassen_neus__.html

CITT-voorzitter Gualthérie van Weezel: ""Effectief uitzetten schier onmogelijk.""

Rond de 15% vertrekt, voorzien van een uitzwaaipremie, vrijwillig.

De rest verdwijnt in de illegaliteit en dat is dankzij de PVDA niet strafbaar dus worden ze opgepakt is er niet veel aan de hand.

De bed, bad, brood regeling is er ook voor deze groep.

Ik schat dat er dit jaar tussen de 100.000 en 120.000 migranten naar Nederland komen.

Tussen de 50 en 70% krijgt een asielstatus dat betekend dat tussen de 30.000 en 60.000 dat niet krijgen en vermoedelijk in de illegaliteit verdwijnen.

Dit zal overigens in omringende landen niet heel anders zijn.Dat zal dan veel gejengel van ''muzikanten'' bij de supermarkt worden.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Welkom!

http://www.omroepbrabant. ... verwarde+asielzoeker.aspx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven